Silnik 2.7 V6 HDI 204KM (DT17BTED4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 48483

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDI CR 150KM EA28819.05.2019

Jestem bardzo zadowolony,dynamika conajmniej wystarczająca,340 Nm robi swoje, V max ( wg. GPS ok. 205km/h mało istotne, i tak nie ma

Polecam

5.00

Silnik 2.2 HDI 204KM (DW12CTED4)18.05.2019

Błąd w opisie silnika - silnik posiada pasek rozrządu, natomiast to wałki rozrządu są spięte łańcuchem. Właśnie ze względu

Polecam

4.67

Silnik 1.8 TDCI 125KM ('06-'11)18.05.2019

Mialem Mondeo mk4 1.8TDCI nie miałem żadnej poważnej awarii średnie spalanie wynosiło 5-6l/100km miałem go przez około 3 lata po

Polecam

8.46

Silnik 2.2 D-CAT 177KM (2AD-FHV)17.05.2019

Szczerze moge polecic. Mam to auto prawie cztery lata i jak narazie wymienilem tylko hamulce komplet przod i tyl + oczewiscie oleje i f

Polecam

7.73

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.7 Bi-Turbo jest mocną 204-205konną jednostką. Montowany w Citroenie C5 i i Peugeocie 607. Moment obrotowy to 440 NM, pierwsza "setka po niespełna 9 sekundach". Silnik o bardzo dobrej dynamice i stosunkowo niskim spalaniu. W przypadku 607-ki to w trasie około 7l/100km. Z silnikiem współpracują dwie turbosprężarki. Wtrysk paliwa realizowany jest za pomocą piezo wtryskiwaczy. Ich niewątpliwą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa po stronie minusów należy zapisać trudną regenerację oraz wysoki koszt nowego elementu. Niestetyserwis i części zamienne do silnika 2.7 HDI nie należą do tanich. Przed zakupem należy się dobrze zastanowić czy mamy wystarczająco głęboki portfel.

Zalety:
wysoka kultura pracy
doskonała dynamika
stosunkowo niskie spalanie

Wady:
bardzo drogi serwis
uwaga na wały korbowe
skomplikowana konstrukcja
filtr FAP- seryjnie
drogie części

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 103

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 45
Średnia (głosów 10):
(7.13)
Trwałość
 6.7/10
Utrzymanie
 6.1/10
Dynamika
 8.6/10

Głosy według opinii:

64

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Urco 10.11.2018
Średnia:
(7.67)
Tak
"W opisie powyżej "dwumasa". Ale ten wynalazek nie należy do silnika chyba?? W automacie go nie ma. Pękające wały dotyczą głównie mocniejszych wersji z momentem 440 a w C5 jest tylko coś koło 325."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 204 Rocznik / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 8.8
Kondzio 25.10.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"EGR-y wymieniane przy 170 tyś, świece żarowe też i przy okazji rozrząd, profilaktycznie podmieniłem też przepływki. Dynamika i elastyczność auta rewelacyjne. Multum części (łącznie z ponoć awaryjnym wałem i panewkami). Koszt utrzymania tańszy od utrzymania współczesnego auta kompaktowego (jednak pod warunkiem zakupu części poza serwisem i naprawami we własnym zakresie lub u zaprzyjaźnionego mechanika znającego się na rzeczy). Silnik na trasy, w mieście spali 10-12 litrów, na autostradzie przy regulaminowej prędkości 6-7 litrów. Odgłos "mruczenia" jedyny w swoim rodzaju. Wymiana oleju max co 15 tyś. Z tego co widzę jednostka nie znosi zaniedbań eksploatacyjnych. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Citroen C6 2.7 HDi Rocznik / Przebieg: 2008/195 000 Śr. spalanie: 9
max 27.07.2018
Średnia:
(6.33)
Nie
"Silnik bardzo dynamiczny. Koszty napraw kosmiczne. Spalanie średnie. Drugi raz bym nie kupił z powodu kosztów serwisowania, choć dadość z jazdy jest bardzo duża."
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Citroen C6 2.7 HDI Rocznik / Przebieg: 2007/240000 Śr. spalanie: 10
Adam 31.10.2017
Średnia:
(5.33)
Nie
"Auto super, silnik w miarę dynamiczny, nawet mało pali w mieście a na trasie bez różnicy czy jadę 90 czy 120 km/h. Super skrzynia biegów z którą nie miałem zadnych problemów (trzeba pamiętać o wymianie filtra). Niestety silnik mnie zawiódł. Remont trwał długo, kosztował 8 tys zł i już nigdy nie wybiorę 2.7 diesla. Ponoć ten 3.0 o wiele lepszy."
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Jaguar XF/ 204 Rocznik / Przebieg: 2008/250 tys Śr. spalanie: 8
Piotr 22.02.2017
Średnia:
(4.67)
Nie
"Auto z fajna dynamika lecz producent nie przewidzial awaryjnosci walu korbowego!!!Silnik po uszkodzeniu walu jest praktyczpnie caly do remontu i ciagnie po portfelu ponieważ czesci są bardzo drogie..."
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 607 Rocznik / Przebieg: 120tys Śr. spalanie:
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.