Silnik 2.0 dCiWyświetleń: 105843

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 2.0 dCi

Silnik 2.0dCi występuje w samochodach marki Renault,Nissan. W zależności od modelu posiada moc 130KM,150KM,160KM,175KM. Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.  Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek w wersji 175KM chłodzona cieczą !!! Jej największą zaletą jest lepszy moment obrotowy oraz generowanie większych mocy, wadą wysokie koszta obsługi oraz skomplikowana budowa.W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!! Ogólnie usterkowość w tej jednostce napędowej jest na niskim poziomie ,brak problemu z DPF-em zwłaszcza przy używaniu odpowiedniego oleju i stosowaniu się do zaleceń producenta.W silnikach o mocy 130KM często nie występował  filtr cząstek stałych DPF -przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada ,w razie jego braku można powiedzieć że jest to silnik bezawaryjny .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L


Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch-nienaprawialne

Info Serwis

FAP !!!

Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP

Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP

Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 417

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 97
Średnia (głosów 46):
(8.89)
Trwałość
 9.15/10
Utrzymanie
 8.35/10
Dynamika
 9.17/10

Głosy według opinii:

451

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Artur 04.03.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Kupiony w Polsce bez Dpf. kupiłem 2012 126t teraz 198t. Codziennie ok 50km, Miejski ruch bez korków. Spalanie z 3lat 6,8l. przy tej masie dla mnie to bdb. Na biegu 1 i 2 trochę "muli" najlepsze 4 i 5. W zasadzie jeżdżę między 1800 a 2400 obrotów. Wyprzedzanie to frajda, spokój i bez hałasu. Po 5 latach chcę go zmienić, ale ciężko idzie bo silnik wyposażenie, przyjemność spokojnej i bezstresowej jazdy nie dopinguje do zmiany. Pisząc o silniku boję się zapeszyć, bo wymieniłem termostat ( zimą dłuższe nagrz.do pełnej temp) i pasek wieloklinowy (dla zasady). I to wszystko. Marzę, aby następny "chodził" tak samo."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Laguna III 150KM Rok / Przebieg: 2007 199t Śr. spalanie: 6.8
Andrzej 20.02.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Rewelacyjny silnik, cichy a jednocześnie niezwykle dynamiczny, z czego z ochotą korzystam. Jedynym problemem jest to, by nie zerwać przyczepności przy ruszaniu na mokrej nawierzchni. Jazda nim dzięki jako takiej mocy i wysokiemu momentowi obrotowemu-380/2000, to wielka frajda, a wyprzedzanie przychodzi mu z dużą łatwością. Jest przy tym wyjątkowo elastyczny. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Megane III GT/160 Rok / Przebieg: 2012/ 78000 Śr. spalanie: 9
Adam 13.02.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik póki co sprawuje się wyśmienicie, potwierdzam opinie przedmówców, wymieniam olej i filtry co 10 tysięcy km. Mam wersję bez DPF, auto doskonale wyposażone, silnik ciągnie równo od samego dołu, 6 biegowa skrzynia, czego chcieć więcej, to chyba ostatni diesel, który można spokojnie polecić. Zarówno silnik jak i osprzęt wszystko w oryginale. Polecam zdecydowanie. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Scenic Grand II Rok / Przebieg: 2008/382000 Śr. spalanie: 8
Artur 28.01.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Posiadam Scenica II z roku 2007 kupiony w Holandi z przebiegiem 178 tyś. Obecny przebieg w Polsce to 290 000 i wszystko super.Silnik wyjatkowo dobry i bezobslugowy olej 5w40 elf wymieniam co 15 tys. spalanie ok 7-7,5/100 km. Dużo jeżdżę w trasy po kraju prędkość 120-150 km/h Nie ma co nazekac na spalanie to 7 osobowe auto i bardzo wygodne. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Grand Scenic Rok / Przebieg: 2007/290 000 Śr. spalanie: 7
Łukasz 24.12.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Mam przejechane 87000 w Scenic u 2008. Silnik pracuje super. Jak na razie to nez zastrzeżeń. Spalanie 7,5-7,8 ale często krótkie trasy. Balem sie Renowki, ale z tym silnikiem śmiało mogę polecić Ojej najlepiej co 10 tys. i w drogę. Polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Scenic 2.0 150km Rok / Przebieg: 2008 87000km Śr. spalanie: 7.8
Tomasz 19.11.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"Bardzo dobry silnik, świetna kultura pracy, cichy jak na diesla. Mimo dużego przebiegu silnik pracuje elegancko, robie duże przebiegi i jak na razie mnie nie zwiódł. Jedyne ci mogłoby być lepsze to spalanie, jest za duże w stosunku do pojemności silnika, ale przy spokojnej jezdzie mozna zejśc do 6l/100."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 2.0/150 Rok / Przebieg: 2009/288 tyś Śr. spalanie: 7.0/100
Piotr 15.11.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Super silnik do łykania kilometrów, od kupna zrobiłem 15 tysięcy km, nic się nie dzieje. Spalanie 5.0 l/100 km osiągnąłem w Chorwacji w trasie ponad 3000 km (prędkości ok.70-110 km/h) Jadąc po autostradzie (średnio 140 km/h) spalanie w granicach 7,5 l/100 km Cykl mieszany (dziennie 14 km w godzinach szczytu oraz 60 km w godzinach nocnych) 6-6,5 l/100 km Mam wersję bez filtra, do 110-120 km/h w kabinie nie słychać silnika :)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Laguna 3 / 130 KM Rok / Przebieg: 2010/162000 Śr. spalanie: 6.5
Sebastian 06.11.2016
Średnia:
(0.00)
Tak
"@Marcin 17.06.2016 Marcin, masz coś nie tak z silnikiem - mój ma średnią z ostatni 3000 km 6,7 l/100 a dojeżdżam w korkach z Pruszkowa do Warszawy do pracy. Dodatkowo mam zrobionego chipa na 185 koni / 380 nM. Poszukaj bo za dużo ci pali. "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Laguna III / 2.0 150 Rok / Przebieg: 2008 / 121000 Śr. spalanie: 6.7
Darek 01.11.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Brać, dbać, cieszyć się jak ja z bezawaryjnej eksploatacji i tak oby jak najdłużej. Mam wersję bez filtra cząstek stałych, pewne paliwo oraz częstsza wymiana filtrów i oleju niż zaleca ASO a silnik odwdzięczy się na bank. Polecam zdecydowanie niezdecydowanym. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Scenic Grand 150 KM Rok / Przebieg: 242000 Śr. spalanie: 7-8
Damian 28.10.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"Lagunę katowałem do pracy, samo miasto, sporadycznie autostrady. Auto pali na dotyk, nie ma problemów z silnikem. Zrobiłem nią ponad 100k i tylko olej wymieniałem plus filtry. Polecam w 100%, za te pieniądze nie kupi się nic lepszego. Stereotypy kłamią. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 2.0 dCI 173 Rok / Przebieg: 2007/ 220000 Śr. spalanie: 8-9

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.6 TDCI 95 115KM30.03.2017

Tydzień temu stuknęło mu 200 tys. Oprócz wymiany rozrządu przy 180 tys. i filtrów oraz płynów jak na razie obsługa jest bezkos

Polecam

8.93

Silnik 1.9 TD24.03.2017

Super silnik ale błędnie opisany na tej stronie. Silnik posiada 90 koni.

Polecam

8.33

Silnik 1.1 CRDI23.03.2017

Jak na tak mały silniczek to dynamika w miarę dobra.Moim zdaniem nie ustępuje on europejskim konstrukcjom w tej pojemności.Przebieg

Polecam

8.83

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.