Silnik 2.0 dCiWyświetleń: 116729

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 2.0 dCi

Silnik 2.0dCi występuje w samochodach marki Renault,Nissan. W zależności od modelu posiada moc 130KM,150KM,160KM,175KM. Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.  Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek w wersji 175KM chłodzona cieczą !!! Jej największą zaletą jest lepszy moment obrotowy oraz generowanie większych mocy, wadą wysokie koszta obsługi oraz skomplikowana budowa.W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!! Ogólnie usterkowość w tej jednostce napędowej jest na niskim poziomie ,brak problemu z DPF-em zwłaszcza przy używaniu odpowiedniego oleju i stosowaniu się do zaleceń producenta.W silnikach o mocy 130KM często nie występował  filtr cząstek stałych DPF -przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada ,w razie jego braku można powiedzieć że jest to silnik bezawaryjny .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L


Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch-nienaprawialne

Info Serwis

FAP !!!

Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP

Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP

Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 451

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 106
Średnia (głosów 46):
(8.89)
Trwałość
 9.15/10
Utrzymanie
 8.35/10
Dynamika
 9.17/10

Głosy według opinii:

451

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

jacek 25.02.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"Przebieg 260tys/km bez żadnych problemów,na tą chwilę silnik w stanie bardzo dobrym nie posiada żadnych wycieków,nic mu nie dolega.Co do samego silnika i jego osiągów są bardzo dobre,spalanie na poziomie 6-5L .Dodatkowo silnik na łańcuchu,układ wtryskowy bezawaryjny turbina w dobrym stanie,sprzęgło nie ma drgań ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Scenic Privilege 2.0 dci 150KM2008r 260tys
Sebastian 14.02.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Megane III 160KM. Półtora roku użytkowania i poza wymianą oleju żadnych innych kosztów. Dynamika bardzo dobra. Spalanie 7/100km."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Megane III 2009 170tys.km
Piotr 20.12.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam od roku Renault grand scenic II 2.0 dci 150 KM z 2006 r. - automat, przez rok zrobiłem nim 26 tyś obecnie ma 176 tyś przebiegu i absolutnie nic poza zmianą przedniej żarówki oraz oleju nie robiłem. Czuć moc, wyprzedzanie to czysta przyjemność, średnie spalanie 7,2. Latem bywało 6,8. Kiedy jest zimny jest nieco głośny - być może to kwestia średniego wyciszenia auta. Szukałem minivana rodzinnego z dobrym silnikiem i scenica kupiłem z uwagi na silnik 2.0 dci na inny bym się nie zdecydował, mimo ze sam samochód pod kątem użyteczności i przestrzeni jest rewelacyjny."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Grand Scenic II
Mariusz 20.11.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Żadnych problemów. Silnik jak dla mnie rewelacja. Auto mam od nowości. Kultura pracy nie do pobicia. Żaden szmelcwagen na dzisiaj nie jest mu w stanie zagrozić. Dynamika i przyspieszenie na 6 biegu jak dla mnie w zupełności wystarczające. Olej wymieniam częściej niż wymaga producent."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Laguna 3 Nervasport
adrian 16.11.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"laguna 3 gt 2.0dci poprostu perfekt "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: laguna 3 gt 2.0dci
Waldi 31.10.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Laguna III GT 2,0 dci 178 PS. Prędkość max - 222 km/h. Rocznik 2008 Przebieg 99 tys. Turbo. Skrzynia - manualna. FAP - trochę uciążliwy przy jeździe na krótkich trasach, ale przy odrobinie wprawy, sprawa do opanowania. Motor bardzo dynamiczny - 400 Nm. Bez problemowy. Tylko dobry olej i dobre sprawdzone paliwo. Przeglądy i wymiana oleju co 20 tys. Średnie spalania - 6,9 mierzone na odcinku ostatnich 5 tys.km. Turbodziura - odczuwalna bardzo minimalnie. Skrętne wszystkie koła (przód i tył) - genialny pomysł. Auto trzyma się w zakrętach przy dynamicznej jeździe jak przyklejone do drogi. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Laguna III 2,0 GT
Robert 21.08.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Poprzednio miałem Megane z silnikiem 1.9 dCi 102KM, bywało z nim różnie, obecnie Megane II FL 2.0 dCi 150KM, jest po prostu super, zero problemów, wysoka kultura pracy, niskie spalanie jak na taka moc 4,9l/100km w trasie, w mieście do 6,5. Żadnych problemów z FAP, trzeba tylko odpowiednio dbać o ten silnik i będzie służył długo."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Megane II FL
Janusz (St. Wola) 15.08.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bez wątpienia najlepszy silnik dCi od Renault. Brak DPF, łańcuch zamiast paska rozrządu. Warto dbać i nie żałować kasy na olej i porządne filtry oraz paliwo. Polecam z czystym sumieniem i na pewno nikt nie będzie żałował. Spalanie na trasie w graniach 6-7 litrów przy dość ciężkiej nodze i włączonej non stop klimatyzacji. Silnik dynamiczny, 6 biegowa skrzynia oraz bogate wyposażenie wnętrza, czego chcieć więcej. Nie warto przepłacać za niemca czy japończyka, tym bardziej, za znaczek na masce. Renault dCi - Polecam!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Scenic II Grand 2,0 dCi 150KM
Henryk 01.06.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Pierwsze była Carisma 2003 z silnikiem 1.9 dci 115 Km przebieg 260 tys obecnie używa żona i poza małymi problemami auto i silnik rewelka . w 2010 roku zostałem szczęśliwym właścicielem Laguny 3 2.0 dci 150 Km w wersi Privilege obecnie przebieg 119 tys. można by dużo pisac o tym silniku w samych superlatywach . Dynamika rewelacja nawet na 6 biegu pięknie ciągnie , spalanie trasa na CHorwacje przy średniej 130 na godzinę z tempomatem 6,5 litra . Kupno tego autka z tym sinikiem to był strzał w dziesiątkę. Następne auto też będzie z silnikem Dci Renault tylko troszke lekko większej mocy . Pozdrawiam ."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Laguna 3 Hatchback 2.0 Dci 150 Km Privilege
Marek 11.05.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"2.0dci 130KM 246 tyś bez żadnej ingerencji w silnik oraz jego osprzęt.To mówi samo za się ,mam go w Lagunie III 2009r od nowości,nie oszczędzam auta dużo jeżdżę zawodowo i nigdy nie maiłem tak komfortowego auta i do tego bezawaryjnego !!!. Silnik rewelacja dynamiczny,mocny zbiera się na każdym biegu i spalanie średnio 6.5l bez jazdy emeryta tylko 140km/h."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Laguna III 2.0dci 130KM 2009r 246 tyś

Komentarze użytkowników

0 #1 Ferne 02.07.2017
I must say you have high quality articles here.
Your posts can go viral. You need initial boost
only. How to get massive traffic? Search for; Murgrabia's tools go viral

My weblog: JonelleX: https://AurelioX.blogspot.com

Najnowsze komentarze

Ferne
02.07.2017
0
I must say you have high quality articles here.
Your posts can go viral. You need initial boost
only. How to get massive traffic? Search for; Murgrabia's tools go viral

My weblog: JonelleX: https://AurelioX.blogspot.com

Najnowsze opinie

Silnik 1.6 BlueHDI16.07.2017

To nie prawdopodobne żeby auto paliło po niżej 4L !!! W dodatku jest bardzo dynamiczne zbiera się rewelacyjnie.Kupiłem w salonie n

Polecam

10.00

Silnik 1.9 TDI13.07.2017

Komentarze na temat 1.9 tdi pd proszę nie mylić z 1.9 tdi na zwykłej pompie rotacyjnej. Te silniki znacząco różnią się. 1.9 tdi

Polecam

5.57

Silnik 1.4 TDI DPF CR12.07.2017

Służbowy samochód, eksploatowany intensywnie stąd takie spalanie, prywatnie spokojnie można zejść poniżej 5 litrów. Zdecydowan

Polecam

7.33

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.