Silnik 2.0 MultiJetWyświetleń: 27563

Silników JTD używa:

JTD
Silnik 2.0 MultiJet

Silnik 2.0 JTDM występuje w samochodach marki Fiat, Alfa Romeo,Lancia,Opel,Saab oraz Suzuki. W zależności od modelu posiadał moc 136KM,170KM. oraz 190KM. Jednostka 4 cylindrowa posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich największą zaletą jest stosunkowo tania możliwość regeneracji w przypadku awarii. Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. W trosce o przestrzeganie restrykcyjnych norm emisji spalin w 2.0JTD zastosowano dwa awaryjne elementy: zawór recyrkulacji spalin EGR oraz filtr cząstek stałych. W modelu Saab 9-5 zastosowano system Bi-turbo generujący moc 195KM. Rozwiązanie to przekłada się na świetną dynamikę i pracę silnika, jednakże w przypadku awarii jednostka jest bardzo droga i trudna w naprawie.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra dynamika
trwały układ wtryskowy

Wady:
seryjnie montowany DPF
awarie zaworu egr

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 158

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 29
Średnia (głosów 8):
(9.17)
Trwałość
 9.75/10
Utrzymanie
 8.38/10
Dynamika
 9.38/10

Głosy według opinii:

80

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Damian 10.07.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"Mam ten silnik w Insignii, bardzo dobre spalanie jak na masę samochodu, jak narazie bez awarii a przejechałem nim 30tys km , tylko wymieniony rozrząd, czyli wymiana czysto eksploatacyjna przy 141tys km jak podaje GM . Radziłbym wymieniać go jednak nieco wcześniej bo pasek był od nowości, a przy tym przebiegu juz lekko popękany. Także olej radziłbym wymieniać co 10tys km, a nie jak podaje producent co 30tys., to za dużo przy aucie z dpf-em. Jest troche głośny podczas przyspieszania, jednak jak juz osiągnie sie daną prędkość i jedzie równo nie jest juz tak głośno. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Insignia/160 Rok / Przebieg: 2011/153000 Śr. spalanie: 6.0L
Jacek 21.01.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Posiadam AR od 2011 roku (nowy kupiony w salonie), codzienne używany na dojazdy do pracy oraz w długie trasy, zero awarii i usterek, osobiście AR nie zaliczyłbym do auta klasy premium (drobne niedoróbki w kabinie bardzo rażące ale nie można mieć wszystkiego ...) ale co do silnika nie ma się do czego przyczepić ... w skali 0-10 - silnik 10, jakość wykończenia szczegółów 8, prezencja nadwozia 10, koszty utrzymania 10, spalanie 10 (w trasie przy spokojnej jeździe 5,0 l/100 km, trasa dynamiczna jazda 6,5 l/100 km, miasto 7,5 l/100 km) "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: AR 159 2,0/JTDM 170 KM
Karol 31.12.2014
Średnia:
(9.67)
Tak
"Samochód mam od nowości, do tej pory wymieniłem rozrząd przy 120, komplet filtrów itd co 30 tys oraz olej i filt oleju co 15 tys (uważam że co 30 tys to lekka przesada...). Poza okresowymi wymianami części eksplatacyjnych, musiałem wymienić jakiś gumowy korek (przy bagnecie) - koszt części 12 zł, robocizna... mechanik machnął ręką więc kupiłem mu dobrą butelkę. Poprzednio też miałem AR 159 tylko 1.9 Jtd 8V. Najważniejsze to wymieniać olej regularnie, filtry, nie piłować powyżej 2 000 obr na zimnym silniku oraz po szybkiej jeździe odczekać minutę, schłodzić turbo przed zgaszeniem jednostki napędowej. Osiągi są bardzo zadowalające, samochód przyśpiesza zdecydowanie na każdym biegu, Vmax 230 km/h, oraz do stetki 8,3 s, jest to trochę lepiej niż podaje producent, ale mocy i momentu na hamowni wyszło 188 KM oraz 383 Nm... W ulotkach 170 i 360. To chyba standard w wysokoprężnych jednostkach Fiata ponieważ poprzednia 159 miała 135 KM, zamiast 120... Jeszcze jedna istotna mocna strona tego silnika można go kręcić do 4500 obr i nie dostaje zadyszki, jeżdziłem VW Passat 2.0 Tdi 140 (firmowy) i przy wyprzedzaniu 3500 obrotów i cierpnie skóra na tyłku... powstaje pytanie: Co robić? Moment się rozpłynął... zmieniać bieg? nie zmieniać? do czerwonego pola daleko a samochód przestaje jechać... Samochód użytkuję w 85% na trasach, jeżdżę dynamicznie, więc DPF nie dał jeszcze znaku o stoim istnieniu. :D "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Alfa Romeo 159 Ti 2.0 JTDm 170 KM 2011r 142 tyś
Fiat 28.03.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik 2.0 MJT 170KM w Fiacie Freemont,moc idealna do masy auta przez co nie ma problemów z przyspieszeniem i zbieraniem się.Wyjazd na wakacje pełen pokład i bagaże sunie jak po szynach prędkość 140-160 spalanie 6-7L to bardzo dobry wynik.Najgorzej jest w mieście przy korkach i krótkich odcinkach 11-12L (do miasta nie polecam ). Ocena końcowa jest taka silnik bardzo dobry ,dynamiczny spala odpowiednio do jego gabarytów,dobrze się zbiera,nie zanotowałem żadnej lawety "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Fiat Freemont 2.0MTJ 170KM 2012r 74 tyś
Mikser 21.03.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Moc połączona z elegancją ,jak dla mnie auto i silniki Super .Silnik bardzo dynamiczny świetnie współpracuje z 6-biegowoą skrzynia bardzo elastyczny na wyższych biegach .Co do spalania to średnio 5.5L to rewelacyjny wynik ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Giulietta II 2.0 JTD 16v 140KM 2012r 76 tyś
Arek 20.12.2013
Średnia:
(9.67)
Tak
"Dobry nowoczesny silnik ,bardzo dynamiczny cichy, niskie spalanie .Brak awarii ,godny polecenia ,zresztą jednostki Fiata to jedne z lepszych silników diesela na rynku ,to już mój drugi diesel z Włoch .Polecam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Fiat Sedici 2011 r 87 tyś
Adam 27.10.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
"Ten silnik to bardzo dobra konstrukcja ,posiadam go w Doblo II .Bardzo dynamiczny ,można powiedzieć że na taka masę auta po prostu rakieta ,spalanie bardzo dobre trasa 5.2 L Miasto MAX 7L .Jest to najnowsza konstrukcja Fiata więc wszystkie wady które były wcześniej zostały zlikwidowane ,jednym słowem bezawaryjny ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Fiat Doblo 2.0JTD 135 KM 2010 r 69 tyś
21.03.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"silnik ten jest montowany w samochodzie Fiat Bravo 2.0 JTD 165 KM od 2007 roku 0-100km/h 8.2 sekundy. Po programie uzyskuje ponad 220 KM. Co na to golfiarze ?"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Fiat Brawo 2.0 JTD 165

Komentarze użytkowników

0 #1 Gracjan 24.03.2016
Posiadam Bravo z 2.0 multijet-em 165 KM od nowości (2012 r). Świetna elastyczność, zapas mocy nawet na szóstym biegu. Spalanie w granicach 6 litrów ON na 100 km. Da się przewidzieć kiedy filtr DPF będzie się wypalał. Na razie bez awarii :) Trochę klekocze na biegu jałowym. :(

Najnowsze komentarze

Gracjan
24.03.2016
0
Posiadam Bravo z 2.0 multijet-em 165 KM od nowości (2012 r). Świetna elastyczność, zapas mocy nawet na szóstym biegu. Spalanie w granicach 6 litrów ON na 100 km. Da się przewidzieć kiedy filtr DPF będzie się wypalał. Na razie bez awarii :) Trochę klekocze na biegu jałowym. :(

Najnowsze opinie

Silnik 1.8 TDCI 100 115KM23.08.2017

W miarę przyzwoita jednostka . Posiadam Focusa od dwóch lat. Wymieniłem dwumase, alternator i intercooler, przez ten czas. Przebieg

Polecam

8.62

Silnik 2.0 dCi22.08.2017

Śmiało mogę polecić ten silnik jak i samo auto... Jedyne awarie przez 120 tysięcy przebiegu jaki zrobiłem to przy 240 zawiesił s

Polecam

8.90

Silnik 2.0 CDTi Fiat17.08.2017

Zatarty przy 210000km. Na autostradzie, podczas upału. Bardzo mało słychać na temat zacierających się silników 2.0 cdti, a w w

Odradzam

6.45

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.