Silnik 3.0 V6 dCi 177/181KM P9X - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 21914

Silników używa:

dCi
Silnik 3.0 V6 dCi 177/181KM P9X

Liczba cylindrów: 6

Liczba zaworów: 24

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail II generacji

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Denso

Ilość oleju: 7.3 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po: 30.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

 

3.0 dCi 180KM lata 2003-2005  o oznaczeniu P9X701 - jednostka bardzo awaryjna !!!

3.0 dCi 181KM lata 2005-2008 o oznaczeniu P9X715 - poprawiona awaryjność !!!

3.0 dCi -Po 2008 r nowa odmiana o oznaczeniu V9X.


 Układ wtryskowy firmy Denso

-pompa wtryskowa około 10000zł

-wtryskiwacz  około 3000zł -brak możliwości regeneracji

 

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3.0 DCI o mocy 180KM miał zastosowanie autach Renualt Espace,Laguna i Vel Satis   Spotykamy jego odmiany również  modelach CDTI OPEL  a także w TiD Sabie . Jednostka 6 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail II generacji z układem wtrysków Denso. Ich największą wadą jest wysoka cena oraz bardzo skomplikowana regeneracja. Silnik wyprodukowany przez koncern Isuzu, niestety tym razem japońscy konstruktorzy zawiedli. Możemy   powiedzieć że są dwa rodzaje tego silnika ,pierwszy z lat produkcji 2003-2005 o oznaczeniu P9X701 który przysparzał największe problemy. Mianowicie  silnik miał tendencję do  przegrzania się czego skutkiem były opadające tuleje cylindrów co powodowało usterkę układu chłodniczego co często kończyło się zatarciem silnika.Naprawa pociągała koszty liczone w tysiącach złotych. Ponadto układ wtryskowy firmy  Denso nie należał do trwałych, ale za to bardzo kosztownych .Renault Dopiero zdecydował się na zmianę w 2005 roku  wprowadzono silnik 3.0 dCi 181KM z oznaczeniem P9X715 który zdecydowanie była mniej awaryjny . A roku 2008 w raz z Nissanem  wprowadziła na rynek kolejną odmianę o oznaczeniu V9X który miał zastosowanie w samochodach wyższej klasy Infinity  .Niestety nie wpłynęło to na poprawę opinii o tej jednostce a szkoda bo poza za tym trzeba powiedzieć że silnik Isuzu miał dobrą kulturę pracy i był dynamiczny a w późniejszych latach nie sprawiał tak dużych problemów.

Zalety:
spalanie na dobrym poziomie
bardzo dobra dynamika

Wady:
awarie układu chłodzenia
awarie tulejów cylindrów
wtryski firmy Denso- brak możliwości regeneracji
bardzo drogi koszt napraw
wadliwa elektronika

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 62

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 12
Średnia (głosów 6):
(6.44)
Trwałość
 5.17/10
Utrzymanie
 5.17/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

42

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

jarek 29.05.2018
Średnia:
(6.00)
Nie
"Bylem zaskoczony komfortem kultura pracy silnika , fajnym przyspieszeniem i nieduzym spalaniem , dopoki nie przejechalem sie po obwodnicy powyzej setki , zapach plynu chlodzacego w kabinie , potem kontrolka wysokiej temp , ale spozniony na wskazowce temp. po zatrzymaniu silnik zgasl , plyn znikna , po ostygnieciu ok , ale jazda do 80 km h , pozwolila mi jakos wrocic do domu , ale na swiatlach potrafil zgasnac i potem z trudem zapalil . Teraz mam problem ,sprzedac za grosze uszkodzony czy inwestowac w naprawde . Podobno poliftowe czyli po 2005 r. juz sa po usunieciu fabrycznych usterek."
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: vel satis 177 Rok / Przebieg: 2003 240000 Śr. spalanie: 9
Włodek 09.06.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
"Trzeba tylko uważać na przegrzanie , pozbyć się osłony silnika !"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Espace 177 Rok / Przebieg: 2006 / 227000 Śr. spalanie: 8.7
Lecho 20.01.2017
Średnia:
(7.33)
Tak
"wadą tego silnika jest umieszczenie czujników temperatury w króćcu z tworzywa jeśli mamy wyciek płynu chłodzącego nie jesteśmy w stanie tego zaobserwować bo temperatura silnika jest nominalna jeżeli jest to zima to wiadomo będzie brak grzania a jak jedziemy w lecie na klimie zabijemy motor na amen jest to jedna największa usterka konstrukcyjna tego silnika która doprowadza do poważnych kosztów więc ne snujcie dziwnych teorii że jest mniej płynu czy oleju bo jest to śmieszne ps,większe silniki mają 5litrów oleju i działają "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 177 Rok / Przebieg: 2004r 250000 Śr. spalanie: 8l
Jarek 06.10.2016
Średnia:
(3.00)
Tak
"Wiec tak, jestem posiadaczem Grand Espace 2008r 3.0 dci w automacie. Ile to pali ? ano pali 14.5 L na setke. Jezdze wyłącznie w warszawie, i nie jak emeryt, kupuje auto by jezdzic a nie patrzec sie na wskaznik paliwa. Delikatne przemieszczanie sie po miescie to 11.6 L na 100. Auto podoba mi sie, jest obszerne. Wqrwia troche skrzynia biegów, za długo ciągnie na biegach, jest to 6 biegowy automat, czasem zmieniam manualnie na 5 bo zbyt długo jedzie na 4. Auto ma 181KM, rakieta to to nie jest. Dosc głosny. Ladnie brzmi jak sie go wkreca na obroty, ale i spalanie pokazuje wtedy 26L na 100. Narazie nie ma sie do czego przyczepic. Moze zaczipuje gada, to skrzynia bedzie lepiej zmieniac. "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 3.0 DCI 181 Rok / Przebieg: 2008 112000 Śr. spalanie: 14.5
Zbyszek 13.01.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Świetny silnik bardzo dynamiczny i elastyczny ,ciągnie od dołu zbiera się naprawdę szybko zważywszy na wielkość i ciężar auta .Spalanie też na dobrym poziomie ,a automatyczna skrzynia w tym modelu to po prostu bajka .Ja nie mam z tym autem a już z silnikiem żadnych problemów .Chciałem mieć mocny duży silnik diesla bo tak naprawdę cała frajda z jazdy dieslem to mocny silnik i automat wtedy możemy poczuć naprawdę frajdę z jazdy .To auto na trasie to prawdziwa rakieta ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Espace 3.0 dCi 180KM 2005 r 187 tyś
<<<12>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.5 dCi (od 2001)
Silniki 1.5 dCi z systemem Energy Smart Managment (od 2014)
Silniki 1.5 dCi z FAP stosowane od roku 2010
Silniki 1.5 dCi stosowane w latach 2005-2012
Silniki 1.5 dCi stosowane w latach 2001-2005
Silniki 1.6 dCi z systemem Energy Smart Managment (od 2011)
Silniki 1.9 dCi (1997-2012)
Silniki 2.0 dCi (od 2005)
Silniki 2.2 dCi (2001-2009)
Silniki 3.0 DCi (2002-2012)
Silniki montowane w samochodach użytkowych
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 CRDI 110KM23.09.2018

Super polecam silnik pracuje idealnie , 120000 tys

Polecam

9.89

Silnik 2.0 D4 177KM20.09.2018

Mam wrażenie, że wszystkie negatywne opinie piszą pracownicy lub zwolennicy niemieckiej konkurencji! Auta na oczy nie widzieli a maj

Polecam

7.24

Silnik 1.5 TDCI 120KM20.09.2018

Focus w wersji ST line pięknie się prezentuje. Silnik jak na swoją pojemność i moc każdego zadowoli a newet zaskoczy pozytywnie.

Polecam

8.13

Silnik 2.0d B47 D20 150/190KM19.09.2018

Silnik naprawdę bezawaryjny niskie spalanie warty polecenia

Polecam

9.75

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.