Silnik 2.0 dCi 130KMWyświetleń: 124790

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 2.0 dCi 130KM

Silnik 2.0dCi o mocy 130KM (M9R) występuje w samochodach marki Renault,Nissan.Jednostka występowała w różnych odmianach mocacy od 130KM,150KM,160KM,175KM (jest to dokładnie ta sama konstrukcja różniąca się jedynie osprzętem). Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, co przekłada się na lepsze osiągi.W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!!W silniku o mocy 130KM przeważnie nie występował  filtr cząstek stałych DPF -przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada,mógł występować w wersjach z zagranicy gdzie normy spalin diesli były stosowane od 2008 roku a w Polsce od 2010r.Filtr jest całkowicie  bezobsługowy,który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów.Producent twierdzi że filtr jest dożywotni,oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji.Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem.Jednak zdarzają  się awarie i jego zapchania zwłaszcza pod czas jazdy miejskiej,wtedy jest możliwość jego wypalania elektronicznego w serwisie.Niestety koszty nie są niskie ponieważ podczas takiej procedury musimy wymienić specjalny olej do DPF który nie jest tani a wchodzi do silnika ponad 7L.!!!Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania.Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego,koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki.W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji).W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi wysoką kulturę pracy,niski poziom spalania oraz bezawaryjność.Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo dobrym poziomie.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L


Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch-nienaprawialne

Ilość oleju: 7.4 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.

Info Serwis

FAP !!!

Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP

Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP

Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 482

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 116
Średnia (głosów 49):
(8.94)
Trwałość
 9.18/10
Utrzymanie
 8.41/10
Dynamika
 9.22/10

Głosy według opinii:

481

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Arek 12.11.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik bardzo dynamiczny ,bezawaryjny ,koszty utrzymania w ASO drogie na własną rękę do przeżycia zważywszy na to ze silnik nie sprawia problemów .Dodatkowo jest na łańcuchu rozrządu ,moc 150 kM idealna auto zbiera się super nie ma problemu z wyprzedzaniem nawet jak jest pełen pokład .Spalanie trochę duże ale auto też nie małe ,miasto 10L trasa 6-6.5 L .Ten silnik to dobry wybór POLECAM "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Espace 2006 r 147 tyś
maxi.bxl 02.11.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"silnik 2.0 dCi renault grand espace IV 2007rok, 170 500 km - tylko wymiana plynow i jak do tej pory nic sie nie dzieje. Auto z salonu, serwisowane. Podczas zakupu zalecono mi wymiane oleju czesciej niz 20000 km, choc czasem zdarza sie wymienic w okolicach 30000. Swietna dynamika (rowniez z pelnym obciazeniem) i elastycznosc. Nie ma problemow z dwumasa, nie ma wyciekow oleju."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Espace IV JK/01
jorgen 02.11.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
"2.0 dci 150KM przebieg 110kkm, Laguna3 silnik rewelacyjny na autostrady, cichy i jak na razie bez problemów ,nawet pokuszę się że lepszy od 2.0 hdi firmy PSA który miałem poprzednio ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: LAGUNAIII Privilege 2008r
Pierwszy właściciel 11.10.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
"Laguna III przejechane od 2009 roku 168 tys pierwszy właściciel więc mogę coś powiedzieć .Auto idealne kompletnie żadnych problemów ,silnik po prostu bajka . Dosłownie od nowości nic po za olejem i filtrami nie robiłem, nawet tarcz i hamulców .Silnik bardzo dynamiczny i elastyczny ,bez obsługowy mechanizm rozrządu (łańcuch) .Spalanie średnio 6.5 L /100Km . Nie wspomnę o komforcie podróżowania .No cóż można wierzyć lub nie ,można również kupić twarde i smutne VW w TDI i jeździć jak traktorem "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Laguna Kombi 2.0 DCI 130KM przebieg 168 tyś
Radek 02.08.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
"Użytkuję Grand Scenica III 2.0 dci 160 PS. Auto 3 letnie ma jakieś 90 tkm. Jak narazie bez zarzutu. Wymieniam olej co 20 tys.a nie co 30 tys. jak zaleca producent. Z fapem nic sie nie dzieje. Auto b. dynamiczne. Jeśli chodzi o spalanie to średnio w mieście wychodzi mi 8 l/100 a na trasie to 6,5 - 7 przy prędkościach 100-130 km/h. Koszt wymiany oleju i filtrów to ok 900 zł w ASO. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Grand Scenic III
Marcin 27.06.2013
Średnia:
(9.67)
Tak
"Laguna III rocznik 2008, 150 KM. 153 tys. km, zero problemów. Olej, filtry regularnie wymieniane co 10 tys. km. Spalanie miasto 7,6, w trasie ok. 6,5. Super dynamika i kultura pracy. Rewelacja."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Laguna III Initiale, 2008 r., 2,0 dCi, 150 km
Edward 11.06.2013
Średnia:
(8.33)
Tak
"150 KM, przebieg 147 tys. km. Zero problemów. Jeżdżę Laguną II FL z 2007 r. (Image). Jedyna negatywna rzecz: pomiędzy przeglądami (co 20 tys. km) po ok. 10-12 tys. km muszę dolać ok. 1 litr oleju, bo na bagnecie stan jest bliski minimum. Według mechaników jest to norma. Nie wiem, ile ten silnik może wytrzymać bez jakichkolwiek napraw, więc dałem o jedną gwiazdkę mniej. Podobnie utrzymanie. Dynamika - moim zdaniem - jest super. Czuć to zwłaszcza na biegach 2, 3 i 4. Elastyczność bardzo dobra. Maksymalna uzyskana prędkość na autostradzie: 207 km/h wg wskazań GPS, wg wskazań licznika: 212 km/h."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Laguna II FL, 2007 r., 2,0 dCi, 150KM
Jacek 24.05.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
"koleos 150 KM, 166 tys km i zero problemów, spalanie od 7 do 11 na 100 km."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Koleos
25.03.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Rewelacyjny silnik ,mam go w lagunie żadnych problemów .Jest na łańcuchu rozrządu ,bardzo dynamiczny nie maiłem z nim żadnych problemów ,użytkuje auto od 2010 roku z auto z 2007 .Przebieg 185 tyś .Polecam dobry silnik"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Laguna 2.0 dCi 150KM/ 2007r 185.000 km

Komentarze użytkowników

0 #1 Ferne 02.07.2017
I must say you have high quality articles here.
Your posts can go viral. You need initial boost
only. How to get massive traffic? Search for; Murgrabia's tools go viral

My weblog: JonelleX: https://AurelioX.blogspot.com

Najnowsze komentarze

Ferne
02.07.2017
0
I must say you have high quality articles here.
Your posts can go viral. You need initial boost
only. How to get massive traffic? Search for; Murgrabia's tools go viral

My weblog: JonelleX: https://AurelioX.blogspot.com

Najnowsze opinie

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP22.10.2017

Silnik rewelacja. Kupiłem auto z 2012 roku i oparłem się na opinii, iż producent po 10 latach na pewno zebrał tak dużo informacji

Polecam

9.78

Silnik 1.6 e-HDI 92KM21.10.2017

rewelacja, najlepszy diesel

Polecam

10.00

Silnik 2.0 d M4721.10.2017

Zasadniczo to jak dbasz tak masz. Właściwe użytkowanie i serwis jest kluczem do bezawaryjnej jazdy. Po pierwsze - olej zmieniaj co 1

Polecam

8.01

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.