Silnik 2.0 dCi 130KMWyświetleń: 126602

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 2.0 dCi 130KM

Silnik 2.0dCi o mocy 130KM (M9R) występuje w samochodach marki Renault,Nissan.Jednostka występowała w różnych odmianach mocacy od 130KM,150KM,160KM,175KM (jest to dokładnie ta sama konstrukcja różniąca się jedynie osprzętem). Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, co przekłada się na lepsze osiągi.W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!!W silniku o mocy 130KM przeważnie nie występował  filtr cząstek stałych DPF -przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada,mógł występować w wersjach z zagranicy gdzie normy spalin diesli były stosowane od 2008 roku a w Polsce od 2010r.Filtr jest całkowicie  bezobsługowy,który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów.Producent twierdzi że filtr jest dożywotni,oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji.Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem.Jednak zdarzają  się awarie i jego zapchania zwłaszcza pod czas jazdy miejskiej,wtedy jest możliwość jego wypalania elektronicznego w serwisie.Niestety koszty nie są niskie ponieważ podczas takiej procedury musimy wymienić specjalny olej do DPF który nie jest tani a wchodzi do silnika ponad 7L.!!!Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania.Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego,koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki.W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji).W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi wysoką kulturę pracy,niski poziom spalania oraz bezawaryjność.Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo dobrym poziomie.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L


Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch-nienaprawialne

Ilość oleju: 7.4 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.

Info Serwis

FAP !!!

Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP

Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP

Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 485

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 116
Średnia (głosów 49):
(8.94)
Trwałość
 9.18/10
Utrzymanie
 8.41/10
Dynamika
 9.22/10

Głosy według opinii:

481

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Janusz (St. Wola) 15.08.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bez wątpienia najlepszy silnik dCi od Renault. Brak DPF, łańcuch zamiast paska rozrządu. Warto dbać i nie żałować kasy na olej i porządne filtry oraz paliwo. Polecam z czystym sumieniem i na pewno nikt nie będzie żałował. Spalanie na trasie w graniach 6-7 litrów przy dość ciężkiej nodze i włączonej non stop klimatyzacji. Silnik dynamiczny, 6 biegowa skrzynia oraz bogate wyposażenie wnętrza, czego chcieć więcej. Nie warto przepłacać za niemca czy japończyka, tym bardziej, za znaczek na masce. Renault dCi - Polecam!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Scenic II Grand 2,0 dCi 150KM
Henryk 01.06.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Pierwsze była Carisma 2003 z silnikiem 1.9 dci 115 Km przebieg 260 tys obecnie używa żona i poza małymi problemami auto i silnik rewelka . w 2010 roku zostałem szczęśliwym właścicielem Laguny 3 2.0 dci 150 Km w wersi Privilege obecnie przebieg 119 tys. można by dużo pisac o tym silniku w samych superlatywach . Dynamika rewelacja nawet na 6 biegu pięknie ciągnie , spalanie trasa na CHorwacje przy średniej 130 na godzinę z tempomatem 6,5 litra . Kupno tego autka z tym sinikiem to był strzał w dziesiątkę. Następne auto też będzie z silnikem Dci Renault tylko troszke lekko większej mocy . Pozdrawiam ."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Laguna 3 Hatchback 2.0 Dci 150 Km Privilege
Marek 11.05.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"2.0dci 130KM 246 tyś bez żadnej ingerencji w silnik oraz jego osprzęt.To mówi samo za się ,mam go w Lagunie III 2009r od nowości,nie oszczędzam auta dużo jeżdżę zawodowo i nigdy nie maiłem tak komfortowego auta i do tego bezawaryjnego !!!. Silnik rewelacja dynamiczny,mocny zbiera się na każdym biegu i spalanie średnio 6.5l bez jazdy emeryta tylko 140km/h."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Laguna III 2.0dci 130KM 2009r 246 tyś
Lares 11.05.2014
Średnia:
(9.67)
Tak
"laguna 2, 2005, 2.0dci 150km. Doskonaly silnik na trasy spalanie nigdy nie przekracza 8l/100 . Jak dotąd wymieniony tylko zawór EGR przy 240000km."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Laguna 2
Piotr 08.04.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Laguna III 2,0 dci rok prod 2007. Bez problemu."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: tak
Dam 04.04.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Koleos z 2010 roku, 165 tys. km bez jakiejkolwiek awarii. Średnie spalanie między 6,5 a 8l. Wymiana oleju następuje co 20 tys. km."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Koleos
Irek 21.02.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"LagunaIII initiale kombi automat 2.0dCi 150 KM rozrzad łańcuch przebieg 170.000 Świetne autko na początku mialem obawy bo to pierwszy mój diesel i w dodatku automat :-) teraz wiem ze jak będzie następny to wlasnie z takim motorem, dynamiczny od roku bez żadnych problemów, ograniczam sie do wymiany oleju itp. Średnie Spalanie 6,5 na 100km. POLECAM "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Laguna III 2.0 dCi 150KM 2007
Marian 19.01.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Laguna III 2.0dCi/130KM 2009 r silnik bez DPF jest to ostatni model który wychodził bez dpf wszystko od 2010 r z DPF .Silnik rewelacja dynamiczny ,oszczędny i bezawaryjny .Spalanie średnio 6.5 l latem korki ,klima do 8 L .Bardzo cichy we wnętrzu go nie słychać .Dodam że silnik na łańcuchu rozrządu ,nie mam obaw o zerwania paska .Ja jestem bardzo zadowolony i powiem szczerze że lepszego diesla nigdy nie miałem a jeździłem kilkoma ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: laguna Hatchbak 2.0dCi/130KM 128 tys
GRZEGORZ 15.12.2013
Średnia:
(9.67)
Tak
"Posiadam "wersalkę" od prawie 3 lat.rok 2007.przy zakupie przebieg 130 tysi, teraz 180 tys. nie było żadnych problemów z silnikiem. kilka pierdół z elektroniką. spalanie w granicach 8 litrów na 180 koni- bo taką mam wersję limitowaną montowaną w velsatisie właśnie w tym roku to bardzo mało jak na możliwości tego auta.mega wygodny, po trasie do włoch w ciągu 15 godzin ani razu nie robiłem przerw bo dupa mnie od siuedzenia w tym aucie nie boli. poprzednio miałem megane przez 2 lata silnik 1,5dci 105 koni. zero problemów. polecam renówki. i jeśli chodzi o kradzieże to nie słyszałem aby ktos się pokusił na wersalkę....jest to tak niszowe auto w tak niskeij cenie...polecam...."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: RENAULT VELSATIS
Dan 16.11.2013
Średnia:
(3.67)
Nie
"Podczas 5 letniej eksploatacji, regularnego serwisowania minimum raz w roku i częściej niż co 15tys km zdążono wymienić 3x wtryskiwacze, filtr cząstek stałych, intercooler a na koniec po 96tys silnik się zatarł podczas spokojnej jazdy po autostradzie. Pomyłka. Wysokie zużycie paliwa (automat) i wysokie koszty serwisowania. "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Renault Laguna III Grandtour 2.0 aut. 150KM Privilege

Komentarze użytkowników

0 #1 Ferne 02.07.2017
I must say you have high quality articles here.
Your posts can go viral. You need initial boost
only. How to get massive traffic? Search for; Murgrabia's tools go viral

My weblog: JonelleX: https://AurelioX.blogspot.com

Najnowsze komentarze

Ferne
02.07.2017
0
I must say you have high quality articles here.
Your posts can go viral. You need initial boost
only. How to get massive traffic? Search for; Murgrabia's tools go viral

My weblog: JonelleX: https://AurelioX.blogspot.com

Najnowsze opinie

Silnik 1.9 D TD17.11.2017

Auto małe ale duże w środku zwłaszcza z przodu siedzi się super dużo miejsca. Dynamika słaba ale spalanie mega małe 4 L - 100km

Polecam

7.67

Silnik 1.9 dCi 107KM17.11.2017

Silnik miałem w Lagunie z 2001 roku zrobiłem prawię 200 tys bez najmniejszych problemów,zmieniałem olej co 15 tys i nie katowałem

Polecam

8.33

Silnik 1.6 TDI CR/DPF17.11.2017

1,6 TDI, CADDY III, - to tragedia, wysokie spalanie - chyba, że ktoś na czwórce jedzie nonstop 50km/h to może mało pali, przy 90 t

Odradzam

7.21

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.