Silnik 6.0 TDIWyświetleń: 16815

Silników używa:

TDI
Silnik 6.0 TDI

Liczba cylindrów: 12

Liczba zaworów:

Typ wtrysku: Bezpośredni

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 6.0 TDI występuje w modelu Q7 marki Audi. Produkowany jest od 2006 roku. Najmocniejszy silnik Diesla w aucie seryjnie produkowanym. Pojemność 6 litrów, moc 500KM, pierwsza setka osiągana po niespełna 6 sekundach przy czym rewelacyjnie niskie spalanie na poziomie 11.5 litra oleju napędowego. Rewelacyjne wyniki ,które bardziej pasują do auta sportowego niż do dużego SUV-a. Tak wspaniałe wyniki osiągnięto dzięki dwóm turbosprężarkom o zmiennej geometrii łopatek, wtryskiwaczom piezoelektrycznym oraz układowi common rail wytwarzającemu ciśnienie 2000 bar.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
trwała jednostka
brak większych awarii

Wady:
drogi serwis
drogie części

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 82

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 10
Średnia (głosów 1):
(8)
Trwałość
 8/10
Utrzymanie
 6/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mariusz 11.05.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"Wspaniały silnik i super moc ale jak kazdy ma swoje wady. Moj egzemplaz sporadycznie wchodzi w tryb awaryjny tak co 10-15kkm. Spalanie nie jak podaj producent 11l/100, a 16l/100 i to przy oszczednej jezdzie, a normalnie do okolo 20-25l/100. Ogolnie polecam"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Q7 6.0

Samochody z tym silnikiem

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 CRDI D4EB 150KM13.07.2018

Witam , samochód naprawdę godny uwagi , 2.2 CRDI 150KM 4X4 2008r bez DPF fabrycznie , jak na swoje gabaryty niewiele pali 7.5l , komf

Polecam

7.67

Silnik 1.9 TDI (91-98)12.07.2018

Silnik miałem w Skodzie Octavi I - nigdy nie zawiódł. Od przebiegu 191 kkm do 375 kkm zdarzały się jedynie awarie osprzętu - 2 ra

Polecam

7.37

Silnik 2.0 CRDI 113KM ('01-'06)12.07.2018

Silnik świetny. W miarę cichy, wytrzymały. Jest parę minusów w budzie Santa Fe SM tj. problem z wymiana rozrzadu czy wibracje. Og

Polecam

8.73

Silnik 2.0 BlueHDI 180KM11.07.2018

Srednie spalanie 6.5 litra

Polecam

8.00

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów