Silnik 1.7 DTiWyświetleń: 63951

Silników DTi używa:

DTi
Silnik 1.7 DTi

Silnik 1.7 DTI o oznaczeniu Y17DT występuje w samochodach marki Opel, posiadał moc 75KM. Został stworzony przez japoński koncern Isuzu. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą pompy. Silnik charakteryzuje się przyzwoitą kultura pracy,niezłą dynamiką, oraz niskim spalaniem. Dużym plusem jest brak często awaryjnego koła dwumasowego. Do najczęstszych awarii spotykanych w silniku należą wycieki z pompy oleju na pasek rozrządu, awarie sterownika pompy,alternatora, w starszych jednostkach z dużym przebiegiem problemy z turbosprężarką.Ważną kwestią jest wcześniejsza wymiana paska rozrządu przy przebiegu 100-120tys a nie jak zaleca producent przy 150tys lub 10 lat !!! Zdarzały się przedwczesne zużycia paska które pękały i powodowały uszkodzenia silnika powodem tego były wycieki pompy oleju.Kolejną kwestią jest wymiana oleju który przewidziano na przebieg co 30tys jest to  zdecydowanie za długi okres lepiej zmieniać częściej między 15-20tys co przełoży się na żywotność silnika i jego osprzętu np.Turbiny. .Zaletą jednostki 1.7 DTI jest relatywnie mała awaryjność, łatwa regeneracja oraz niskie ceny części zamiennych. Omawiając silnik 1.7 DTI Isuzu należy nadmienić, iż przez wielu kierowców jest on mylony z wysokoprężną konstrukcją Opla 1.7 d/TD (X17DTL)który  posiada moc 68KM o bardzo niskiej kulturze pracy,słabej dynamice oraz spalanie na wysokim poziomie. Porównując obie jednostki jak również wsłuchując się w opinie kierowców zdecydowanie rozsądniejszym wyborem będzie konstrukcja 1.7DTI japońskiego producenta.

Zalety:
trwała jednostka
niskie spalanie
łatwość serwisu oraz napraw
dostępność części-zamienników

Wady:
słaba dynamika
słabe przyspieszenie
awarie pompy wtryskowej
uwaga na wycieki pompy oleju!!!

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni /pompa rotacyjna

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 150.000 km /lub 10 Lat

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Delphi

Info Serwis

1.7 DTI 75KM (Y17DT) konstrukcja Isuzu -wtrysk bezpośredni

1.7 D/TD 68KM  (X17DTL) konstrukcja Opla - wtrysk pośredni

Układ sterowania silnika - elektroniczny, Isuzu-Delphi EDC V5

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 297

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 77
Średnia (głosów 16):
(7.46)
Trwałość
 8.69/10
Utrzymanie
 8.19/10
Dynamika
 5.5/10

Głosy według opinii:

142

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Ignacy 18.11.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"75KM bo o tym mowa. Kupiłem Astrę z tym silnikiem gdy miała 90tyś. teraz ma 255tyś. za ten czas zepsuł się alternator, dwukrotnie wymiana szczotek w rozruszniku, czujnik pozycji wału. Obecnie czeka mnie wymiana sprzęgła i uszczelnienia na wale silnika. Wymieniony miał rozrząd przy 100 i 200tyś. km. Spalanie na co dzień (od tankowania do tankowania) od 5.1l do 5.3l i to na klimie. W trasie przy ekonomicznej jeździe (średnio 90km/h) 4.8l, a na autostradzie to nawet 5.8l przy 140k/h. Moim zdaniem to i tak najmniej awaryjny silnik jaki miałem, bardzo ekonomiczny NIE DYMIĄCY, ale i też nie dynamiczny (nie da paliwa nie mając odpowiedniej ilości powietrza). Bardzo udana jednostka bez DPF, dwu-masy, i commorei-dów. POLECAM."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: Y75DTI/75 Rok / Przebieg: 2001/255 Śr. spalanie: 5.2
adamek 10.10.2016
Średnia:
(6.67)
Tak
"Silnik bardzo oszczędny ale mało dynamiczny, rozkręca się po 2000 obr. Częste awarie alternatora z powodu pompy vaku mocowanej z jego tyłu, poza tym bezawaryjny. bez problemu odpala zimą ale do chwili rozgrzania "klekot". Bardzo niewielkie ślady wycieku oleju (pocenie się) w okolicach głowicy."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: Astra G / 75kM Rok / Przebieg: 2003 / 226 tyś Śr. spalanie: 5
Dariusz 03.10.2016
Średnia:
(6.67)
Tak
"Witam serdecznie moja Astra g 1.7 dti ma przejechane 300 tyś km i śmiga bez problemu jedynie olej trzeba wymieniać częściej niż zaleca producent. MAŁO PALI "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 75kw Rok / Przebieg: 200/301.000km Śr. spalanie: 4.5
Łukasz 04.08.2016
Średnia:
(2.33)
Nie
"Stanowczo odradzam wszystkim ten silnik. Zacznę od tego co dla mnie najważniejsze czyli dynamiki. Otóż ona nie istnieje. Astra z tym silnikiem nie przyśpiesza wcale. 15 sekund do setki robiło wrażenie w latach 50 a nie w XXI wieku!!! Spalanie średnie 8 litrów, jest spowodowane tym że trzeba ten silnik kręcić żeby to w ogóle jechało. Z awarii to pompa wtryskowa, nieszczelna chłodnica, zapchany EGR i sprzęgło"
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: Astra G 75KM Rok / Przebieg: 2004 / 250 tyś Śr. spalanie: 8l
tomasz 31.07.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"mam astre z 21 roku nie zamieniłbym na żaden inny motor"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: 75 km Rok / Przebieg: 234000 Śr. spalanie: 5.4
KLAKIER 19.08.2015
Średnia:
(6.33)
Tak
"Silnik faktycznie świetny, Spalanie w trasie ok 5L....po zakorkowanym mieście z klimą 6,5 - 6,7L. Należy bardzo uważać na wymianę rozrządu jest to silnik bardzo wyczulony na złe napięcie paska rozrządu, radzę nie oszczędzać na wymianie rozrządu i zlecić to komuś kto nie raz już robił rozrząd w tym motorze od Isuzu. Ostrzegam też przez przepalającymi się sterownikami pompy wtryskowej, często są te sterowniki naprawiane w amatorski sposób i usterka po jakimś czasie wróci......objawia się to albo zgaśnięciem auta nagle i już go nie odpalisz albo szarpaniem w okolicy 2 tysięcy obrotów, ja już drugi raz reanimowałem sterownik pompy wtryskowej....żeby nie to, było by to auto perfekcyjne. Pozdrawiam"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Astra G / 75KM Rok / Przebieg: 2003 / 235000 Śr. spalanie: od 5 do nawet 7 w zimie
Adamski 21.02.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"W 2006 kupiłem 2-letnią, z przebiegiem 90000, właśnie dostałem w tyłek i pa pa ASTRO. 230000 przebiegu, oleju nie dolewałem między wymianami, problemy z alternatorem były, koszta banalne, pierwsze!!! ogniska rdzy na progach. Tydzień przed dzwonem wróciłem z Zakopca, spalanie 5,0 mimo, że na autostradzie max (170), Szukam już następnego, takiego samego. Fakt, w mieście mocy brakuje, ale w trasie nie przeszkadza, ( chyba się starzeję ;-) )"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 1,7 dti Astra G Combi
rudy 06.12.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"przejechalem ponad 200 000km na 1,7 dti podkrecony o wiele lepiej przyspiesza jedyne awarie to 3 razy naprawa alternatora spalanie ok 6l "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: corsa c 1,7dti
Marek 11.09.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Mam ja 8 lat I z czystym sumieniem polecam! Aktualnie uzytkuja ja 8 rok ima juz 355tys km. Osobiscie zrobilem na niej 135tys km, dwa razy wymienilem alternator I raz koncowke drazka oraz klocki, poza tym KOMPLETNIE NIC WICEJ. Super oszczedny samochod, na trasie spokojnie ponizej 4,5l/100km"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Astra II
Wojtek 15.07.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"Dobry wół roboczy. W mojej astrze II już nastukałem 245 tyś km. Ogólny koszt napraw niski. Jedynie co to UPG, chłodnica oleju i regeneracja alternatora średnio co 2 lata, ale to norma w tym silniku a i koszt do przełknięcia. Brak dwumasy i Fapu to niewątpliwa zaleta. Sprzęgło mam jeszcze oryginalne. Z minusów muszę wymienić bardzo wolne nagrzewanie się w zimie i niestety słabą dynamika poniżej 2tyś obr/min. Uwaga dla posiadaczy!!: Pompa oleju jest napędzana paskiem rozrządu i jej śruba wymaga dokręcenia przy każdej wymianie w/w) Raz mało co nie zerwało mi paska, na szczęście nie słucham głośno muzyki w aucie i w porę usłyszałem metaliczne stuki niedokręconego koła pompy. Skończyło się tylko lawetą, a nie wymianą całego silnika"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Astra II 2003r
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.4 TDI DPF CR29.04.2017

wytłumaczćie mi proszę jak TDI 3 cylindrowe może mieć 16 zaworów

Polecam

7.67

Silnik 1.9 CDTi28.04.2017

Posiadam zafirę 1.9CDTI 150KM Z 2006r. Kupiłem z przebiegiem 235 000 w 2013r. od wujka który ją miał od przebiegu 160 000. Była s

Polecam

7.14

Silnik 1.8 DID MIVEC28.04.2017

Silnik OK, czy kultura pracy wysoka? Fiat/Alfa ma lepszą i lepiej wycisza samochody. Zużycie paliwa, przy dynamicznej jeździe zbiorn

Polecam

9.51

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów