Silnik 5.0 V10 TDI 313KM (AYH/BWF) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 13938

TDI
Silnik 5.0 V10 TDI 313KM (AYH/BWF)

Liczba cylindrów: 10

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 11.5 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po: 15.000 km lub rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 5.0 TDI występuje w samochodach marki Volkswagen, w modelu Touareg. W zależności od modelu posiadają moc 310KM, 350KM. Maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi 750Nm. Dwie turbosprężarki współpracują z systemem Common Rail opartego na wtryskiwaczach firmy Bosch. Silniki 5.0 TDI produkowane były od 2002 roku. Rozrząd jest bezobsługowy oparty na zębatkach rzadko wadliwy. Wszelkie poważniejsze naprawy pociągną za sobą spore koszta. Samochody z tym silnikiem zarezerwowane dla klientów o zasobnym portfelu.

Zalety:
Bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy

Wady:
wysoki koszt serwisu
koszty części
wysokie spalanie

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 40

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 1):
(6.67)
Trwałość
 6/10
Utrzymanie
 4/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

01

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Władysław 09.12.2013
Średnia:
(6.67)
Nie
"Baaaardzo wysokie koszta eksploatacji w przypadku większości awarii silnika trzeba go całego wyciągnąć dwie turbosprężarki w razie problemów trzeba sięgnąć głęboko do portfela, ponadto lubią padać przedwcześnie wtryski,silnik współpracuje z filtrem cząstek stałych koszt nowego elementu poza ASO to 4-5 tysięcy. Lepiej zastanowić się kilka razy nad kupnem używanego kilkuletniego samochodu z tym potworem niż później wydać 1/3 ceny całej wartości na jego remont."
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: tuareg

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.2 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (2000-2005)
Silniki 1.4 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (1999-2010)
Silniki 1.9 TDI zasilane pompą rotacyjną (1991-2005)
Silniki 1.9 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (1998-2010)
SIlniki 2.0 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (2003-2010)
Silniki rzędowe 5-cylindrowe (1990-2003)
Silniki 2.5 V6 TDI (1997-2008)
Silniki 10-cylindrowe TDI
Silniki SDI z wtryskiem bezpośrednim (1995-2010)
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 TDI PD 115KM (AJM/AUY/BVK)15.11.2018

Silnik nie do zarznięcia 400 tys z hakiem na blacie. Bardzo trwałe koło dwumasowe zmieniane było przy przebiegu 390 tys(nie było z

Polecam

9.24

Silnik 1.6 TDI CR 105KM (CAYC)15.11.2018

Octavia 2 FL 1.6 TDI CAYC chip zrobiony na 157 koni. na chipie zrobione ponad 70000 kilometrow przez rok i 2 miesiace. Najlepszy silni

Polecam

8.01

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.