Silnik 2.2 DTiWyświetleń: 63338

Silników DTi używa:

DTi
Silnik 2.2 DTi
Silnik 2.2 DTI jest montowany w samochodach marki Opel oraz Saab, posiada moc 125KM,w całości oparty na silniku 2.0DTI ze zmianą w osprzęcie. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej,współpracuje z kołem dwumasowym. Silnik charakteryzuje się niskim spalaniem,przeciętną kulturą oraz dynamiką. Przy odpowiedniej eksploatacji, regularnej zmianie oleju,filtrów i tankowaniu na sprawdzonych stacjach paliwowych nie sprawiał większych problemów.Jednak jednostka nie jest wolna od problemów,poważnym a zarazem kosztownym może okazać się awaria pompy wtryskowej ,kolejnym mankamentem jest wypalanie się uszczelki pod głowicą .Dodatkowo przypadłością tego modelu jest pobór oleju.Należy szczególnie zwracać uwagę na ilość oleju i często kontrolować jego stan,serwis również zaleca jego częstsze wymiany max 15tys/km. Dużym plusem jest mechanizm rozrządu oparty o łańcuch również jego żywotność jest ograniczona i zdarzają się jego wymiany przy dużych przebiegach ponad 300tys.Układ zasilania/paliwowy potrafi przy niewielkiej  nieszczelności  zapowietrzyć się ,zwłaszcza przy wymianie filtra paliwa !!! Prowadzi to to poważnej usterki pompy wtryskowej. Obecnie na rynku spotkać można jednostki kilku oraz kilkunastoletnie dlatego trzeba wziąć pod uwagę możliwość naturalnego zużycia takich elementów jak turbosprężarka,koło dwumasowe,czy pompy wtryskowej. Na szczęście nie są to tak drogie (po za pompą wtryskową) i skomplikowane elementy jak w przypadku nowoczesnych Diesli z systemem Common Rail.Ze względu na popularność marki Opel na naszym rynku oraz silników diesla,przed zakupem należy bezwzględnie sprawdzić stan silnika oraz jego osprzętu aby oszczędzić sobie kosztownych napraw.

Zalety:
bezobsługowy rozrząd
niskie koszta eksploatacji
dobre poziomy spalania

Wady:
przeciętna kultura pracy
koło dwumasowe
awarie pompy wtryskowej

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Pośredni pompa wtryskowa

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Info Serwis

Rodzaje pompy

Silnik 2,2 DTi (Y22DTR) -Vectra B  pompa wtryskowa  (VP44)  regeneracja 1000zł - 2500zł

Silniki 2.2 DTi  (Y20DTH Y22DTR ) Vectra C  2002-2005  pompę wtryskowa (PSG16)  regeneracji 3000-4000 zł nowa 70000zł 

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 171

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 71
Średnia (głosów 28):
(7.13)
Trwałość
 7.46/10
Utrzymanie
 7.11/10
Dynamika
 6.82/10

Głosy według opinii:

253

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Krzysiek 20.05.2017
Średnia:
(0.00)
Tak
"Witam, posiadam Vectre C z 2003 r. od ponad 2 lat, jak dotąd nie miałem żadnych problemów, zawsze dojechałem na miejsce. Wskazówek wiele nie mam, polecam regularnie czyścic EGR-a, przy 220 tys. wymieniam dwumas i sprzęgło. Moje zdanie jest takie, że to autko zaraz po zakupie warto przejrzeć i porobić wszystkie pierdoły typu osłony przegubu, łączniki stabilizatora itp. bo wystarczy regularna konserwacja i nic nie powinno się dziać. Co do momentu obrotowego mam jedną uwagę, powyżej 2,5 tys, obr. nie ma sensu cisnąć bo wartość szybko spada a szkoda tylko ropy, silnik super się zbiera przy 1,5 tys. obr. ale nie polecam żyłować go poniżej tych obrotów bo szkoda dwumasy. Z minusów takich uciążliwych zaliczę elektrykę - ale tę użytkową, padają w sensie zużywają się szybko przełączniki otwierania szyb czy sterowania lusterkami, czyszczenia wymagają panele sterowania klimatyzacją no i bolączka typowa to silnik wycieraczek, który zawiesza się i nie zawsze działa spryskiwacz jak i sterowanie zmianą prędkości wycieraczek. Tak czy owak, autko polecam, olej i wszystkie filtry wymieniam co roku, póki co nic się nie dzieje poważnego :) Tak więc autko szanować a będzie dłuuugo służyć, pozdrawiam"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Vectra C 125KM Rok / Przebieg: 2003 / 230.000 Śr. spalanie: 7
zdzisław 14.11.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Mam vectrę c z silnikiem 2,2 dti kupiłem przebiegiem 161000 tys zrobiłem 15 tys bez najmniejszych problemów olej i wszystkie filtry co 10,000 tys. wymiana ponieważ łańcuch i turbina smarowana jest tym samym olejem co silnik a to bardzo ważne.Zimą przy -15 stopni odpala na dotyk paliwo tylko w dobrych stacjach.Zasada jest jedna jaki by to nie był silnik trzeba dbać a będzie wszystko dobrze.Łańcuch w tym silniku potrafi wytrzymać do 400,000 tys.Panowie trzeba dbać."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 125KM Rok / Przebieg: 161.000 tys. Śr. spalanie: 6 litrów
Michał 29.08.2016
Średnia:
(7.33)
Tak
"Silnik ma bezpośredni wtrysk paliwa a nie pośredni."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Vectra Rok / Przebieg: 2005 Śr. spalanie: 8
Stefan 06.07.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Witam poruszam sie Vectra C 2.2 DTI automat kombi od 2011. w momencie zakupu miała 180tkm, nie miałem żadnych problemów z pompą wtryskową czego się obawiałem, co cieszy nie ma dpf wiec nie ma problemu z jazdą po mieście, Trzeba się tym nauczyć jeździć wtedy mało pali. Jak na 2.2 nie ma zbyt dużej mocy, to to zapewnia moim zdaniem bezawaryjność.Mechanik twierdzi że długo cieszyć się pompą wtryskową wystraczy umiejętnie wymieniać filtr paliwa inaczej można zabić pompę.Z napraw drobne elementy zawieszenia jak to na naszych drogach jest każdy wie polecam.Rewelacja wielkość/komofort koszty vs cena. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: vectra c 2.2DTI/125KM Rok / Przebieg: 2004 290000 Śr. spalanie: 6.9
Grzechu 20.06.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Witam. Mam Zośkę z silnikiem 2.2 dti od 8 lat przywiezioną z zagranicy, ktoś podniósł jej koniki do 145 i teraz mam ponad 300 tyś na liczniku choć nie wiem czy nie był obniżany tęż mechanik straszył pompą, ale regularna wymiana oleju i filtrów daje efekt, jedynym mankamentem w komorze silnika tego auta jest chłodnica klimatyzacji która gnije u dołu trzeba ją co jakiś czas odsunąć od zwykłej chłodnicy i przepłukać bo zbiera się tam błoto. Uszczelka narazie wytrzymuje stan oleju od wymiany do wymiany bez dolewek i nie trzeba go gnieść w czasie ruszania przy podniesionych KM , spalanie trochę niższe po mieści w granicach ok 6,5L a na trasie mieści się w 5L"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Zafira Rok / Przebieg: 2002 Śr. spalanie: 7
Krzychu 18.06.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"Wiki C posiadam od roku. Póki co wszystko gra i śmiga, polecam co roku wymianę wszystkich filtrów wraz z olejem oczywiście. Nigdy nie było problemów, wszędzie dojechałem, dynamika jest spoko, długie przełożenia pozwalają na płynne przyśpieszenie, a spalanie... w mieście najgorzej, spokojna jazda i w 7 litrach się zamknie, na trasie 5,5 to max, pamiętamy oczywiście o "przegonieniu" pająków z rury, nie bać się przycisnąc raz po raz do 4 tys. obr. bo inaczej szlag trafi turbinę, tak czy owak polecam!"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Vectra C / 125 KM Rok / Przebieg: 2003 / 215000 km Śr. spalanie: 7.5
Mariusz 22.02.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Jestem 2 właścicielem autka od 6 lat .Trwały pojazd i tani w utrzymaniu.Wymiany oleju co 10 tys. ropa ze stacji i wszystko działa.Jedynie producent w automacie nie podaje wymiany oleju w skrzyni automatycznej.Wymiana co 60 tys. dynamiczna i jest ok.Posiadam BMW E66 i jest bardziej awaryjne od opla "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 125 Rok / Przebieg: 2004/17000 Śr. spalanie: 9
Piotrek 02.01.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"Bardzo Polwcam wystarczy zmieniać olej lać dobrą wachę i lata ja trzeba :)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: opel signum Rok / Przebieg: 370000 Śr. spalanie: 6/8
Karol 01.01.2016
Średnia:
(0.00)
Nie
"Auto super oszczędne i dynamiczne. Bylem zadowolony dopoki nie padla pompa wtryskowa. Na nieszczescie opel zamontowal vp44 ktora jest cholernie droga i nie kazdy specjalista chce sie podjac regeneracji tego ustrojstwa. Cena regeneracji 2000zl. Dziekuje dobranoc"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Astra g Rok / Przebieg: 2003 / 230000 Śr. spalanie: 6.9
Krzysztof 03.12.2015
Średnia:
(7.67)
Tak
"Witam posiada vectre b 2.2 dti nie raz miałem ciśnienie 200 ale byłem cierpliwy moje problemy to uszczelniacze wtyskow bo był problem z dopalaniem ,zrobiłem z kolegą wyszło tanio ,samochód palił dobrze ale jeszcze coś było nie tak wziolem kompresor i strzał w przewód zasilający powietrzem a tu zaskoczenie pompa była sucha a w trzech miejscach lalo się paliwo ,dwa oringi na Arubie i uszczelka pod sterownikiem niestety temperatura robi swoje i lata też uważam że pompa to dobra konstrukcja tylko musi mieć w sobie tylko paliwo to będzie jeździć długo i bez awaryjnie oringi i uszczelka ster wymienilem na aucie poza tym jeszcze wymiana egr i tyle obecny przebieg 260 tys a dalej smiga polecam ten silnik "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Vectra b Rok / Przebieg: 2001r. 260000 Śr. spalanie: 6.5
<<<123>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 3.0d N5713.08.2017

200 Tysiecy 535d F10 299 N57D30B (chlodnica spalin nowa -zatarta klapka) Turbiny regeneracja luzy na oskach oslabion

Polecam

7.58

Silnik 1.6 TDCI 95KM/DPF06.08.2017

Bardzo niskie spalanie zero problemów jedyny mankament to wycieki oleju z odmy przy turbinie,ale nie ma to wpływu na użytkowanie (po

Polecam

9.33

Silnik 2.0d N4706.08.2017

super auto silnik sprawuje się idealnie

Polecam

7.80

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.