Silnik 1.6 dCiWyświetleń: 50854

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 1.6 dCi

Silnik 1.6 DCI 130KM /Energi występuje w samochodach marki Renault i Nissan jego debiut przypada na 2011 rok.Często jest nazywany młodszym bratem dobrze znanej jednostki 2.0dCI,ponieważ konstrukcyjnie  jest  zbliżony właśnie do 2.0dCi . Silnik  4 cylindrowy  posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z układem wtryskowym Siemens. We wszystkich modelach posiada on moc 130 KM. Jednostka ekologiczna , nowoczesna i zaawansowana technologicznie. Generuje aż 320Nm momentu obrotowego. Co przekłada się na doskonałą dynamikę silnika. Przy czym spala jedyne 4.5 litra oleju napędowego na 100km. Przyczynia się do tego zastosowanie nowoczesnej technologii tzw. Stop&Start, która wstrzymuje prace silnika w momentach gdy pojazd zatrzymuje się np. w korku ulicznym. Wadą powyższego systemu są dodatkowe koszta serwisu oraz części zamiennych. Silnik występuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Silnik 1.6 DCI pozostaje w "zgodzie" ze środowiskiem naturalnym ograniczając do minimum emisje spalin. Jednostka współpracuje z filtrem cząstek stałych.Na  duży plus zasługuje bez obsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu .

Zalety:
bardzo dobre osiągi
silnik dynamiczny
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty obsługi
filtr cząstek stałych

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 167

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 78
Średnia (głosów 19):
(8.6)
Trwałość
 8.63/10
Utrzymanie
 8.16/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

172

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Tom 22.01.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Jeżdżę trzeci miesiąc i jestem mega zadowolony. Silnik dynamiczny i oszczędny. Jak dla mnie bajer..."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Qashqai 130 Rok / Przebieg: 2013/32000 Śr. spalanie: 5.5
Damian 22.10.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Megane, 140 000 przebiegu , cichy , dynamiczny, średnie spalanie bez szaleństwa ale dynamicznie to 5,4 z ostatnich 8 000. Jedyna rzecz , która padła to komputer od wskaźników, wymienione na gwarancji. Poza tym miód malina. Kusi mnie chip ale boje sie zużycia silnika w perspektywie kolejnych 100 k , ktore zrobię w niecałe 2 lata."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 130 Rok / Przebieg: 2014/140000 Śr. spalanie: 5.4
Jaro 26.08.2016
Średnia:
(5.33)
Nie
"Tragedia - czekam już 4 tygodnie na naprawę. Auto przy prędkości 90 -100 KM/h przestało przyspieszać. Serwisy nie potrafią naprawić: wymienili turbosprężarkę, pompę wtryskową itp... auto niestety niesprawne po 2 latach."
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Megane 1.6 dci Rok / Przebieg: 80000 Śr. spalanie: 5.6
Zorro 26.04.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik rewelacyjny i bardzo dopracowany. Elastyczny, cichy i oszczędny a na dodatek przynajmniej w moim przypadku bezawaryjny- 175 tys. na szafie i żadnej naprawy. Bije silniki VW na głowę."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Gr.Scenic III 130 Rok / Przebieg: 2012/175000 Śr. spalanie: 6.5
zyga666 21.02.2016
Średnia:
(7.33)
Tak
"Silnik dynamiczny i oszczędny, idealnie pasujący do GS3. Mocy nie za dużo nie za mało. Jedyny problem jaki miałem to awaria turbosprężarki przy przebiegu 183 tys. km. Wymiany oleju co 30 tys. km i jazda na star/stop zrobiła swoje..."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 130 Rok / Przebieg: 2011 Śr. spalanie: 6
Andrzej 09.02.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik ten NIE występuje w samochodach Dacia. Jest za to używany w Mercedesie C200."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Qashqai 1.6 / 130 Rok / Przebieg: 2015 Śr. spalanie: 6
Drugi 24.09.2015
Średnia:
(0.00)
Tak
"Moje wrażenia są zgodne z wcześniejszymi opiniami. Silnik ledwo słyszalny, elastyczny i ekonomiczny. Auto dynamiczne i szybko przyspiesza. Przyczepy ciągnie doskonale, zarówno towarowe jak i campingowe. Jak będzie z trwałością - to się okaże..."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Grand Scenic III / 131 Rok / Przebieg: 2014/ 20000 Śr. spalanie: 6.1
pq 07.08.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"silnik rewelacja mamy w firmie 3 megane grandtour jedna w półtoraroku zrobiła 120 000 km drug 80 000 a trzecia 30 000 z żadną nie mamy problemów. Jesteśmy Mega zadowoleni. Nawet 150 konny silnik z laguny 2.O dCi nie dawał mi takiej frajdy. Mogę jeszcze dodać czy jedziemy 130 czy 200 spalanie jest na bardzo zbliżonym poziomie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Megane Grandtour/130 KM Rok / Przebieg: 2014/ 80 000 Śr. spalanie: 6.0
G 30.07.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"SUPER ZADOWOLONY"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: X TRAIL Rok / Przebieg: 2015/1000 Śr. spalanie: 5
Maciej 12.02.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"rewelak,nigdy wcześniej nie jeździłem tak dynamicznym i oszczędnym dieselm.Bardzo wysoka kultura pracy,cicho we wnetrzu.Jestem szczęśliwym kierowcą ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Nissan Qashqai 1.6 dCi 130KM 2012r 87tys
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 2.2 DTi20.05.2017

Witam, posiadam Vectre C z 2003 r. od ponad 2 lat, jak dotąd nie miałem żadnych problemów, zawsze dojechałem na miejsce. Wskazówe

Polecam

7.13

Silnik 2.2 DI15.05.2017

Witam posiadam model nissana Almera tino z silnikiem diesla,o pojemności 2.2 litra.Z silnikiem nie mam absolutnie żadnych problemów.

Polecam

7.52

Silnik 1.8TDCI 125KM09.05.2017

autem jeżdżę tylko w trasy ale 75% tej trasy to tereny zabudowane gdzie średnią z ostatnich 30000 kilometrów mam 53km/h (wg wskaz

Polecam

7.73

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.