Silnik 2.2 DTI 125KM (Y22DTR) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 84920

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 16V CRDi 140KM (D4EA-F)25.03.2019

Silnik bezawaryjny, nie trapią go żadne dziwne przypadłości, regularny serwis olejowy i to tyle co wymaga. Dość duża moc przy um

Polecam

9.63

Silnik 1.9 TDI PD 105KM (BKC/BLS/BXE)25.03.2019

Silnik w VW Jetta BLS 105 km jest trochę ospały, ale skrzynia DSG poprawia dynamikę. Niskie spalanie, brak problemów z silnikiem. P

Polecam

7.27

Silnik 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BKP/BMP)25.03.2019

Jak na razie zero problemów z silnikiem. Bardzo dobra dynamika przy małym spalaniu. Dobry silnik w trasy. W opisie jest błąd - siln

Polecam

7.38

Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF (B16DTH)24.03.2019

Insignia limuzyna . Auto bardzo wygodne, również z tyłu wystarczająco miejsca. Spalanie na przejechane 760 km w tym 50 % autostrada

Polecam

8.22

Najważniejsze informacje o silniku
Silnik 2.2 DTI jest montowany w samochodach marki Opel oraz Saab, posiada moc 125KM,w całości oparty na silniku 2.0DTI ze zmianą w osprzęcie. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej,współpracuje z kołem dwumasowym. Silnik charakteryzuje się niskim spalaniem,przeciętną kulturą oraz dynamiką. Przy odpowiedniej eksploatacji, regularnej zmianie oleju,filtrów i tankowaniu na sprawdzonych stacjach paliwowych nie sprawiał większych problemów.Jednak jednostka nie jest wolna od problemów,poważnym a zarazem kosztownym może okazać się awaria pompy wtryskowej ,kolejnym mankamentem jest wypalanie się uszczelki pod głowicą .Dodatkowo przypadłością tego modelu jest pobór oleju.Należy szczególnie zwracać uwagę na ilość oleju i często kontrolować jego stan,serwis również zaleca jego częstsze wymiany max 15tys/km. Dużym plusem jest mechanizm rozrządu oparty o łańcuch również jego żywotność jest ograniczona i zdarzają się jego wymiany przy dużych przebiegach ponad 300tys.Układ zasilania/paliwowy potrafi przy niewielkiej  nieszczelności  zapowietrzyć się ,zwłaszcza przy wymianie filtra paliwa !!! Prowadzi to to poważnej usterki pompy wtryskowej. Obecnie na rynku spotkać można jednostki kilku oraz kilkunastoletnie dlatego trzeba wziąć pod uwagę możliwość naturalnego zużycia takich elementów jak turbosprężarka,koło dwumasowe,czy pompy wtryskowej. Na szczęście nie są to tak drogie (po za pompą wtryskową) i skomplikowane elementy jak w przypadku nowoczesnych Diesli z systemem Common Rail.Ze względu na popularność marki Opel na naszym rynku oraz silników diesla,przed zakupem należy bezwzględnie sprawdzić stan silnika oraz jego osprzętu aby oszczędzić sobie kosztownych napraw.

Zalety:
bezobsługowy rozrząd
niskie koszta eksploatacji
dobre poziomy spalania

Wady:
przeciętna kultura pracy
koło dwumasowe
awarie pompy wtryskowej

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Rodzaje pompy

Silnik 2,2 DTi (Y22DTR) -Vectra B  pompa wtryskowa  (VP44)  regeneracja 1000zł - 2500zł

Silniki 2.2 DTi  (Y20DTH Y22DTR ) Vectra C  2002-2005  pompę wtryskowa (PSG16)  regeneracji 3000-4000 zł nowa 70000zł 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 207

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 83
Średnia (głosów 29):
(8.1)
Trwałość
 8.34/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 7.97/10

Głosy według opinii:

272

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Vectra C kombi 02.01.2019
Średnia:
(9.00)
Tak
"Silnik, pompa, turbo od nowości nie ruszane, skrzynia automatyczna niestety przy przebiegu 508tyś wymieniona na inną, z powodu idiotów bez pojęcia w serwisie który wkładał ją po regeneracji w innym serwisie sprzegła hydro, wymiany tarczek i przeglądzie środka sterowania. Jeździ się dobrze, łańcuch mimo przebiegu nie wydaje dziwnych niepokojących dźwięków, koszt utrzymania to jedynie bieżące wymiany filtry, olej (co 12tyś) klocki i pierdoły zużywające się na naszych zajebistych drogach. Jak napisał wcześniej Zdzisław i Stefan, dbać o silnik i nie lać syfu do baku a będzie to fruwać latami "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 2.2DTI 125km Rocznik / Przebieg: 2004 / 570 tyś Śr. spalanie: 7.5
zbigniew 13.06.2018
Średnia:
(8.00)
Tak
"dobry silnik trzeba uważać przy wymianie filtra paliwa,sprawdzać szczelność trójników i przelewów "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: saab 95 120 KM Rocznik / Przebieg: 2002/220 tyś Śr. spalanie: 7.5
Krzysiek 20.05.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Witam, posiadam Vectre C z 2003 r. od ponad 2 lat, jak dotąd nie miałem żadnych problemów, zawsze dojechałem na miejsce. Wskazówek wiele nie mam, polecam regularnie czyścic EGR-a, przy 220 tys. wymieniam dwumas i sprzęgło. Moje zdanie jest takie, że to autko zaraz po zakupie warto przejrzeć i porobić wszystkie pierdoły typu osłony przegubu, łączniki stabilizatora itp. bo wystarczy regularna konserwacja i nic nie powinno się dziać. Co do momentu obrotowego mam jedną uwagę, powyżej 2,5 tys, obr. nie ma sensu cisnąć bo wartość szybko spada a szkoda tylko ropy, silnik super się zbiera przy 1,5 tys. obr. ale nie polecam żyłować go poniżej tych obrotów bo szkoda dwumasy. Z minusów takich uciążliwych zaliczę elektrykę - ale tę użytkową, padają w sensie zużywają się szybko przełączniki otwierania szyb czy sterowania lusterkami, czyszczenia wymagają panele sterowania klimatyzacją no i bolączka typowa to silnik wycieraczek, który zawiesza się i nie zawsze działa spryskiwacz jak i sterowanie zmianą prędkości wycieraczek. Tak czy owak, autko polecam, olej i wszystkie filtry wymieniam co roku, póki co nic się nie dzieje poważnego :) Tak więc autko szanować a będzie dłuuugo służyć, pozdrawiam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Vectra C 125KM Rocznik / Przebieg: 2003 / 230.000 Śr. spalanie: 7
zdzisław 14.11.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Mam vectrę c z silnikiem 2,2 dti kupiłem przebiegiem 161000 tys zrobiłem 15 tys bez najmniejszych problemów olej i wszystkie filtry co 10,000 tys. wymiana ponieważ łańcuch i turbina smarowana jest tym samym olejem co silnik a to bardzo ważne.Zimą przy -15 stopni odpala na dotyk paliwo tylko w dobrych stacjach.Zasada jest jedna jaki by to nie był silnik trzeba dbać a będzie wszystko dobrze.Łańcuch w tym silniku potrafi wytrzymać do 400,000 tys.Panowie trzeba dbać."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 125KM Rocznik / Przebieg: 161.000 tys. Śr. spalanie: 6 litrów
Michał 29.08.2016
Średnia:
(7.33)
Tak
"Silnik ma bezpośredni wtrysk paliwa a nie pośredni."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Vectra Rocznik / Przebieg: 2005 Śr. spalanie: 8

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów