Silnik 3.0 V6 HDI 241KM (DT20CTD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 24070

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)23.04.2019

Silnik jest Ok. Dynamiczny oszczędny, cichy, wysoka kultura pracy. Jeżdżę tym autem 3 lata po mieście, trasy długie i dłuższe.

Polecam

8.33

Silnik 2.0 MZR-CD 140KM DPF (RF7J)23.04.2019

Auto kupiłem roczne z przebiegiem 45tys. W kolejne 8lat dobiłem do ponad 200tys. Poza wymianą kolumny kierowczniczej (na gwarancji)

Polecam

6.53

Silnik 3.0d N57 D30TU (od 2011)23.04.2019

Super auto, niezawodny silnik.

Polecam

9.50

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)22.04.2019

Kolejny raz sprawdza się powiedzenie "jak dbasz tak masz", silnik bezawaryjny, serwisowany regularnie olej i filtry co 10 tys, paliwo

Polecam

8.04

Najważniejsze informacje o silniku
 Silnik 3.0 HDI  o mocy 240KM występuje w Citroenie C5 oraz Peugeocie 407 Coupe jak również spotkamy go w samochodach marki Land Rover,Jaguar.Jednostka seryjnie posiada moc 240KM jednak w modelach Land Rover oraz Jaguar występuję z innymi mocami .Najmocniejszy silnik Diesla z koncernu PSA z momentem obrotowym na poziomie 450NM. Pierwsza "setka w granicy 8 sekund". Dzieki zastosowaniu  dwóch turbosprężarek jednostka charakteryzuje się znakomitą dynamiką przy jednoczesnym niskim spalaniu. Silnik posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail 3 generacji z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. W razie awarii wysokie koszta części zamiennych oraz obsługi. Przed zakupem należy zastanowić się czy mamy odpowiednio głęboki portfel
Silnik 3.0 V6 HDI z innymi oznaczeniami 3.0D/TDV6/SDV6/ znajdziemy również w modelach Land Rover oraz Jaguar  

3.0D/TDV6/SDV6

237 KM /450 N⋅m  – Citroen C5, Citroen, C6 Peugeot 407, Peugeot  407 Coupe

237 KM/ 500 N⋅m – Jaguar XF,Land, Rover Discovery 4, Range Rover Sport

251 KM/ 600 N⋅m – Land Rover Discovery 4, Range Rover Sport271 KM/ 600 N⋅m – Jaguar XF, Jaguar XJ,Range Rover

                                        

Zalety:
doskonała dynamika
przyzwoite spalanie
przyspieszenie
trwałości silnika

Wady:
bardzo drogi serwis
drogie części
uwaga na wtryski- pizoelektryczne

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

FAP Filtr cząstek stałych -przegląd wydłużono do 260tys /km

EGR -sterowany elektrycznie

Bi-Turbo- dwie turbosprężarki

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 68

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 7
Średnia (głosów 3):
(9.22)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 7.67/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jaguar xf 14.04.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik bardzo elastyczny pięknie przyspiesza nie jest głośny w trasie przy limitach prędkości do 120km/h w UK samochód pali niecałe 6 litrów po mieście spokojnie wychodzi z 8l bez zbędnego glaskania pedału gazu narazie spokojnie mogę polecić zobaczymy jak będzie się sprawował dalej."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 3.0 Rocznik / Przebieg: 2009 230tys Śr. spalanie: 6
Tomek 19.03.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Silnik Bajka,moc i dynamika na najwyższym poziomie ,jazda tym autem to sama przyjemność .Silnik pracuje perfekcyjnie równo,cicho super się zbiera,wciska w fotel.Spalanie nie takie duże jak się wydaje wszystko zależy od stylu jazdy średnio 7L.Nie miałem żadnych problemów przez 4 lata użytkowania standardowo wymiany filtrów i olejów."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Citroen C5 3.0HDI 241KM 2010r 137 tyś
24.09.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
"Posiada Peugeota 407 coupe. Samochód posiada 3litrowy silnik V6 z max. momentem 450NM. 240 koni pod maską robi robotę,przyśpieszenie do setki to lekko ponad 8 sekund. Dwie turbosprężarki skomponowane z silnikiem, pracują naprawdę cicho. Do wnętrza nie dobiega żaden nieprzyjemny dźwięk typowy dla wysokoprężców. Średnie spalanie to trochę ponad 8litrów przy tak dużej pojemności wynik jak najbardziej okej."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: peugeot 407 3.0 hdi coupe

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów