Silnik 2.2 DTI 125KM Y22DTR - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 79195

Silników używa:

CDTi
Silnik 2.2 DTI 125KM Y22DTR

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni-pompa wtryskowa VP44

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Ilość oleju: 5.5 L, typ oleju: GM 10W40, wymiana po: co 15.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Rodzaje pompy

Silnik 2,2 DTi (Y22DTR) -Vectra B  pompa wtryskowa  (VP44)  regeneracja 1000zł - 2500zł

Silniki 2.2 DTi  (Y20DTH Y22DTR ) Vectra C  2002-2005  pompę wtryskowa (PSG16)  regeneracji 3000-4000 zł nowa 70000zł 

Najważniejsze informacje o silniku
Silnik 2.2 DTI jest montowany w samochodach marki Opel oraz Saab, posiada moc 125KM,w całości oparty na silniku 2.0DTI ze zmianą w osprzęcie. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej,współpracuje z kołem dwumasowym. Silnik charakteryzuje się niskim spalaniem,przeciętną kulturą oraz dynamiką. Przy odpowiedniej eksploatacji, regularnej zmianie oleju,filtrów i tankowaniu na sprawdzonych stacjach paliwowych nie sprawiał większych problemów.Jednak jednostka nie jest wolna od problemów,poważnym a zarazem kosztownym może okazać się awaria pompy wtryskowej ,kolejnym mankamentem jest wypalanie się uszczelki pod głowicą .Dodatkowo przypadłością tego modelu jest pobór oleju.Należy szczególnie zwracać uwagę na ilość oleju i często kontrolować jego stan,serwis również zaleca jego częstsze wymiany max 15tys/km. Dużym plusem jest mechanizm rozrządu oparty o łańcuch również jego żywotność jest ograniczona i zdarzają się jego wymiany przy dużych przebiegach ponad 300tys.Układ zasilania/paliwowy potrafi przy niewielkiej  nieszczelności  zapowietrzyć się ,zwłaszcza przy wymianie filtra paliwa !!! Prowadzi to to poważnej usterki pompy wtryskowej. Obecnie na rynku spotkać można jednostki kilku oraz kilkunastoletnie dlatego trzeba wziąć pod uwagę możliwość naturalnego zużycia takich elementów jak turbosprężarka,koło dwumasowe,czy pompy wtryskowej. Na szczęście nie są to tak drogie (po za pompą wtryskową) i skomplikowane elementy jak w przypadku nowoczesnych Diesli z systemem Common Rail.Ze względu na popularność marki Opel na naszym rynku oraz silników diesla,przed zakupem należy bezwzględnie sprawdzić stan silnika oraz jego osprzętu aby oszczędzić sobie kosztownych napraw.

Zalety:
bezobsługowy rozrząd
niskie koszta eksploatacji
dobre poziomy spalania

Wady:
przeciętna kultura pracy
koło dwumasowe
awarie pompy wtryskowej

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 203

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 83
Średnia (głosów 28):
(8.07)
Trwałość
 8.29/10
Utrzymanie
 7.96/10
Dynamika
 7.96/10

Głosy według opinii:

262

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

zbigniew 13.06.2018
Średnia:
(8.00)
Tak
"dobry silnik trzeba uważać przy wymianie filtra paliwa,sprawdzać szczelność trójników i przelewów "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: saab 95 120 KM Rok / Przebieg: 2002/220 tyś Śr. spalanie: 7.5
Krzysiek 20.05.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Witam, posiadam Vectre C z 2003 r. od ponad 2 lat, jak dotąd nie miałem żadnych problemów, zawsze dojechałem na miejsce. Wskazówek wiele nie mam, polecam regularnie czyścic EGR-a, przy 220 tys. wymieniam dwumas i sprzęgło. Moje zdanie jest takie, że to autko zaraz po zakupie warto przejrzeć i porobić wszystkie pierdoły typu osłony przegubu, łączniki stabilizatora itp. bo wystarczy regularna konserwacja i nic nie powinno się dziać. Co do momentu obrotowego mam jedną uwagę, powyżej 2,5 tys, obr. nie ma sensu cisnąć bo wartość szybko spada a szkoda tylko ropy, silnik super się zbiera przy 1,5 tys. obr. ale nie polecam żyłować go poniżej tych obrotów bo szkoda dwumasy. Z minusów takich uciążliwych zaliczę elektrykę - ale tę użytkową, padają w sensie zużywają się szybko przełączniki otwierania szyb czy sterowania lusterkami, czyszczenia wymagają panele sterowania klimatyzacją no i bolączka typowa to silnik wycieraczek, który zawiesza się i nie zawsze działa spryskiwacz jak i sterowanie zmianą prędkości wycieraczek. Tak czy owak, autko polecam, olej i wszystkie filtry wymieniam co roku, póki co nic się nie dzieje poważnego :) Tak więc autko szanować a będzie dłuuugo służyć, pozdrawiam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Vectra C 125KM Rok / Przebieg: 2003 / 230.000 Śr. spalanie: 7
zdzisław 14.11.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Mam vectrę c z silnikiem 2,2 dti kupiłem przebiegiem 161000 tys zrobiłem 15 tys bez najmniejszych problemów olej i wszystkie filtry co 10,000 tys. wymiana ponieważ łańcuch i turbina smarowana jest tym samym olejem co silnik a to bardzo ważne.Zimą przy -15 stopni odpala na dotyk paliwo tylko w dobrych stacjach.Zasada jest jedna jaki by to nie był silnik trzeba dbać a będzie wszystko dobrze.Łańcuch w tym silniku potrafi wytrzymać do 400,000 tys.Panowie trzeba dbać."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 125KM Rok / Przebieg: 161.000 tys. Śr. spalanie: 6 litrów
Michał 29.08.2016
Średnia:
(7.33)
Tak
"Silnik ma bezpośredni wtrysk paliwa a nie pośredni."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Vectra Rok / Przebieg: 2005 Śr. spalanie: 8
Stefan 06.07.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Witam poruszam sie Vectra C 2.2 DTI automat kombi od 2011. w momencie zakupu miała 180tkm, nie miałem żadnych problemów z pompą wtryskową czego się obawiałem, co cieszy nie ma dpf wiec nie ma problemu z jazdą po mieście, Trzeba się tym nauczyć jeździć wtedy mało pali. Jak na 2.2 nie ma zbyt dużej mocy, to to zapewnia moim zdaniem bezawaryjność.Mechanik twierdzi że długo cieszyć się pompą wtryskową wystraczy umiejętnie wymieniać filtr paliwa inaczej można zabić pompę.Z napraw drobne elementy zawieszenia jak to na naszych drogach jest każdy wie polecam.Rewelacja wielkość/komofort koszty vs cena. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: vectra c 2.2DTI/125KM Rok / Przebieg: 2004 290000 Śr. spalanie: 6.9

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.3 CDTI
Silniki 1.3 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2011)
Silniki 1.3 CDTI (2004-2009)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Fiata (2011-2015)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Opla (od 2013)
Rodzina silników 1.7 CDTI
Silniki 1.7 CDTI (2003-2008)
Silniki 1.7 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2007)
Silniki 1.9 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Opla (od 2014)
Inne silniki CDTI
Rodzina silników Ecotec DI/DTI (1996-2005)
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 dCi 173/178KM M9R FAP25.09.2018

Mogę jedynie potwierdzić opinię o 2.0dCi w tej wersji macowej, padają panewki, a koszty naprawy są bardzo wysokie, najlepiej szuka

Odradzam

8.77

Silnik 1.5 Energy dCi 90KM K9K25.09.2018

Silnik jest bardzo oszczędny ale jest małe ale do pewnych prędkości czyli do 100km/h po wyżej znacznie wzrasta bo ponad 7l to wina

Polecam

10.00

Silnik 1.6 CRDI 110KM23.09.2018

Super polecam silnik pracuje idealnie , 120000 tys

Polecam

9.89

Silnik 2.0 D4 177KM20.09.2018

Mam wrażenie, że wszystkie negatywne opinie piszą pracownicy lub zwolennicy niemieckiej konkurencji! Auta na oczy nie widzieli a maj

Polecam

7.24

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.