Silnik 4.2 V8 TDI 32V CR - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 34326

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)21.08.2019

Super silnik, praktycznie bezobsługowy. Przez 7 lat i ponad 140 tys. km absolutnie żadnej awarii. Zaraz po zakupie podniesiona moc 13

Polecam

9.16

Silnik 1.6 Energy dCi 160KM (R9M 452/453)19.08.2019

To prawda koszty serwisu są bardzo wysokie, wymiana rozrządu ponad 5000zł, warto tankować lepszą ropę, bo wtryskiwacze są bardzo

Polecam

7.00

Silnik 2.0 TDI 16V CR 170KM (EA189)19.08.2019

do tej pory zero problemów z DPF, wymiana paska z racji przebiegu, wymiana dwumasy również z racji przebiegu, silnik od nowości bez

Polecam

8.93

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)19.08.2019

Silnik bardzo mocny i elastyczny. Interwały wymiany oleju należy skrócić do 15 tyś. km dodatkowo wymiana filtra paliwa. Przy przeb

Polecam

7.98

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 4.2 V8 występuje w samochodach marki audi od 2005 roku. W zależności od modelu posiadają moc 325KM, 326KM, 350KM. Silniki 4.2 produkowane były od 2002 roku. Silnik montowany w A-ósemce wzbudza podziw i zachwyt. Dwie turbosprężarki firmy Garrett GT17 współpracujące z systemem Common Rail II generacji oraz osiem cylindrów pozwala rozpędzić auto do 250 km/h. Pierwszą setkę ten blisko dwutonowy kolos osiąga po niespełna 6 sekundach. Silnik posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu Maksymalny moment obrotowy wynosi 650NM. Silnik posiada zawór recyrkulacji spalin oraz filtr cząstek stałych (oba podzespoły w pojazdach z dużym przebiegiem mogą być awaryjne). Doskonała dynamika pracy silnika , rewelacyjna akustyka i niezłe spalanie średnio 9,5 litra czyni go godnym polecenia.

Oznaczenia silnika: BVN, CCFA, CKDA, CDSB, CTEC

Zalety:
wysoka kultura pracy
świetna dynamika

Wady:
awarie kolektora dolotowego
awarie przepustnicy
wysokie koszty serwisu
ceny części

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 122

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 23
Średnia (głosów 7):
(8.62)
Trwałość
 9.29/10
Utrzymanie
 6.57/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

61

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Zbyszek 04.08.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Perfekcyjny .w trasie 6,8 zależy jak się jeździ to samemu się decyduje o tym ile będzie kosztować podróż. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 4,2 333 Rocznik / Przebieg: 2008 300000 Śr. spalanie: 9.8
Krzysztof 01.08.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Witam, jeżdżę tym autem od nowości, jest bezawaryjne i komfortowe o dynamice i kulturze pracy silnika nie będę się rozpisywał, bo jest rewelacyjna. Porównując do innych aut które użytkuję równolegle, to ten model przypał mi szczególnie do gustu. Mogę go polecić z czystym sumieniem. Pozdrawiam"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: A8 4.2 TDI Rocznik / Przebieg: 2007/217500 Śr. spalanie: 10
OdAudi 23.01.2017
Średnia:
(6.00)
Nie
"Witam Posiadam audi A8 D3 z 2010 roku jest to jedno z ostatnich wypustów tego auta. co do samego auta komfort jazdy , wyglad oraz wspaniala kultura pracy silnik zapieraja dech w piersiach.......Ale na tym konczą się pozytywne opinie. o Auto dbam , robie wszystkie seriwsy na czas. wymieniane wszystko w ASO a Audi jak doszło do przebiegu 170 tysiecy to coś w niej pękło ( nie chodzi o silnik) Zaczelo sie sypać wszystko od elektorniki silnika po elektornika wnetrza grajace niczym choinka na wyswietlaczu konsoli kontroli doprowadzały mnei do szału nie wiem czy jest to spowodowane. o Zawieszeniu pneaumatycznym nie bede Wogole wspominał ( Niby ostatnia czesc jaka sie psuje) a Chu.. prawda w pewnym momencie po zimie (Auto garazowane) zaczelo podnosic mi Auto maksymalnie w gore po czym po paru km zaczelo opuszczac maksymalnie w dol. po wymianie modolu steruajcego oraz czujnikow poziomow problem ustał ale nie na dlugo. co sie okazało ? ze w Aucie jest jakas płytka w ktorej powinien być prad a go nie ma.. raz jest raz nie ma tak na przemian. wymiana tego czegoś kosztuje 12 tys zł. Co do silnika 4.2 nie moge sie zbytnio przyczepic. pracuje rowno zawsze odpala. ale dlaczego plyka olej ? Nie wiem... Auto nie warte swojej ceny jest to już model Audi ktory jest robiony na ilosc. Zwykle plastikowe gowno ktore nie jest warte pieniedzy za ktore jest oferowane... audi sie skonczylo po modelu D2. reszta to chu... warta chinszczyzna.. Niestety z autem musze się nadal meczyć. Bedzie niedługo sprzedane i zamienione na BMW Serii 7. Pozdrawiam Krzysztof."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: A8 D3 Rocznik / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 10
Qba 18.09.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"Super auto , nie ma lepszego na trasę , przy 290 tys strzelił mi łańców rozrząd . czyli warto wymieniać .. nie jest nieśmiertelny jak mówią w serwisie . Urzytkuje go 3,5 rok. Oprocz recznego elekrtycznego nic szczegolnie sie nie popsulo, "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: A8 4.2dit + chip 370km 747nM Rocznik / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 12 w mieście 8 trasa
Sławek 30.12.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Jestem pierwszym właścicielem 324000km w aucie nic się nie dzieje pełny serwis i Ąudi śmiga bez problemu"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: A8 D3 326KM Rocznik / Przebieg: 2006 324000km Śr. spalanie: 9.3
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów