Silnik 2.0 dCi M9R - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 149116

dCi
Silnik 2.0 dCi M9R

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch-nienaprawialne

Ilość oleju: 7.4 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

FAP !!!

Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP

Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP

Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0dCi o oznaczeniu (M9R) występuje w samochodach marki Renault,Nissan.Jednostka występowała w różnych odmianach mocy od 130KM,150KM,160KM,175KM (jest to dokładnie ta sama konstrukcja różniąca się jedynie osprzętem). Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, co przekłada się na lepsze osiągi.W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!!W silniku o mocy 130KM przeważnie nie występował  filtr cząstek stałych DPF -przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada,mógł występować w wersjach z zagranicy gdzie normy spalin diesli były stosowane od 2008 roku a w Polsce od 2010r.Filtr jest całkowicie  bezobsługowy,który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów.Producent twierdzi że filtr jest dożywotni,oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji.Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem.Jednak zdarzają  się awarie i jego zapchania zwłaszcza pod czas jazdy miejskiej,wtedy jest możliwość jego wypalania elektronicznego w serwisie.Niestety koszty nie są niskie ponieważ podczas takiej procedury musimy wymienić specjalny olej do DPF który nie jest tani a wchodzi do silnika ponad 7L.!!!Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania.Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego,koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki.W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji).W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi wysoką kulturę pracy,niski poziom spalania oraz bezawaryjność.Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo dobrym poziomie.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 534

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 131
Średnia (głosów 50):
(9.15)
Trwałość
 9.4/10
Utrzymanie
 8.6/10
Dynamika
 9.44/10

Głosy według opinii:

491

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jakub 17.01.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Swoją Lagunę z silnikiem o mocy 173 KM kupiłem z przebiegiem 95000 km., teraz ma najechane 135000 i do tej pory silnik jest praktycznie bezobsługowy. Na duży plus kultura pracy silnika i jego dynamika. Jeśli umie się o niego zadbać (częsta wymiana oleju, chłodzenie turbo itd.) odwdzięczy się bezawaryjnością. DPF jak na razie nie sprawia problemów. Po częstszej jeździe na krótszych odcinkach można zauważyć jego wypalanie. Podsumowując wg. mnie najlepszy nowy diesel 4 cylindrowy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Laguna 3 Grandtour 173KM Rok / Przebieg: 2012/135 Śr. spalanie: 7.5
krzysztof 13.09.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"Megane III coupe automat, przebieg 120 tys, spalanie miasto 8l, trasa 7l. Regularnie serwisowane, od nowości wymiana oleju na elf 5W30 co 20 tys a nie tak jak zaleca Renault co 30 tys. Żadnych problemów z silnikiem zaczipowanym na 190 KM. Łańcuch rozrządu, brak dwumasy, turbina chłodzona cieczą, bezpośredni wtrysk boscha, świetna kultura pracy, do tego bezawaryjny a zarazem długowieczny. (sąsiad ma Lagunę III z tym silnikiem z przebiegiem 540 tys km) . Bardzo dynamiczny i oszczędny. Czego chcieć więcej. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 160 Rok / Przebieg: 2010/120 Śr. spalanie: 7.5
Marek 03.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Polecam wszystkim . Posiadam 2,0 dci 150 KM w lagunie III jestem bardzo zadowolony najbardziej zaskoczony jestem dynamika tego silnika. 6- biegowa skrzynia nie do zatrzymania. Jestem użytkownikiem na długich trasa do 200 Km ale zdarza mi się podróżować na krótkich odcinkach 8-9 Km. Moja wersja posiada filtr cząstek stałych FAP jest on bez problemowy. Wypala sie na bieżąco. Jednak prawdą jest ze nie ma co się bać samochodów francuski z filtrem cząstek stałych . Polecam wszystkim śmiało model samochodu jak i silnik . A na pewno nie będziecie żałować !!! "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Laguna III 2009 Rok / Przebieg: 235000 Śr. spalanie: 6.8
Damian 22.08.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Śmiało mogę polecić ten silnik jak i samo auto... Jedyne awarie przez 120 tysięcy przebiegu jaki zrobiłem to przy 240 zawiesił się EGR, czyszczenie ultradźwiękami pomogło i wszystko póki co działa. Olej i filtry co 10 tysięcy, paliwo na markowych stacjach. Dynamika super, spalanie, cóż zawsze mogło by być mniejsze ale mam ciężką nogę... Skrzynia 6 biegowa więc naprawdę nie ma co narzekać. Dbać, lać i jeździć. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Scenic II Rok / Przebieg: 2088/254000 Śr. spalanie: 8
Artur 04.03.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Kupiony w Polsce bez Dpf. kupiłem 2012 126t teraz 198t. Codziennie ok 50km, Miejski ruch bez korków. Spalanie z 3lat 6,8l. przy tej masie dla mnie to bdb. Na biegu 1 i 2 trochę "muli" najlepsze 4 i 5. W zasadzie jeżdżę między 1800 a 2400 obrotów. Wyprzedzanie to frajda, spokój i bez hałasu. Po 5 latach chcę go zmienić, ale ciężko idzie bo silnik wyposażenie, przyjemność spokojnej i bezstresowej jazdy nie dopinguje do zmiany. Pisząc o silniku boję się zapeszyć, bo wymieniłem termostat ( zimą dłuższe nagrz.do pełnej temp) i pasek wieloklinowy (dla zasady). I to wszystko. Marzę, aby następny "chodził" tak samo."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Laguna III 150KM Rok / Przebieg: 2007 199t Śr. spalanie: 6.8

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.5 dCi (od 2001)
Silniki 1.5 dCi z systemem Energy Smart Managment (od 2014)
Silniki 1.5 dCi z FAP stosowane od roku 2010
Silniki 1.5 dCi stosowane w latach 2005-2012
Silniki 1.5 dCi stosowane w latach 2001-2005
Silniki 1.6 dCi z systemem Energy Smart Managment (od 2011)
Silniki 1.9 dCi (1997-2012)
Silniki 2.0 dCi (od 2005)
Silniki 2.2 dCi (2001-2009)
Silniki 3.0 DCi (2002-2012)
Silniki montowane w samochodach użytkowych
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM N16A120.11.2018

Przy 200 km/h spalanie 6L, uwielbiam to oraz dobrze oddana moc gdzie kazdy moze sie zdziwić, drogi w zakupie ale nie żałuję.

Polecam

9.17

Silnik 2.2 TDCI 175KM ('06-'10)18.11.2018

Jestem trzecim właścicielem, silnik pracuje ok i mimo upływu lat dalej jest dynamiczny. Spalanie jak na taką masę auta bardzo przy

Polecam

8.71

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.