Silnik 1.6 dCi 130KM FAPWyświetleń: 62722

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 1.6 dCi 130KM FAP

Silnik 1.6 DCI 130KM /Energi (R9M) został skonstruowany wspólnie przez Renault i Nissan a jego debiut przypada na 2011 rok w Renualt Scenic III .Często jest nazywany młodszym bratem dobrze znanej jednostki 2.0dCI ,ponieważ konstrukcyjnie  jest  zbliżony właśnie do 2.0dCi.Silnik o oznaczeniu R9M posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Siemens.Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii i niewielkiej bezwładności, co przekłada się na lepsze osiągi.We wszystkich modelach posiada on moc 130 KM. Jednostka ekologiczna ,nowoczesna i zaawansowana technologicznie.W silniku zastosowano nowatorskie rozwiązania takie jak Niskociśnieniowy EGR ,pompę oleju o zmiennej pojemności,technologię zmiennego zawirowania mieszankę.Te oraz wiele innych rozwiązań miało wpłynąć na osiągnięcie maksymalnie najlepszych parametrów oraz zredukowania emisji spalin Co2 do minimum.Jak przystało na nowoczesnego diesla silnik współpracuje z Filtrem cząstek stałych FAP, w którym zastosowano nowoczesny system wielowtrysku który odpowiada z jego regeneracje.Filtr jest całkowicie  bezobsługowy,który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów.Producent twierdzi że filtr jest dożywotni,oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji.Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem.Jednostka spełnia rygorystyczne normy spalin Euro 6.Na rynku spotkamy odmianę tego silnika o nazwie Energi z nowoczesnymi rozwiązaniami takimi jak system. Stop&Start, która wstrzymuje prace silnika w momentach gdy pojazd zatrzymuje się np. w korku ulicznym. To pozwala na zminimalizowanie spalania oraz emissji spalin przez co silnik jest jednym z najbardziej oszczędnych na rynku.Wadą powyższego systemu są dodatkowe koszta serwisu oraz części zamiennych.Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania.Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego,koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki.W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji).W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi wysoką kulturę pracy,niski poziom spalania oraz bezawaryjność.Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo dobrym poziomie.

Zalety:
bardzo dobre osiągi
silnik dynamiczny
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty obsługi
filtr cząstek stałych

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Ilość oleju: 5.5 L, typ oleju: Elf W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata / zalecana co 15.000 lub 1 rok.

Info Serwis

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 191

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 89
Średnia (głosów 20):
(8.45)
Trwałość
 8.3/10
Utrzymanie
 8.15/10
Dynamika
 8.9/10

Głosy według opinii:

173

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Maciej 12.02.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"rewelak,nigdy wcześniej nie jeździłem tak dynamicznym i oszczędnym dieselm.Bardzo wysoka kultura pracy,cicho we wnetrzu.Jestem szczęśliwym kierowcą ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Nissan Qashqai 1.6 dCi 130KM 2012r 87tys
Tomek 26.01.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"wysoki moment obrotowy przekłada się na świetna elastyczność i bardzo dobrą dynamikę,silni pracuje tak cicho i równo jak benzyniak ,czasami go nie słychać tak jakby był wyłączony .Spalanie bardzo niskie zero awarii."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: G.Scenic 1.6 DCI 130KM 2012 r 98tys
Piotr 15.01.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Świetny silnik, to że Mercedes zdecydował się na montaż w C-klasie mówi samo za siebie. Samochód kupiłem pod koniec 2011r. właśnie się po mału szykuje do przeglądu 90 tyś. W tym czasie poza płynami eksploatycyjnymi i klockami w zeszłym roku przepaliła mi się żarówka oświetlająca bagażnik. Czego chcieć więcej ? "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Grand Scenik 1.6dci
adam 01.11.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik jest montowany w Mercedesach od 2014r klasa C. Wygląda na to że, Mercedes to kolejna niemiecka firma, która sama nie umie opracować i produkować dobrych silników disla. Opel montuje fiatoskie disle JTD dając swój znaczek CDTI. Ford Montuje silniki od Peugota HDI dając swój znaczek TDCI. Mercedes kupuje od Reno silniki 1.5 dci oraz 1.6 dci."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Scenik 1.5 dci
Paweł 03.08.2014
Średnia:
(6.33)
Nie
"Niestety padła turbina i spalanie 6.5/7L"
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: scenic 1.6dci 130km
Rocky 04.05.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Niewiarygodnie niskie spalanie wersja Kombi Lifting 2012r w mieście 5.5L trasa spokojnie 3.7 L SZOK !przy tym bardzo elastyczny i bardzo dynamiczny silnik.130KM to idealna moc auto zbiera się nawet z 5 biegu.Świetny silnik i tyle "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Megane III Grandtour lifting 1.6 dCi 130KM 2012r 56 tyś
Mateusz 03.04.2014
Średnia:
(9.67)
Tak
"Z rodziny DCi maiłem wszystkie silniki 1.5 1.9 2.0 a od dwóch lat mam przyjemność jeździć Scenicem z silnikiem 1.6 dci 130KM.Wszystkie jednostki DCi mają wysoką kulturę pracy ale ten jest wyjątkowy bardzo cichy ,świetna dynamika bardzo cicha prac i niskie spalanie.Renówka tym silnikiem bije konkurencje na głowę .Jedyny minus to drogi zakup auta z tym silnikiem ale potem wszystko zostaje zrekompensowane,pozdrawiam ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Scenic 2011rok 85 tys 1.6 dCi 130KM
Olo 03.02.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Najlepszy diesel jaki miałem ,wysoki moment obrotowy ,dobra dynamika ,spalanie przy mocy 130 KM rewelka .Silnik bardzo elastyczny ,cichy ,bardzo dobra kultura pracy . Co do trwałości nie bardzo jest co pisać bo przebieg 65 tyś ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Qashqai 1.6 dCi 130KM 65 tyś rok 2009
Paweł 01.01.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik dość dynamiczny ,bardzo elastyczny ,spalanie niskie miasto 6.7 l trasa z bagażem 5.2 L .Jestem zadowolony nie mam przykrych niespodzianek ,przejechane 64 tys .Tylko przeglądy dość drogie rzędu 700-900 zł "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Scenic 2011 r 1.6 dCi 130 KM
Carlos 03.10.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Moj Nissan Qashqai piękny i modny z super nowoczesnym silnikiem.Jednostka bardzo elastyczna, z niskim poziomem spalania w mieście średnio 6.5 litra w trasie około 5 litrów na 100km. Maksymalny moment obrotowy jest bardzo wysoki jak dla tej pojemności bo wynosi 320 NM. Dodatkowo muszę wspomnieć,że silnik wcale nie brzmi jak tradycyjny Diesel z jego nieodłącznym klekotem.Dźwięk jest słabo słyszalny i nieodczuwalny wewnątrz pojazdu. Reasumując gorąco polecam ten silnik."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Nissan Qashqai 1.6 DCI 2012
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 1.9 D TD17.11.2017

Auto małe ale duże w środku zwłaszcza z przodu siedzi się super dużo miejsca. Dynamika słaba ale spalanie mega małe 4 L - 100km

Polecam

7.67

Silnik 1.9 dCi 107KM17.11.2017

Silnik miałem w Lagunie z 2001 roku zrobiłem prawię 200 tys bez najmniejszych problemów,zmieniałem olej co 15 tys i nie katowałem

Polecam

8.33

Silnik 1.6 TDI CR/DPF17.11.2017

1,6 TDI, CADDY III, - to tragedia, wysokie spalanie - chyba, że ktoś na czwórce jedzie nonstop 50km/h to może mało pali, przy 90 t

Odradzam

7.21

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.