Silnik 2.2 dCiWyświetleń: 34977

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 2.2 dCi

Silnik 2.2 DCI występuje w samochodach marki Renault,Nissan. W zależności od modelu posiada moc 110KM,115KM,130KM,136KM,140KM,150KM. Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail z turbosprężarką o zmiennej geometrii. Pierwsze silniki 2.2 z logiem DCI produkowane były już w roku 1997. Silnik w początkowej wersji opracowany był dla jednostki 110 konnej by w końcu osiągnąć moc 150KM. Niestety czasami cierpi on na jedną poważną dolegliwość, mianowicie może dojść do obrócenia panewek wału korbowego powodując tym samym jego poważne uszkodzenie.Kolejną wadą tej jednostki ,może być problem z uszczelką pod głowicą co skutkuje ubtkiem płynu chłodniczego i w końcowej fazie przegrzaniem silnika!!! , W modelach z dużym przebiegiem zdarzają się częste awarie  awarie koła dwumasowego oraz zaworu EGR.Jedną z przyczyn częstych usterek osprzętu silnika jest zbyt długi okres wymiana oleju co 30tyś !!! Proponuje się zmniejszyć wymianę oleju i filtrów  nawet do 10tyś a maksymalnie do 20tyś to na pewno wydłuży żywotność silnika oraz jego osprzętu.Zaletami tej jednostki są wysoka kultura pracy,bardzo dobra dynamika,zadowalający poziom spalanie i dobre osiągi.

Zalety:
dobra dynamika
zadowalające poziomy spalania
bardzo cicha i równa praca silnika

Wady:
obrócenia panewek wału korbowego
awarie osprzętu-wtryski
uwaga na uszczelkę pod głowicą !!!
szwankująca elektronika

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 160.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 119

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 28
Średnia (głosów 12):
(8.14)
Trwałość
 8.67/10
Utrzymanie
 6.58/10
Dynamika
 9.17/10

Głosy według opinii:

93

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Andrzej 08.08.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"Silnik pracuje równo i jest dość dynamiczny. Nie jest to bezgłośny demon. Jeżdżę do 15000 km / rok. Olej i filtry zmieniam na wiosnę. Spalanie w mieście praca-dom na odcinkach 10km X 2 dziennie do 11l/100km, latem ciut mniej 9-10. Trasa w zależności od załadowania. 5 osób + skromny bagaż 130-150km/h 8l/100km. Przy prędkościach do 120 bez większego obciążenia można zejść do 7l/100km i zasnąć z nudów :) . 4 osoby, 3 rowery na dach, bagażnik na full 120-130mk/h 9,5l/100km. Wersja w automacie niestety spala więcej ale komfort bezcenny. Auto waży 2 tony i nie oczekujcie spalania na poziomie 6l. W dużych korkach może łyknąć 14l. Jedyny problem jaki miałem to pompa ABS, do której dostała się woda. Pomogło oczyszczenie i uszczelnienie. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Espace/150 Rok / Przebieg: 2006/186000 Śr. spalanie: 9
Mariusz 14.07.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Co do samego silnika to nie mogę powiedzieć póki co nic złego, ale grunt to dobry i pewny serwis. Na to nie można szczędzić a samochód na pewno się odwdzięczy. Spalania w trasie to nawet około 5 litrów / 100km (ok 100km/h). Jedyny minus tego auta z tym silnikiem to słaby układ przeniesienia napędu i zawieszenie nie dostosowane do tego silnika. Robiłem już remont skrzyni i potem mechanizmu różnicowego. Ogółem polecam!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 2.2 dCi 150 KM Rok / Przebieg: 2002 / 250000 Śr. spalanie: 6
Sebastian 10.05.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Mam zrobione 350tys km jezdze nim bez problemow na oleju 5w30. Zmieniam olej co 10tys km. kupilem lagune jak miala 120tys km. Mam wersje intelale jestem zadwolony. Kupilem go 5 lat temu. Mialem caly czas VW 1.9tdi wszystkie robilem ciagle zawsze cos jak nie sprzeglo to brak mocy. W lagunie nic nie zmienialem mechanicy mowia ze wyglada auto na 100tys km. Polecam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Laguna/ 140KM Rok / Przebieg: 2007/350000 Śr. spalanie: 6
Darek 15.02.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"ja zrobiłem nim 60tys i nie maiłem żadnych problemów ale poprzedni właściciel maił problem z uszczelką pod głowicą oraz z układem wtryskowym i kilka innych drobniejszych usterek kosztowało to prawie 7000zł.Wiec przed zakupem trzeba dokładnie sprawdzić co się kupuje.Na dzień dzisiejszy same plusy dla tego silnika,spalanie przy wersji kombi i tej pojemności to 6-7L ,bardzo dobra dynamika,przyspieszenie i dobre osiągi."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Laguna 2.2 dCi 140KM 2004r 245tys
Adam 26.10.2014
Średnia:
(5.33)
Nie
"do 200tys OK. potem studnia bez dna ,wtryski turbina koło dwumasowe dodatkowo ceny serwisu i części kosmicznie drogie (wymiana rozrządu ponad 1200zł) .Nie wiem ale ja bym się bał kupować chyba że z pewnych rąk z przebiegiem 150tyś MAX .Tak muszę odradzić "
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Vel Sati 2.2 dCi 150KM 195 tyś
Roman 18.08.2014
Średnia:
(9.67)
Tak
"W nissanach silniki 2,2 dci (YD22DDTi) calkowicie japonska konstrukcja i nie ma nic wspolnego z francuskim silnikiem. Dopiero po 2007 roku montowano silniki francuskie 2,0 dci."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: nissan x-trail 2,2 dci
Mariusz 11.06.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Espace przebieg 245tys i auto chodzi jak nowe,ale ale dbany od samego początku,regularne wymiany olejów najpierw co 20tys a po 200tys co 10tys.Silnik od nowości nie grzebany,wtryski ok,pompa,turbo.Zasada prosta jak dbasz tak masz.Spalanie to bardzo różnie trasa spokojnie 6L ale z pełnym bagażem i 4-osoby prędkość 150-170 nawet 8-9l.Proszę sprawdzać historię auta przed zakupem a nie po bo wtedy może być problem jak poniżej .Pozdrawiam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Espace 2.2DCI150KM 245tys
Mario 20.04.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik dobry ale nie dla ludzi którym szkoda na serwis,potem płaczą że padła turbina lub wtryski,ja mam na liczniku 240 tyś w Vel Satisie i żadnych problemów ale nie żałuje na olej i nie zajeżdżam auta na śmierć ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: VelSatis 2.2 DCI 150 KM 240 tyś
Proboszcz 16.03.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Przebieg 256 tyś bez wymiany sprzęgła ,wtrysków ,turbiny i chyba to wystarczy na ocenę .Już różne słyszałem opinię o tym silniku ale chyba pisali i mówili to użytkownicy TDI .Silnik bardzo dynamiczny,oszczędny i mało awaryjny .Ale ludzie o auto trzeba dbać,wymiany,serwis,garażowanie to podstawa ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renult Laguna 2002 2.2 DCI 150KM 2003 rok
user 08.12.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Polecam auto dynamiczne bardzo dobrze się prowadzi, po za tym jak ktoś dba to i ma czyli dla dbającego nic wielkiego autko trwałe i niezawodne!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Grand Espace 2.2 dCi
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 1.4 D4D21.06.2017

Czytając opinie użytkowników aut z tym silnikiem utwierdzam się w swoim wyborze. Moje auto to Auris I z 2009r, którym jeżdżę

Polecam

7.78

Silnik 2.2 HDI19.06.2017

Świetny silnik. Mocny, elastyczny baaaaardzo ekonomiczny. Zdarzyło mi się, że jechałem z Warszawy na Węgry. Podczas całej drogi

Polecam

7.90

Silnik 1.8 TDCI 100 115KM18.06.2017

1,9 TDI to to nie jest ale opiniami z niemieckich gazet typu AŚ można sobie d.... wytrzeć osobiście tym autem Focus MK 1 2003 prze

Polecam

8.29

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów