Silnik 2.0 dCi 130KMWyświetleń: 124791

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 2.0 dCi 130KM

Silnik 2.0dCi o mocy 130KM (M9R) występuje w samochodach marki Renault,Nissan.Jednostka występowała w różnych odmianach mocacy od 130KM,150KM,160KM,175KM (jest to dokładnie ta sama konstrukcja różniąca się jedynie osprzętem). Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, co przekłada się na lepsze osiągi.W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!!W silniku o mocy 130KM przeważnie nie występował  filtr cząstek stałych DPF -przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada,mógł występować w wersjach z zagranicy gdzie normy spalin diesli były stosowane od 2008 roku a w Polsce od 2010r.Filtr jest całkowicie  bezobsługowy,który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów.Producent twierdzi że filtr jest dożywotni,oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji.Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem.Jednak zdarzają  się awarie i jego zapchania zwłaszcza pod czas jazdy miejskiej,wtedy jest możliwość jego wypalania elektronicznego w serwisie.Niestety koszty nie są niskie ponieważ podczas takiej procedury musimy wymienić specjalny olej do DPF który nie jest tani a wchodzi do silnika ponad 7L.!!!Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania.Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego,koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki.W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji).W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi wysoką kulturę pracy,niski poziom spalania oraz bezawaryjność.Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo dobrym poziomie.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L


Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch-nienaprawialne

Ilość oleju: 7.4 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.

Info Serwis

FAP !!!

Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP

Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP

Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 482

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 116
Średnia (głosów 49):
(8.94)
Trwałość
 9.18/10
Utrzymanie
 8.41/10
Dynamika
 9.22/10

Głosy według opinii:

481

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Sebastian 06.11.2016
Średnia:
(0.00)
Tak
"@Marcin 17.06.2016 Marcin, masz coś nie tak z silnikiem - mój ma średnią z ostatni 3000 km 6,7 l/100 a dojeżdżam w korkach z Pruszkowa do Warszawy do pracy. Dodatkowo mam zrobionego chipa na 185 koni / 380 nM. Poszukaj bo za dużo ci pali. "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Laguna III / 2.0 150 Rok / Przebieg: 2008 / 121000 Śr. spalanie: 6.7
Darek 01.11.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Brać, dbać, cieszyć się jak ja z bezawaryjnej eksploatacji i tak oby jak najdłużej. Mam wersję bez filtra cząstek stałych, pewne paliwo oraz częstsza wymiana filtrów i oleju niż zaleca ASO a silnik odwdzięczy się na bank. Polecam zdecydowanie niezdecydowanym. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Scenic Grand 150 KM Rok / Przebieg: 242000 Śr. spalanie: 7-8
Damian 28.10.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"Lagunę katowałem do pracy, samo miasto, sporadycznie autostrady. Auto pali na dotyk, nie ma problemów z silnikem. Zrobiłem nią ponad 100k i tylko olej wymieniałem plus filtry. Polecam w 100%, za te pieniądze nie kupi się nic lepszego. Stereotypy kłamią. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 2.0 dCI 173 Rok / Przebieg: 2007/ 220000 Śr. spalanie: 8-9
Marcin 17.06.2016
Średnia:
(7.33)
Tak
"laguna ma przejechane aktualnie, oryginalnie 160000km, sam nią zrobiłem 40kkm i nic sie nie dzieje złego. pali na dotyk. NIE MAM pojęcia jak uzyskujecie rezulaty w spalaniu poniżej 8.5L, po prostu nie rozumiem! Albo sami się ściemniacie albo robicie dobrą minę do złej gry. Ten silnik nie jest oszczędny, w ogóle! Jeździ, sprawuje się ok, ale Spalanie we Wrocławiu to na 100% 9L/100 przy jeździe 50/50 miasto + AOW (max 150km/h). Przy "spokojnej" jeździe na trasie, bez przekraczania 100km/h nie udało mi się zejść poniżej 7.5l. Ludzie- nie wierzcie w spalanie w tym aucie na poziomie 6 l.... "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 2.0 DCi 150KM Rok / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 9
Krzysztof 04.05.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"Laguna 2010 130km bez FAP, przebieg 215000, spalanie zima /lato 6,5-7,5l. Bezproblemowo cały przebieg."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Laguna/ 131km Rok / Przebieg: 2010/ 215 Śr. spalanie: 7l
Andrzej 02.05.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
""Zdecydowanie polecam. Najlepszy diesel jaki miałem do tej pory. Warunek to dobrej jakości paliwo oraz wymiana oleju co 10-15 tys. km. " Zapomniałem o "gwiazdkach" :) oraz fakcie że silnik w moim aucie nie ma DPF, koło dwumasowe póki co daje radę ale silnik nie był jakoś katowany, sądzę, że 300 tys. km spokojnie dociągnie. EGR też jeszcze oryginalny. Śmiało polecam niezdecydowanym. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Grand Scenic II FL / 150 Rok / Przebieg: 2008/274000 Śr. spalanie: 7
Robertoo 11.04.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super silnik, dynamiczny, mało pali w większości jeżdżę po mieście w godzinach szczytu w miarę dynamicznie spalanie mam około 9 litrów/100 km co przy tak dużym aucie ważącym ponad 2 tony i z aerodynamiką ciężarówki jest dobrym wynikiem, udało mi się zejść w mieście do 7 litrów ale to już męczarnia jak dla mnie. Jedyne wady to drogi olej i to że wchodzi jego ponad 7 litrów, póki co jeździ jak nowy oleju nie ubywa pali "od strzała" i oby tak pozostało a panu który narzekał na to że wtryski padły radze się zastanowić nad zmianą stacji bo dobre sprawdzone paliwo to podstawa w każdym dieselu, albo czy aby mu w serwisie nie podmienili wtrysków, bo padające wtryski przy takich przebiegach to rzadkość "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Grand Espace/150 Rok / Przebieg: 2006/160000 Śr. spalanie: 9l
Marcin 16.02.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"Taki sobie dobry+++, przy 215 tysiącach słychać już docisk, turbo luzów nie ma ale pogwizduje coraz głośniej, lekkie wycieki ma. To tyle minusów. Reszta same +++, wyprzedzanie na autostradzie 120km/h na 6 biegu "malina". Cichy elastyczny. Przy jeździe 380km prawie sama autostrada 120 tempomat 5,9l/100 i chwilowe 150-160km/h. Miasto zima-klima krótkie trasy 15km - 8,5l/100, lato 7,2l/100km. Do 160 km/h nie czuć prędkości. Za podobne pieniądze nic lepszego nie kupimy . Ogólnie polecam."
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 150 Rok / Przebieg: 2006/215000 Śr. spalanie: 7.2
Tomek 31.12.2015
Średnia:
(8.33)
Tak
"2.0 dCI 150 km bez fap - doświadczenie z dwu aut: Laguna 3 2008r - przebieg 120k km, 70% miasto 30% trasa, wymiana oleju co 30 k km spalanie 6,7 l/100km. Zero jakichkolwiek problemów z silnikiem i osprzętem. Laguna 2 Grandtorur 2006r - przebieg 210k km 30% miasto 70% trasa, wymiana oleju co 20 k km spalanie 6,0 l/100 km. Problemy: przy 110 k km nieszczelny wysprzęglik hydrauliczny - wymiana wraz z kompletem tzn. sprzęgłem i dwumasą (sprzęgło ok, dwumas z wyczuwalnym luzem więc wymiana na moją prośbę - dodam iż usterka problem był wyczuwalny już w dniu zakupu tyle dla pewności został "dojeżdżony"). Koszt naprawy w roku 2012 części+robocizna 3400zł. Co do przyczyny usterki to powiem tylko że auto kupione jako poflotowe 3 letnie z przebiegiem 96k km - użytkowane przez kobietę, głównie w ruchu miejskim... Co do silnika to przy płynnej jeździe 5,0 l na trasie nie jest dużym problemem. Dynamika bardzo dobra, kultura pracy również. W trójce soft sterujący pracą silnika jest inny, auto zimne do 2 k obr./min. jest lekko zmulone po osiągnieciu temperatury jest już znacznie przyjemniej. Dwójka z tym samym silnikiem ciągnie równo od zera bez względu na to czy jest zimna czy nie. Moc rozwija płynnie i w trakcie ruszania i w trakcie wyprzedzania. Ten silnik potrafi nieźle zdziwić teoretycznie bardziej "porządne" pojazdy. Jako uwagę dodam że w L II silnik jest nisko osadzony (dobre przy dużych prędkościach) i jak ktoś jeździ po wertepach bez głowy lub najeżdża przodem na wysokie krawężniki to udeżając miską olejową o przeszkodę dobije ją do smoka magistrali olejowej i zatrze zdrowy silnik. Przypadek z forum RLKP. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Laguna II i III /150km Rok / Przebieg: 2008/120k km 2006/210 k km Śr. spalanie: 6.0
kriss 14.12.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Laguna 2.0 dCi 2010r. 150KM, przebieg 122.000km bez filtra czastek stałych. wymiana filtrów oraz oleju co 10000-12000km wymiana łożyska w skrzyni biegów spalanie ok 8,5 L w miescie na klimie (zima) generalnie samochód godny polecenia.nie zamierzam zmieniać na inny."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: grandtour 150 Rok / Przebieg: 2010 122000 Śr. spalanie: 8.5

Komentarze użytkowników

0 #1 Ferne 02.07.2017
I must say you have high quality articles here.
Your posts can go viral. You need initial boost
only. How to get massive traffic? Search for; Murgrabia's tools go viral

My weblog: JonelleX: https://AurelioX.blogspot.com

Najnowsze komentarze

Ferne
02.07.2017
0
I must say you have high quality articles here.
Your posts can go viral. You need initial boost
only. How to get massive traffic? Search for; Murgrabia's tools go viral

My weblog: JonelleX: https://AurelioX.blogspot.com

Najnowsze opinie

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP22.10.2017

Silnik rewelacja. Kupiłem auto z 2012 roku i oparłem się na opinii, iż producent po 10 latach na pewno zebrał tak dużo informacji

Polecam

9.78

Silnik 1.6 e-HDI 92KM21.10.2017

rewelacja, najlepszy diesel

Polecam

10.00

Silnik 2.0 d M4721.10.2017

Zasadniczo to jak dbasz tak masz. Właściwe użytkowanie i serwis jest kluczem do bezawaryjnej jazdy. Po pierwsze - olej zmieniaj co 1

Polecam

8.01

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.