Silnik 4.2 TDIWyświetleń: 13953

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 4.2 TDI

Silnik 4.2 występuje w samochodach marki audi. W zależności od modelu posiadają moc 325KM, 326KM, 350KM. Silniki 4.2 produkowane były od 2002 roku. Silnik montowany w A-ósemce wzbudza podziw i zachwyt. Dwie turbosprężarki współpracujące z systemem Common Rail II generacji oraz osiem cylindrów pozwala rozpędzić auto do 250 km/h. Pierwszą setkę ten blisko dwutonowy kolos osiąga po niespełna 6 sekundach. Silnik posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu Maksymalny moment obrotowy wynosi 650NM. Silnik posiada zawór recyrkulacji spalin oraz filtr cząstek stałych (oba podzespoły w pojazdach z dużym przebiegiem mogą być awaryjne). Doskonała dynamika pracy silnika , rewelacyjna akustyka i niezłe spalanie średnio 9,5 litra czyni go godnym polecenia.

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd:

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: .

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 100

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 12
Średnia (głosów 5):
(6.67)
Trwałość
 7.4/10
Utrzymanie
 4.6/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

41

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

OdAudi 23.01.2017
Średnia:
(6.00)
Nie
"Witam Posiadam audi A8 D3 z 2010 roku jest to jedno z ostatnich wypustów tego auta. co do samego auta komfort jazdy , wyglad oraz wspaniala kultura pracy silnik zapieraja dech w piersiach.......Ale na tym konczą się pozytywne opinie. o Auto dbam , robie wszystkie seriwsy na czas. wymieniane wszystko w ASO a Audi jak doszło do przebiegu 170 tysiecy to coś w niej pękło ( nie chodzi o silnik) Zaczelo sie sypać wszystko od elektorniki silnika po elektornika wnetrza grajace niczym choinka na wyswietlaczu konsoli kontroli doprowadzały mnei do szału nie wiem czy jest to spowodowane. o Zawieszeniu pneaumatycznym nie bede Wogole wspominał ( Niby ostatnia czesc jaka sie psuje) a Chu.. prawda w pewnym momencie po zimie (Auto garazowane) zaczelo podnosic mi Auto maksymalnie w gore po czym po paru km zaczelo opuszczac maksymalnie w dol. po wymianie modolu steruajcego oraz czujnikow poziomow problem ustał ale nie na dlugo. co sie okazało ? ze w Aucie jest jakas płytka w ktorej powinien być prad a go nie ma.. raz jest raz nie ma tak na przemian. wymiana tego czegoś kosztuje 12 tys zł. Co do silnika 4.2 nie moge sie zbytnio przyczepic. pracuje rowno zawsze odpala. ale dlaczego plyka olej ? Nie wiem... Auto nie warte swojej ceny jest to już model Audi ktory jest robiony na ilosc. Zwykle plastikowe gowno ktore nie jest warte pieniedzy za ktore jest oferowane... audi sie skonczylo po modelu D2. reszta to chu... warta chinszczyzna.. Niestety z autem musze się nadal meczyć. Bedzie niedługo sprzedane i zamienione na BMW Serii 7. Pozdrawiam Krzysztof."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: A8 D3 Rok / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 10
Qba 18.09.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"Super auto , nie ma lepszego na trasę , przy 290 tys strzelił mi łańców rozrząd . czyli warto wymieniać .. nie jest nieśmiertelny jak mówią w serwisie . Urzytkuje go 3,5 rok. Oprocz recznego elekrtycznego nic szczegolnie sie nie popsulo, "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: A8 4.2dit + chip 370km 747nM Rok / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 12 w mieście 8 trasa
Sławek 30.12.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Jestem pierwszym właścicielem 324000km w aucie nic się nie dzieje pełny serwis i Ąudi śmiga bez problemu"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: A8 D3 326KM Rok / Przebieg: 2006 324000km Śr. spalanie: 9.3
Ryszard 21.03.2015
Średnia:
(0.00)
Tak
"Mam na liczniku 80 tys więc nie mogę oceniać trwałość w poprzednim 4,0 po 150 tys wymieniałem rozrząd -koszt 10 tys silnik super ale pali 2-3 litry więcej od poprzednika minimum9 na trasie trzeba uważać i częśćiej patrzyć na prędkościomierz 120 w tym aucie się nie czuje"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: A8 4H 357 Rok / Przebieg: 2010 80 Śr. spalanie: 9-10
Wieslaw 01.08.2013
Średnia:
(9.67)
Tak
"cudo pieknie sie prowadzi najlepsze auto jakie miałe zachwycałem sie Mercedesem"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Audi a 8 2011

Kod antyspamowy
Odśwież

Popularne auta z tym silnikiem

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 1.6 TDCI 95 115KM30.03.2017

Tydzień temu stuknęło mu 200 tys. Oprócz wymiany rozrządu przy 180 tys. i filtrów oraz płynów jak na razie obsługa jest bezkos

Polecam

8.93

Silnik 1.9 TD24.03.2017

Super silnik ale błędnie opisany na tej stronie. Silnik posiada 90 koni.

Polecam

8.33

Silnik 1.1 CRDI23.03.2017

Jak na tak mały silniczek to dynamika w miarę dobra.Moim zdaniem nie ustępuje on europejskim konstrukcjom w tej pojemności.Przebieg

Polecam

8.83

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.