Silnik 2.0 dCiWyświetleń: 105842

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 2.0 dCi

Silnik 2.0dCi występuje w samochodach marki Renault,Nissan. W zależności od modelu posiada moc 130KM,150KM,160KM,175KM. Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.  Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek w wersji 175KM chłodzona cieczą !!! Jej największą zaletą jest lepszy moment obrotowy oraz generowanie większych mocy, wadą wysokie koszta obsługi oraz skomplikowana budowa.W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!! Ogólnie usterkowość w tej jednostce napędowej jest na niskim poziomie ,brak problemu z DPF-em zwłaszcza przy używaniu odpowiedniego oleju i stosowaniu się do zaleceń producenta.W silnikach o mocy 130KM często nie występował  filtr cząstek stałych DPF -przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada ,w razie jego braku można powiedzieć że jest to silnik bezawaryjny .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L


Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch-nienaprawialne

Info Serwis

FAP !!!

Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP

Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP

Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 417

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 97
Średnia (głosów 46):
(8.89)
Trwałość
 9.15/10
Utrzymanie
 8.35/10
Dynamika
 9.17/10

Głosy według opinii:

451

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marcin 17.06.2016
Średnia:
(7.33)
Tak
"laguna ma przejechane aktualnie, oryginalnie 160000km, sam nią zrobiłem 40kkm i nic sie nie dzieje złego. pali na dotyk. NIE MAM pojęcia jak uzyskujecie rezulaty w spalaniu poniżej 8.5L, po prostu nie rozumiem! Albo sami się ściemniacie albo robicie dobrą minę do złej gry. Ten silnik nie jest oszczędny, w ogóle! Jeździ, sprawuje się ok, ale Spalanie we Wrocławiu to na 100% 9L/100 przy jeździe 50/50 miasto + AOW (max 150km/h). Przy "spokojnej" jeździe na trasie, bez przekraczania 100km/h nie udało mi się zejść poniżej 7.5l. Ludzie- nie wierzcie w spalanie w tym aucie na poziomie 6 l.... "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 2.0 DCi 150KM Rok / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 9
Krzysztof 04.05.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"Laguna 2010 130km bez FAP, przebieg 215000, spalanie zima /lato 6,5-7,5l. Bezproblemowo cały przebieg."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Laguna/ 131km Rok / Przebieg: 2010/ 215 Śr. spalanie: 7l
Andrzej 02.05.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
""Zdecydowanie polecam. Najlepszy diesel jaki miałem do tej pory. Warunek to dobrej jakości paliwo oraz wymiana oleju co 10-15 tys. km. " Zapomniałem o "gwiazdkach" :) oraz fakcie że silnik w moim aucie nie ma DPF, koło dwumasowe póki co daje radę ale silnik nie był jakoś katowany, sądzę, że 300 tys. km spokojnie dociągnie. EGR też jeszcze oryginalny. Śmiało polecam niezdecydowanym. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Grand Scenic II FL / 150 Rok / Przebieg: 2008/274000 Śr. spalanie: 7
Robertoo 11.04.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super silnik, dynamiczny, mało pali w większości jeżdżę po mieście w godzinach szczytu w miarę dynamicznie spalanie mam około 9 litrów/100 km co przy tak dużym aucie ważącym ponad 2 tony i z aerodynamiką ciężarówki jest dobrym wynikiem, udało mi się zejść w mieście do 7 litrów ale to już męczarnia jak dla mnie. Jedyne wady to drogi olej i to że wchodzi jego ponad 7 litrów, póki co jeździ jak nowy oleju nie ubywa pali "od strzała" i oby tak pozostało a panu który narzekał na to że wtryski padły radze się zastanowić nad zmianą stacji bo dobre sprawdzone paliwo to podstawa w każdym dieselu, albo czy aby mu w serwisie nie podmienili wtrysków, bo padające wtryski przy takich przebiegach to rzadkość "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Grand Espace/150 Rok / Przebieg: 2006/160000 Śr. spalanie: 9l
Marcin 16.02.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"Taki sobie dobry+++, przy 215 tysiącach słychać już docisk, turbo luzów nie ma ale pogwizduje coraz głośniej, lekkie wycieki ma. To tyle minusów. Reszta same +++, wyprzedzanie na autostradzie 120km/h na 6 biegu "malina". Cichy elastyczny. Przy jeździe 380km prawie sama autostrada 120 tempomat 5,9l/100 i chwilowe 150-160km/h. Miasto zima-klima krótkie trasy 15km - 8,5l/100, lato 7,2l/100km. Do 160 km/h nie czuć prędkości. Za podobne pieniądze nic lepszego nie kupimy . Ogólnie polecam."
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 150 Rok / Przebieg: 2006/215000 Śr. spalanie: 7.2
Tomek 31.12.2015
Średnia:
(8.33)
Tak
"2.0 dCI 150 km bez fap - doświadczenie z dwu aut: Laguna 3 2008r - przebieg 120k km, 70% miasto 30% trasa, wymiana oleju co 30 k km spalanie 6,7 l/100km. Zero jakichkolwiek problemów z silnikiem i osprzętem. Laguna 2 Grandtorur 2006r - przebieg 210k km 30% miasto 70% trasa, wymiana oleju co 20 k km spalanie 6,0 l/100 km. Problemy: przy 110 k km nieszczelny wysprzęglik hydrauliczny - wymiana wraz z kompletem tzn. sprzęgłem i dwumasą (sprzęgło ok, dwumas z wyczuwalnym luzem więc wymiana na moją prośbę - dodam iż usterka problem był wyczuwalny już w dniu zakupu tyle dla pewności został "dojeżdżony"). Koszt naprawy w roku 2012 części+robocizna 3400zł. Co do przyczyny usterki to powiem tylko że auto kupione jako poflotowe 3 letnie z przebiegiem 96k km - użytkowane przez kobietę, głównie w ruchu miejskim... Co do silnika to przy płynnej jeździe 5,0 l na trasie nie jest dużym problemem. Dynamika bardzo dobra, kultura pracy również. W trójce soft sterujący pracą silnika jest inny, auto zimne do 2 k obr./min. jest lekko zmulone po osiągnieciu temperatury jest już znacznie przyjemniej. Dwójka z tym samym silnikiem ciągnie równo od zera bez względu na to czy jest zimna czy nie. Moc rozwija płynnie i w trakcie ruszania i w trakcie wyprzedzania. Ten silnik potrafi nieźle zdziwić teoretycznie bardziej "porządne" pojazdy. Jako uwagę dodam że w L II silnik jest nisko osadzony (dobre przy dużych prędkościach) i jak ktoś jeździ po wertepach bez głowy lub najeżdża przodem na wysokie krawężniki to udeżając miską olejową o przeszkodę dobije ją do smoka magistrali olejowej i zatrze zdrowy silnik. Przypadek z forum RLKP. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Laguna II i III /150km Rok / Przebieg: 2008/120k km 2006/210 k km Śr. spalanie: 6.0
kriss 14.12.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Laguna 2.0 dCi 2010r. 150KM, przebieg 122.000km bez filtra czastek stałych. wymiana filtrów oraz oleju co 10000-12000km wymiana łożyska w skrzyni biegów spalanie ok 8,5 L w miescie na klimie (zima) generalnie samochód godny polecenia.nie zamierzam zmieniać na inny."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: grandtour 150 Rok / Przebieg: 2010 122000 Śr. spalanie: 8.5
piotr 06.11.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"Laguna 2,0 175km, 240 tyś przebiegu, brak jakichkolwiek kłopotów z fap czy z osprzętem. Spalanie rzędu 6,5-7l.ON. Bardzo dobra moc, zrywność i cicha praca silnika. Silnik bezawaryjny. Myślę ze spokojnie wytrzyma 400-500tyś km co w tych czasach jest mega osiągnięciem. Tdi bije na głowę. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 175 Rok / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 6.5
Szymon 09.10.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"ok"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Laguna3/150 Rok / Przebieg: 2008/80000 Śr. spalanie: 8.5
KenLee 07.10.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobra jednostka napedowa. W ciagu 6 lat prawie 200 tkm bez problemow. wymiana oleju Mobil ESP Formula co 20 tkm. Najekonomiczniejszy z SUV'ow jakie uzytkowalem. Minimum przy totalnym eco drivingu to 5,5 litra. Standard w trasie przy w miare przepisowej jezdzie to 6,5 litra, autostrada 7,5-10 litrow, zalezne czy jedzie sie blizej 140 km/h, czy blizej 200 km/h. Po miescie ponizej 8 l. Srednia na poziomie 7,5 litra. Max licznikowo 200-210 km/h- jest wtedy glosno, ale nie ma wrazenia, ze buda sie zaraz rozpadnie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: X-Trail / 173 km Rok / Przebieg: 2008 / 199 tkm Śr. spalanie: 7.5

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.6 TDCI 95 115KM30.03.2017

Tydzień temu stuknęło mu 200 tys. Oprócz wymiany rozrządu przy 180 tys. i filtrów oraz płynów jak na razie obsługa jest bezkos

Polecam

8.93

Silnik 1.9 TD24.03.2017

Super silnik ale błędnie opisany na tej stronie. Silnik posiada 90 koni.

Polecam

8.33

Silnik 1.1 CRDI23.03.2017

Jak na tak mały silniczek to dynamika w miarę dobra.Moim zdaniem nie ustępuje on europejskim konstrukcjom w tej pojemności.Przebieg

Polecam

8.83

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.