Silnik 3.0 dCiWyświetleń: 15324

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 3.0 dCi

Silnik 3.0 DCI o mocy 180KM miał zastosowanie autach Renualt Espace,Laguna i Vel Satis   Spotykamy jego odmiany również  modelach CDTI OPEL  a także w TiD Sabie . Jednostka 6 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail II generacji z układem wtrysków Denso. Ich największą wadą jest wysoka cena oraz bardzo skomplikowana regeneracja. Silnik wyprodukowany przez koncern Isuzu, niestety tym razem japońscy konstruktorzy zawiedli. Możemy   powiedzieć że są dwa rodzaje tego silnika ,pierwszy z lat produkcji 2003-2005 o oznaczeniu P9X701 który przysparzał największe problemy. Mianowicie  silnik miał tendencję do  przegrzania się czego skutkiem były opadające tuleje cylindrów co powodowało usterkę układu chłodniczego co często kończyło się zatarciem silnika.Naprawa pociągała koszty liczone w tysiącach złotych. Ponadto układ wtryskowy firmy  Denso nie należał do trwałych, ale za to bardzo kosztownych .Renault Dopiero zdecydował się na zmianę w 2005 roku  wprowadzono silnik 3.0 dCi 181KM z oznaczeniem P9X715 który zdecydowanie była mniej awaryjny . A roku 2008 w raz z Nissanem  wprowadziła na rynek kolejną odmianę o oznaczeniu V9X który miał zastosowanie w samochodach wyższej klasy Infinity  .Niestety nie wpłynęło to na poprawę opinii o tej jednostce a szkoda bo poza za tym trzeba powiedzieć że silnik Isuzu miał dobrą kulturę pracy i był dynamiczny a w późniejszych latach nie sprawiał tak dużych problemów.

Zalety:
spalanie na dobrym poziomie
bardzo dobra dynamika

Wady:
awarie układu chłodzenia
awarie tulejów cylindrów
wtryski firmy Denso- brak możliwości regeneracji
bardzo drogi koszt napraw
wadliwa elektronika

Liczba cylindrów: 6

Liczba zaworów: 24

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail II generacji

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Denso

Info Serwis

 

3.0 dCi 180KM lata 2003-2005  o oznaczeniu P9X701 - jednostka bardzo awaryjna !!!

3.0 dCi 181KM lata 2005-2008 o oznaczeniu P9X715 - poprawiona awaryjność !!!

3.0 dCi -Po 2008 r nowa odmiana o oznaczeniu V9X.


 Układ wtryskowy firmy Denso

-pompa wtryskowa około 10000zł

-wtryskiwacz  około 3000zł -brak możliwości regeneracji

 

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 58

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 12
Średnia (głosów 4):
(6.08)
Trwałość
 5/10
Utrzymanie
 4.75/10
Dynamika
 8.5/10

Głosy według opinii:

31

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Lecho 20.01.2017
Średnia:
(7.33)
Tak
"wadą tego silnika jest umieszczenie czujników temperatury w króćcu z tworzywa jeśli mamy wyciek płynu chłodzącego nie jesteśmy w stanie tego zaobserwować bo temperatura silnika jest nominalna jeżeli jest to zima to wiadomo będzie brak grzania a jak jedziemy w lecie na klimie zabijemy motor na amen jest to jedna największa usterka konstrukcyjna tego silnika która doprowadza do poważnych kosztów więc ne snujcie dziwnych teorii że jest mniej płynu czy oleju bo jest to śmieszne ps,większe silniki mają 5litrów oleju i działają "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 177 Rok / Przebieg: 2004r 250000 Śr. spalanie: 8l
Jarek 06.10.2016
Średnia:
(3.00)
Tak
"Wiec tak, jestem posiadaczem Grand Espace 2008r 3.0 dci w automacie. Ile to pali ? ano pali 14.5 L na setke. Jezdze wyłącznie w warszawie, i nie jak emeryt, kupuje auto by jezdzic a nie patrzec sie na wskaznik paliwa. Delikatne przemieszczanie sie po miescie to 11.6 L na 100. Auto podoba mi sie, jest obszerne. Wqrwia troche skrzynia biegów, za długo ciągnie na biegach, jest to 6 biegowy automat, czasem zmieniam manualnie na 5 bo zbyt długo jedzie na 4. Auto ma 181KM, rakieta to to nie jest. Dosc głosny. Ladnie brzmi jak sie go wkreca na obroty, ale i spalanie pokazuje wtedy 26L na 100. Narazie nie ma sie do czego przyczepic. Moze zaczipuje gada, to skrzynia bedzie lepiej zmieniac. "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 3.0 DCI 181 Rok / Przebieg: 2008 112000 Śr. spalanie: 14.5
Zbyszek 13.01.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Świetny silnik bardzo dynamiczny i elastyczny ,ciągnie od dołu zbiera się naprawdę szybko zważywszy na wielkość i ciężar auta .Spalanie też na dobrym poziomie ,a automatyczna skrzynia w tym modelu to po prostu bajka .Ja nie mam z tym autem a już z silnikiem żadnych problemów .Chciałem mieć mocny duży silnik diesla bo tak naprawdę cała frajda z jazdy dieslem to mocny silnik i automat wtedy możemy poczuć naprawdę frajdę z jazdy .To auto na trasie to prawdziwa rakieta ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Espace 3.0 dCi 180KM 2005 r 187 tyś
ADAM 24.09.2013
Średnia:
(5.33)
Nie
"Silnik bardzo awaryjny już przy przebiegach 120-150 tyś dochodzi do najczęstszej awarii przegrzania silnika. Przy dużej prędkości np,powyżej 140KM zaczyna podnosić się temperatura silnika i wyrzuca płyn chłodzący. Po zatrzymaniu się i ostudzeniu silnika wszystko wraca do normy, jednak do czasu kolejnej jazdy na wysokich obrotach sytuacja się powtarza. Jest to błąd konstrukcyjny. Motor był przeznaczony do terenówki isuzu. Inżynierowie francuscy zaadoptowali ten silnik do vel satisa zmniejszając pojemność miski olejowej jak i układu chłodzenia. Z czego wynikły tylko problemy i duże koszta napraw tej jednostki napędowej sięgające nawet 10 tyś złotych. Część ludzi próbowała nawet zbiorowo żądać zadośćuczynienia od Renault. Pewnie na próbach się skończyło:)"
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Vel Satis

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 2.2 DTi20.05.2017

Witam, posiadam Vectre C z 2003 r. od ponad 2 lat, jak dotąd nie miałem żadnych problemów, zawsze dojechałem na miejsce. Wskazówe

Polecam

7.13

Silnik 2.2 DI15.05.2017

Witam posiadam model nissana Almera tino z silnikiem diesla,o pojemności 2.2 litra.Z silnikiem nie mam absolutnie żadnych problemów.

Polecam

7.52

Silnik 1.8TDCI 125KM09.05.2017

autem jeżdżę tylko w trasy ale 75% tej trasy to tereny zabudowane gdzie średnią z ostatnich 30000 kilometrów mam 53km/h (wg wskaz

Polecam

7.73

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.