Silnik 1.9 D 69/70KM (DW8B) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 24606

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d M4715.02.2019

Jak juz pisalem (R) przy M47 D20TU jest nadal super jednastka przebieg aktualny 284.000km, pierwszy akumulator i pierwszy DPF bez jakic

Polecam

8.53

Silnik 1.6 TDCi 16V 90KM15.02.2019

Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litr

Polecam

8.74

Silnik 2.0d M4713.02.2019

bmw to jednak bmw sama marka mowi za siebie drogie sa ale warte tych pieniedzy

Polecam

8.53

Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD)13.02.2019

"To i ja dodam coś od siebie. Silnik siedzi w Xsara Picasso. Problemów z nim nie ma. Suchy i oleju nie ubywa nic. Spalanie w normie.

Polecam

8.90

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.9 D DW8B - jednostki wysokoprężne, wolnossące z wtryskiem pośrednim realizowanym przy pomocy pompy rotacyjnej. Generowana moc to 70KMKM. Jest to jedna z najprostszych jednostek wysokoprężnych. Brak tutaj turbosprężarki czy koła dwumasowego. Jeśli chodzi o dynamikę oraz przyśpieszenie ciężko używać tych dwóch pojęć w przypadku tego silnika. Przykładowo Citroen Berlingo 1.9 D pierwszą setkę osiąga po około 20 sekundach. W porównaniu do nowoczesnych jednostek wysokoprężnych wynik taki można potraktować w granicach żartu. Jeśli jednak nie zależy nam na osiągach, a tylko na przemieszczaniu się z punktu A do punktu B, silnik jak najbardziej zda egzamin. Kolejnym minusem jest jego głośna praca, dobiegająca do wnętrza pojazdu. Poziomy spalania są na bardzo satysfakcjonującym poziomie mieszczą się średnio w granicach 6.0L na 100km. W przypadku jakiejkolwiek awarii silnika, usterka jest łatwa do regeneracji, a poniesione koszta niskie. Również części zamienne są ogólnie dostępne na rynku wtórnym. W kolejnych latach w celu podniesienia osiągów zamontowano turbosprężarkę. Rozwiązanie takie nieco podniosło dynamikę oraz przyspieszenie. Reasumując silnik 1.9D są to proste przestarzałe konstrukcje, które nie grzeszą kulturą pracy. Z drugiej jednak strony nieskomplikowanie technologicznie gwarantują szybką i tanią naprawę.

Zalety:
niskie koszta obsługi
prosta konstrukcja - łatwa w naprawie
dobrze znosi zlej jakości paliwo

Wady:
słaba dynamika
słabe przyspieszenie
głośna praca silnika
wycieki

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 102

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 17
Średnia (głosów 8):
(7.58)
Trwałość
 9.13/10
Utrzymanie
 8.75/10
Dynamika
 4.88/10

Głosy według opinii:

80

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mateusz 27.01.2018
Średnia:
(7.00)
Tak
"Niezniszczalny silnik jeśli dbamy o niego Mam przejechane od nowości 328.000km nic nie naprawiane"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (3/10)
Odmiana silnika: 70 Rocznik / Przebieg: 1996 Śr. spalanie: 6.8
Marcin 17.11.2017
Średnia:
(7.33)
Tak
"Auto małe ale duże w środku zwłaszcza z przodu siedzi się super dużo miejsca. Dynamika słaba ale spalanie mega małe 4 L - 100km trasa!!! W mieście koło 5 L.Fajne autko do miasta i na dojazdy do pracy:) Awarie tylna belka skrętna i zawieszenie! Regeneracja tylnej belki to norma.Wycieki z silnika. Ogólnie 10/10 mam go już 7 lat bo nie ma turbosprężarki czy koła dwumasowego to na plus! "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: Peugeo 206 1.9 D Rocznik / Przebieg: 1999 / 241000 Śr. spalanie: 4.5
Julia 02.10.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam ten samochód od niespełna roku, ale jestem mega zadowolona. Jak do tej pory działa bezawaryjnie (z wyjątkiem zerwanego paska klinowego), mało pali, tani w utrzymaniu. Na tą chwilę nie zamieniłabym go na żaden inny :)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 206 1.9 D Rocznik / Przebieg: 2002 198000 Śr. spalanie: 5L/100
Nestor 01.05.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Ostatni z prawdziwych diesli, zbliżony do założeń, prostoty i niezawodności działania silnika wysokoprężnego - bez elektroniki podatnej na wilgoć i wstrząsy, niezliczonych czujników, koła dwumasowego, filtra FAP i innych udogodnień, przez które właściciel nie śpi po nocach i nie jest pewien czy wróci do domu o własnych kołach czy na przyczepie. Turbina starego typu ze stałą geometrią nie potrzebuje do prawidłowej pracy przepływomierza czy czujnika doładowania, starego typu wtryskiwacze-pompki w cenie 30 zł/szt nowe ! Niekapryśne na paliwo, proste do bólu. Mój silnik ma już ponad 600.000 km, nigdy nie był remontowany, zawory nie regulowane - nic a nic nie robione oprócz wymiany świec żarowych, zmiany oleju i filtrów co 10.000 km. Na tle nowoczesnego plastikowo-gumowego dziadostwa koszta tych elementów są śmiesznie niskie i nawet bezrobotnego będzie stać na prawidłową obsługę tego silnika, przykładowo: wkład filtra paliwa 10 zł, filtr oleju 15 zł, filtr powietrza 30 zł, kompletny rozrząd z pompą wody 300 zł, kompletne sprzęgło od 250 zł... Jeżdżę do tej pory na syntetyku 5w40, na przestrzeni 10.000 km dolewam ok 300 ml oleju. Dynamika średnia, natomiast spalanie wspaniałe: miasto ok 5.5 litra, trasa do 100 km/h to będzie też ok 5 litrów (powyżej prędkości 110 km/h silniczek staje się dość głośny). Zapala w każdy mróz, mogę tym autem ze spokojnym sumieniem pojechać na wycieczkę dookoła świata i wiem, że mi nie zdechnie gdzieś na trasie. Polecam każdemu, kto nie chce przekopywać internetu w poszukiwaniu objawów uszkodzeń posiadanych w swoim nowoczesnym dieslu - jest to na prawdę bezstresowy silnik. Jeszcze coś o ekologii i osiągach, którymi producenci mamią klientów - stare diesle palą prawie tyle samo lub nawet mniej niż nowe, w Warszawie widuję ostatnio nowoczesne auta z wykastrowanym FAPem, które kopcą znacznie bardziej niż stare zadbane ropniaki."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Peugeot 406 1,9 TD Rocznik / Przebieg: 600.000 Śr. spalanie: 5.5
foxie 16.01.2015
Średnia:
(6.67)
Tak
"silnik jest żywotny i ekonomiczny, ale musi być PRAWIDŁOWO serwisowany (w moim mechanicy "zapomnieli" o manualnej regulacji zaworów, efektrm czego0 remont kosztował 2500,00 zł) :("
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: 206 296000 km
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.