Silnik 1.9 D 69/70KM (DW8B) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 23562

HDI
Silnik 1.9 D 69/70KM (DW8B)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Pośredni

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: . Firma pompa rotacyjna

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.9 D DW8B - jednostki wysokoprężne, wolnossące z wtryskiem pośrednim realizowanym przy pomocy pompy rotacyjnej. Generowana moc to 70KMKM. Jest to jedna z najprostszych jednostek wysokoprężnych. Brak tutaj turbosprężarki czy koła dwumasowego. Jeśli chodzi o dynamikę oraz przyśpieszenie ciężko używać tych dwóch pojęć w przypadku tego silnika. Przykładowo Citroen Berlingo 1.9 D pierwszą setkę osiąga po około 20 sekundach. W porównaniu do nowoczesnych jednostek wysokoprężnych wynik taki można potraktować w granicach żartu. Jeśli jednak nie zależy nam na osiągach, a tylko na przemieszczaniu się z punktu A do punktu B, silnik jak najbardziej zda egzamin. Kolejnym minusem jest jego głośna praca, dobiegająca do wnętrza pojazdu. Poziomy spalania są na bardzo satysfakcjonującym poziomie mieszczą się średnio w granicach 6.0L na 100km. W przypadku jakiejkolwiek awarii silnika, usterka jest łatwa do regeneracji, a poniesione koszta niskie. Również części zamienne są ogólnie dostępne na rynku wtórnym. W kolejnych latach w celu podniesienia osiągów zamontowano turbosprężarkę. Rozwiązanie takie nieco podniosło dynamikę oraz przyspieszenie. Reasumując silnik 1.9D są to proste przestarzałe konstrukcje, które nie grzeszą kulturą pracy. Z drugiej jednak strony nieskomplikowanie technologicznie gwarantują szybką i tanią naprawę.

Zalety:
niskie koszta obsługi
prosta konstrukcja - łatwa w naprawie
dobrze znosi zlej jakości paliwo

Wady:
słaba dynamika
słabe przyspieszenie
głośna praca silnika
wycieki

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 101

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 17
Średnia (głosów 8):
(7.58)
Trwałość
 9.13/10
Utrzymanie
 8.75/10
Dynamika
 4.88/10

Głosy według opinii:

80

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mateusz 27.01.2018
Średnia:
(7.00)
Tak
"Niezniszczalny silnik jeśli dbamy o niego Mam przejechane od nowości 328.000km nic nie naprawiane"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (3/10)
Model / Moc: 70 Rok / Przebieg: 1996 Śr. spalanie: 6.8
Marcin 17.11.2017
Średnia:
(7.33)
Tak
"Auto małe ale duże w środku zwłaszcza z przodu siedzi się super dużo miejsca. Dynamika słaba ale spalanie mega małe 4 L - 100km trasa!!! W mieście koło 5 L.Fajne autko do miasta i na dojazdy do pracy:) Awarie tylna belka skrętna i zawieszenie! Regeneracja tylnej belki to norma.Wycieki z silnika. Ogólnie 10/10 mam go już 7 lat bo nie ma turbosprężarki czy koła dwumasowego to na plus! "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: Peugeo 206 1.9 D Rok / Przebieg: 1999 / 241000 Śr. spalanie: 4.5
Julia 02.10.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam ten samochód od niespełna roku, ale jestem mega zadowolona. Jak do tej pory działa bezawaryjnie (z wyjątkiem zerwanego paska klinowego), mało pali, tani w utrzymaniu. Na tą chwilę nie zamieniłabym go na żaden inny :)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 206 1.9 D Rok / Przebieg: 2002 198000 Śr. spalanie: 5L/100
Nestor 01.05.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Ostatni z prawdziwych diesli, zbliżony do założeń, prostoty i niezawodności działania silnika wysokoprężnego - bez elektroniki podatnej na wilgoć i wstrząsy, niezliczonych czujników, koła dwumasowego, filtra FAP i innych udogodnień, przez które właściciel nie śpi po nocach i nie jest pewien czy wróci do domu o własnych kołach czy na przyczepie. Turbina starego typu ze stałą geometrią nie potrzebuje do prawidłowej pracy przepływomierza czy czujnika doładowania, starego typu wtryskiwacze-pompki w cenie 30 zł/szt nowe ! Niekapryśne na paliwo, proste do bólu. Mój silnik ma już ponad 600.000 km, nigdy nie był remontowany, zawory nie regulowane - nic a nic nie robione oprócz wymiany świec żarowych, zmiany oleju i filtrów co 10.000 km. Na tle nowoczesnego plastikowo-gumowego dziadostwa koszta tych elementów są śmiesznie niskie i nawet bezrobotnego będzie stać na prawidłową obsługę tego silnika, przykładowo: wkład filtra paliwa 10 zł, filtr oleju 15 zł, filtr powietrza 30 zł, kompletny rozrząd z pompą wody 300 zł, kompletne sprzęgło od 250 zł... Jeżdżę do tej pory na syntetyku 5w40, na przestrzeni 10.000 km dolewam ok 300 ml oleju. Dynamika średnia, natomiast spalanie wspaniałe: miasto ok 5.5 litra, trasa do 100 km/h to będzie też ok 5 litrów (powyżej prędkości 110 km/h silniczek staje się dość głośny). Zapala w każdy mróz, mogę tym autem ze spokojnym sumieniem pojechać na wycieczkę dookoła świata i wiem, że mi nie zdechnie gdzieś na trasie. Polecam każdemu, kto nie chce przekopywać internetu w poszukiwaniu objawów uszkodzeń posiadanych w swoim nowoczesnym dieslu - jest to na prawdę bezstresowy silnik. Jeszcze coś o ekologii i osiągach, którymi producenci mamią klientów - stare diesle palą prawie tyle samo lub nawet mniej niż nowe, w Warszawie widuję ostatnio nowoczesne auta z wykastrowanym FAPem, które kopcą znacznie bardziej niż stare zadbane ropniaki."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Peugeot 406 1,9 TD Rok / Przebieg: 600.000 Śr. spalanie: 5.5
foxie 16.01.2015
Średnia:
(6.67)
Tak
"silnik jest żywotny i ekonomiczny, ale musi być PRAWIDŁOWO serwisowany (w moim mechanicy "zapomnieli" o manualnej regulacji zaworów, efektrm czego0 remont kosztował 2500,00 zł) :("
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: 206 296000 km
<<<12>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 8V 72KM (2C-E)09.12.2018

Malam carine II z tym silnikiem, byl glosny, palil tak do 7 litrow (130km na autostradzie a poza nia but w podlodze) i byl glosny. Zale

Polecam

0.00

Silnik 2.0 CRDI 140KM ('06-'10)07.12.2018

Bardzo dobry silnik. Po chipie 175KM/385nm. Świetna dynamika, dobra kultura pracy, przyzwoite spalanie. Do tej pory bez żadnej poważ

Polecam

9.47

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.