Silnik 1.9 100 KMWyświetleń: 50186

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 1.9 100 KM

Silnik 1.9 DCI  o mocy 100KM wszedł do produkcji w 2002 roku jako uzupełnienie gamy jednostek FQ9, i zadebiutowała w Renault Laguna II. Posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz łatwa regeneracja. Jednostka o mocy 100KM występuje bez  koła dwumasowego a turbosprężarka jest o stałej geometrii.Silnik w tej wersji współpracuje z 5 biegową skrzynią. Napewno nie wpłynęło to na lepsze osiągi oraz poprawienie dynamika która w tej odmianie była na średnim poziomie.Z drugiej jednak strony w przypadku awarii nie czekają nas kosztowna naprawa jak to ma miejsce przypadku mocniejszych wersji gdzie występuje koło dwumasowe oraz turbina ze zmienną geometrią łopatek.W opinii kierowców silniki z 1.9 DCI chwalone są za stosunkowo niską awaryjność , zadowalające poziomy spalania. oraz wysoką kulturę pracy.W odróżnieniu od jej starszego brata w wersji 120KM jest to dobra trwała konstrukcja,która nie ma takich dużych obciążeń i wadliwego osprzętu.Silnik ne jest porzeciążony co jest dużym plusem i żywotność jego jest zdecydowanie na wyższym poziomie.Silniki w tej odmianie bez problemowo przekraczają przebiegi ponad 200.000 km bez najmniejszych awarii, czego nie można powiedzieć o wersji 120-konnej.Do najbardziej uciążliwych awarii można zaliczyć problem z przepływomierzem ,elektroniką oraz częste problemy z lejącymi wtryskami.Są to usterki które można w prosty sposób zdiagnozować a koszty ich są nie wielkie.Przykładem mogą być lejące wtryski,nie jest to wielkim problemem.Ich naprawa polega na wymianie miedzianych podkładek które kosztują kilkadziesiąt złotych.Kondycja tej odmiany silnika jest uzależnione od jego eksploatacji oraz serwisu, przed zakupem warto sprawdzić jego stan.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania

Wady:
problemy z zaworem EGR
awarie przepływomierza
lejące wtrsyki-podkładki
elektronika silnika

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w mocniejszych wersjach

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 4.8 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Info Serwis

 

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 222

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 31
Średnia (głosów 20):
(8.42)
Trwałość
 8.5/10
Utrzymanie
 8.2/10
Dynamika
 8.55/10

Głosy według opinii:

173

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

BP 15.10.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Pilnować wymian i będzie dobrze. Bardzo oszczędny i mało awaryjny silnik Trafic 100KM."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Trafic/100KM Rok / Przebieg: 2004 Śr. spalanie: 7.4
marek 01.04.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"Na silniku przejechałem 40 000 km ,bez zarzutu olej co 10 000 km wymiana. Oleju nie bierze deka jedyne co to egr trzeba przeczyścić raz w roku"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: reno scenik Rok / Przebieg: 2001rok 2007 przebieg Śr. spalanie: 6 l
Tadeusz 18.02.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Witam, użytkuje 1.9 dci od 7 lat. Na liczniku ok. 250 tys. (a ile faktycznie ma nie wiem, sprowadzana z zachodu) Jest to wersja 110KM wiec dynamika na średnim poziomie ale za to jeśli jzu sie rozpędzi to jedzie jak z 150KM. Usterek poważnych nie doświadczyłem. Wymieniam olej co 10tys i tylko i wylacznie na 5W40, bledem jest stosowanei innego, co dokladnie napisane jest w ksiazce serwisowej przez cala eksploatacje. Inni wiedza swoje i panewki padaja...i placz. Ogolnie polecam, a i w 1.9 system Boscha nic z nim nie robilem ale mechanicy mowili ze prosty i tan iw utrzymaniu uklad wtryskowy. Pozdrawiam "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Laguna II
Adam 26.01.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"super silnik,bardzo dobra dynamika i elastyczność,ludzie nie oszczędzajcie na serwisie to nie będziecie potem płakać,ja wymieniam oleje i filtry co 15 tys i wymieniam części na czas a zwłaszcza filtr paliwa i nie mam problemów z wtryskami .Silnik bezawaryjny i tani w utrzymaniu ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Gr.Scenic 1.9 130KM 260tys 2008r
Marek 20.10.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"Samochód naprawdę wart polecenia. Jeżdżę nim już 5 rok. Europa zaliczona prawie cała. Rodzina 5 osób - podróż sama przyjemność .Dwukrotnie wróciłem,sam jadąc z Rzymu, na jeden raz 2000 km- bez większego przemęczenia. Ważne !!!!!nie oszczędzam na oleju - co 10000km wymiana ELF jak radzi książka. Póki co silnik jest super (245000km). Nie jest to wyścigówka ale sprawnie jeździ-drogi alpejskie nieraz na jedynce ale dał radę. Kolejnym też będzie Espace."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: ESPACE 2006 1,9dci
GBogdan 13.07.2014
Średnia:
(7.33)
Nie
"właśnie jednostka 1.9 dCi padła poszły panewki, kończy się dwu-masówka i ostatkiem tchu pracuje turbina. Odma zapchana jedno co jeszcze działa poprawnie to skrzynia biegów i EGR. Silnik praktycznie do kapitalki przez zalecenia producenta wymiana oleju co 15 tyś - totalna głupota. Ze względu na księgowych z Renault-a panewki bez zamków obróciły się i koszty remontu poszybowały pod niebiosa. Czekam na wycenę ale już się spodziewam ,że tanio nie będzie i chyba mój ukochany scenik skończy jako dawca narządów do innych. Pilnujcie !!! wymiany oleju z najwyższej półki co 10 to max. Dobre paliwo a będzie wam służył wieki. Pozdrawiam GBogdan "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Renault SCENIC II 2005
Tomasz 12.07.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"świetny ślinik, wersja 102 KM szybko się w zimie nagrzewa, ale niestety na krótkich trasach po mieście w zimie musimy liczyć się z tym że 8 litrów nam wciągnie, na trasie owszem idzie zejść nawet do 4 litrów ale jadąc na tempomacie 80km/h realne spalanie w trasie to w granicach 5-6 litrów przy prędkościach oscylujących w granicach 120-140, niestety brakuje 6 biegu, póki co żadnych niespodzianek, tylko podstawowe zasady - olej co 10-15 tys km maksymalnie i olej napędowy z pewnego źródła bo ja już się niestety nauczyłem że oszczędności na lewym paliwie w diesle wychodzą bokiem - po prostu padają wtryski i EGR"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Carisma 1,9 DiD
Adam 06.07.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Posiadam Nissana Primere dci 1,9 120 koni z 2004 roku. Silnik pracuje bez zarzutu, odpala bez problemu przy -25C a kluczem do sukcesu jest regularne wymienianie oleju filtrów, chłodzenie turbiny po trasie i sprawny rozrząd. Dodam że nie warto jeździć na eco drivingu ponieważ znacznie skraca to żywotność dwumasy a ten silnik i tak jest oszczędny. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Nissan Primera
Sebastian Nare 24.05.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Witam posiadam lagunę 2 z 2004r. z silnikiem 1.9dci 105km bardzo dobry silnik niskie spalanie w granicach od 4.8l do 7l w zależności od warunków gdzie jeżdżę i kto prowadzi... znam historie samochodu od salonu i jedyne co wymieniane było to oleje, filtry, klocki,tarcze, i jedna poduszka silnika. obecnie mam 299 tys. przejechane bez napraw gdzie samochód by stal i nie mógł jechać. Co jeszcze mogę powiedzieć o silniku to że nie wsiadamy i noga do podłogi tuż po odpaleniu dać chwile na to by się choć odrobinę rozgrzał i dobrze smarował oraz po zakończonej podróży chwile dać po pracować silnikowi, by mogły ochłonąć podzespoły(turbina)itp. Drodzy panowie z tym samochodem jak z kobietą :) delikatnie :P Panie :) proszę obchodzić się jak z ukochanym :) Polecam samochód dla ludzi rozsądnych:) dbających o swoje dobro:) "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Laguna 2 Authentique 1.9dci 105 km
Kryspin BDG 08.02.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"Mam Megane II 1.9 dci 120km. Jak się dba tak się ma! Jestem bardzo zadowolony. Dobre paliwo, dobry olej, filtry na czas i żadnych zastrzeżeń do silnika jak i reszty. Mam kolegę z Golfem IV Tdi, awaryjność na dużo wyższym poziomie. Polecam ten motor!!!"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Megane II 2003
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP22.10.2017

Silnik rewelacja. Kupiłem auto z 2012 roku i oparłem się na opinii, iż producent po 10 latach na pewno zebrał tak dużo informacji

Polecam

9.78

Silnik 1.6 e-HDI 92KM21.10.2017

rewelacja, najlepszy diesel

Polecam

10.00

Silnik 2.0 d M4721.10.2017

Zasadniczo to jak dbasz tak masz. Właściwe użytkowanie i serwis jest kluczem do bezawaryjnej jazdy. Po pierwsze - olej zmieniaj co 1

Polecam

8.01

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.