Silnik 5.0 TDIWyświetleń: 10031

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 5.0 TDI

Silnik 5.0 TDI występuje w samochodach marki Volkswagen, w modelu Touareg. W zależności od modelu posiadają moc 310KM, 350KM. Maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi 750Nm. Dwie turbosprężarki współpracują z systemem Common Rail opartego na wtryskiwaczach firmy Bosch. Silniki 5.0 TDI produkowane były od 2002 roku. Rozrząd jest bezobsługowy oparty na zębatkach rzadko wadliwy. Wszelkie poważniejsze naprawy pociągną za sobą spore koszta. Samochody z tym silnikiem zarezerwowane dla klientów o zasobnym portfelu.

Zalety:
Bardzo dobra dynamika

Wady:
wysoki koszt serwisu

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd:

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: .

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 35

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 1):
(6.67)
Trwałość
 6/10
Utrzymanie
 4/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

01

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Władysław 09.12.2013
Średnia:
(6.67)
Nie
"Baaaardzo wysokie koszta eksploatacji w przypadku większości awarii silnika trzeba go całego wyciągnąć dwie turbosprężarki w razie problemów trzeba sięgnąć głęboko do portfela, ponadto lubią padać przedwcześnie wtryski,silnik współpracuje z filtrem cząstek stałych koszt nowego elementu poza ASO to 4-5 tysięcy. Lepiej zastanowić się kilka razy nad kupnem używanego kilkuletniego samochodu z tym potworem niż później wydać 1/3 ceny całej wartości na jego remont."
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: tuareg

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.6 BlueHDI16.07.2017

To nie prawdopodobne żeby auto paliło po niżej 4L !!! W dodatku jest bardzo dynamiczne zbiera się rewelacyjnie.Kupiłem w salonie n

Polecam

10.00

Silnik 1.9 TDI13.07.2017

Komentarze na temat 1.9 tdi pd proszę nie mylić z 1.9 tdi na zwykłej pompie rotacyjnej. Te silniki znacząco różnią się. 1.9 tdi

Polecam

5.57

Silnik 1.4 TDI DPF CR12.07.2017

Służbowy samochód, eksploatowany intensywnie stąd takie spalanie, prywatnie spokojnie można zejść poniżej 5 litrów. Zdecydowan

Polecam

7.33

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.