Silnik 2.7 V6 HDI 204KM (DT17BTED4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 43690

HDI
Silnik 2.7 V6 HDI 204KM (DT17BTED4)

Liczba cylindrów: 6

Liczba zaworów: 24

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: BiTurbo.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000-240.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Ilość oleju: 5.5-5.8 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.7 Bi-Turbo jest mocną 204-205konną jednostką. Montowany w Citroenie C5 i i Peugeocie 607. Moment obrotowy to 440 NM, pierwsza "setka po niespełna 9 sekundach". Silnik o bardzo dobrej dynamice i stosunkowo niskim spalaniu. W przypadku 607-ki to w trasie około 7l/100km. Z silnikiem współpracują dwie turbosprężarki. Wtrysk paliwa realizowany jest za pomocą piezo wtryskiwaczy. Ich niewątpliwą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa po stronie minusów należy zapisać trudną regenerację oraz wysoki koszt nowego elementu. Niestetyserwis i części zamienne do silnika 2.7 HDI nie należą do tanich. Przed zakupem należy się dobrze zastanowić czy mamy wystarczająco głęboki portfel.

Zalety:
wysoka kultura pracy
doskonała dynamika
stosunkowo niskie spalanie

Wady:
bardzo drogi serwis
uwaga na wały korbowe
skomplikowana konstrukcja
filtr FAP- seryjnie
drogie części

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 99

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 42
Średnia (głosów 10):
(7.13)
Trwałość
 6.7/10
Utrzymanie
 6.1/10
Dynamika
 8.6/10

Głosy według opinii:

64

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Urco 10.11.2018
Średnia:
(7.67)
Tak
"W opisie powyżej "dwumasa". Ale ten wynalazek nie należy do silnika chyba?? W automacie go nie ma. Pękające wały dotyczą głównie mocniejszych wersji z momentem 440 a w C5 jest tylko coś koło 325."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 204 Rok / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 8.8
Kondzio 25.10.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"EGR-y wymieniane przy 170 tyś, świece żarowe też i przy okazji rozrząd, profilaktycznie podmieniłem też przepływki. Dynamika i elastyczność auta rewelacyjne. Multum części (łącznie z ponoć awaryjnym wałem i panewkami). Koszt utrzymania tańszy od utrzymania współczesnego auta kompaktowego (jednak pod warunkiem zakupu części poza serwisem i naprawami we własnym zakresie lub u zaprzyjaźnionego mechanika znającego się na rzeczy). Silnik na trasy, w mieście spali 10-12 litrów, na autostradzie przy regulaminowej prędkości 6-7 litrów. Odgłos "mruczenia" jedyny w swoim rodzaju. Wymiana oleju max co 15 tyś. Z tego co widzę jednostka nie znosi zaniedbań eksploatacyjnych. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Citroen C6 2.7 HDi Rok / Przebieg: 2008/195 000 Śr. spalanie: 9
max 27.07.2018
Średnia:
(6.33)
Nie
"Silnik bardzo dynamiczny. Koszty napraw kosmiczne. Spalanie średnie. Drugi raz bym nie kupił z powodu kosztów serwisowania, choć dadość z jazdy jest bardzo duża."
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Citroen C6 2.7 HDI Rok / Przebieg: 2007/240000 Śr. spalanie: 10
Adam 31.10.2017
Średnia:
(5.33)
Nie
"Auto super, silnik w miarę dynamiczny, nawet mało pali w mieście a na trasie bez różnicy czy jadę 90 czy 120 km/h. Super skrzynia biegów z którą nie miałem zadnych problemów (trzeba pamiętać o wymianie filtra). Niestety silnik mnie zawiódł. Remont trwał długo, kosztował 8 tys zł i już nigdy nie wybiorę 2.7 diesla. Ponoć ten 3.0 o wiele lepszy."
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Jaguar XF/ 204 Rok / Przebieg: 2008/250 tys Śr. spalanie: 8
Piotr 22.02.2017
Średnia:
(4.67)
Nie
"Auto z fajna dynamika lecz producent nie przewidzial awaryjnosci walu korbowego!!!Silnik po uszkodzeniu walu jest praktyczpnie caly do remontu i ciagnie po portfelu ponieważ czesci są bardzo drogie..."
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 607 Rok / Przebieg: 120tys Śr. spalanie:
<<<12>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 8V 72KM (2C-E)09.12.2018

Malam carine II z tym silnikiem, byl glosny, palil tak do 7 litrow (130km na autostradzie a poza nia but w podlodze) i byl glosny. Zale

Polecam

0.00

Silnik 2.0 CRDI 140KM ('06-'10)07.12.2018

Bardzo dobry silnik. Po chipie 175KM/385nm. Świetna dynamika, dobra kultura pracy, przyzwoite spalanie. Do tej pory bez żadnej poważ

Polecam

9.47

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.