Silnik 1.5 dCi K9K - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 262126

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.8 D/TD Endura-DE23.03.2019

Pompa padła po 20k km, paliwo z shella. Nigdy więcej tego silnika

Odradzam

7.04

Silnik 2.0 16V CRDi 140KM (D4EA-F)22.03.2019

Polecam dużo lepszy niż volkswagenowski 2.0 TDI

Polecam

9.57

Silnik 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BKP/BMP)22.03.2019

Na dzień 22.03.2019r. Jak już kupujesz to tylko od 1wł. salon pl. Na rynku pełno, jest co wybierać. Informuję że posiadam od now

Polecam

6.52

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)21.03.2019

Insignia 2.0 CDTI 160km , rok 2013, przebieg 140tyś km, mam ją 2.5 roku, zrobione 25k km, wiem że mało itp. Ale jest ona drugim aut

Polecam

7.24

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCI występuje w samochodach marki Renault, Nissan, Dacia. W zależności od modelu posiadają moc 65KM,70KM,75KM,80KM,85KM,86KM,90KM,100KM,105KM,106KM,110KM.Pierwsze nowoczesne silniki 1.5 DCI pojawiły się 2001r o mocy 65KM nie posiadały intercoolera przez co  były mało dynamiczne .Posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail, a wtryskiwacze dostarczała firma Delphi. Nie należały one jednak do szczególnie trwałych zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości ,również pompa wysokiego ciśnienia  była bardzo awaryjna-łuszczenie- ścieranie łożysk w niej doprowadza do powstania opiłków metalu które dostaje się do całego układu wtryskowego i uszkadza go.  Na szczęście firm Renault szybko uporała się z tym mankamentem i po 2005r wprowadziła wersję 86KM z intercoolerem zasilaną układem wtryskowym  firmy Siemens mniej awaryjnym.Ponadto w silniku 1.5 DCI może dojść do obrócenia się panewek korbowodowych co w konsekwencji prowadzi do poważnej i drogiej awarii Jednostka ma bardzo zróżnicowaną budowę w zależności od wersji, mocy oraz okresu produkcji współpracują z kołem dwumasowym lub nie,posiadają turbosprężarkę o stałej lub zmiennej geometrii łopatek. Z filtrem cząstek stałych FAP współpracują jednostki o mocy 90KM oraz 110KM.Trzeba tu nadmienić że filtr ten nie sprawia praktycznie żadnych problemów!!! Renault sprostał zadaniu i zastosowała system piątego wtrysku który automatycznie czyści FAP przez co filtr stał się całkowicie bezobsługowy. Najczęstsze problemy dotyczą układu wtryskowego, a w szczególności wtrysków. Użytkując pojazdy z silnikiem 1.5DCI należy zwrócić szczególną uwagę na rodzaj i typ wtryskiwaczy oraz na osprzęt z jakim współpracuje. Szczegółowych informacji dowiemy się podając w ASO nr. VIN. Silnik 1.5DCI znalazł szerokie zastosowanie w pojazdach różnego segmentu począwszy od małych miejskich samochodów jak np. Nissan Micra,a skończywszy na większych autach segmentu D oraz Suv np. Grand Scenic. Świadczy to o dużej uniwersalności i możliwościach technologicznych silników 1.5DCI.. Aby przedłużyć żywotność silnika wysokoprężnego należy stosować się do zaleceń producenta, dotyczących rodzaju oleju oraz częstotliwości jego wymiany. Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach.Najwięcej problemów przysparzały jednostki z początkowych lat produkcji 2001-2005 przede wszystkim zasilane systemem Delphi ,od 2006 roku silnik został dopracowany i przy odpowiednim użytkowaniu oraz serwisowaniu nie przysparza większych problemów.Najnowsze odmiany które weszły w 2010 roku do produkcji o mocach 95KM oraz 110KM spełniają rygorystyczne normy spalin Euro 5 i ich awaryjność jest praktycznie zerowa.W tych wersjach zastosowano najnowsze rozwiązania a filtr cząstek stałych FAP jest praktycznie dożywotni i bezobsługowy.Podsumowując, silnik 1.5 dCi charakteryzują niskie poziomy spalania,wysoka kultura, oraz zadowalająca dynamika.

Zalety:
wysoka kultura pracy
dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
wtryskiwacze Delphi awaryjne do 2005r
obracające się panewki
awaria pompy wysokiego ciśnienia

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Silniki 1.5 dCi do 2005r- wyposażone były w układ wtryskowy firm Delphi

Silniki 1.5 dCi po 2006r -zastosowano układ wtryskowy firmy Siemens

Możemy sami odróżnić z jakiej firmy zasilaniem mamy do czynienia

-Pompa Delphi ma kształt okrągły

-Pompa Siemensa ma kształt gwiazdy

1.5 dCi 90KM oraz 110KM -seryjnie wyposażone  w Filtr cząstek stałych FAP

Ważne !!!

Auta z silnikiem 1.5 dCi o różnych mocach mogą różnić się bardzo osprzętem ,te same moce mogą mieć lub nie :

-koło dwumasowe

-turbina zmienna lub stała geometria

-Filtr czastek stałych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 740

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 167
Średnia (głosów 59):
(8.49)
Trwałość
 8.31/10
Utrzymanie
 8.64/10
Dynamika
 8.53/10

Głosy według opinii:

527

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mały 28.05.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
"Miałem kilka renówek z tym silnikiem Kangoo I 1.5 dci 65 KM Kangoo II 1.5 dci 105 KM Megane 1.5 dci 85 KM w przedziale 2003-2010r .Więc mogę coś powiedzieć na temat tych silników BEZAWARYJNE!!! Tak kompletnie żadnych problemów ,pierwszy Kangur z osprzętem Delphhi do 100tys km nic (pękła rura od turbo 350 zł serwis 10min pracy ) .Megane lałem i jeździłem przebieg 130 tyś (kupiłem przy 78 tyś ) wymiana olejów i tyle .Kangoo II super auto niestety paliło jak smok i sprzedałem przy przebiegu 36 tyś (uciekł gaz z klimy ).Po 2005 roku silniki zostały dopracowane zmieniono system zasilnia z Delphi na Siemens i nie ma kompletnie żadnych problemów.Zresztą co tu dużo mówić jakby był zły to nie dawali by go do całej floty Reno do dnia dzisiejszego .Nie słuchajcie głupków którzy mówią ze renówka to kicha .Kicha to te niemieckie złomy TDI!!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: KangooI 2003-2008 KangooII 2008 Megane 2005 r
18.05.2013
Średnia:
(9.67)
Tak
"Mam 1.5dCi o mocy 106KM w Renault Megane Grandtour III z 2010r. Zaskoczony jestem bardzo dobrą dynamiką tego silnika w nie małym aucie. Przesiadłem się z Astry II Kombi z silnikiem 1.6 benzynowym 101KM który totalnie umywa się w porównaniu z dCi. 1.5dCi jest bardzo dynamicznym, cichym i elastycznym silnikiem (przekładnia manualna 6-cio biegowa). Pali o litr więcej niż piszą katalogi - u mnie normalna jazda w warunkach mieszanych z załączoną cały czas automatyczną klimatyzacją oscyluje pomiędzy 5,8 a 6,2 litra na 100km. Przebieg narazie to zaledwie 50 kilka tysięcy także nie mogę bardzo się wypowiadać co do obracających się panewek, turbo czy commonrail. Na razie zero problemów i 100% zadowolenia z użytkowania tego silnika. Pilnuję wymiany oleju i nie świruję na zimnym silniku i staram się nie gasić rozkręconej do granic możliwości turbiny od razu po zaparkowaniu. Oby tak dalej..."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Renault Megane Kombi 2010r
03.05.2013
Średnia:
(7.67)
Tak
"Silnik 1.5 dci 105 KM jest idealny do Scenika. Po rozgrzaniu ma bardzo dobre przyspieszenie. Podczas spokojnej jazdy tym dużym samochodem osiągnąłem średnie spalanie na poziomie 4,3 l/100km. Rewelacja, polecam każdemu."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Renault Scenic 1.5 dCi 105 KM
21.12.2012
Średnia:
(9.33)
Tak
"Jeździłam kilkoma renówkami i z całą odpowiedzialnością mogę polecić silniki tej marki . Zwłaszcza sinik 1.5 DCi 68 KM . bardzo niskie spalanie ,zero awarii ,dobra dynamika."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Renault Thalia 1.5 dCi 68 KM 68 tyś 2007 r

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.