Silnik 2.0 dCiWyświetleń: 98339

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 2.0 dCi

Silnik 2.0dCi występuje w samochodach marki Renault,Nissan. W zależności od modelu posiada moc 130KM,150KM,160KM,175KM. Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.  Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek w wersji 175KM chłodzona cieczą !!! Jej największą zaletą jest lepszy moment obrotowy oraz generowanie większych mocy, wadą wysokie koszta obsługi oraz skomplikowana budowa.W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!! Ogólnie usterkowość w tej jednostce napędowej jest na niskim poziomie ,brak problemu z DPF-em zwłaszcza przy używaniu odpowiedniego oleju i stosowaniu się do zaleceń producenta.W silnikach o mocy 130KM często nie występował  filtr cząstek stałych DPF -przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada ,w razie jego braku można powiedzieć że jest to silnik bezawaryjny .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L


Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch-nienaprawialne

Info Serwis

FAP !!!

Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP

Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP

Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 384

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 95
Średnia (głosów 42):
(8.85)
Trwałość
 9.07/10
Utrzymanie
 8.29/10
Dynamika
 9.19/10

Głosy według opinii:

411

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Łukasz 24.12.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Mam przejechane 87000 w Scenic u 2008. Silnik pracuje super. Jak na razie to nez zastrzeżeń. Spalanie 7,5-7,8 ale często krótkie trasy. Balem sie Renowki, ale z tym silnikiem śmiało mogę polecić Ojej najlepiej co 10 tys. i w drogę. Polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Scenic 2.0 150km Rok / Przebieg: 2008 87000km Śr. spalanie: 7.8
Tomasz 19.11.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"Bardzo dobry silnik, świetna kultura pracy, cichy jak na diesla. Mimo dużego przebiegu silnik pracuje elegancko, robie duże przebiegi i jak na razie mnie nie zwiódł. Jedyne ci mogłoby być lepsze to spalanie, jest za duże w stosunku do pojemności silnika, ale przy spokojnej jezdzie mozna zejśc do 6l/100."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 2.0/150 Rok / Przebieg: 2009/288 tyś Śr. spalanie: 7.0/100
Piotr 15.11.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Super silnik do łykania kilometrów, od kupna zrobiłem 15 tysięcy km, nic się nie dzieje. Spalanie 5.0 l/100 km osiągnąłem w Chorwacji w trasie ponad 3000 km (prędkości ok.70-110 km/h) Jadąc po autostradzie (średnio 140 km/h) spalanie w granicach 7,5 l/100 km Cykl mieszany (dziennie 14 km w godzinach szczytu oraz 60 km w godzinach nocnych) 6-6,5 l/100 km Mam wersję bez filtra, do 110-120 km/h w kabinie nie słychać silnika :)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Laguna 3 / 130 KM Rok / Przebieg: 2010/162000 Śr. spalanie: 6.5
Sebastian 06.11.2016
Średnia:
(0.00)
Tak
"@Marcin 17.06.2016 Marcin, masz coś nie tak z silnikiem - mój ma średnią z ostatni 3000 km 6,7 l/100 a dojeżdżam w korkach z Pruszkowa do Warszawy do pracy. Dodatkowo mam zrobionego chipa na 185 koni / 380 nM. Poszukaj bo za dużo ci pali. "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Laguna III / 2.0 150 Rok / Przebieg: 2008 / 121000 Śr. spalanie: 6.7
Darek 01.11.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Brać, dbać, cieszyć się jak ja z bezawaryjnej eksploatacji i tak oby jak najdłużej. Mam wersję bez filtra cząstek stałych, pewne paliwo oraz częstsza wymiana filtrów i oleju niż zaleca ASO a silnik odwdzięczy się na bank. Polecam zdecydowanie niezdecydowanym. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Scenic Grand 150 KM Rok / Przebieg: 242000 Śr. spalanie: 7-8
Damian 28.10.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"Lagunę katowałem do pracy, samo miasto, sporadycznie autostrady. Auto pali na dotyk, nie ma problemów z silnikem. Zrobiłem nią ponad 100k i tylko olej wymieniałem plus filtry. Polecam w 100%, za te pieniądze nie kupi się nic lepszego. Stereotypy kłamią. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 2.0 dCI 173 Rok / Przebieg: 2007/ 220000 Śr. spalanie: 8-9
Marcin 17.06.2016
Średnia:
(7.33)
Tak
"laguna ma przejechane aktualnie, oryginalnie 160000km, sam nią zrobiłem 40kkm i nic sie nie dzieje złego. pali na dotyk. NIE MAM pojęcia jak uzyskujecie rezulaty w spalaniu poniżej 8.5L, po prostu nie rozumiem! Albo sami się ściemniacie albo robicie dobrą minę do złej gry. Ten silnik nie jest oszczędny, w ogóle! Jeździ, sprawuje się ok, ale Spalanie we Wrocławiu to na 100% 9L/100 przy jeździe 50/50 miasto + AOW (max 150km/h). Przy "spokojnej" jeździe na trasie, bez przekraczania 100km/h nie udało mi się zejść poniżej 7.5l. Ludzie- nie wierzcie w spalanie w tym aucie na poziomie 6 l.... "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 2.0 DCi 150KM Rok / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 9
Krzysztof 04.05.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"Laguna 2010 130km bez FAP, przebieg 215000, spalanie zima /lato 6,5-7,5l. Bezproblemowo cały przebieg."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Laguna/ 131km Rok / Przebieg: 2010/ 215 Śr. spalanie: 7l
Andrzej 02.05.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
""Zdecydowanie polecam. Najlepszy diesel jaki miałem do tej pory. Warunek to dobrej jakości paliwo oraz wymiana oleju co 10-15 tys. km. " Zapomniałem o "gwiazdkach" :) oraz fakcie że silnik w moim aucie nie ma DPF, koło dwumasowe póki co daje radę ale silnik nie był jakoś katowany, sądzę, że 300 tys. km spokojnie dociągnie. EGR też jeszcze oryginalny. Śmiało polecam niezdecydowanym. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Grand Scenic II FL / 150 Rok / Przebieg: 2008/274000 Śr. spalanie: 7
Robertoo 11.04.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super silnik, dynamiczny, mało pali w większości jeżdżę po mieście w godzinach szczytu w miarę dynamicznie spalanie mam około 9 litrów/100 km co przy tak dużym aucie ważącym ponad 2 tony i z aerodynamiką ciężarówki jest dobrym wynikiem, udało mi się zejść w mieście do 7 litrów ale to już męczarnia jak dla mnie. Jedyne wady to drogi olej i to że wchodzi jego ponad 7 litrów, póki co jeździ jak nowy oleju nie ubywa pali "od strzała" i oby tak pozostało a panu który narzekał na to że wtryski padły radze się zastanowić nad zmianą stacji bo dobre sprawdzone paliwo to podstawa w każdym dieselu, albo czy aby mu w serwisie nie podmienili wtrysków, bo padające wtryski przy takich przebiegach to rzadkość "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Grand Espace/150 Rok / Przebieg: 2006/160000 Śr. spalanie: 9l

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 TDCI/Ford21.01.2017

moje mondeo mk3 ma 340000 dolewam olej 2t do paliwa i nic nie robnie .jedynie zamontowałem sprzegiełko na alternatorze i kłopot z ko

Polecam

6.79

Silnik 3.0 dCi20.01.2017

wadą tego silnika jest umieszczenie czujników temperatury w króćcu z tworzywa jeśli mamy wyciek płynu chłodzącego nie jesteśmy

Polecam

6.08

Silnik 1.6 D220.01.2017

Mam przejechane 320000km zero awarii poza wymiana dwumasy przy 230000km silnik bardzo ekonomiczny i bezproblemowy polecam

Polecam

6.90

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.