Silnik 1.7 DTi 75KM (Y17DT) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 94863

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)21.07.2019

Kupilem Honde crv w 2017 roku z salonu nowa w tej chwile ma przejechane 55 tys bez awarii autem jeździ po niemieckich autostradach.PRZ

Polecam

9.13

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM12.07.2019

Pozytywne wrażenia z jazdy jeśli chodzi o dynamikę, kultura pracy pozostawia trochę do życzenia, spalanie w cyklu mieszanym ze wsk

Polecam

9.73

Silnik 1.6 16V CRDI (D4FB)12.07.2019

Bardzo dobry silnik, cichy jak prawie benzynowy, oleju wogóle nie dolewam, dynamiczny i niskie spalanie. Silnik znacznie lepszy niż 2

Polecam

8.43

Silnik 2.4 D5 20V 163KM (D5 244T)11.07.2019

502 tyś km i dalej jedzie,oleju łyka 0,6l na 10tyś.

Polecam

8.87

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 DTI o oznaczeniu Y17DT występuje w samochodach marki Opel, posiadał moc 75KM. Został stworzony przez japoński koncern Isuzu. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą pompy. Silnik charakteryzuje się przyzwoitą kultura pracy,niezłą dynamiką, oraz niskim spalaniem. Dużym plusem jest brak często awaryjnego koła dwumasowego. Do najczęstszych awarii spotykanych w silniku należą wycieki z pompy oleju na pasek rozrządu, awarie sterownika pompy,alternatora, w starszych jednostkach z dużym przebiegiem problemy z turbosprężarką.Ważną kwestią jest wcześniejsza wymiana paska rozrządu przy przebiegu 100-120tys a nie jak zaleca producent przy 150tys lub 10 lat !!! Zdarzały się przedwczesne zużycia paska które pękały i powodowały uszkodzenia silnika powodem tego były wycieki pompy oleju.Kolejną kwestią jest wymiana oleju który przewidziano na przebieg co 30tys jest to  zdecydowanie za długi okres lepiej zmieniać częściej między 15-20tys co przełoży się na żywotność silnika i jego osprzętu np.Turbiny. .Zaletą jednostki 1.7 DTI jest relatywnie mała awaryjność, łatwa regeneracja oraz niskie ceny części zamiennych. Omawiając silnik 1.7 DTI Isuzu należy nadmienić, iż przez wielu kierowców jest on mylony z wysokoprężną konstrukcją Opla 1.7 d/TD (X17DTL)który  posiada moc 68KM o bardzo niskiej kulturze pracy,słabej dynamice oraz spalanie na wysokim poziomie. Porównując obie jednostki jak również wsłuchując się w opinie kierowców zdecydowanie rozsądniejszym wyborem będzie konstrukcja 1.7DTI japońskiego producenta.

Zalety:
trwała jednostka
niskie spalanie
łatwość serwisu oraz napraw
dostępność części-zamienników

Wady:
słaba dynamika
słabe przyspieszenie
awarie pompy wtryskowej
uwaga na wycieki pompy oleju!!!

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

1.7 DTI 75KM (Y17DT) konstrukcja Isuzu -wtrysk bezpośredni

1.7 D/TD 68KM  (X17DTL) konstrukcja Opla - wtrysk pośredni

Układ sterowania silnika - elektroniczny, Isuzu-Delphi EDC V5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 357

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 94
Średnia (głosów 21):
(7.52)
Trwałość
 8.57/10
Utrzymanie
 8.33/10
Dynamika
 5.67/10

Głosy według opinii:

192

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Łukasz 25.07.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"mam astre z przebiegiem 312 tys z tym silnikiem i i tylko było robione chłodnica oleju i alternator i tak po za tym silnik pracuje praktycznie idealnie odpala przy -20 za pierwszym szlagiem polecam "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1,7 dti Rocznik / Przebieg: 2001 Śr. spalanie:
Azuxet 14.11.2017
Średnia:
(7.00)
Tak
"Wolny ale niezawodny "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: Astra G Rocznik / Przebieg: 2000 Śr. spalanie: 5.5
Przemysław 08.11.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"Samochód w rodzinie od 4 lat (jeżdżę nim od roku), zrobione nim ponad 120 000 kilometrów. Olej zmieniany co ~20 000km, rozrząd ~120 000km. Samochód robił trasy Polska-Niemcy, w jedną stronę miał do przebycia 1 200km, samochód niezawodny. Z wymian.. wszystkie filtry miał zmieniane około dwóch tysięcy kilometrów temu, chłodnica powietrza (świetny mechanik zawiesił intercooler na trytytce i wbiła się w chłodnicę!), chłodnica klimy, przewody hamulcowe, klocki, uszczelka pod pokrywą zaworów, uszczelki wtryskiwaczy (przy pokrywie). Na zimnym klekocze, rozgrzanie silnika do temp. ~80 stopni zajmuje mu 7 kilometrów. Co do spalania.. mając biedną rezerwę zatankowałem niecałe 21l, do pokonania miałem 230km (miasto - 30km, droga ekspresowa 200), silnik był przeganiany (prędkość na drodze ekspresowej 120-150, przeważając 150) - spalanie 7.8. Samochodzik oszczędny, ale potrafi wypić (jazda powyżej 3 tyś obrotów). Jeżdżąc eko (z górki / dojeżdżając do skrzyżowania puszczałem gaz, obroty podczas przyśpieszania do 2100, bez gwałtownych przyśpieszeń - ogółem jazda ze stałą prędkością 80km/h [5 bieg i 2 tyś obrotów]) uzyskałem spalanie 4.5 litra - miodzio."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Y17DT Rocznik / Przebieg: 2001 / 345 000 Śr. spalanie: 5.5
daniel 06.10.2017
Średnia:
(7.00)
Tak
"witam moge polecic ten silnik przez 5 lat zrobiłem 150 000 i wymieniony byl tylko termostat i pasek rozrzadu, z wad to troche faktycznie slaba dynamika ale cos za cos , w zimie wolno sie grzeje ale moge polecic dobry patent a mianowicie plyn chlodniczy w zbiorniczku zostawiam na zime tylko na poziomie 3 cm tylko zeby sie uklad nie zapowietrzał i to znacznie z moich obserwacji skraca czas nagrzania silnika pozdrawiam "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 75 km Rocznik / Przebieg: 2003/290000 Śr. spalanie: 5.3
Piotr 06.08.2017
Średnia:
(7.67)
Tak
"Auto nie grzeszy dynamiką. Powyżej 2000 obrotów zaczyna ożywać. Delikatne ślady pocenia się przy pokrywie zaworów. Wymieniam olej co 10 tyś km. Rozrząd najlepiej dać wymienić do fahowca. Bardzo oszczędne auto. Nie sprawia kłopotów. Plusy to: - brak dwumasu -niskie spalanie - dostępność części w przystępnej cenie Minus w zasadzie jeden. Brak dynamiki i przyśpieszenia. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Opel Combo 1.7dti Rocznik / Przebieg: 2004/412000 Śr. spalanie: 4.6

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.