Silnik 1.9 D 69/70KM (DW8B) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 26145

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDI CR 150KM EA28819.05.2019

Jestem bardzo zadowolony,dynamika conajmniej wystarczająca,340 Nm robi swoje, V max ( wg. GPS ok. 205km/h mało istotne, i tak nie ma

Polecam

5.00

Silnik 2.2 HDI 204KM (DW12CTED4)18.05.2019

Błąd w opisie silnika - silnik posiada pasek rozrządu, natomiast to wałki rozrządu są spięte łańcuchem. Właśnie ze względu

Polecam

4.67

Silnik 1.8 TDCI 125KM ('06-'11)18.05.2019

Mialem Mondeo mk4 1.8TDCI nie miałem żadnej poważnej awarii średnie spalanie wynosiło 5-6l/100km miałem go przez około 3 lata po

Polecam

8.46

Silnik 2.2 D-CAT 177KM (2AD-FHV)17.05.2019

Szczerze moge polecic. Mam to auto prawie cztery lata i jak narazie wymienilem tylko hamulce komplet przod i tyl + oczewiscie oleje i f

Polecam

7.73

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.9 D DW8B - jednostki wysokoprężne, wolnossące z wtryskiem pośrednim realizowanym przy pomocy pompy rotacyjnej. Generowana moc to 70KMKM. Jest to jedna z najprostszych jednostek wysokoprężnych. Brak tutaj turbosprężarki czy koła dwumasowego. Jeśli chodzi o dynamikę oraz przyśpieszenie ciężko używać tych dwóch pojęć w przypadku tego silnika. Przykładowo Citroen Berlingo 1.9 D pierwszą setkę osiąga po około 20 sekundach. W porównaniu do nowoczesnych jednostek wysokoprężnych wynik taki można potraktować w granicach żartu. Jeśli jednak nie zależy nam na osiągach, a tylko na przemieszczaniu się z punktu A do punktu B, silnik jak najbardziej zda egzamin. Kolejnym minusem jest jego głośna praca, dobiegająca do wnętrza pojazdu. Poziomy spalania są na bardzo satysfakcjonującym poziomie mieszczą się średnio w granicach 6.0L na 100km. W przypadku jakiejkolwiek awarii silnika, usterka jest łatwa do regeneracji, a poniesione koszta niskie. Również części zamienne są ogólnie dostępne na rynku wtórnym. W kolejnych latach w celu podniesienia osiągów zamontowano turbosprężarkę. Rozwiązanie takie nieco podniosło dynamikę oraz przyspieszenie. Reasumując silnik 1.9D są to proste przestarzałe konstrukcje, które nie grzeszą kulturą pracy. Z drugiej jednak strony nieskomplikowanie technologicznie gwarantują szybką i tanią naprawę.

Zalety:
niskie koszta obsługi
prosta konstrukcja - łatwa w naprawie
dobrze znosi zlej jakości paliwo

Wady:
słaba dynamika
słabe przyspieszenie
głośna praca silnika
wycieki

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 106

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 17
Średnia (głosów 9):
(6.74)
Trwałość
 8.11/10
Utrzymanie
 7.78/10
Dynamika
 4.33/10

Głosy według opinii:

90

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Citroen C15 11.05.2019
Średnia:
(0.00)
Tak
"Autor "pojechał po bandzie". W granicach żartu, to można potraktować ten opis silnika i zaznaczam, że nie jest to żaden hejt. Jeżdżę dużo - powyżej 40 tys. km rocznie od prawie 30 lat i nie jestem kierowcą zawodowym (taka karma) :) . Niedawno nabyłem dla zabawy C15 z silnikiem 1,9 w wersji Familiale. Co mogę powiedzieć? Jestem pod wrażeniem! No, to pojedziemy: 1. Gdzie Jaśnie Pan Recenzent rozpędza się do setki? Co to za kryterium? Siedział Pan może kiedyś za kierownicą wykorzystując w praktyce ten wskaźnik? Ja opowiem o swoich doświadczeniach: A. W jeździe miejskiej zostawiam na skrzyżowaniu zdecydowana większość współczesnych modeli o wspaniałych parametrach. Co z tego, że do setki mają lepsze czasy, skoro ja w przedziale do 60-70 km/h gubię je i jestem dwa-trzy światła przed nimi po 5 minutach jazdy? B. Śmignęła mi ostatnio przez ciągłą policyjna hybryda. Zatrzymali mnie tylko po to, aby zapytać, co mam pod maską (żarty o dizajnie, że z wojny koreańskiej) i pogadaliśmy sobie o wyższości Świąt, jednych nad drugimi. Pytam wprost: czy to byli idioci, a może ja jestem idiotą formułując zarzut nierzetelności wobec Pana? C. Każdy, kto jeździł niewyżyłowanym dieslem wie, iż wskaźnik "do setki" ma się, jak piernik do wiatraka w praktyce. Gdzie dużo świateł, rond, etc., nie ma żadnego znaczenia. W pewnych przedziałach te silniki przepadają, w innych są do d.... . Nikt tym silnikiem nie będzie się ścigał na wyższych niż 3 bieg, a i to zależy, jaka masz skrzynię i ustawienie 2-3. 2. Pisze Pan o kulturze pracy silnika i hałasie wewnątrz. To podzielę się swoimi doświadczeniami: A. Odbierając auto, przejechałem pierwsze 250 km i byłem zdumiony pracą silnika. Co prawda, kiedy odpala mamy wrażenie, że to traktor, jednak po chwili... Własnie po tej chwili poprosiłem znajomego kolesia o pomiary hałasu wewnątrz w czasie jazdy i co się okazało? Większość diesli z rocznika 2014 ma większy poziom hałasu w kabinie niż mój C15. Co Pan na to? Dodam, że to rocznik 2003. Podyskutujemy o kulturze pracy silnika? Który parametr Pan przemierzył zanim napisał Pan tą recenzję? Na koniec najlepsze, Jaśnie Panie. Pracując w redakcji P. napisałem kilkanaście recenzji nt. różnych modeli różnych producentów w oparciu o testy praktyczne i wrażenia z jazdy. Kiedy dostawałem do testowania auto, dręczyło mnie zawsze jedno: czy to co napiszę, będzie wiarygodne w konfrontacji z praktyką konsumenta. Nie szukałem komunałów, bo to najłatwiejsza droga na skróty. I to jest najpoważniejszy zarzut wobec Pańskiego opisu: mało praktyki albo zamiłowanie do przepisywania opinii. Jeśli ma Pan stosowna praktykę, to reszta jest czystą hańbą... Z poważaniem"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 1,9 Rocznik / Przebieg: 2003 / 167547 Śr. spalanie: 5.3
Mateusz 27.01.2018
Średnia:
(7.00)
Tak
"Niezniszczalny silnik jeśli dbamy o niego Mam przejechane od nowości 328.000km nic nie naprawiane"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (3/10)
Odmiana silnika: 70 Rocznik / Przebieg: 1996 Śr. spalanie: 6.8
Marcin 17.11.2017
Średnia:
(7.33)
Tak
"Auto małe ale duże w środku zwłaszcza z przodu siedzi się super dużo miejsca. Dynamika słaba ale spalanie mega małe 4 L - 100km trasa!!! W mieście koło 5 L.Fajne autko do miasta i na dojazdy do pracy:) Awarie tylna belka skrętna i zawieszenie! Regeneracja tylnej belki to norma.Wycieki z silnika. Ogólnie 10/10 mam go już 7 lat bo nie ma turbosprężarki czy koła dwumasowego to na plus! "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: Peugeo 206 1.9 D Rocznik / Przebieg: 1999 / 241000 Śr. spalanie: 4.5
Julia 02.10.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam ten samochód od niespełna roku, ale jestem mega zadowolona. Jak do tej pory działa bezawaryjnie (z wyjątkiem zerwanego paska klinowego), mało pali, tani w utrzymaniu. Na tą chwilę nie zamieniłabym go na żaden inny :)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 206 1.9 D Rocznik / Przebieg: 2002 198000 Śr. spalanie: 5L/100
Nestor 01.05.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Ostatni z prawdziwych diesli, zbliżony do założeń, prostoty i niezawodności działania silnika wysokoprężnego - bez elektroniki podatnej na wilgoć i wstrząsy, niezliczonych czujników, koła dwumasowego, filtra FAP i innych udogodnień, przez które właściciel nie śpi po nocach i nie jest pewien czy wróci do domu o własnych kołach czy na przyczepie. Turbina starego typu ze stałą geometrią nie potrzebuje do prawidłowej pracy przepływomierza czy czujnika doładowania, starego typu wtryskiwacze-pompki w cenie 30 zł/szt nowe ! Niekapryśne na paliwo, proste do bólu. Mój silnik ma już ponad 600.000 km, nigdy nie był remontowany, zawory nie regulowane - nic a nic nie robione oprócz wymiany świec żarowych, zmiany oleju i filtrów co 10.000 km. Na tle nowoczesnego plastikowo-gumowego dziadostwa koszta tych elementów są śmiesznie niskie i nawet bezrobotnego będzie stać na prawidłową obsługę tego silnika, przykładowo: wkład filtra paliwa 10 zł, filtr oleju 15 zł, filtr powietrza 30 zł, kompletny rozrząd z pompą wody 300 zł, kompletne sprzęgło od 250 zł... Jeżdżę do tej pory na syntetyku 5w40, na przestrzeni 10.000 km dolewam ok 300 ml oleju. Dynamika średnia, natomiast spalanie wspaniałe: miasto ok 5.5 litra, trasa do 100 km/h to będzie też ok 5 litrów (powyżej prędkości 110 km/h silniczek staje się dość głośny). Zapala w każdy mróz, mogę tym autem ze spokojnym sumieniem pojechać na wycieczkę dookoła świata i wiem, że mi nie zdechnie gdzieś na trasie. Polecam każdemu, kto nie chce przekopywać internetu w poszukiwaniu objawów uszkodzeń posiadanych w swoim nowoczesnym dieslu - jest to na prawdę bezstresowy silnik. Jeszcze coś o ekologii i osiągach, którymi producenci mamią klientów - stare diesle palą prawie tyle samo lub nawet mniej niż nowe, w Warszawie widuję ostatnio nowoczesne auta z wykastrowanym FAPem, które kopcą znacznie bardziej niż stare zadbane ropniaki."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Peugeot 406 1,9 TD Rocznik / Przebieg: 600.000 Śr. spalanie: 5.5
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.