Silnik 3.0 V6 dCi 177/181KM (P9X 701/715) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 23961

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d M4715.02.2019

Jak juz pisalem (R) przy M47 D20TU jest nadal super jednastka przebieg aktualny 284.000km, pierwszy akumulator i pierwszy DPF bez jakic

Polecam

8.53

Silnik 1.6 TDCi 16V 90KM15.02.2019

Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litr

Polecam

8.74

Silnik 2.0d M4713.02.2019

bmw to jednak bmw sama marka mowi za siebie drogie sa ale warte tych pieniedzy

Polecam

8.53

Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD)13.02.2019

"To i ja dodam coś od siebie. Silnik siedzi w Xsara Picasso. Problemów z nim nie ma. Suchy i oleju nie ubywa nic. Spalanie w normie.

Polecam

8.90

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3.0 DCI o mocy 180KM miał zastosowanie autach Renualt Espace,Laguna i Vel Satis   Spotykamy jego odmiany również  modelach CDTI OPEL  a także w TiD Sabie . Jednostka 6 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail II generacji z układem wtrysków Denso. Ich największą wadą jest wysoka cena oraz bardzo skomplikowana regeneracja. Silnik wyprodukowany przez koncern Isuzu, niestety tym razem japońscy konstruktorzy zawiedli. Możemy   powiedzieć że są dwa rodzaje tego silnika ,pierwszy z lat produkcji 2003-2005 o oznaczeniu P9X701 który przysparzał największe problemy. Mianowicie  silnik miał tendencję do  przegrzania się czego skutkiem były opadające tuleje cylindrów co powodowało usterkę układu chłodniczego co często kończyło się zatarciem silnika.Naprawa pociągała koszty liczone w tysiącach złotych. Ponadto układ wtryskowy firmy  Denso nie należał do trwałych, ale za to bardzo kosztownych .Renault Dopiero zdecydował się na zmianę w 2005 roku  wprowadzono silnik 3.0 dCi 181KM z oznaczeniem P9X715 który zdecydowanie była mniej awaryjny . A roku 2008 w raz z Nissanem  wprowadziła na rynek kolejną odmianę o oznaczeniu V9X który miał zastosowanie w samochodach wyższej klasy Infinity  .Niestety nie wpłynęło to na poprawę opinii o tej jednostce a szkoda bo poza za tym trzeba powiedzieć że silnik Isuzu miał dobrą kulturę pracy i był dynamiczny a w późniejszych latach nie sprawiał tak dużych problemów.

Zalety:
spalanie na dobrym poziomie
bardzo dobra dynamika

Wady:
awarie układu chłodzenia
awarie tulejów cylindrów
wtryski firmy Denso- brak możliwości regeneracji
bardzo drogi koszt napraw
wadliwa elektronika

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

 

3.0 dCi 180KM lata 2003-2005  o oznaczeniu P9X701 - jednostka bardzo awaryjna !!!

3.0 dCi 181KM lata 2005-2008 o oznaczeniu P9X715 - poprawiona awaryjność !!!

3.0 dCi -Po 2008 r nowa odmiana o oznaczeniu V9X.


 Układ wtryskowy firmy Denso

-pompa wtryskowa około 10000zł

-wtryskiwacz  około 3000zł -brak możliwości regeneracji

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 62

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 12
Średnia (głosów 6):
(6.44)
Trwałość
 5.17/10
Utrzymanie
 5.17/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

42

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

jarek 29.05.2018
Średnia:
(6.00)
Nie
"Bylem zaskoczony komfortem kultura pracy silnika , fajnym przyspieszeniem i nieduzym spalaniem , dopoki nie przejechalem sie po obwodnicy powyzej setki , zapach plynu chlodzacego w kabinie , potem kontrolka wysokiej temp , ale spozniony na wskazowce temp. po zatrzymaniu silnik zgasl , plyn znikna , po ostygnieciu ok , ale jazda do 80 km h , pozwolila mi jakos wrocic do domu , ale na swiatlach potrafil zgasnac i potem z trudem zapalil . Teraz mam problem ,sprzedac za grosze uszkodzony czy inwestowac w naprawde . Podobno poliftowe czyli po 2005 r. juz sa po usunieciu fabrycznych usterek."
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: vel satis 177 Rocznik / Przebieg: 2003 240000 Śr. spalanie: 9
Włodek 09.06.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
"Trzeba tylko uważać na przegrzanie , pozbyć się osłony silnika !"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Renault Espace 177 Rocznik / Przebieg: 2006 / 227000 Śr. spalanie: 8.7
Lecho 20.01.2017
Średnia:
(7.33)
Tak
"wadą tego silnika jest umieszczenie czujników temperatury w króćcu z tworzywa jeśli mamy wyciek płynu chłodzącego nie jesteśmy w stanie tego zaobserwować bo temperatura silnika jest nominalna jeżeli jest to zima to wiadomo będzie brak grzania a jak jedziemy w lecie na klimie zabijemy motor na amen jest to jedna największa usterka konstrukcyjna tego silnika która doprowadza do poważnych kosztów więc ne snujcie dziwnych teorii że jest mniej płynu czy oleju bo jest to śmieszne ps,większe silniki mają 5litrów oleju i działają "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 177 Rocznik / Przebieg: 2004r 250000 Śr. spalanie: 8l
Jarek 06.10.2016
Średnia:
(3.00)
Tak
"Wiec tak, jestem posiadaczem Grand Espace 2008r 3.0 dci w automacie. Ile to pali ? ano pali 14.5 L na setke. Jezdze wyłącznie w warszawie, i nie jak emeryt, kupuje auto by jezdzic a nie patrzec sie na wskaznik paliwa. Delikatne przemieszczanie sie po miescie to 11.6 L na 100. Auto podoba mi sie, jest obszerne. Wqrwia troche skrzynia biegów, za długo ciągnie na biegach, jest to 6 biegowy automat, czasem zmieniam manualnie na 5 bo zbyt długo jedzie na 4. Auto ma 181KM, rakieta to to nie jest. Dosc głosny. Ladnie brzmi jak sie go wkreca na obroty, ale i spalanie pokazuje wtedy 26L na 100. Narazie nie ma sie do czego przyczepic. Moze zaczipuje gada, to skrzynia bedzie lepiej zmieniac. "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 3.0 DCI 181 Rocznik / Przebieg: 2008 112000 Śr. spalanie: 14.5
Zbyszek 13.01.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Świetny silnik bardzo dynamiczny i elastyczny ,ciągnie od dołu zbiera się naprawdę szybko zważywszy na wielkość i ciężar auta .Spalanie też na dobrym poziomie ,a automatyczna skrzynia w tym modelu to po prostu bajka .Ja nie mam z tym autem a już z silnikiem żadnych problemów .Chciałem mieć mocny duży silnik diesla bo tak naprawdę cała frajda z jazdy dieslem to mocny silnik i automat wtedy możemy poczuć naprawdę frajdę z jazdy .To auto na trasie to prawdziwa rakieta ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Espace 3.0 dCi 180KM 2005 r 187 tyś
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.