Silnik 1.9 JTDWyświetleń: 93114

Silników JTD używa:

JTD
Silnik 1.9 JTD

Silnik 1.9 JTD to flagowy motor Koncernu Fiat. Występuje w samochodach marki Fiat,Alfa Romeo. Debiut w 1997r jako  pierwszy silnik z wtryskiem bezpośrednim w systemie Common Rail I generacji i był  stosowany do 2002 roku.. Znalazł zastosowanie w modelu Alfa Romeo 156. Jednostki wysokoprężne z początku produkcji charakteryzowały niskim poziomem spalania, dobrą dynamiką jak też trwałością. Turbosprężarka jak i wtryskiwacze bezawaryjnie znoszą całkiem duże przebiegi. Wszelkie usterki można łatwo zregenerować nie zostawiając fortuny w warsztacie. Najczęstszych problemów przysparza zawór recyrkulacji spalin EGR oraz koło dwumasowe. W przypadku  awarii można je zastąpić kołem jednomasowym. Zwłaszcza w jednostki generujących mniejsze moce. Po stronie minusów należy zapisać przeciętną kulturę pracy oraz wyczuwalną turbodziure.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
trwały układ wtryskowy
trwałe turbosprężarka
niskie spalanie
stosunkowo tani serwis
dostępność zamienników

Wady:
awarie koła dwumasowego
awarie zaworu EGR

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym. możliwa wymiana na jednomasowe

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Info Serwis

Silnik 1.9JTD występuję w innych markach pod innymi oznaczeniami

CDTi -Opel

TiD/TTiD - Saab

DDiS -Suzuki

D- Cadillac


Sprzęgło

W razie awarii lub zużycia- koło dwumasowe można wymienić na jednomasowe

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 437

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 71
Średnia (głosów 22):
(8.98)
Trwałość
 8.95/10
Utrzymanie
 8.32/10
Dynamika
 9.68/10

Głosy według opinii:

220

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Zbigniew 27.07.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Witam. Potwierdzam,że silnik JTD jest rewelacyjny. Posiadam Lncię Librę ,ma ponad 500tyś km. przebiegu i od wymiany do wymiany ,nie bierze grama oleju. Na trasie przy spokojnej jeździe pali 5,3-5,5 litra oleju napędowego a po mieście 8-9. Silnik 2.4 jtd 135 KM. ,,ZERO ,, awarii. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 135 Rok / Przebieg: 2000 /510 tyś Śr. spalanie: 6.5
EnsO 20.07.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik rewelacyjny !! Ekonomiczny a zarazem z potencjałem.Koszty utrzymania całkiem niskie,minusem koło dwumasowe i problemy z egr. Na te wszystkie mankamenty mozna znalezdz rozwiazanie. Polecam kupic autko tansze a reszte przeznaczyc na zrobienie egr,dwumasy,korekte mapy. a Autko spokojnie objedzie punto hgt 130km przy czym mamy ta mozliwość zejsc poniżej 4 w trasie :) technologia JTD wyprzedza tdi o 10 lat :)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Punto mk2/80-120km Rok / Przebieg: 2000/230tys Śr. spalanie: 5
skull 13.10.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"bardzo dobry !"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: stilo Rok / Przebieg: 2000 Śr. spalanie: 6
marek 20.11.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Używam trzy takie silniki w Punto II 1,9 JTD 100 KM przebieg 295 tys ,Fiat Stilo 1,9 JTD 115 KM przebieg 300 tys no i Fiat Croma 1,9 150 KM po tuningu na 180 KM przebieg 180 tys wszystkie trzy są super. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Stilo Punto Croma
jerzy 08.10.2014
Średnia:
(7.67)
Tak
"Za niewielkie pieniądze można wyrwać dość dobre i dobrze wyposażone auto. porównując z vw różnica jest około 3tys.przy zakupie.pełna elektryka,klima i dość dużo miejsca w środku.dobry na długie trasy. spalanie na trasie 4.8- 5.7 w jeździe codziennej na różnych odcinkach 6-6.2l,także całkiem dobrze. Awaryjność jak w każdym aucie żeby spokojnie jeździć zawsze trzeba trochę włożyć.ogólnie auto jest do przyjęcia "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: fiat stilo 1.9 jtd 115 km
Matt 23.09.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"Ogólnie pod względem dynamiki i spalania nie mam mu nic do zarzucenia, jeśli chodzi o trwałość to mam kilka zastrzeżeń. Przez okres dwóch lat i około 50 tys. km należało w nim wymienić: przewody doprowadzające ciecz do nagrzewnicy, świece żarowe, czujnik położenia wału korbowego. Do tego co jakiś czas na desce rozdzielczej zapalają się lampki sygnalizujące o awarii, na szczęście nic groźnego - reset wystarczy i jedziemy dalej. W niedługim już czasie do wymiany dwumas. Szczęście że nie ma DPF, bo generowałoby to dodatkowe koszty związane z utrzymaniem. Generalnie nie jest źle, gdyby ktoś mnie zapytał czy drugi raz wybrałbym ten silnik moja odpowiedź brzmiałaby: tak, ale w innym samochodzie, na Stilo się trochę zawiodłem."
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Fiat Stilo 1.9 Jtd
Jacek 08.11.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik JTD o pojemności 1.9 litra z dwiema turbosprężarkami konstrukcji Fiata opracowany wspólnie z GMC, jednostka bardzo udana. Spalanie przy bardzo dynamicznej jeździe na poziomie 6 l/100km (jazda bardzo oszczędna 4,8), Ktoś wcześniej napisał (sugerując, że to minus), konstrukcja skomplikowana, a która teraz nie jest. Ważne, że przy przebiegu 140 tyś nic złego się nie dzieje, a 180 KM i 400 Nm naprawdę daje się odczuć. Jazda autem z tym silnikiem to czysta przyjemność, wyprzedzanie nie stanowi żadnego problemu. Silniki te obecnie montuje Lancia w modelu Delta."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Cadillac BLS 1.9 TTiD
Mateo 02.11.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
"w 1.9 JTD w wersjach 85KM oraz 105KM w przypadku awarii koła dwumasowego można je zastąpić koło jednomasowe. Ja tak zrobiłem i zaoszczędziłem ponad tysiąc złotych i już dożywotnio mam problem z głowy!!!"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Alfa 146
Darek 14.08.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik bardzo dobre w każdej odmianie, miałem już kilka samochodów z tym silnikiem, tylko w różnych wersjach. Mało pali, jest dynamiczny i bezproblemowy, kultura pracy na dobrym poziomie, nie ma problemów z odpalaniem w zimie, po za filtrami i olejem, przeczyszczeniem EGR, nie ma żadnych problemów"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16v 140KM 2004r. 250tys. km
05.08.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Fiat Bravo 1.9 JTD 105KM 2000r. 287 000. Silnik spisuje się znakomicie, jest bezproblemowy, trwały i ekonomiczny, dynamika na dobrym poziomie. Ewentualne naprawy są nie drogie. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Bravo_GT 1.9 JTD
<<<123>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Popularne auta z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 TDCI 140KM DPF24.09.2017

"świetny silnik,bardzo dobra dynamika,spalanie na poziomie 6.5L ,bardzo elastyczny i cichy.Obecnie na rynku to chyba najbardziej popul

Polecam

10.00

Silnik 1.5 DCi 65KM24.09.2017

Miałem ten silnik w Renault Kangoo z roku 2003 od nowości w moich rękach,powiem tak życzę każdemu takiego silnika.Na początku pr

Polecam

9.00

Silnik 1.6 TDCI 90KM24.09.2017

silnik bdb dynamika ale jest błąd ma koło dwu masowe od 2006 roku i trochę kosztuje

Polecam

8.41

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.