2.0 dCi M9RWyświetleń: 139769

Silników używa:

dCi
2.0 dCi M9R

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch-nienaprawialne

Ilość oleju: 7.4 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

FAP !!!

Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP

Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP

Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0dCi o oznaczeniu (M9R) występuje w samochodach marki Renault,Nissan.Jednostka występowała w różnych odmianach mocy od 130KM,150KM,160KM,175KM (jest to dokładnie ta sama konstrukcja różniąca się jedynie osprzętem). Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, co przekłada się na lepsze osiągi.W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!!W silniku o mocy 130KM przeważnie nie występował  filtr cząstek stałych DPF -przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada,mógł występować w wersjach z zagranicy gdzie normy spalin diesli były stosowane od 2008 roku a w Polsce od 2010r.Filtr jest całkowicie  bezobsługowy,który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów.Producent twierdzi że filtr jest dożywotni,oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji.Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem.Jednak zdarzają  się awarie i jego zapchania zwłaszcza pod czas jazdy miejskiej,wtedy jest możliwość jego wypalania elektronicznego w serwisie.Niestety koszty nie są niskie ponieważ podczas takiej procedury musimy wymienić specjalny olej do DPF który nie jest tani a wchodzi do silnika ponad 7L.!!!Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania.Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego,koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki.W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji).W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi wysoką kulturę pracy,niski poziom spalania oraz bezawaryjność.Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo dobrym poziomie.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 509

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 125
Średnia (głosów 50):
(8.95)
Trwałość
 9.2/10
Utrzymanie
 8.4/10
Dynamika
 9.24/10

Głosy według opinii:

491

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Andrzej 20.02.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Rewelacyjny silnik, cichy a jednocześnie niezwykle dynamiczny, z czego z ochotą korzystam. Jedynym problemem jest to, by nie zerwać przyczepności przy ruszaniu na mokrej nawierzchni. Jazda nim dzięki jako takiej mocy i wysokiemu momentowi obrotowemu-380/2000, to wielka frajda, a wyprzedzanie przychodzi mu z dużą łatwością. Jest przy tym wyjątkowo elastyczny. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Megane III GT/160 Rok / Przebieg: 2012/ 78000 Śr. spalanie: 9
Adam 13.02.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik póki co sprawuje się wyśmienicie, potwierdzam opinie przedmówców, wymieniam olej i filtry co 10 tysięcy km. Mam wersję bez DPF, auto doskonale wyposażone, silnik ciągnie równo od samego dołu, 6 biegowa skrzynia, czego chcieć więcej, to chyba ostatni diesel, który można spokojnie polecić. Zarówno silnik jak i osprzęt wszystko w oryginale. Polecam zdecydowanie. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Scenic Grand II Rok / Przebieg: 2008/382000 Śr. spalanie: 8
Artur 28.01.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Posiadam Scenica II z roku 2007 kupiony w Holandi z przebiegiem 178 tyś. Obecny przebieg w Polsce to 290 000 i wszystko super.Silnik wyjatkowo dobry i bezobslugowy olej 5w40 elf wymieniam co 15 tys. spalanie ok 7-7,5/100 km. Dużo jeżdżę w trasy po kraju prędkość 120-150 km/h Nie ma co nazekac na spalanie to 7 osobowe auto i bardzo wygodne. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Grand Scenic Rok / Przebieg: 2007/290 000 Śr. spalanie: 7
Łukasz 24.12.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Mam przejechane 87000 w Scenic u 2008. Silnik pracuje super. Jak na razie to nez zastrzeżeń. Spalanie 7,5-7,8 ale często krótkie trasy. Balem sie Renowki, ale z tym silnikiem śmiało mogę polecić Ojej najlepiej co 10 tys. i w drogę. Polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Scenic 2.0 150km Rok / Przebieg: 2008 87000km Śr. spalanie: 7.8
Tomasz 19.11.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"Bardzo dobry silnik, świetna kultura pracy, cichy jak na diesla. Mimo dużego przebiegu silnik pracuje elegancko, robie duże przebiegi i jak na razie mnie nie zwiódł. Jedyne ci mogłoby być lepsze to spalanie, jest za duże w stosunku do pojemności silnika, ale przy spokojnej jezdzie mozna zejśc do 6l/100."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 2.0/150 Rok / Przebieg: 2009/288 tyś Śr. spalanie: 7.0/100

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 CRDI 115KM26.05.2018

Silnik 1,6 CRDi 115 KM w Kia Cerato. Bardzo udany silnik-cichutki-do 120 km/godz. mozna normalnie rozmawiać. Bardzo elastyczny i swie

Polecam

9.19

Silnik 1.9 dCi/120KM26.05.2018

Polecam, każdy narzeka na silnik i padające panewki, fakt producent źle zrobił każąc robić przegląd olejów co 30 tys, poniewa

Polecam

7.46

Silnik 2.2 MZR-CD 150KM23.05.2018

Ma ten silnik w Madzi3 z 2010 roku obecnie przebieg 143tys jak kupowałem było 95tys od tego momentu jestem usatysfakcjonowany.Przy au

Polecam

10.00

Silnik 1.6 MultiJet II 120KM DPF21.05.2018

Świetny silnik bardzo ekonomiczny,sprawdza się dobrze w mieście jak i na trasie.Dobra elastyczność pozwala na jazdę na wysokim bi

Polecam

9.67

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.