Silnik 1.9 dCiWyświetleń: 46941

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 1.9 dCi

Silnik 1.9 DCI występuje w samochodach marki Renault oraz Nissan. W zależności od modelu posiadał moc 100KM,105KM,110KM Posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz łatwa regeneracja. Jednostka o mocy 100KM oraz 105KM mogą występować bez  koła dwumasowego . Mocniejsze wersje współpracowały z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Oba elementy poprawiają dynamikę oraz kulturę pracy jednostki napędowej. Z drugiej jednak strony w przypadku awarii czeka nas kosztowna naprawa. W opinii kierowców silniki z 1.9 DCI chwalone są za stosunkowo niską awaryjność , zadowalające poziomy spalania. oraz wysoką kulturę pracy jednostki wysokoprężnej. Serwis w przypadku awarii pociągnie wyższe koszta tylko w przypadku mocniejszych wersji gdzie występuje koło dwumasowe oraz turbina ze zmienną geometrią łopatek.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania

Wady:
problemy z zaworem EGR
elektronika silnika

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w mocniejszych wersjach

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego. Z kołem dwumasowym w mocniejszych wersjach

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Info Serwis

Ważne !!!

Nie mylić tej jednostki z silnikiem 1.9 dCi 120KM która była bardzo awaryjna!!!

 

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 221

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 29
Średnia (głosów 20):
(7.93)
Trwałość
 8/10
Utrzymanie
 7.7/10
Dynamika
 8.1/10

Głosy według opinii:

173

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

BP 15.10.2016
Średnia:
(0.00)
Tak
"Pilnować wymian i będzie dobrze. Bardzo oszczędny i mało awaryjny silnik Trafic 100KM."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Trafic/100KM Rok / Przebieg: 2004 Śr. spalanie: 7.4
marek 01.04.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"Na silniku przejechałem 40 000 km ,bez zarzutu olej co 10 000 km wymiana. Oleju nie bierze deka jedyne co to egr trzeba przeczyścić raz w roku"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: reno scenik Rok / Przebieg: 2001rok 2007 przebieg Śr. spalanie: 6 l
Tadeusz 18.02.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Witam, użytkuje 1.9 dci od 7 lat. Na liczniku ok. 250 tys. (a ile faktycznie ma nie wiem, sprowadzana z zachodu) Jest to wersja 110KM wiec dynamika na średnim poziomie ale za to jeśli jzu sie rozpędzi to jedzie jak z 150KM. Usterek poważnych nie doświadczyłem. Wymieniam olej co 10tys i tylko i wylacznie na 5W40, bledem jest stosowanei innego, co dokladnie napisane jest w ksiazce serwisowej przez cala eksploatacje. Inni wiedza swoje i panewki padaja...i placz. Ogolnie polecam, a i w 1.9 system Boscha nic z nim nie robilem ale mechanicy mowili ze prosty i tan iw utrzymaniu uklad wtryskowy. Pozdrawiam "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Laguna II
Adam 26.01.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"super silnik,bardzo dobra dynamika i elastyczność,ludzie nie oszczędzajcie na serwisie to nie będziecie potem płakać,ja wymieniam oleje i filtry co 15 tys i wymieniam części na czas a zwłaszcza filtr paliwa i nie mam problemów z wtryskami .Silnik bezawaryjny i tani w utrzymaniu ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Gr.Scenic 1.9 130KM 260tys 2008r
Marek 20.10.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"Samochód naprawdę wart polecenia. Jeżdżę nim już 5 rok. Europa zaliczona prawie cała. Rodzina 5 osób - podróż sama przyjemność .Dwukrotnie wróciłem,sam jadąc z Rzymu, na jeden raz 2000 km- bez większego przemęczenia. Ważne !!!!!nie oszczędzam na oleju - co 10000km wymiana ELF jak radzi książka. Póki co silnik jest super (245000km). Nie jest to wyścigówka ale sprawnie jeździ-drogi alpejskie nieraz na jedynce ale dał radę. Kolejnym też będzie Espace."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: ESPACE 2006 1,9dci
GBogdan 13.07.2014
Średnia:
(7.33)
Nie
"właśnie jednostka 1.9 dCi padła poszły panewki, kończy się dwu-masówka i ostatkiem tchu pracuje turbina. Odma zapchana jedno co jeszcze działa poprawnie to skrzynia biegów i EGR. Silnik praktycznie do kapitalki przez zalecenia producenta wymiana oleju co 15 tyś - totalna głupota. Ze względu na księgowych z Renault-a panewki bez zamków obróciły się i koszty remontu poszybowały pod niebiosa. Czekam na wycenę ale już się spodziewam ,że tanio nie będzie i chyba mój ukochany scenik skończy jako dawca narządów do innych. Pilnujcie !!! wymiany oleju z najwyższej półki co 10 to max. Dobre paliwo a będzie wam służył wieki. Pozdrawiam GBogdan "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Renault SCENIC II 2005
Tomasz 12.07.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"świetny ślinik, wersja 102 KM szybko się w zimie nagrzewa, ale niestety na krótkich trasach po mieście w zimie musimy liczyć się z tym że 8 litrów nam wciągnie, na trasie owszem idzie zejść nawet do 4 litrów ale jadąc na tempomacie 80km/h realne spalanie w trasie to w granicach 5-6 litrów przy prędkościach oscylujących w granicach 120-140, niestety brakuje 6 biegu, póki co żadnych niespodzianek, tylko podstawowe zasady - olej co 10-15 tys km maksymalnie i olej napędowy z pewnego źródła bo ja już się niestety nauczyłem że oszczędności na lewym paliwie w diesle wychodzą bokiem - po prostu padają wtryski i EGR"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Carisma 1,9 DiD
Adam 06.07.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Posiadam Nissana Primere dci 1,9 120 koni z 2004 roku. Silnik pracuje bez zarzutu, odpala bez problemu przy -25C a kluczem do sukcesu jest regularne wymienianie oleju filtrów, chłodzenie turbiny po trasie i sprawny rozrząd. Dodam że nie warto jeździć na eco drivingu ponieważ znacznie skraca to żywotność dwumasy a ten silnik i tak jest oszczędny. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Nissan Primera
Sebastian Nare 24.05.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Witam posiadam lagunę 2 z 2004r. z silnikiem 1.9dci 105km bardzo dobry silnik niskie spalanie w granicach od 4.8l do 7l w zależności od warunków gdzie jeżdżę i kto prowadzi... znam historie samochodu od salonu i jedyne co wymieniane było to oleje, filtry, klocki,tarcze, i jedna poduszka silnika. obecnie mam 299 tys. przejechane bez napraw gdzie samochód by stal i nie mógł jechać. Co jeszcze mogę powiedzieć o silniku to że nie wsiadamy i noga do podłogi tuż po odpaleniu dać chwile na to by się choć odrobinę rozgrzał i dobrze smarował oraz po zakończonej podróży chwile dać po pracować silnikowi, by mogły ochłonąć podzespoły(turbina)itp. Drodzy panowie z tym samochodem jak z kobietą :) delikatnie :P Panie :) proszę obchodzić się jak z ukochanym :) Polecam samochód dla ludzi rozsądnych:) dbających o swoje dobro:) "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Laguna 2 Authentique 1.9dci 105 km
Kryspin BDG 08.02.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"Mam Megane II 1.9 dci 120km. Jak się dba tak się ma! Jestem bardzo zadowolony. Dobre paliwo, dobry olej, filtry na czas i żadnych zastrzeżeń do silnika jak i reszty. Mam kolegę z Golfem IV Tdi, awaryjność na dużo wyższym poziomie. Polecam ten motor!!!"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Megane II 2003
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.4 D4D21.06.2017

Czytając opinie użytkowników aut z tym silnikiem utwierdzam się w swoim wyborze. Moje auto to Auris I z 2009r, którym jeżdżę

Polecam

7.78

Silnik 2.2 HDI19.06.2017

Świetny silnik. Mocny, elastyczny baaaaardzo ekonomiczny. Zdarzyło mi się, że jechałem z Warszawy na Węgry. Podczas całej drogi

Polecam

7.90

Silnik 1.8 TDCI 100 115KM18.06.2017

1,9 TDI to to nie jest ale opiniami z niemieckich gazet typu AŚ można sobie d.... wytrzeć osobiście tym autem Focus MK 1 2003 prze

Polecam

8.29

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.