Silnik 1.7 DTi 75KM Y17DTWyświetleń: 83181

Silników używa:

CDTi
Silnik 1.7 DTi 75KM Y17DT

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni /pompa rotacyjna

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 150.000 km /lub 10 Lat

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Delphi

Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: GM 10W40, wymiana po: co 15.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

1.7 DTI 75KM (Y17DT) konstrukcja Isuzu -wtrysk bezpośredni

1.7 D/TD 68KM  (X17DTL) konstrukcja Opla - wtrysk pośredni

Układ sterowania silnika - elektroniczny, Isuzu-Delphi EDC V5

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 DTI o oznaczeniu Y17DT występuje w samochodach marki Opel, posiadał moc 75KM. Został stworzony przez japoński koncern Isuzu. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą pompy. Silnik charakteryzuje się przyzwoitą kultura pracy,niezłą dynamiką, oraz niskim spalaniem. Dużym plusem jest brak często awaryjnego koła dwumasowego. Do najczęstszych awarii spotykanych w silniku należą wycieki z pompy oleju na pasek rozrządu, awarie sterownika pompy,alternatora, w starszych jednostkach z dużym przebiegiem problemy z turbosprężarką.Ważną kwestią jest wcześniejsza wymiana paska rozrządu przy przebiegu 100-120tys a nie jak zaleca producent przy 150tys lub 10 lat !!! Zdarzały się przedwczesne zużycia paska które pękały i powodowały uszkodzenia silnika powodem tego były wycieki pompy oleju.Kolejną kwestią jest wymiana oleju który przewidziano na przebieg co 30tys jest to  zdecydowanie za długi okres lepiej zmieniać częściej między 15-20tys co przełoży się na żywotność silnika i jego osprzętu np.Turbiny. .Zaletą jednostki 1.7 DTI jest relatywnie mała awaryjność, łatwa regeneracja oraz niskie ceny części zamiennych. Omawiając silnik 1.7 DTI Isuzu należy nadmienić, iż przez wielu kierowców jest on mylony z wysokoprężną konstrukcją Opla 1.7 d/TD (X17DTL)który  posiada moc 68KM o bardzo niskiej kulturze pracy,słabej dynamice oraz spalanie na wysokim poziomie. Porównując obie jednostki jak również wsłuchując się w opinie kierowców zdecydowanie rozsądniejszym wyborem będzie konstrukcja 1.7DTI japońskiego producenta.

Zalety:
trwała jednostka
niskie spalanie
łatwość serwisu oraz napraw
dostępność części-zamienników

Wady:
słaba dynamika
słabe przyspieszenie
awarie pompy wtryskowej
uwaga na wycieki pompy oleju!!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 338

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 86
Średnia (głosów 20):
(7.45)
Trwałość
 8.55/10
Utrzymanie
 8.25/10
Dynamika
 5.55/10

Głosy według opinii:

182

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Azuxet 14.11.2017
Średnia:
(7.00)
Tak
"Wolny ale niezawodny "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: Astra G Rok / Przebieg: 2000 Śr. spalanie: 5.5
Przemysław 08.11.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"Samochód w rodzinie od 4 lat (jeżdżę nim od roku), zrobione nim ponad 120 000 kilometrów. Olej zmieniany co ~20 000km, rozrząd ~120 000km. Samochód robił trasy Polska-Niemcy, w jedną stronę miał do przebycia 1 200km, samochód niezawodny. Z wymian.. wszystkie filtry miał zmieniane około dwóch tysięcy kilometrów temu, chłodnica powietrza (świetny mechanik zawiesił intercooler na trytytce i wbiła się w chłodnicę!), chłodnica klimy, przewody hamulcowe, klocki, uszczelka pod pokrywą zaworów, uszczelki wtryskiwaczy (przy pokrywie). Na zimnym klekocze, rozgrzanie silnika do temp. ~80 stopni zajmuje mu 7 kilometrów. Co do spalania.. mając biedną rezerwę zatankowałem niecałe 21l, do pokonania miałem 230km (miasto - 30km, droga ekspresowa 200), silnik był przeganiany (prędkość na drodze ekspresowej 120-150, przeważając 150) - spalanie 7.8. Samochodzik oszczędny, ale potrafi wypić (jazda powyżej 3 tyś obrotów). Jeżdżąc eko (z górki / dojeżdżając do skrzyżowania puszczałem gaz, obroty podczas przyśpieszania do 2100, bez gwałtownych przyśpieszeń - ogółem jazda ze stałą prędkością 80km/h [5 bieg i 2 tyś obrotów]) uzyskałem spalanie 4.5 litra - miodzio."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Y17DT Rok / Przebieg: 2001 / 345 000 Śr. spalanie: 5.5
daniel 06.10.2017
Średnia:
(7.00)
Tak
"witam moge polecic ten silnik przez 5 lat zrobiłem 150 000 i wymieniony byl tylko termostat i pasek rozrzadu, z wad to troche faktycznie slaba dynamika ale cos za cos , w zimie wolno sie grzeje ale moge polecic dobry patent a mianowicie plyn chlodniczy w zbiorniczku zostawiam na zime tylko na poziomie 3 cm tylko zeby sie uklad nie zapowietrzał i to znacznie z moich obserwacji skraca czas nagrzania silnika pozdrawiam "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 75 km Rok / Przebieg: 2003/290000 Śr. spalanie: 5.3
Piotr 06.08.2017
Średnia:
(7.67)
Tak
"Auto nie grzeszy dynamiką. Powyżej 2000 obrotów zaczyna ożywać. Delikatne ślady pocenia się przy pokrywie zaworów. Wymieniam olej co 10 tyś km. Rozrząd najlepiej dać wymienić do fahowca. Bardzo oszczędne auto. Nie sprawia kłopotów. Plusy to: - brak dwumasu -niskie spalanie - dostępność części w przystępnej cenie Minus w zasadzie jeden. Brak dynamiki i przyśpieszenia. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Opel Combo 1.7dti Rok / Przebieg: 2004/412000 Śr. spalanie: 4.6
Ignacy 18.11.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"75KM bo o tym mowa. Kupiłem Astrę z tym silnikiem gdy miała 90tyś. teraz ma 255tyś. za ten czas zepsuł się alternator, dwukrotnie wymiana szczotek w rozruszniku, czujnik pozycji wału. Obecnie czeka mnie wymiana sprzęgła i uszczelnienia na wale silnika. Wymieniony miał rozrząd przy 100 i 200tyś. km. Spalanie na co dzień (od tankowania do tankowania) od 5.1l do 5.3l i to na klimie. W trasie przy ekonomicznej jeździe (średnio 90km/h) 4.8l, a na autostradzie to nawet 5.8l przy 140k/h. Moim zdaniem to i tak najmniej awaryjny silnik jaki miałem, bardzo ekonomiczny NIE DYMIĄCY, ale i też nie dynamiczny (nie da paliwa nie mając odpowiedniej ilości powietrza). Bardzo udana jednostka bez DPF, dwu-masy, i commorei-dów. POLECAM."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: Y75DTI/75 Rok / Przebieg: 2001/255 Śr. spalanie: 5.2
<<<1234>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.3 CDTI
Silniki 1.3 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2011)
Silniki 1.3 CDTI (2004-2009)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Fiata (2011-2015)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Opla (od 2013)
Rodzina silników 1.7 CDTI
Silniki 1.7 CDTI (2003-2008)
Silniki 1.7 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2007)
Silniki 1.9 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Opla (od 2014)
Inne silniki CDTI
Rodzina silników Ecotec DI/DTI (1996-2005)
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D4D 90KM16.07.2018

Auto w moich rękach od 9 lat. Jedyna awaria to nieszczęsne zaworki SCV przy przebiegu około 200 tyś. Aktualny przebieg prawie 300 t

Polecam

8.72

Silnik 2.4 DI-D MIVEC 154/181KM16.07.2018

Nowoczesny silnik cichy i bardzo oszczędny jak na auto w którym się znajduje,długo szukałem tego typu auta z dobrym silnikiem.Ten

Polecam

10.00

Silnik 2.2 CRDI D4EB 150KM13.07.2018

Witam , samochód naprawdę godny uwagi , 2.2 CRDI 150KM 4X4 2008r bez DPF fabrycznie , jak na swoje gabaryty niewiele pali 7.5l , komf

Polecam

7.67

Silnik 1.9 TDI (91-98)12.07.2018

Silnik miałem w Skodzie Octavi I - nigdy nie zawiódł. Od przebiegu 191 kkm do 375 kkm zdarzały się jedynie awarie osprzętu - 2 ra

Polecam

7.37

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.