Silnik 6.0 TDIWyświetleń: 12469

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 6.0 TDI

Silnik 6.0 TDI występuje w modelu Q7 marki Audi. Produkowany jest od 2006 roku. Najmocniejszy silnik Diesla w aucie seryjnie produkowanym. Pojemność 6 litrów, moc 500KM, pierwsza setka osiągana po niespełna 6 sekundach przy czym rewelacyjnie niskie spalanie na poziomie 11.5 litra oleju napędowego. Rewelacyjne wyniki ,które bardziej pasują do auta sportowego niż do dużego SUV-a. Tak wspaniałe wyniki osiągnięto dzięki dwóm turbosprężarkom o zmiennej geometrii łopatek, wtryskiwaczom piezoelektrycznym oraz układowi common rail wytwarzającemu ciśnienie 2000 bar.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
trwała jednostka
brak większych awarii

Wady:
drogi serwis
drogie części

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd:

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: .

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 76

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 10
Średnia (głosów 1):
(8)
Trwałość
 8/10
Utrzymanie
 6/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mariusz 11.05.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"Wspaniały silnik i super moc ale jak kazdy ma swoje wady. Moj egzemplaz sporadycznie wchodzi w tryb awaryjny tak co 10-15kkm. Spalanie nie jak podaj producent 11l/100, a 16l/100 i to przy oszczednej jezdzie, a normalnie do okolo 20-25l/100. Ogolnie polecam"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Q7 6.0

Kod antyspamowy
Odśwież

Popularne auta z tym silnikiem

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 2.4 D528.05.2017

Auto kupione z przebiegiem 240 tys km. Przez 2 lata dobiłem do 300 tys. km. Trzeba powiedzieć jedno, silnik 2.4 d5 163 oraz 185 KM to

Odradzam

8.11

Silnik 2.2 D4D28.05.2017

Posiadam ten samochód od 6 lat. Sprawuje się bez problemów. Przebieg 250 tys i zero problemów z uszczelką pod głowicą czy tym ba

Polecam

6.62

Silnik 2.0 D4D26.05.2017

Od 2 lat bujam się z usterką tego silnika do 2 tys nic zero przyspieszenia nawet na pierwszym biegu powyżej reaguje z opużnieniem i

Polecam

7.07

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.