Silnik 2.2 dCi G9T - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 48099

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.8 D/TD Endura-DE23.03.2019

Pompa padła po 20k km, paliwo z shella. Nigdy więcej tego silnika

Odradzam

7.04

Silnik 2.0 16V CRDi 140KM (D4EA-F)22.03.2019

Polecam dużo lepszy niż volkswagenowski 2.0 TDI

Polecam

9.57

Silnik 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BKP/BMP)22.03.2019

Na dzień 22.03.2019r. Jak już kupujesz to tylko od 1wł. salon pl. Na rynku pełno, jest co wybierać. Informuję że posiadam od now

Polecam

6.52

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)21.03.2019

Insignia 2.0 CDTI 160km , rok 2013, przebieg 140tyś km, mam ją 2.5 roku, zrobione 25k km, wiem że mało itp. Ale jest ona drugim aut

Polecam

7.24

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 DCI  o oznaczeniu G9T występował w samochodach marki Renault Laguna II Espace IV oraz Vel Satis.W zależności od modelu posiada moc 115KM,130KM,150KM. Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail z turbosprężarką o zmiennej geometrii.Do dyspozycji  były dwie skrzynie biegów automatyczna oraz 6-biegowa manualna. Pierwsze silniki 2.2 z logiem DCI produkowane były już w roku 1997. Silnik w początkowej wersji opracowany był dla jednostki 110 konnej by w końcu osiągnąć moc 150KM. Niestety czasami cierpi on na jedną poważną dolegliwość, mianowicie może dojść do obrócenia panewek wału korbowego powodując tym samym jego poważne uszkodzenie.Kolejną wadą tej jednostki ,może być problem z uszczelką pod głowicą co skutkuje ubytkiem płynu chłodniczego i w końcowej fazie przegrzaniem silnika!!! , W modelach z dużym przebiegiem zdarzają się częste awarie  awarie koła dwumasowego oraz zaworu EGR.Jedną z przyczyn częstych usterek osprzętu silnika jest zbyt długi okres wymiana oleju co 30tyś !!! Również na dużą usterkowość jednostki ma wpływ jej skomplikowana budowa oraz jej wysilenie. Proponuje się zmniejszyć wymianę oleju i filtrów  nawet do 10tyś a maksymalnie do 20tyś to na pewno wydłuży żywotność silnika oraz jego osprzętu.Awaryjność tej jednostki jest również uzależniona od jej eksploatacji i serwisowania,zdarzają się egzemplarze które bez problemu przekroczyły 200.000 km bez najmniejszej awarii.Przed ewentualnym zakupem auta z tym silnikiem  warto sprawdzić jego  stan aby uniknąć kosztownych napraw.Ze względu na bardzo dużą awaryjność silnik został wycofany z produkcji oraz jego montażu wraz modelem Vel Satis w 2009 roku.Jego następcą była bardzo udana jednostka 2.0 dCi  której awaryjność jest na znikomy poziomie.Jednak trzeba zaznaczyć że zaletami tej jednostki są wysoka kultura pracy,bardzo dobra dynamika,zadowalający poziom spalanie i dobre osiągi.

Zalety:
dobra dynamika
zadowalające poziomy spalania
bardzo cicha i równa praca silnika

Wady:
obrócenia panewek wału korbowego
awarie osprzętu-wtryski
uwaga na uszczelkę pod głowicą !!!
szwankująca elektronika

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej !

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do 15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii takich jak :

Występował :

Silnik 2.2 dCi o oznaczeniu G9T występował :

2.2 dCi 115KM / 130KM od 2001 roku

2.2 dCi  150KM od 2002 roku

-2001r Renault Espace IV

-2001-2009r Renault Vel Satis

-2002-2006r Renault Laguna II

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 138

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 32
Średnia (głosów 13):
(8.23)
Trwałość
 8.77/10
Utrzymanie
 6.69/10
Dynamika
 9.23/10

Głosy według opinii:

103

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Łukasz 05.09.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Ranault Espace IV posiadam auto od 2007 roku przejechałem nim ponad 230 000 tys km . Silnik nigdy mnie nie zawiódł ale to nigdy,oraz nie miał ze mną łatwego życia liczne trasy auto na full ,przeprowadzki itp. Można spotkać różne opinie danego silnika ale najważniejsza jest dobra eksploatacja wymiana oleju maksymalnie do 14tys km regularne serwisy dbanie o turbo . A jednostka napędowa odwdzięczy się nam bezawaryjnością dobra dynamiką ,spalanie na trasie w granicy 6l/100km . Nie mam nic do zarzucenia bardzo ładna kultura pracy ,nie słychać tak typowego klekotania diesla łatwa i tania dostępność części...."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Espace IV 150 KM Rocznik / Przebieg: 2004 260000tys Śr. spalanie: 8
Andrzej 08.08.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"Silnik pracuje równo i jest dość dynamiczny. Nie jest to bezgłośny demon. Jeżdżę do 15000 km / rok. Olej i filtry zmieniam na wiosnę. Spalanie w mieście praca-dom na odcinkach 10km X 2 dziennie do 11l/100km, latem ciut mniej 9-10. Trasa w zależności od załadowania. 5 osób + skromny bagaż 130-150km/h 8l/100km. Przy prędkościach do 120 bez większego obciążenia można zejść do 7l/100km i zasnąć z nudów :) . 4 osoby, 3 rowery na dach, bagażnik na full 120-130mk/h 9,5l/100km. Wersja w automacie niestety spala więcej ale komfort bezcenny. Auto waży 2 tony i nie oczekujcie spalania na poziomie 6l. W dużych korkach może łyknąć 14l. Jedyny problem jaki miałem to pompa ABS, do której dostała się woda. Pomogło oczyszczenie i uszczelnienie. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Espace/150 Rocznik / Przebieg: 2006/186000 Śr. spalanie: 9
Mariusz 14.07.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Co do samego silnika to nie mogę powiedzieć póki co nic złego, ale grunt to dobry i pewny serwis. Na to nie można szczędzić a samochód na pewno się odwdzięczy. Spalania w trasie to nawet około 5 litrów / 100km (ok 100km/h). Jedyny minus tego auta z tym silnikiem to słaby układ przeniesienia napędu i zawieszenie nie dostosowane do tego silnika. Robiłem już remont skrzyni i potem mechanizmu różnicowego. Ogółem polecam!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 2.2 dCi 150 KM Rocznik / Przebieg: 2002 / 250000 Śr. spalanie: 6
Sebastian 10.05.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Mam zrobione 350tys km jezdze nim bez problemow na oleju 5w30. Zmieniam olej co 10tys km. kupilem lagune jak miala 120tys km. Mam wersje intelale jestem zadwolony. Kupilem go 5 lat temu. Mialem caly czas VW 1.9tdi wszystkie robilem ciagle zawsze cos jak nie sprzeglo to brak mocy. W lagunie nic nie zmienialem mechanicy mowia ze wyglada auto na 100tys km. Polecam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Laguna/ 140KM Rocznik / Przebieg: 2007/350000 Śr. spalanie: 6
Darek 15.02.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"ja zrobiłem nim 60tys i nie maiłem żadnych problemów ale poprzedni właściciel maił problem z uszczelką pod głowicą oraz z układem wtryskowym i kilka innych drobniejszych usterek kosztowało to prawie 7000zł.Wiec przed zakupem trzeba dokładnie sprawdzić co się kupuje.Na dzień dzisiejszy same plusy dla tego silnika,spalanie przy wersji kombi i tej pojemności to 6-7L ,bardzo dobra dynamika,przyspieszenie i dobre osiągi."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Laguna 2.2 dCi 140KM 2004r 245tys
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów