Silnik 3.0 V6 HDI 241KM (DT20CTD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 25866

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)21.07.2019

Kupilem Honde crv w 2017 roku z salonu nowa w tej chwile ma przejechane 55 tys bez awarii autem jeździ po niemieckich autostradach.PRZ

Polecam

9.13

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM12.07.2019

Pozytywne wrażenia z jazdy jeśli chodzi o dynamikę, kultura pracy pozostawia trochę do życzenia, spalanie w cyklu mieszanym ze wsk

Polecam

9.73

Silnik 1.6 16V CRDI (D4FB)12.07.2019

Bardzo dobry silnik, cichy jak prawie benzynowy, oleju wogóle nie dolewam, dynamiczny i niskie spalanie. Silnik znacznie lepszy niż 2

Polecam

8.43

Silnik 2.4 D5 20V 163KM (D5 244T)11.07.2019

502 tyś km i dalej jedzie,oleju łyka 0,6l na 10tyś.

Polecam

8.87

Najważniejsze informacje o silniku
 Silnik 3.0 HDI  o mocy 240KM występuje w Citroenie C5 oraz Peugeocie 407 Coupe jak również spotkamy go w samochodach marki Land Rover,Jaguar.Jednostka seryjnie posiada moc 240KM jednak w modelach Land Rover oraz Jaguar występuję z innymi mocami .Najmocniejszy silnik Diesla z koncernu PSA z momentem obrotowym na poziomie 450NM. Pierwsza "setka w granicy 8 sekund". Dzieki zastosowaniu  dwóch turbosprężarek jednostka charakteryzuje się znakomitą dynamiką przy jednoczesnym niskim spalaniu. Silnik posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail 3 generacji z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. W razie awarii wysokie koszta części zamiennych oraz obsługi. Przed zakupem należy zastanowić się czy mamy odpowiednio głęboki portfel
Silnik 3.0 V6 HDI z innymi oznaczeniami 3.0D/TDV6/SDV6/ znajdziemy również w modelach Land Rover oraz Jaguar  

3.0D/TDV6/SDV6

237 KM /450 N⋅m  – Citroen C5, Citroen, C6 Peugeot 407, Peugeot  407 Coupe

237 KM/ 500 N⋅m – Jaguar XF,Land, Rover Discovery 4, Range Rover Sport

251 KM/ 600 N⋅m – Land Rover Discovery 4, Range Rover Sport271 KM/ 600 N⋅m – Jaguar XF, Jaguar XJ,Range Rover

                                        

Zalety:
doskonała dynamika
przyzwoite spalanie
przyspieszenie
trwałości silnika

Wady:
bardzo drogi serwis
drogie części
uwaga na wtryski- pizoelektryczne

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

FAP Filtr cząstek stałych -przegląd wydłużono do 260tys /km

EGR -sterowany elektrycznie

Bi-Turbo- dwie turbosprężarki

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 70

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 7
Średnia (głosów 3):
(9.22)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 7.67/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jaguar xf 14.04.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik bardzo elastyczny pięknie przyspiesza nie jest głośny w trasie przy limitach prędkości do 120km/h w UK samochód pali niecałe 6 litrów po mieście spokojnie wychodzi z 8l bez zbędnego glaskania pedału gazu narazie spokojnie mogę polecić zobaczymy jak będzie się sprawował dalej."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 3.0 Rocznik / Przebieg: 2009 230tys Śr. spalanie: 6
Tomek 19.03.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Silnik Bajka,moc i dynamika na najwyższym poziomie ,jazda tym autem to sama przyjemność .Silnik pracuje perfekcyjnie równo,cicho super się zbiera,wciska w fotel.Spalanie nie takie duże jak się wydaje wszystko zależy od stylu jazdy średnio 7L.Nie miałem żadnych problemów przez 4 lata użytkowania standardowo wymiany filtrów i olejów."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Citroen C5 3.0HDI 241KM 2010r 137 tyś
24.09.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
"Posiada Peugeota 407 coupe. Samochód posiada 3litrowy silnik V6 z max. momentem 450NM. 240 koni pod maską robi robotę,przyśpieszenie do setki to lekko ponad 8 sekund. Dwie turbosprężarki skomponowane z silnikiem, pracują naprawdę cicho. Do wnętrza nie dobiega żaden nieprzyjemny dźwięk typowy dla wysokoprężców. Średnie spalanie to trochę ponad 8litrów przy tak dużej pojemności wynik jak najbardziej okej."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: peugeot 407 3.0 hdi coupe

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów