Silnik 2.0 dCiWyświetleń: 111580

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 2.0 dCi

Silnik 2.0dCi występuje w samochodach marki Renault,Nissan. W zależności od modelu posiada moc 130KM,150KM,160KM,175KM. Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.  Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek w wersji 175KM chłodzona cieczą !!! Jej największą zaletą jest lepszy moment obrotowy oraz generowanie większych mocy, wadą wysokie koszta obsługi oraz skomplikowana budowa.W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!! Ogólnie usterkowość w tej jednostce napędowej jest na niskim poziomie ,brak problemu z DPF-em zwłaszcza przy używaniu odpowiedniego oleju i stosowaniu się do zaleceń producenta.W silnikach o mocy 130KM często nie występował  filtr cząstek stałych DPF -przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada ,w razie jego braku można powiedzieć że jest to silnik bezawaryjny .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L


Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch-nienaprawialne

Info Serwis

FAP !!!

Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP

Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP

Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 438

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 102
Średnia (głosów 46):
(8.89)
Trwałość
 9.15/10
Utrzymanie
 8.35/10
Dynamika
 9.17/10

Głosy według opinii:

451

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Lares 11.05.2014
Średnia:
(9.67)
Tak
"laguna 2, 2005, 2.0dci 150km. Doskonaly silnik na trasy spalanie nigdy nie przekracza 8l/100 . Jak dotąd wymieniony tylko zawór EGR przy 240000km."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Laguna 2
Piotr 08.04.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Laguna III 2,0 dci rok prod 2007. Bez problemu."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: tak
Dam 04.04.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Koleos z 2010 roku, 165 tys. km bez jakiejkolwiek awarii. Średnie spalanie między 6,5 a 8l. Wymiana oleju następuje co 20 tys. km."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Koleos
Irek 21.02.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"LagunaIII initiale kombi automat 2.0dCi 150 KM rozrzad łańcuch przebieg 170.000 Świetne autko na początku mialem obawy bo to pierwszy mój diesel i w dodatku automat :-) teraz wiem ze jak będzie następny to wlasnie z takim motorem, dynamiczny od roku bez żadnych problemów, ograniczam sie do wymiany oleju itp. Średnie Spalanie 6,5 na 100km. POLECAM "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Laguna III 2.0 dCi 150KM 2007
Marian 19.01.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Laguna III 2.0dCi/130KM 2009 r silnik bez DPF jest to ostatni model który wychodził bez dpf wszystko od 2010 r z DPF .Silnik rewelacja dynamiczny ,oszczędny i bezawaryjny .Spalanie średnio 6.5 l latem korki ,klima do 8 L .Bardzo cichy we wnętrzu go nie słychać .Dodam że silnik na łańcuchu rozrządu ,nie mam obaw o zerwania paska .Ja jestem bardzo zadowolony i powiem szczerze że lepszego diesla nigdy nie miałem a jeździłem kilkoma ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: laguna Hatchbak 2.0dCi/130KM 128 tys
GRZEGORZ 15.12.2013
Średnia:
(9.67)
Tak
"Posiadam "wersalkę" od prawie 3 lat.rok 2007.przy zakupie przebieg 130 tysi, teraz 180 tys. nie było żadnych problemów z silnikiem. kilka pierdół z elektroniką. spalanie w granicach 8 litrów na 180 koni- bo taką mam wersję limitowaną montowaną w velsatisie właśnie w tym roku to bardzo mało jak na możliwości tego auta.mega wygodny, po trasie do włoch w ciągu 15 godzin ani razu nie robiłem przerw bo dupa mnie od siuedzenia w tym aucie nie boli. poprzednio miałem megane przez 2 lata silnik 1,5dci 105 koni. zero problemów. polecam renówki. i jeśli chodzi o kradzieże to nie słyszałem aby ktos się pokusił na wersalkę....jest to tak niszowe auto w tak niskeij cenie...polecam...."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: RENAULT VELSATIS
Dan 16.11.2013
Średnia:
(3.67)
Nie
"Podczas 5 letniej eksploatacji, regularnego serwisowania minimum raz w roku i częściej niż co 15tys km zdążono wymienić 3x wtryskiwacze, filtr cząstek stałych, intercooler a na koniec po 96tys silnik się zatarł podczas spokojnej jazdy po autostradzie. Pomyłka. Wysokie zużycie paliwa (automat) i wysokie koszty serwisowania. "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Renault Laguna III Grandtour 2.0 aut. 150KM Privilege
Arek 12.11.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik bardzo dynamiczny ,bezawaryjny ,koszty utrzymania w ASO drogie na własną rękę do przeżycia zważywszy na to ze silnik nie sprawia problemów .Dodatkowo jest na łańcuchu rozrządu ,moc 150 kM idealna auto zbiera się super nie ma problemu z wyprzedzaniem nawet jak jest pełen pokład .Spalanie trochę duże ale auto też nie małe ,miasto 10L trasa 6-6.5 L .Ten silnik to dobry wybór POLECAM "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Espace 2006 r 147 tyś
maxi.bxl 02.11.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"silnik 2.0 dCi renault grand espace IV 2007rok, 170 500 km - tylko wymiana plynow i jak do tej pory nic sie nie dzieje. Auto z salonu, serwisowane. Podczas zakupu zalecono mi wymiane oleju czesciej niz 20000 km, choc czasem zdarza sie wymienic w okolicach 30000. Swietna dynamika (rowniez z pelnym obciazeniem) i elastycznosc. Nie ma problemow z dwumasa, nie ma wyciekow oleju."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Espace IV JK/01
jorgen 02.11.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
"2.0 dci 150KM przebieg 110kkm, Laguna3 silnik rewelacyjny na autostrady, cichy i jak na razie bez problemów ,nawet pokuszę się że lepszy od 2.0 hdi firmy PSA który miałem poprzednio ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: LAGUNAIII Privilege 2008r

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 2.4 D528.05.2017

Auto kupione z przebiegiem 240 tys km. Przez 2 lata dobiłem do 300 tys. km. Trzeba powiedzieć jedno, silnik 2.4 d5 163 oraz 185 KM to

Odradzam

8.11

Silnik 2.2 D4D28.05.2017

Posiadam ten samochód od 6 lat. Sprawuje się bez problemów. Przebieg 250 tys i zero problemów z uszczelką pod głowicą czy tym ba

Polecam

6.62

Silnik 2.0 D4D26.05.2017

Od 2 lat bujam się z usterką tego silnika do 2 tys nic zero przyspieszenia nawet na pierwszym biegu powyżej reaguje z opużnieniem i

Polecam

7.07

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.