Silnik 2.7 V6 HDI 204KM (DT17BTED4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 62206

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)06.07.2020

Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, kl

Polecam

7.79

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)05.07.2020

Bardzo przyjemny silnik i o dziwo samochód również. Po długiej przygodzie z autami japońskimi padło na Francuza ;) I tu pozytywne

Polecam

9.18

Silnik 3.0 V6 HDI 241KM (DT20CTD)03.07.2020

Range Rover Sport II 3.0TDV6. Obecnie 300Km po chiptuningu u profesjonalistów czyli hamownia itd. Silnik nie oszczędzany czyli dynami

Polecam

9.47

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)03.07.2020

Renault Scenic 3 1,5 dci. Całe szczęście pozbyłem się tego. Auto ze stosunkowo nie dużym przebiegiem, a wtryski do wymiany zaraz

Odradzam

6.87

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.7 Bi-Turbo jest mocną 204-205konną jednostką. Montowany w Citroenie C5 i i Peugeocie 607. Moment obrotowy to 440 NM, pierwsza "setka po niespełna 9 sekundach". Silnik o bardzo dobrej dynamice i stosunkowo niskim spalaniu. W przypadku 607-ki to w trasie około 7l/100km. Z silnikiem współpracują dwie turbosprężarki. Wtrysk paliwa realizowany jest za pomocą piezo wtryskiwaczy. Ich niewątpliwą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa po stronie minusów należy zapisać trudną regenerację oraz wysoki koszt nowego elementu. Niestetyserwis i części zamienne do silnika 2.7 HDI nie należą do tanich. Przed zakupem należy się dobrze zastanowić czy mamy wystarczająco głęboki portfel.

Zalety:
wysoka kultura pracy
doskonała dynamika
stosunkowo niskie spalanie

Wady:
bardzo drogi serwis
uwaga na wały korbowe
skomplikowana konstrukcja
filtr FAP- seryjnie
drogie części

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 115

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 50
Średnia (głosów 11):
(7.27)
Trwałość
 7/10
Utrzymanie
 6.09/10
Dynamika
 8.73/10

Głosy według opinii:

74

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

SP.Peugeot 407 coupe 2 26.06.2020
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: To nie prawda ze silnik jest awaryjny: - trzeba czesto wymieniac olej (conajmniej co 15.000 km) - sprawdzac i wymieniac wtryski i swiece zarowe - wyczyscic filtr czasteczek stalych Jezeli samochod mial awarie to tylko z wyzej podanych punktow.Trzeba poprostu serwisowac: - wal peka po ze wzgledu na brak serwisu , powstaje cisnieni w dolnej komorze zapchanych filter czasteczek stalych, nie ma nic za darmo. Najlepiej jak samemu mozna te rzeczy u mechanika nie bedzie tanio.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:ta sama skrzynia biegow jest montowana w Porsche dynamiczny naprawy i czesci w wlasnym zakresie nieporownywalnie tanio silnik spokojnie zrobi 300.000 km

Wady:trzeba serwisowac to jest samochod sportowy np. co kilkadziesiat tysiec kilometrow sprawdzac wtryski (zobacz ksiazka serwisowa), a nie jezdzic do konca jak sie cos swieci nie dla kerowcow ktorzy cha tylko jezdzic i nic przy nim nie robic, bedzie drogo

Odmiana silnika: 204 PS; 2,7 HDIRocznik: 2006Przebieg: 276.000 Śr. spalanie: 8.5
Urco 10.11.2018
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: W opisie powyżej "dwumasa". Ale ten wynalazek nie należy do silnika chyba?? W automacie go nie ma. Pękające wały dotyczą głównie mocniejszych wersji z momentem 440 a w C5 jest tylko coś koło 325.

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 204Rocznik / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 8.8
Kondzio 25.10.2018
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: EGR-y wymieniane przy 170 tyś, świece żarowe też i przy okazji rozrząd, profilaktycznie podmieniłem też przepływki. Dynamika i elastyczność auta rewelacyjne. Multum części (łącznie z ponoć awaryjnym wałem i panewkami). Koszt utrzymania tańszy od utrzymania współczesnego auta kompaktowego (jednak pod warunkiem zakupu części poza serwisem i naprawami we własnym zakresie lub u zaprzyjaźnionego mechanika znającego się na rzeczy). Silnik na trasy, w mieście spali 10-12 litrów, na autostradzie przy regulaminowej prędkości 6-7 litrów. Odgłos "mruczenia" jedyny w swoim rodzaju. Wymiana oleju max co 15 tyś. Z tego co widzę jednostka nie znosi zaniedbań eksploatacyjnych.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Citroen C6 2.7 HDiRocznik / Przebieg: 2008/195 000 Śr. spalanie: 9
max 27.07.2018
Średnia:
(6.33)
Nie

Opinia: Silnik bardzo dynamiczny. Koszty napraw kosmiczne. Spalanie średnie. Drugi raz bym nie kupił z powodu kosztów serwisowania, choć dadość z jazdy jest bardzo duża.

Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Citroen C6 2.7 HDIRocznik / Przebieg: 2007/240000 Śr. spalanie: 10
Adam 31.10.2017
Średnia:
(5.33)
Nie

Opinia: Auto super, silnik w miarę dynamiczny, nawet mało pali w mieście a na trasie bez różnicy czy jadę 90 czy 120 km/h. Super skrzynia biegów z którą nie miałem zadnych problemów (trzeba pamiętać o wymianie filtra). Niestety silnik mnie zawiódł. Remont trwał długo, kosztował 8 tys zł i już nigdy nie wybiorę 2.7 diesla. Ponoć ten 3.0 o wiele lepszy.

Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Jaguar XF/ 204Rocznik / Przebieg: 2008/250 tys Śr. spalanie: 8
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.