Silnik 1.9 dCi 100KMWyświetleń: 55789

Silników używa:

dCi
Silnik 1.9 dCi 100KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w mocniejszych wersjach

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 4.8 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

 

 

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 DCI  o mocy 100KM wszedł do produkcji w 2002 roku jako uzupełnienie gamy jednostek FQ9, i zadebiutowała w Renault Laguna II. Posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz łatwa regeneracja. Jednostka o mocy 100KM występuje bez  koła dwumasowego a turbosprężarka jest o stałej geometrii.Silnik w tej wersji współpracuje z 5 biegową skrzynią. Napewno nie wpłynęło to na lepsze osiągi oraz poprawienie dynamika która w tej odmianie była na średnim poziomie.Z drugiej jednak strony w przypadku awarii nie czekają nas kosztowna naprawa jak to ma miejsce przypadku mocniejszych wersji gdzie występuje koło dwumasowe oraz turbina ze zmienną geometrią łopatek.W opinii kierowców silniki z 1.9 DCI chwalone są za stosunkowo niską awaryjność , zadowalające poziomy spalania. oraz wysoką kulturę pracy.W odróżnieniu od jej starszego brata w wersji 120KM jest to dobra trwała konstrukcja,która nie ma takich dużych obciążeń i wadliwego osprzętu.Silnik ne jest porzeciążony co jest dużym plusem i żywotność jego jest zdecydowanie na wyższym poziomie.Silniki w tej odmianie bez problemowo przekraczają przebiegi ponad 200.000 km bez najmniejszych awarii, czego nie można powiedzieć o wersji 120-konnej.Do najbardziej uciążliwych awarii można zaliczyć problem z przepływomierzem ,elektroniką oraz częste problemy z lejącymi wtryskami.Są to usterki które można w prosty sposób zdiagnozować a koszty ich są nie wielkie.Przykładem mogą być lejące wtryski,nie jest to wielkim problemem.Ich naprawa polega na wymianie miedzianych podkładek które kosztują kilkadziesiąt złotych.Kondycja tej odmiany silnika jest uzależnione od jego eksploatacji oraz serwisu, przed zakupem warto sprawdzić jego stan.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania

Wady:
problemy z zaworem EGR
awarie przepływomierza
lejące wtrsyki-podkładki
elektronika silnika

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 229

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 33
Średnia (głosów 20):
(8.42)
Trwałość
 8.5/10
Utrzymanie
 8.2/10
Dynamika
 8.55/10

Głosy według opinii:

173

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

BP 15.10.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Pilnować wymian i będzie dobrze. Bardzo oszczędny i mało awaryjny silnik Trafic 100KM."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Trafic/100KM Rok / Przebieg: 2004 Śr. spalanie: 7.4
marek 01.04.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"Na silniku przejechałem 40 000 km ,bez zarzutu olej co 10 000 km wymiana. Oleju nie bierze deka jedyne co to egr trzeba przeczyścić raz w roku"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: reno scenik Rok / Przebieg: 2001rok 2007 przebieg Śr. spalanie: 6 l
Tadeusz 18.02.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Witam, użytkuje 1.9 dci od 7 lat. Na liczniku ok. 250 tys. (a ile faktycznie ma nie wiem, sprowadzana z zachodu) Jest to wersja 110KM wiec dynamika na średnim poziomie ale za to jeśli jzu sie rozpędzi to jedzie jak z 150KM. Usterek poważnych nie doświadczyłem. Wymieniam olej co 10tys i tylko i wylacznie na 5W40, bledem jest stosowanei innego, co dokladnie napisane jest w ksiazce serwisowej przez cala eksploatacje. Inni wiedza swoje i panewki padaja...i placz. Ogolnie polecam, a i w 1.9 system Boscha nic z nim nie robilem ale mechanicy mowili ze prosty i tan iw utrzymaniu uklad wtryskowy. Pozdrawiam "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Laguna II
Adam 26.01.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"super silnik,bardzo dobra dynamika i elastyczność,ludzie nie oszczędzajcie na serwisie to nie będziecie potem płakać,ja wymieniam oleje i filtry co 15 tys i wymieniam części na czas a zwłaszcza filtr paliwa i nie mam problemów z wtryskami .Silnik bezawaryjny i tani w utrzymaniu ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Gr.Scenic 1.9 130KM 260tys 2008r
Marek 20.10.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"Samochód naprawdę wart polecenia. Jeżdżę nim już 5 rok. Europa zaliczona prawie cała. Rodzina 5 osób - podróż sama przyjemność .Dwukrotnie wróciłem,sam jadąc z Rzymu, na jeden raz 2000 km- bez większego przemęczenia. Ważne !!!!!nie oszczędzam na oleju - co 10000km wymiana ELF jak radzi książka. Póki co silnik jest super (245000km). Nie jest to wyścigówka ale sprawnie jeździ-drogi alpejskie nieraz na jedynce ale dał radę. Kolejnym też będzie Espace."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: ESPACE 2006 1,9dci
<<<1234>>>

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 CRDI 115KM26.05.2018

Silnik 1,6 CRDi 115 KM w Kia Cerato. Bardzo udany silnik-cichutki-do 120 km/godz. mozna normalnie rozmawiać. Bardzo elastyczny i swie

Polecam

9.19

Silnik 1.9 dCi/120KM26.05.2018

Polecam, każdy narzeka na silnik i padające panewki, fakt producent źle zrobił każąc robić przegląd olejów co 30 tys, poniewa

Polecam

7.46

Silnik 2.2 MZR-CD 150KM23.05.2018

Ma ten silnik w Madzi3 z 2010 roku obecnie przebieg 143tys jak kupowałem było 95tys od tego momentu jestem usatysfakcjonowany.Przy au

Polecam

10.00

Silnik 1.6 MultiJet II 120KM DPF21.05.2018

Świetny silnik bardzo ekonomiczny,sprawdza się dobrze w mieście jak i na trasie.Dobra elastyczność pozwala na jazdę na wysokim bi

Polecam

9.67

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.