Silnik 2.0 dCiWyświetleń: 97673

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 2.0 dCi

Silnik 2.0dCi występuje w samochodach marki Renault,Nissan. W zależności od modelu posiada moc 130KM,150KM,160KM,175KM. Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.  Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek w wersji 175KM chłodzona cieczą !!! Jej największą zaletą jest lepszy moment obrotowy oraz generowanie większych mocy, wadą wysokie koszta obsługi oraz skomplikowana budowa.W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!! Ogólnie usterkowość w tej jednostce napędowej jest na niskim poziomie ,brak problemu z DPF-em zwłaszcza przy używaniu odpowiedniego oleju i stosowaniu się do zaleceń producenta.W silnikach o mocy 130KM często nie występował  filtr cząstek stałych DPF -przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada ,w razie jego braku można powiedzieć że jest to silnik bezawaryjny .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L


Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch-nienaprawialne

Info Serwis

FAP !!!

Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP

Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP

Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 381

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 92
Średnia (głosów 42):
(8.85)
Trwałość
 9.07/10
Utrzymanie
 8.29/10
Dynamika
 9.19/10

Głosy według opinii:

411

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marian 19.01.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Laguna III 2.0dCi/130KM 2009 r silnik bez DPF jest to ostatni model który wychodził bez dpf wszystko od 2010 r z DPF .Silnik rewelacja dynamiczny ,oszczędny i bezawaryjny .Spalanie średnio 6.5 l latem korki ,klima do 8 L .Bardzo cichy we wnętrzu go nie słychać .Dodam że silnik na łańcuchu rozrządu ,nie mam obaw o zerwania paska .Ja jestem bardzo zadowolony i powiem szczerze że lepszego diesla nigdy nie miałem a jeździłem kilkoma ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: laguna Hatchbak 2.0dCi/130KM 128 tys
GRZEGORZ 15.12.2013
Średnia:
(9.67)
Tak
"Posiadam "wersalkę" od prawie 3 lat.rok 2007.przy zakupie przebieg 130 tysi, teraz 180 tys. nie było żadnych problemów z silnikiem. kilka pierdół z elektroniką. spalanie w granicach 8 litrów na 180 koni- bo taką mam wersję limitowaną montowaną w velsatisie właśnie w tym roku to bardzo mało jak na możliwości tego auta.mega wygodny, po trasie do włoch w ciągu 15 godzin ani razu nie robiłem przerw bo dupa mnie od siuedzenia w tym aucie nie boli. poprzednio miałem megane przez 2 lata silnik 1,5dci 105 koni. zero problemów. polecam renówki. i jeśli chodzi o kradzieże to nie słyszałem aby ktos się pokusił na wersalkę....jest to tak niszowe auto w tak niskeij cenie...polecam...."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: RENAULT VELSATIS
Dan 16.11.2013
Średnia:
(3.67)
Nie
"Podczas 5 letniej eksploatacji, regularnego serwisowania minimum raz w roku i częściej niż co 15tys km zdążono wymienić 3x wtryskiwacze, filtr cząstek stałych, intercooler a na koniec po 96tys silnik się zatarł podczas spokojnej jazdy po autostradzie. Pomyłka. Wysokie zużycie paliwa (automat) i wysokie koszty serwisowania. "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Renault Laguna III Grandtour 2.0 aut. 150KM Privilege
Arek 12.11.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik bardzo dynamiczny ,bezawaryjny ,koszty utrzymania w ASO drogie na własną rękę do przeżycia zważywszy na to ze silnik nie sprawia problemów .Dodatkowo jest na łańcuchu rozrządu ,moc 150 kM idealna auto zbiera się super nie ma problemu z wyprzedzaniem nawet jak jest pełen pokład .Spalanie trochę duże ale auto też nie małe ,miasto 10L trasa 6-6.5 L .Ten silnik to dobry wybór POLECAM "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Espace 2006 r 147 tyś
maxi.bxl 02.11.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"silnik 2.0 dCi renault grand espace IV 2007rok, 170 500 km - tylko wymiana plynow i jak do tej pory nic sie nie dzieje. Auto z salonu, serwisowane. Podczas zakupu zalecono mi wymiane oleju czesciej niz 20000 km, choc czasem zdarza sie wymienic w okolicach 30000. Swietna dynamika (rowniez z pelnym obciazeniem) i elastycznosc. Nie ma problemow z dwumasa, nie ma wyciekow oleju."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Espace IV JK/01
jorgen 02.11.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
"2.0 dci 150KM przebieg 110kkm, Laguna3 silnik rewelacyjny na autostrady, cichy i jak na razie bez problemów ,nawet pokuszę się że lepszy od 2.0 hdi firmy PSA który miałem poprzednio ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: LAGUNAIII Privilege 2008r
Pierwszy właściciel 11.10.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
"Laguna III przejechane od 2009 roku 168 tys pierwszy właściciel więc mogę coś powiedzieć .Auto idealne kompletnie żadnych problemów ,silnik po prostu bajka . Dosłownie od nowości nic po za olejem i filtrami nie robiłem, nawet tarcz i hamulców .Silnik bardzo dynamiczny i elastyczny ,bez obsługowy mechanizm rozrządu (łańcuch) .Spalanie średnio 6.5 L /100Km . Nie wspomnę o komforcie podróżowania .No cóż można wierzyć lub nie ,można również kupić twarde i smutne VW w TDI i jeździć jak traktorem "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Laguna Kombi 2.0 DCI 130KM przebieg 168 tyś
Radek 02.08.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
"Użytkuję Grand Scenica III 2.0 dci 160 PS. Auto 3 letnie ma jakieś 90 tkm. Jak narazie bez zarzutu. Wymieniam olej co 20 tys.a nie co 30 tys. jak zaleca producent. Z fapem nic sie nie dzieje. Auto b. dynamiczne. Jeśli chodzi o spalanie to średnio w mieście wychodzi mi 8 l/100 a na trasie to 6,5 - 7 przy prędkościach 100-130 km/h. Koszt wymiany oleju i filtrów to ok 900 zł w ASO. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Grand Scenic III
Marcin 27.06.2013
Średnia:
(9.67)
Tak
"Laguna III rocznik 2008, 150 KM. 153 tys. km, zero problemów. Olej, filtry regularnie wymieniane co 10 tys. km. Spalanie miasto 7,6, w trasie ok. 6,5. Super dynamika i kultura pracy. Rewelacja."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Laguna III Initiale, 2008 r., 2,0 dCi, 150 km
Edward 11.06.2013
Średnia:
(8.33)
Tak
"150 KM, przebieg 147 tys. km. Zero problemów. Jeżdżę Laguną II FL z 2007 r. (Image). Jedyna negatywna rzecz: pomiędzy przeglądami (co 20 tys. km) po ok. 10-12 tys. km muszę dolać ok. 1 litr oleju, bo na bagnecie stan jest bliski minimum. Według mechaników jest to norma. Nie wiem, ile ten silnik może wytrzymać bez jakichkolwiek napraw, więc dałem o jedną gwiazdkę mniej. Podobnie utrzymanie. Dynamika - moim zdaniem - jest super. Czuć to zwłaszcza na biegach 2, 3 i 4. Elastyczność bardzo dobra. Maksymalna uzyskana prędkość na autostradzie: 207 km/h wg wskazań GPS, wg wskazań licznika: 212 km/h."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Laguna II FL, 2007 r., 2,0 dCi, 150KM

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 3.0d M5716.01.2017

Od kilku lat wsypuje żwir zamiast oleju i silnik chodzi gładziutko - POLECAM :)

Polecam

8.31

Silnik 1.4 TDI15.01.2017

Silnik booster bardzo różni się spalaniem od pozostałych 1.4TDi polecam, trudno dostać tą wersję przyjemne przyśpieszenie, obni

Polecam

7.64

Silnik 2.0 D4D14.01.2017

2 litry D-4D 110 km z 2002 roku Corolla.Przebieg 305 tys. Sprowadzone auto od makaronów. zrobiłem nim 150 tys. Poza czyszczeniem inst

Polecam

7.08

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.