Silnik 2.0 dCiWyświetleń: 97927

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 2.0 dCi

Silnik 2.0dCi występuje w samochodach marki Renault,Nissan. W zależności od modelu posiada moc 130KM,150KM,160KM,175KM. Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.  Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek w wersji 175KM chłodzona cieczą !!! Jej największą zaletą jest lepszy moment obrotowy oraz generowanie większych mocy, wadą wysokie koszta obsługi oraz skomplikowana budowa.W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!! Ogólnie usterkowość w tej jednostce napędowej jest na niskim poziomie ,brak problemu z DPF-em zwłaszcza przy używaniu odpowiedniego oleju i stosowaniu się do zaleceń producenta.W silnikach o mocy 130KM często nie występował  filtr cząstek stałych DPF -przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada ,w razie jego braku można powiedzieć że jest to silnik bezawaryjny .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L


Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch-nienaprawialne

Info Serwis

FAP !!!

Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP

Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP

Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 383

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 93
Średnia (głosów 42):
(8.85)
Trwałość
 9.07/10
Utrzymanie
 8.29/10
Dynamika
 9.19/10

Głosy według opinii:

411

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jacek 24.05.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
"koleos 150 KM, 166 tys km i zero problemów, spalanie od 7 do 11 na 100 km."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Koleos
25.03.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Rewelacyjny silnik ,mam go w lagunie żadnych problemów .Jest na łańcuchu rozrządu ,bardzo dynamiczny nie maiłem z nim żadnych problemów ,użytkuje auto od 2010 roku z auto z 2007 .Przebieg 185 tyś .Polecam dobry silnik"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Laguna 2.0 dCi 150KM/ 2007r 185.000 km

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.6 CRDI18.01.2017

Dlaczego nikt nie pisze o rdzewiejących ramkach okien tylnych drzwi i rdzewiejącej klapie bagażnika, silnik, wnętrze, zawieszenie j

Polecam

8.71

Silnik 3.0d M5716.01.2017

Od kilku lat wsypuje żwir zamiast oleju i silnik chodzi gładziutko - POLECAM :)

Polecam

8.31

Silnik 1.4 TDI15.01.2017

Silnik booster bardzo różni się spalaniem od pozostałych 1.4TDi polecam, trudno dostać tą wersję przyjemne przyśpieszenie, obni

Polecam

7.64

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.