Silnik 1.7 DTiWyświetleń: 71582

Silników DTi używa:

DTi
Silnik 1.7 DTi

Silnik 1.7 DTI o oznaczeniu Y17DT występuje w samochodach marki Opel, posiadał moc 75KM. Został stworzony przez japoński koncern Isuzu. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą pompy. Silnik charakteryzuje się przyzwoitą kultura pracy,niezłą dynamiką, oraz niskim spalaniem. Dużym plusem jest brak często awaryjnego koła dwumasowego. Do najczęstszych awarii spotykanych w silniku należą wycieki z pompy oleju na pasek rozrządu, awarie sterownika pompy,alternatora, w starszych jednostkach z dużym przebiegiem problemy z turbosprężarką.Ważną kwestią jest wcześniejsza wymiana paska rozrządu przy przebiegu 100-120tys a nie jak zaleca producent przy 150tys lub 10 lat !!! Zdarzały się przedwczesne zużycia paska które pękały i powodowały uszkodzenia silnika powodem tego były wycieki pompy oleju.Kolejną kwestią jest wymiana oleju który przewidziano na przebieg co 30tys jest to  zdecydowanie za długi okres lepiej zmieniać częściej między 15-20tys co przełoży się na żywotność silnika i jego osprzętu np.Turbiny. .Zaletą jednostki 1.7 DTI jest relatywnie mała awaryjność, łatwa regeneracja oraz niskie ceny części zamiennych. Omawiając silnik 1.7 DTI Isuzu należy nadmienić, iż przez wielu kierowców jest on mylony z wysokoprężną konstrukcją Opla 1.7 d/TD (X17DTL)który  posiada moc 68KM o bardzo niskiej kulturze pracy,słabej dynamice oraz spalanie na wysokim poziomie. Porównując obie jednostki jak również wsłuchując się w opinie kierowców zdecydowanie rozsądniejszym wyborem będzie konstrukcja 1.7DTI japońskiego producenta.

Zalety:
trwała jednostka
niskie spalanie
łatwość serwisu oraz napraw
dostępność części-zamienników

Wady:
słaba dynamika
słabe przyspieszenie
awarie pompy wtryskowej
uwaga na wycieki pompy oleju!!!

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni /pompa rotacyjna

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 150.000 km /lub 10 Lat

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Delphi

Info Serwis

1.7 DTI 75KM (Y17DT) konstrukcja Isuzu -wtrysk bezpośredni

1.7 D/TD 68KM  (X17DTL) konstrukcja Opla - wtrysk pośredni

Układ sterowania silnika - elektroniczny, Isuzu-Delphi EDC V5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 314

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 80
Średnia (głosów 18):
(7.06)
Trwałość
 8.17/10
Utrzymanie
 7.72/10
Dynamika
 5.28/10

Głosy według opinii:

162

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

daniel 06.10.2017
Średnia:
(0.00)
Tak
"witam moge polecic ten silnik przez 5 lat zrobiłem 150 000 i wymieniony byl tylko termostat i pasek rozrzadu, z wad to troche faktycznie slaba dynamika ale cos za cos , w zimie wolno sie grzeje ale moge polecic dobry patent a mianowicie plyn chlodniczy w zbiorniczku zostawiam na zime tylko na poziomie 3 cm tylko zeby sie uklad nie zapowietrzał i to znacznie z moich obserwacji skraca czas nagrzania silnika pozdrawiam "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 75 km Rok / Przebieg: 2003/290000 Śr. spalanie: 5.3
Piotr 06.08.2017
Średnia:
(7.67)
Tak
"Auto nie grzeszy dynamiką. Powyżej 2000 obrotów zaczyna ożywać. Delikatne ślady pocenia się przy pokrywie zaworów. Wymieniam olej co 10 tyś km. Rozrząd najlepiej dać wymienić do fahowca. Bardzo oszczędne auto. Nie sprawia kłopotów. Plusy to: - brak dwumasu -niskie spalanie - dostępność części w przystępnej cenie Minus w zasadzie jeden. Brak dynamiki i przyśpieszenia. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Opel Combo 1.7dti Rok / Przebieg: 2004/412000 Śr. spalanie: 4.6
Ignacy 18.11.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"75KM bo o tym mowa. Kupiłem Astrę z tym silnikiem gdy miała 90tyś. teraz ma 255tyś. za ten czas zepsuł się alternator, dwukrotnie wymiana szczotek w rozruszniku, czujnik pozycji wału. Obecnie czeka mnie wymiana sprzęgła i uszczelnienia na wale silnika. Wymieniony miał rozrząd przy 100 i 200tyś. km. Spalanie na co dzień (od tankowania do tankowania) od 5.1l do 5.3l i to na klimie. W trasie przy ekonomicznej jeździe (średnio 90km/h) 4.8l, a na autostradzie to nawet 5.8l przy 140k/h. Moim zdaniem to i tak najmniej awaryjny silnik jaki miałem, bardzo ekonomiczny NIE DYMIĄCY, ale i też nie dynamiczny (nie da paliwa nie mając odpowiedniej ilości powietrza). Bardzo udana jednostka bez DPF, dwu-masy, i commorei-dów. POLECAM."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: Y75DTI/75 Rok / Przebieg: 2001/255 Śr. spalanie: 5.2
adamek 10.10.2016
Średnia:
(6.67)
Tak
"Silnik bardzo oszczędny ale mało dynamiczny, rozkręca się po 2000 obr. Częste awarie alternatora z powodu pompy vaku mocowanej z jego tyłu, poza tym bezawaryjny. bez problemu odpala zimą ale do chwili rozgrzania "klekot". Bardzo niewielkie ślady wycieku oleju (pocenie się) w okolicach głowicy."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: Astra G / 75kM Rok / Przebieg: 2003 / 226 tyś Śr. spalanie: 5
Dariusz 03.10.2016
Średnia:
(6.67)
Tak
"Witam serdecznie moja Astra g 1.7 dti ma przejechane 300 tyś km i śmiga bez problemu jedynie olej trzeba wymieniać częściej niż zaleca producent. MAŁO PALI "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 75kw Rok / Przebieg: 200/301.000km Śr. spalanie: 4.5
Łukasz 04.08.2016
Średnia:
(2.33)
Nie
"Stanowczo odradzam wszystkim ten silnik. Zacznę od tego co dla mnie najważniejsze czyli dynamiki. Otóż ona nie istnieje. Astra z tym silnikiem nie przyśpiesza wcale. 15 sekund do setki robiło wrażenie w latach 50 a nie w XXI wieku!!! Spalanie średnie 8 litrów, jest spowodowane tym że trzeba ten silnik kręcić żeby to w ogóle jechało. Z awarii to pompa wtryskowa, nieszczelna chłodnica, zapchany EGR i sprzęgło"
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: Astra G 75KM Rok / Przebieg: 2004 / 250 tyś Śr. spalanie: 8l
tomasz 31.07.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"mam astre z 21 roku nie zamieniłbym na żaden inny motor"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: 75 km Rok / Przebieg: 234000 Śr. spalanie: 5.4
KLAKIER 19.08.2015
Średnia:
(6.33)
Tak
"Silnik faktycznie świetny, Spalanie w trasie ok 5L....po zakorkowanym mieście z klimą 6,5 - 6,7L. Należy bardzo uważać na wymianę rozrządu jest to silnik bardzo wyczulony na złe napięcie paska rozrządu, radzę nie oszczędzać na wymianie rozrządu i zlecić to komuś kto nie raz już robił rozrząd w tym motorze od Isuzu. Ostrzegam też przez przepalającymi się sterownikami pompy wtryskowej, często są te sterowniki naprawiane w amatorski sposób i usterka po jakimś czasie wróci......objawia się to albo zgaśnięciem auta nagle i już go nie odpalisz albo szarpaniem w okolicy 2 tysięcy obrotów, ja już drugi raz reanimowałem sterownik pompy wtryskowej....żeby nie to, było by to auto perfekcyjne. Pozdrawiam"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Astra G / 75KM Rok / Przebieg: 2003 / 235000 Śr. spalanie: od 5 do nawet 7 w zimie
Adamski 21.02.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"W 2006 kupiłem 2-letnią, z przebiegiem 90000, właśnie dostałem w tyłek i pa pa ASTRO. 230000 przebiegu, oleju nie dolewałem między wymianami, problemy z alternatorem były, koszta banalne, pierwsze!!! ogniska rdzy na progach. Tydzień przed dzwonem wróciłem z Zakopca, spalanie 5,0 mimo, że na autostradzie max (170), Szukam już następnego, takiego samego. Fakt, w mieście mocy brakuje, ale w trasie nie przeszkadza, ( chyba się starzeję ;-) )"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 1,7 dti Astra G Combi
rudy 06.12.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"przejechalem ponad 200 000km na 1,7 dti podkrecony o wiele lepiej przyspiesza jedyne awarie to 3 razy naprawa alternatora spalanie ok 6l "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: corsa c 1,7dti
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 3.0d M5717.10.2017

Mam BMW F10 530d czipowanie na 300 koni i muszę wam powiedzieć że to autko bardzo świetnie się zbiera ale jest 1 minut po 500 kilo

Polecam

8.37

Silnik 1.4 D4D 90KM DPF16.10.2017

"Czytając opinie użytkowników aut z tym silnikiem utwierdzam się w swoim wyborze. Moje auto to Auris I z 2009r, którym jeżdżę 5

Polecam

9.33

Silnik 1.6 Multijet II 105KM DPF15.10.2017

T mój drugi Fiat Doblo tym razem z silnikiem 105KM MultiJet na pochwałę trzeba zapisać cichszą pracę silnika niższy poziom spala

Polecam

7.67

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.