Silnik 2.0 dCi 130KMWyświetleń: 126603

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 2.0 dCi 130KM

Silnik 2.0dCi o mocy 130KM (M9R) występuje w samochodach marki Renault,Nissan.Jednostka występowała w różnych odmianach mocacy od 130KM,150KM,160KM,175KM (jest to dokładnie ta sama konstrukcja różniąca się jedynie osprzętem). Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, co przekłada się na lepsze osiągi.W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!!W silniku o mocy 130KM przeważnie nie występował  filtr cząstek stałych DPF -przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada,mógł występować w wersjach z zagranicy gdzie normy spalin diesli były stosowane od 2008 roku a w Polsce od 2010r.Filtr jest całkowicie  bezobsługowy,który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów.Producent twierdzi że filtr jest dożywotni,oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji.Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem.Jednak zdarzają  się awarie i jego zapchania zwłaszcza pod czas jazdy miejskiej,wtedy jest możliwość jego wypalania elektronicznego w serwisie.Niestety koszty nie są niskie ponieważ podczas takiej procedury musimy wymienić specjalny olej do DPF który nie jest tani a wchodzi do silnika ponad 7L.!!!Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania.Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego,koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki.W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji).W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi wysoką kulturę pracy,niski poziom spalania oraz bezawaryjność.Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo dobrym poziomie.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L


Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch-nienaprawialne

Ilość oleju: 7.4 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.

Info Serwis

FAP !!!

Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP

Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP

Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 485

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 116
Średnia (głosów 49):
(8.94)
Trwałość
 9.18/10
Utrzymanie
 8.41/10
Dynamika
 9.22/10

Głosy według opinii:

481

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

piotr 06.11.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"Laguna 2,0 175km, 240 tyś przebiegu, brak jakichkolwiek kłopotów z fap czy z osprzętem. Spalanie rzędu 6,5-7l.ON. Bardzo dobra moc, zrywność i cicha praca silnika. Silnik bezawaryjny. Myślę ze spokojnie wytrzyma 400-500tyś km co w tych czasach jest mega osiągnięciem. Tdi bije na głowę. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 175 Rok / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 6.5
Szymon 09.10.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"ok"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Laguna3/150 Rok / Przebieg: 2008/80000 Śr. spalanie: 8.5
KenLee 07.10.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobra jednostka napedowa. W ciagu 6 lat prawie 200 tkm bez problemow. wymiana oleju Mobil ESP Formula co 20 tkm. Najekonomiczniejszy z SUV'ow jakie uzytkowalem. Minimum przy totalnym eco drivingu to 5,5 litra. Standard w trasie przy w miare przepisowej jezdzie to 6,5 litra, autostrada 7,5-10 litrow, zalezne czy jedzie sie blizej 140 km/h, czy blizej 200 km/h. Po miescie ponizej 8 l. Srednia na poziomie 7,5 litra. Max licznikowo 200-210 km/h- jest wtedy glosno, ale nie ma wrazenia, ze buda sie zaraz rozpadnie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: X-Trail / 173 km Rok / Przebieg: 2008 / 199 tkm Śr. spalanie: 7.5
jacek 25.02.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"Przebieg 260tys/km bez żadnych problemów,na tą chwilę silnik w stanie bardzo dobrym nie posiada żadnych wycieków,nic mu nie dolega.Co do samego silnika i jego osiągów są bardzo dobre,spalanie na poziomie 6-5L .Dodatkowo silnik na łańcuchu,układ wtryskowy bezawaryjny turbina w dobrym stanie,sprzęgło nie ma drgań ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Scenic Privilege 2.0 dci 150KM2008r 260tys
Sebastian 14.02.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Megane III 160KM. Półtora roku użytkowania i poza wymianą oleju żadnych innych kosztów. Dynamika bardzo dobra. Spalanie 7/100km."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Megane III 2009 170tys.km
Piotr 20.12.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam od roku Renault grand scenic II 2.0 dci 150 KM z 2006 r. - automat, przez rok zrobiłem nim 26 tyś obecnie ma 176 tyś przebiegu i absolutnie nic poza zmianą przedniej żarówki oraz oleju nie robiłem. Czuć moc, wyprzedzanie to czysta przyjemność, średnie spalanie 7,2. Latem bywało 6,8. Kiedy jest zimny jest nieco głośny - być może to kwestia średniego wyciszenia auta. Szukałem minivana rodzinnego z dobrym silnikiem i scenica kupiłem z uwagi na silnik 2.0 dci na inny bym się nie zdecydował, mimo ze sam samochód pod kątem użyteczności i przestrzeni jest rewelacyjny."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Grand Scenic II
Mariusz 20.11.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Żadnych problemów. Silnik jak dla mnie rewelacja. Auto mam od nowości. Kultura pracy nie do pobicia. Żaden szmelcwagen na dzisiaj nie jest mu w stanie zagrozić. Dynamika i przyspieszenie na 6 biegu jak dla mnie w zupełności wystarczające. Olej wymieniam częściej niż wymaga producent."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Laguna 3 Nervasport
adrian 16.11.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"laguna 3 gt 2.0dci poprostu perfekt "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: laguna 3 gt 2.0dci
Waldi 31.10.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Laguna III GT 2,0 dci 178 PS. Prędkość max - 222 km/h. Rocznik 2008 Przebieg 99 tys. Turbo. Skrzynia - manualna. FAP - trochę uciążliwy przy jeździe na krótkich trasach, ale przy odrobinie wprawy, sprawa do opanowania. Motor bardzo dynamiczny - 400 Nm. Bez problemowy. Tylko dobry olej i dobre sprawdzone paliwo. Przeglądy i wymiana oleju co 20 tys. Średnie spalania - 6,9 mierzone na odcinku ostatnich 5 tys.km. Turbodziura - odczuwalna bardzo minimalnie. Skrętne wszystkie koła (przód i tył) - genialny pomysł. Auto trzyma się w zakrętach przy dynamicznej jeździe jak przyklejone do drogi. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Laguna III 2,0 GT
Robert 21.08.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Poprzednio miałem Megane z silnikiem 1.9 dCi 102KM, bywało z nim różnie, obecnie Megane II FL 2.0 dCi 150KM, jest po prostu super, zero problemów, wysoka kultura pracy, niskie spalanie jak na taka moc 4,9l/100km w trasie, w mieście do 6,5. Żadnych problemów z FAP, trzeba tylko odpowiednio dbać o ten silnik i będzie służył długo."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Megane II FL

Komentarze użytkowników

0 #1 Ferne 02.07.2017
I must say you have high quality articles here.
Your posts can go viral. You need initial boost
only. How to get massive traffic? Search for; Murgrabia's tools go viral

My weblog: JonelleX: https://AurelioX.blogspot.com

Najnowsze komentarze

Ferne
02.07.2017
0
I must say you have high quality articles here.
Your posts can go viral. You need initial boost
only. How to get massive traffic? Search for; Murgrabia's tools go viral

My weblog: JonelleX: https://AurelioX.blogspot.com

Najnowsze opinie

Silnik 1.9 D TD17.11.2017

Auto małe ale duże w środku zwłaszcza z przodu siedzi się super dużo miejsca. Dynamika słaba ale spalanie mega małe 4 L - 100km

Polecam

7.67

Silnik 1.9 dCi 107KM17.11.2017

Silnik miałem w Lagunie z 2001 roku zrobiłem prawię 200 tys bez najmniejszych problemów,zmieniałem olej co 15 tys i nie katowałem

Polecam

8.33

Silnik 1.6 TDI CR/DPF17.11.2017

1,6 TDI, CADDY III, - to tragedia, wysokie spalanie - chyba, że ktoś na czwórce jedzie nonstop 50km/h to może mało pali, przy 90 t

Odradzam

7.21

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.