Silnik 2.0 HDI 109KM FAPWyświetleń: 90897

Silników HDI używa:

HDI
Silnik 2.0 HDI 109KM FAP

 2.0HDI 90/109 KM jest jedną z najbardziej udanych konstrukcji Koncernu PSA.Silnik powstał na bazie udanej konstrukcji z lat 90-tych 1.9TD i początkowo posiadał moc 109KM o oznaczeniu DW10ATED .Rok później do produkcji trafiła jednostka o mocy 90KM która była stosowana do 2003roku.W początkowym okresie produkcji w  jednostkach 90 oraz 109 konnych zastosowano system Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi marki Bosch. Ich wielkim plusem jest możliwość regeneracji przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych. Po roku 2002 zostały wyparte przez nowocześniejsze konstrukcje marki Siemens z wtryskami pizoelektrycznymi . Niestety w przypadku awarii nie ma możliwości regeneracji i należy wymienić cały wtryskiwacz .Silnik w większości współpracował z turbinę o stałej geometrii dotyczyło to w szczególności słabszych wersji.Na rynku możemy spotkać kilka innych odmian tej jednostki o mocach 107KM 108KM różnica polegał jedynie na innym oprogramowaniu  lub z występowaniem FAP-a Niestety silnik 2.0HDI był wyposażony w Filtr cząstek stałych i jest elementem awaryjnym zwłaszcza jeśli pojazd użytkujemy głównie w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zatkania cząstkami niewypalonej sadzy i w konsekwencji do spadku mocy silnika. Koszt wymiany na nowy element to około 3 tyś. zł. Nowoczesne silniki HDI charakteryzują się dobrą dynamiką i cichą akustyką pracy .W opinii użytkowników silnik 2.0 Hdi cieszy się pozytywną opinią. Chwalony jest przede wszystkim za trwały układ wtryskowy niskie poziomy spalania oraz wysoką kulturę pracy.Po stronie minusów na pewno należy zapisać wspomniany i często problematyczny filtr cząstek stałych FAP oraz awarie zaworu recyrkulacji spalin EGR.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
niskie poziomy spalania
wysoka kultura pracy
dobra dynamika
trwałe wtryskiwacze i turbina

Wady:
problematyczny filtr FAP
awarie dwumasy
awarie koła pasowego
awarie EGR

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w wersjach 109KM

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 160.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch/ od 2002r Pizoelektryczne Siemens

Info Serwis

W silnik 2.0 HDI 8V do 2003r -Fap I Generacji wymiana filtra i uzupełnienie płynu (Eolys) po 80tys później 120tys

W silnikach 2.0HDI 16V od 2004-Fap II Generacji wymiana filtra po 180tys a uzupełnienie płynu  (Eolys) po 120tys

Silnik 2.0HDI 90/109 KM miał dwa rodzaje układu wtryskowego

Pierwszy- Boscha z wtryskami Elektromagnetycznymi

Drugi -Siemens z wtryskami Pizoelektrycznymi

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 326

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 68
Średnia (głosów 22):
(7.29)
Trwałość
 7.91/10
Utrzymanie
 7.77/10
Dynamika
 6.18/10

Głosy według opinii:

220

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Tadeusz 01.10.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
""Posiadam Peugeot 206 2,0 Hdi 90 km przebieg 589tys bez awarii drugi Peugeot to 307 2,0 hdi 110 km przebieg 375 tys bez awarii.""
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Peugeot 307 Rok / Przebieg: 375 Śr. spalanie: 5
maciek 12.06.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"top! Auto kupiłem w 2009 roku z przebiegiem 110 tysięcy, od tego czasu dołożyłem ponad 250 tysięcy km kilometrów i... nic. Pomijając wymiany pasków osprzętu, i mechanizmu rozrządu nic nie trzeba z nim robić. Oryginalne turbo, komplet oryginalnych uszczelek (nawet pod pokrywe zaworów nikt nie zaglądał!), a ciągle działa na 5w40. Rewelacja"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Peugeot 406 Rok / Przebieg: 2004 / 375000 km Śr. spalanie: 6.8
Paweł 08.01.2017
Średnia:
(0.00)
Tak
"Xsara picasso 2.0 HDi 90km 2004r. Prawie 250tys przebiegu, sprzęgło zrobione przy około 160tys, tak to silnik super."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Xsara picasso/90km Rok / Przebieg: 2004/250 Śr. spalanie: 6
Damian 12.07.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"Kupiłem od rodzinki z przebiegiem 220 tys, dobiłem do 375 i sprzedałem. Poza wymianą oleju, filtrów silnik bez awaryjny Mankament to krzywiące się tarcze hamulcowe które wymieniałem 3 razy różnej marki TRW, Bosch Z droższych części to wymiana wentylatora na chłodnicy (rozsypał się w drobny mak)"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: 90 Rok / Przebieg: 375 Śr. spalanie: 6
Paweł 16.03.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Xsara 2.0 HDI, 90KM, 2000 rok. Aktualnie 295 tys. km na liczniku. Silnik nigdy mnie nie zawiódł. Nie bierze oleju, odpala bez problemu. Bardzo wytrzymały- polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 90 KM Rok / Przebieg: 2000 / 290 tys Śr. spalanie: 5.5
krzysiek 18.10.2015
Średnia:
(0.00)
Tak
"Witam mam pytanko czy ktoś się orientuje jaki jest koszt dwumasy w peugeocie 206 2.0l hdi 90km "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 206 90 Rok / Przebieg: 276 Śr. spalanie: 5.0
Paweł 21.07.2015
Średnia:
(0.00)
Tak
"świetny silnik , przejechałem 150 000 , tylko raz rozszczelnił się przewód ciśn.paliwa z pompy do listwy- *siemens* wygodne ale awaryjne zawieszenie- głównie łączniki stabilizatora i silentbloki . Tanie ale częste wymiany co kwartał- jeżdżę na taxi -, no i kosztowna tylna belka-prawidłowa regeneracja to ponad 1000 zł"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: xsara kombi 2.0 hdi 90 KM Rok / Przebieg: 2002/300 000 Śr. spalanie: 6.5
Mieczysław 08.07.2015
Średnia:
(8.33)
Tak
"Moja xsara 2.0 hdi 109KM 2003rok na teraz ma przejechane 325tyś km i z silnikiem nic się nie dzieje, (sprowadzona osobiście z Danii przy 169tyś km), nie zużywa oleju i nie kopci. Teraz bede wymieniał sprzęgło bo łożysko oporowe już piszczy. Zawieszenie jest jednocześnie trwałe i miękkie co na nasze drogi jest konieczne a przy okazji jest komfortowe!! Tylnej belki też jeszcze nie regenerowałem bo tego nie wymaga, wymieniłem jedynie sworznie i łączniki przedniej osi. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: kombi 109km Rok / Przebieg: 2003 325km Śr. spalanie: 5.3
Tomasz 24.01.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
"Oszczędny, stosując eco-driving, na trasie,prędkość do 90km/h auto spaliło poniżej 5l/100km. Rewelacja! Miasto, do 7l/100km. Vanik przywieziony z Belgii, dość dobrze utrzymany technicznie, wymieniona na stałe sprzęgło, bez dwu-masy. Dwa lata już jest w PL. Do dynamiki, daleko, ale autko całkiem dobrze sobie radzi. Ceny części, bardzo przystępne. Będę chuchał i dmuchał aby jak najdłużej kulało się w moich rękach."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Citroen Ewasion 2.0 hdi 109km
Michał 01.01.2015
Średnia:
(6.67)
Tak
"Mam 307 2.0 hdi 90 KM przebieg 190000 km jedyne słabe punkty tego silnika to sprzęgło (jest zwykłe i nie wytrzymało podniesionego momentu obrotowego do 280 Nm) i rozrusznik (zimą nie odpalał dobrze tulejki, szczotki,będiks koszt 350 zł) a poza tym to tylko regularne wymiany osprzętu i oleju :) "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 307/2003/190000 org
<<<123>>>

Komentarze użytkowników

0 #1 koło dwumasowe 08.12.2015
"w peugeocie 206 2.0l hdi 90km nie ma dwumasy, zamiast dwumasy jest koło pasowe z tłumikiem drgań - oryginalna cześć z robocizną w aso to koszt ok 800zł, zamiennik dużo tańszy"

Popularne auta z tym silnikiem

Najnowsze komentarze

koło dwumasowe
08.12.2015
0
"w peugeocie 206 2.0l hdi 90km nie ma dwumasy, zamiast dwumasy jest koło pasowe z tłumikiem drgań - oryginalna cześć z robocizną w aso to koszt ok 800zł, zamiennik dużo tańszy"

Najnowsze opinie

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP22.10.2017

Silnik rewelacja. Kupiłem auto z 2012 roku i oparłem się na opinii, iż producent po 10 latach na pewno zebrał tak dużo informacji

Polecam

9.78

Silnik 1.6 e-HDI 92KM21.10.2017

rewelacja, najlepszy diesel

Polecam

10.00

Silnik 2.0 d M4721.10.2017

Zasadniczo to jak dbasz tak masz. Właściwe użytkowanie i serwis jest kluczem do bezawaryjnej jazdy. Po pierwsze - olej zmieniaj co 1

Polecam

8.01

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.