Silnik 2.0 dCiWyświetleń: 102444

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 2.0 dCi

Silnik 2.0dCi występuje w samochodach marki Renault,Nissan. W zależności od modelu posiada moc 130KM,150KM,160KM,175KM. Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.  Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek w wersji 175KM chłodzona cieczą !!! Jej największą zaletą jest lepszy moment obrotowy oraz generowanie większych mocy, wadą wysokie koszta obsługi oraz skomplikowana budowa.W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!! Ogólnie usterkowość w tej jednostce napędowej jest na niskim poziomie ,brak problemu z DPF-em zwłaszcza przy używaniu odpowiedniego oleju i stosowaniu się do zaleceń producenta.W silnikach o mocy 130KM często nie występował  filtr cząstek stałych DPF -przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada ,w razie jego braku można powiedzieć że jest to silnik bezawaryjny .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L


Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch-nienaprawialne

Info Serwis

FAP !!!

Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP

Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP

Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 398

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 96
Średnia (głosów 45):
(8.88)
Trwałość
 9.13/10
Utrzymanie
 8.31/10
Dynamika
 9.2/10

Głosy według opinii:

441

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Radek 02.08.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
"Użytkuję Grand Scenica III 2.0 dci 160 PS. Auto 3 letnie ma jakieś 90 tkm. Jak narazie bez zarzutu. Wymieniam olej co 20 tys.a nie co 30 tys. jak zaleca producent. Z fapem nic sie nie dzieje. Auto b. dynamiczne. Jeśli chodzi o spalanie to średnio w mieście wychodzi mi 8 l/100 a na trasie to 6,5 - 7 przy prędkościach 100-130 km/h. Koszt wymiany oleju i filtrów to ok 900 zł w ASO. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Grand Scenic III
Marcin 27.06.2013
Średnia:
(9.67)
Tak
"Laguna III rocznik 2008, 150 KM. 153 tys. km, zero problemów. Olej, filtry regularnie wymieniane co 10 tys. km. Spalanie miasto 7,6, w trasie ok. 6,5. Super dynamika i kultura pracy. Rewelacja."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Laguna III Initiale, 2008 r., 2,0 dCi, 150 km
Edward 11.06.2013
Średnia:
(8.33)
Tak
"150 KM, przebieg 147 tys. km. Zero problemów. Jeżdżę Laguną II FL z 2007 r. (Image). Jedyna negatywna rzecz: pomiędzy przeglądami (co 20 tys. km) po ok. 10-12 tys. km muszę dolać ok. 1 litr oleju, bo na bagnecie stan jest bliski minimum. Według mechaników jest to norma. Nie wiem, ile ten silnik może wytrzymać bez jakichkolwiek napraw, więc dałem o jedną gwiazdkę mniej. Podobnie utrzymanie. Dynamika - moim zdaniem - jest super. Czuć to zwłaszcza na biegach 2, 3 i 4. Elastyczność bardzo dobra. Maksymalna uzyskana prędkość na autostradzie: 207 km/h wg wskazań GPS, wg wskazań licznika: 212 km/h."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Laguna II FL, 2007 r., 2,0 dCi, 150KM
Jacek 24.05.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
"koleos 150 KM, 166 tys km i zero problemów, spalanie od 7 do 11 na 100 km."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Koleos
25.03.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Rewelacyjny silnik ,mam go w lagunie żadnych problemów .Jest na łańcuchu rozrządu ,bardzo dynamiczny nie maiłem z nim żadnych problemów ,użytkuje auto od 2010 roku z auto z 2007 .Przebieg 185 tyś .Polecam dobry silnik"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Laguna 2.0 dCi 150KM/ 2007r 185.000 km

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 2.5 TDI V625.02.2017

Silnik z samej końcówki produkcji. Jeżdżę nim od 10 lat. Wymiana oleju co 15tys - brak dolewek pomiędzy wymianami, w Tiptronicu c

Polecam

6.12

Silnik 1.7 CRDI24.02.2017

Miałem możłiwość pojeździć chwilę trym samochodem, jako zastępczym z serwisu. Niestety Hyundai ix 35 jest zbyt ciężki do teg

Polecam

7.04

Silnik 1.6 TDCI 109KM23.02.2017

Nie wiem jak wy. Kupiłem auto 7 miesięcy temu w komisie z "oryginalnym" przebiegiem 170000 tys z Niemiec wersja ghia. Do tej pory wym

Polecam

8.25

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.