Silnik 1.5 dCiWyświetleń: 195017

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 1.5 dCi

Silnik 1.5 DCI występuje w samochodach marki Renault, Nissan, Dacia. W zależności od modelu posiadają moc 65KM,70KM,75KM,80KM,85KM,86KM,90KM,100KM,105KM,106KM,110KM.Pierwsze nowoczesne silniki 1.5 DCI pojawiły się 2001r o mocy 65KM nie posiadały intercoolera przez co  były mało dynamiczne .Posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail, a wtryskiwacze dostarczała firma Delphi. Nie należały one jednak do szczególnie trwałych zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości ,również pompa wysokiego ciśnienia  była bardzo awaryjna-łuszczenie- ścieranie łożysk w niej doprowadza do powstania opiłków metalu które dostaje się do całego układu wtryskowego i uszkadza go.  Na szczęście firm Renault szybko uporała się z tym mankamentem i po 2005r wprowadziła wersję 86KM z intercoolerem zasilaną układem wtryskowym  firmy Siemens mniej awaryjnym.Ponadto w silniku 1.5 DCI może dojść do obrócenia się panewek korbowodowych co w konsekwencji prowadzi do poważnej i drogiej awarii Jednostka ma bardzo zróżnicowaną budowę w zależności od wersji, mocy oraz okresu produkcji współpracują z kołem dwumasowym lub nie,posiadają turbosprężarkę o stałej lub zmiennej geometrii łopatek. Z filtrem cząstek stałych FAP współpracują jednostki o mocy 90KM oraz 110KM.Trzeba tu nadmienić że filtr ten nie sprawia praktycznie żadnych problemów!!! Renault sprostał zadaniu i zastosowała system piątego wtrysku który automatycznie czyści FAP przez co filtr stał się całkowicie bezobsługowy. Najczęstsze problemy dotyczą układu wtryskowego, a w szczególności wtrysków. Użytkując pojazdy z silnikiem 1.5DCI należy zwrócić szczególną uwagę na rodzaj i typ wtryskiwaczy oraz na osprzęt z jakim współpracuje. Szczegółowych informacji dowiemy się podając w ASO nr. VIN. Silnik 1.5DCI znalazł szerokie zastosowanie w pojazdach różnego segmentu począwszy od małych miejskich samochodów jak np. Nissan Micra,a skończywszy na większych autach segmentu D oraz Suv np. Grand Scenic. Świadczy to o dużej uniwersalności i możliwościach technologicznych silników 1.5DCI.. Aby przedłużyć żywotność silnika wysokoprężnego należy stosować się do zaleceń producenta, dotyczących rodzaju oleju oraz częstotliwości jego wymiany. Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach.Najwięcej problemów przysparzały jednostki z początkowych lat produkcji 2001-2005 przede wszystkim zasilane systemem Delphi ,od 2006 roku silnik został dopracowany i przy odpowiednim użytkowaniu oraz serwisowaniu nie przysparza większych problemów.Podsumowując, silnik 1.5 dCi charakteryzują niskie poziomy spalania,wysoka kultura, oraz zadowalająca dynamika.

Zalety:
wysoka kultura pracy
dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
wtryskiwacze Delphi awaryjne do 2005r
obracające się panewki
awaria pompy wysokiego ciśnienia

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w niektórch modelach

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 90.000 km do 2005r / po 2005 r wydłuzony do 150.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego. Z kołem dwumasowym w niektórych modelach

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w modelach o mocach 90KM 110KM

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Delphi/po 2006r sytem Siemens

Info Serwis

Silniki 1.5 dCi do 2005r- wyposażone były w układ wtryskowy firm Delphi

Silniki 1.5 dCi po 2006r -zastosowano układ wtryskowy firmy Siemens

Możemy sami odróżnić z jakiej firmy zasilaniem mamy do czynienia

-Pompa Delphi ma kształt okrągły

-Pompa Siemensa ma kształt gwiazdy

1.5 dCi 90KM oraz 110KM -seryjnie wyposażone  w Filtr cząstek stałych FAP

Ważne !!!

Auta z silnikiem 1.5 dCi o różnych mocach mogą różnić się bardzo osprzętem ,te same moce mogą mieć lub nie :

-koło dwumasowe

-turbina zmienna lub stała geometria

-Filtr czastek stałych


Oznaczenie K9K silników 1.5 dCi w modealch

K9K 700/704 -65 KM  Renault Clio II, Renault Kangoo , Renault Thalia ,Dacia Logan , Suzuki Jimny , Nissan Micra IV
K9K 792 -75 KM Renault Clio II,Dacia Sandero ,
K9K 260/702/710/722-82 KM Nissan Almera , Renault Mégane , Renault Clio II,  Renault Kangoo , Renault Scénic Renault Thalia ,, Nissan Almera , Nissan Micra 
K9K 728/766/796/830 85-86 KM Renault Megane II / III, Modus , Clio III ,Dacia Sandero,Nissan Micra
K9K 832-105 KM Renault Kangoo, Scénic III, Nissan Tiida , Note I
K9K 836 110 KM Renault Megane III,Renualt Laguna, Nissan Cube, Nissan Qashqai
K9K 892 75 i 90 KM-2010 -Renault Clio III Dacia Logan ,Dacia Sandero , Nissan Note,Nissan NV200
K9K 896 110 KM- 2011 - Dacia Duster, Nissan Juke 
K9K 846 110 KM -2012 -  Renault Mégane III, Dacia lodgy ,Mercedes-Benz A-Class

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 631

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 142
Średnia (głosów 54):
(7.98)
Trwałość
 7.81/10
Utrzymanie
 8.2/10
Dynamika
 7.93/10

Głosy według opinii:

486

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

arek 07.05.2014
Średnia:
(9.67)
Tak
"Mam 1,5 dci 101 KM zrobione 288 tyś km i jest ok!! jak dbasz tak masz super jednostka "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: scenic 1,5 101 KM 2004 rok
Krzysztof 13.04.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"Laguna III 2010r 1,5 dci przebieg 192 tyś km. Żadnych problemów z silnikiem . spalanie od 4,7 ltr do 5,5 ltr zimą Mieszkam na wsi i trudno mi pisać o spalaniu w mieście. Polecam. "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Laguna III Grandtour 2010r 110 KM
Maniek 27.03.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Jeżdżę tym autkiem czwarty rok przejeżdżając dotychczas 214000km i nie miałem żadnych nieprzyjemności w jego eksploatacji. Olej wymiana co 15000km - nie wierzcie w to co zapewnia producent. 30000km to chyba farsa - każdy mechanik to powie o turbodoładowanych silnikach. Paliwo tylko na markowych stacjach. Spalanie jest wyższe od zapewnień producenta. Rzeczywistość to 4,8 do 5,2 na autostradach, natomiast miasto 6l/100km. Mam skrzynię sześciobiegową i klimatronik dwustrefowy. Gdyby go wyłączyć może by było mniejsze. Nie próbowałem. Dynamika OK. Silnik ten nie nadaje się do wyścigów ale spokojnie ruszając ze świateł można prawie wszystkich zostawić w tyle. Jak dbać o dwumas? Nie ruszać za każdym razem z piskiem... Jednym słowem - całkiem dobre auto no i silnik. To już mój trzeci diesel. Drugi dCi, wcześniej TDCI i nigdy nie miałem poważnych i kosztownych napraw przy przebiegach rocznych ok.50000km. W silnikach diesla jest taka podobno zasada - jak dbasz tak masz."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Renault Megane III Grandtour 2010r. 106KM
sylwia 18.03.2014
Średnia:
(3.33)
Nie
"silnik istny dramat. najmniejszy problem to samochód staje na drodze i zostaje siąść i płakać. wtryski- jakaś totalna pomyłka producentów.Albo trafił mi się wadliwy samochód, albo po prostu 1.5 w renault to najgorsza zmora kierowców- od pół roku nieustanne problemy, i majątek zostawiony u mechaników. sprzedaje tego cudaka i uciekam od marek typu renault, nissan. nie polecam nikomu, chyba że macie mocne nerwy i gruby portfel. "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: renault modus
Slawo 10.02.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"MII przejechałem bezawaryjnie 150tyś.km, świetny silnik - dynamiczny i oszczędny. Auto było codziennie użytkowane w dojazdach do pracy, a w weekendy i wakacje długie trasy. Nigdy nie było żadnych problemów, rekord to odpalenie od pierwszego przy -28 stopniach. Z auta i silnika byłem tak zadowolony, że obecnie użytkuję 1.5 110 w Megane III :)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Megane II ph2 Grandtour 105KM 2006
SZOK 01.02.2014
Średnia:
(4.00)
Nie
"Uwaga !!! Grand Scenic 2004 1.5 dci 185 tyś złuszczyła się pompa wtryskowa opiłki poszły na cały układ wtryskowy auto stanęło i koniec jazdy .Hol do mechanika chwila prawdy i SZOK!!! 6000 tys złotych naprawa ,wymiana baku z pompą ,regeneracja pompy wtryskowej ,regeneracja wtrysków i czyszczenie przewodów .Rok wcześniej padła turbina koszt 2500 zł .To jest wada tego silnika do 2005 roku .Czyli kup płać a potem PŁACZ !!!"
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Grand Scenic 2004 r 1.5/105 KM 185 tyś
Bogdan 24.12.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik 1.5 dci montuje w swoich samochodach także Mercedes. Nie wiem dlaczego tutaj nic o tym nie pisze. Firma Reno i Mercedes wymieniła się małymi pakietami swoich akcji i współpracują razem w niedużym zakresie. "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Scenik
paweł 14.12.2013
Średnia:
(5.67)
Nie
"Silnik super ..dopóki nie przekręcila mi się panewka przy przebiegu 75kkm.Od nowości serwis aso."
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Qashqhai
Michał 14.12.2013
Średnia:
(0.00)
Tak
"Co do silnika nie można się przyczepić. Ma przejechane dopiero 50 tys. To wersja 105 konna z 2009 roku. Później zaczęli robić 110 konne. Wymieniam olej co 15 tys. bo nie wierzę w reklamę 30 tys. bez wymiany. Chodzi na razie (odpukać!) super. Faktycznie wyczuwalna moc jest spora, co widać przy wyprzedzaniu. "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Scenic III
zbymasz 02.12.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Bardzo dobry silnik,śr zużycie paliwa 5,6l/100km. Wymieniam olej,filtr oleju,powietrza co 15000km.Zero problemów.Polecam."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Megane 2 HB 106KM 6bieg 177000tyś

Komentarze użytkowników

+4 #1 dci 08.12.2015
czytam te opinie i nie wierzę w niektóre ,ludzie jak nie umiecie jeździć dieslami to sobie taczki kupcie. Silnik 1.5 dci to jeden z najlepszych na rynku,świetna elastyczność,dy namika i niskie spalanie to jego największy atut.Niestety ludzie żyłują ,pałują nie zmieniają oleju i potem płaczą .

Najnowsze komentarze

dci
08.12.2015
+4
czytam te opinie i nie wierzę w niektóre ,ludzie jak nie umiecie jeździć dieslami to sobie taczki kupcie. Silnik 1.5 dci to jeden z najlepszych na rynku,świetna elastyczność,dynamika i niskie spalanie to jego największy atut.Niestety ludzie żyłują ,pałują nie zmieniają oleju i potem płaczą .

Najnowsze opinie

Silnik 2.4 D528.05.2017

Auto kupione z przebiegiem 240 tys km. Przez 2 lata dobiłem do 300 tys. km. Trzeba powiedzieć jedno, silnik 2.4 d5 163 oraz 185 KM to

Odradzam

8.11

Silnik 2.2 D4D28.05.2017

Posiadam ten samochód od 6 lat. Sprawuje się bez problemów. Przebieg 250 tys i zero problemów z uszczelką pod głowicą czy tym ba

Polecam

6.62

Silnik 2.0 D4D26.05.2017

Od 2 lat bujam się z usterką tego silnika do 2 tys nic zero przyspieszenia nawet na pierwszym biegu powyżej reaguje z opużnieniem i

Polecam

7.07

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.