Silnik 2.2 DTiWyświetleń: 52310

Silników DTi używa:

DTi
Silnik 2.2 DTi
Silnik 2.2 DTI jest montowany w samochodach marki Opel oraz Saab, posiada moc 125KM,w całości oparty na silniku 2.0DTI ze zmianą w osprzęcie. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej,współpracuje z kołem dwumasowym. Silnik charakteryzuje się niskim spalaniem,przeciętną kulturą oraz dynamiką. Przy odpowiedniej eksploatacji, regularnej zmianie oleju,filtrów i tankowaniu na sprawdzonych stacjach paliwowych nie sprawiał większych problemów.Jednak jednostka nie jest wolna od problemów,poważnym a zarazem kosztownym może okazać się awaria pompy wtryskowej ,kolejnym mankamentem jest wypalanie się uszczelki pod głowicą .Dodatkowo przypadłością tego modelu jest pobór oleju.Należy szczególnie zwracać uwagę na ilość oleju i często kontrolować jego stan,serwis również zaleca jego częstsze wymiany max 15tys/km. Dużym plusem jest mechanizm rozrządu oparty o łańcuch również jego żywotność jest ograniczona i zdarzają się jego wymiany przy dużych przebiegach ponad 300tys.Układ zasilania/paliwowy potrafi przy niewielkiej  nieszczelności  zapowietrzyć się ,zwłaszcza przy wymianie filtra paliwa !!! Prowadzi to to poważnej usterki pompy wtryskowej. Obecnie na rynku spotkać można jednostki kilku oraz kilkunastoletnie dlatego trzeba wziąć pod uwagę możliwość naturalnego zużycia takich elementów jak turbosprężarka,koło dwumasowe,czy pompy wtryskowej. Na szczęście nie są to tak drogie (po za pompą wtryskową) i skomplikowane elementy jak w przypadku nowoczesnych Diesli z systemem Common Rail.Ze względu na popularność marki Opel na naszym rynku oraz silników diesla,przed zakupem należy bezwzględnie sprawdzić stan silnika oraz jego osprzętu aby oszczędzić sobie kosztownych napraw.

Zalety:
bezobsługowy rozrząd
niskie koszta eksploatacji
dobre poziomy spalania

Wady:
przeciętna kultura pracy
koło dwumasowe
awarie pompy wtryskowej

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Pośredni pompa wtryskowa

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Info Serwis

Rodzaje pompy

Silnik 2,2 DTi (Y22DTR) -Vectra B  pompa wtryskowa  (VP44)  regeneracja 1000zł - 2500zł

Silniki 2.2 DTi  (Y20DTH Y22DTR ) Vectra C  2002-2005  pompę wtryskowa (PSG16)  regeneracji 3000-4000 zł nowa 70000zł 

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 153

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 61
Średnia (głosów 27):
(7.4)
Trwałość
 7.74/10
Utrzymanie
 7.37/10
Dynamika
 7.07/10

Głosy według opinii:

243

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

zdzisław 14.11.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Mam vectrę c z silnikiem 2,2 dti kupiłem przebiegiem 161000 tys zrobiłem 15 tys bez najmniejszych problemów olej i wszystkie filtry co 10,000 tys. wymiana ponieważ łańcuch i turbina smarowana jest tym samym olejem co silnik a to bardzo ważne.Zimą przy -15 stopni odpala na dotyk paliwo tylko w dobrych stacjach.Zasada jest jedna jaki by to nie był silnik trzeba dbać a będzie wszystko dobrze.Łańcuch w tym silniku potrafi wytrzymać do 400,000 tys.Panowie trzeba dbać."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 125KM Rok / Przebieg: 161.000 tys. Śr. spalanie: 6 litrów
Michał 29.08.2016
Średnia:
(7.33)
Tak
"Silnik ma bezpośredni wtrysk paliwa a nie pośredni."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Vectra Rok / Przebieg: 2005 Śr. spalanie: 8
Stefan 06.07.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Witam poruszam sie Vectra C 2.2 DTI automat kombi od 2011. w momencie zakupu miała 180tkm, nie miałem żadnych problemów z pompą wtryskową czego się obawiałem, co cieszy nie ma dpf wiec nie ma problemu z jazdą po mieście, Trzeba się tym nauczyć jeździć wtedy mało pali. Jak na 2.2 nie ma zbyt dużej mocy, to to zapewnia moim zdaniem bezawaryjność.Mechanik twierdzi że długo cieszyć się pompą wtryskową wystraczy umiejętnie wymieniać filtr paliwa inaczej można zabić pompę.Z napraw drobne elementy zawieszenia jak to na naszych drogach jest każdy wie polecam.Rewelacja wielkość/komofort koszty vs cena. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: vectra c 2.2DTI/125KM Rok / Przebieg: 2004 290000 Śr. spalanie: 6.9
Grzechu 20.06.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Witam. Mam Zośkę z silnikiem 2.2 dti od 8 lat przywiezioną z zagranicy, ktoś podniósł jej koniki do 145 i teraz mam ponad 300 tyś na liczniku choć nie wiem czy nie był obniżany tęż mechanik straszył pompą, ale regularna wymiana oleju i filtrów daje efekt, jedynym mankamentem w komorze silnika tego auta jest chłodnica klimatyzacji która gnije u dołu trzeba ją co jakiś czas odsunąć od zwykłej chłodnicy i przepłukać bo zbiera się tam błoto. Uszczelka narazie wytrzymuje stan oleju od wymiany do wymiany bez dolewek i nie trzeba go gnieść w czasie ruszania przy podniesionych KM , spalanie trochę niższe po mieści w granicach ok 6,5L a na trasie mieści się w 5L"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Zafira Rok / Przebieg: 2002 Śr. spalanie: 7
Krzychu 18.06.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"Wiki C posiadam od roku. Póki co wszystko gra i śmiga, polecam co roku wymianę wszystkich filtrów wraz z olejem oczywiście. Nigdy nie było problemów, wszędzie dojechałem, dynamika jest spoko, długie przełożenia pozwalają na płynne przyśpieszenie, a spalanie... w mieście najgorzej, spokojna jazda i w 7 litrach się zamknie, na trasie 5,5 to max, pamiętamy oczywiście o "przegonieniu" pająków z rury, nie bać się przycisnąc raz po raz do 4 tys. obr. bo inaczej szlag trafi turbinę, tak czy owak polecam!"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Vectra C / 125 KM Rok / Przebieg: 2003 / 215000 km Śr. spalanie: 7.5
Mariusz 22.02.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Jestem 2 właścicielem autka od 6 lat .Trwały pojazd i tani w utrzymaniu.Wymiany oleju co 10 tys. ropa ze stacji i wszystko działa.Jedynie producent w automacie nie podaje wymiany oleju w skrzyni automatycznej.Wymiana co 60 tys. dynamiczna i jest ok.Posiadam BMW E66 i jest bardziej awaryjne od opla "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 125 Rok / Przebieg: 2004/17000 Śr. spalanie: 9
Piotrek 02.01.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"Bardzo Polwcam wystarczy zmieniać olej lać dobrą wachę i lata ja trzeba :)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: opel signum Rok / Przebieg: 370000 Śr. spalanie: 6/8
Karol 01.01.2016
Średnia:
(0.00)
Nie
"Auto super oszczędne i dynamiczne. Bylem zadowolony dopoki nie padla pompa wtryskowa. Na nieszczescie opel zamontowal vp44 ktora jest cholernie droga i nie kazdy specjalista chce sie podjac regeneracji tego ustrojstwa. Cena regeneracji 2000zl. Dziekuje dobranoc"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Astra g Rok / Przebieg: 2003 / 230000 Śr. spalanie: 6.9
Krzysztof 03.12.2015
Średnia:
(7.67)
Tak
"Witam posiada vectre b 2.2 dti nie raz miałem ciśnienie 200 ale byłem cierpliwy moje problemy to uszczelniacze wtyskow bo był problem z dopalaniem ,zrobiłem z kolegą wyszło tanio ,samochód palił dobrze ale jeszcze coś było nie tak wziolem kompresor i strzał w przewód zasilający powietrzem a tu zaskoczenie pompa była sucha a w trzech miejscach lalo się paliwo ,dwa oringi na Arubie i uszczelka pod sterownikiem niestety temperatura robi swoje i lata też uważam że pompa to dobra konstrukcja tylko musi mieć w sobie tylko paliwo to będzie jeździć długo i bez awaryjnie oringi i uszczelka ster wymienilem na aucie poza tym jeszcze wymiana egr i tyle obecny przebieg 260 tys a dalej smiga polecam ten silnik "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Vectra b Rok / Przebieg: 2001r. 260000 Śr. spalanie: 6.5
NIUNIA 07.11.2015
Średnia:
(6.33)
Tak
"vectra c 2.2 dti 5 lat jazdy w kraju+germany daje rade wymiana oleju filtrów co 11000 km castrol 10w40.prędkość max 210km przy wymianie f,paliwa zalać kopułe paliwem pompa sie nie menczy tylko zapala od razu wyczyscie kolektor soncy wraz z przepustnicom spalanie spadnie 1,0l.jażdże na niemcy w 4/5 osób spala 6.5-6.8.hamulce trw-amory kayaba+ sprężyny,świece bosch akum,regeneracja turbiny przy154000km stan dzisiejszy 245000km.na pasa...i for...bym nigdy nie zamienił jak kuż to dalej iść INSIGNIE 2.0 TURBO 22OKM POZDRAWIAM NIUNIA "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 125km Rok / Przebieg: 2003.r 245000 Śr. spalanie: 6.5/6.8/7.2
<<<123>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 2.0d N4722.01.2017

mam ponad 240tys przebiegu i jedyną rzeczą jaka się zepsuła to koło dwumasowe.

Polecam

8.00

Silnik 2.0 TDCI/Ford21.01.2017

moje mondeo mk3 ma 340000 dolewam olej 2t do paliwa i nic nie robnie .jedynie zamontowałem sprzegiełko na alternatorze i kłopot z ko

Polecam

6.79

Silnik 3.0 dCi20.01.2017

wadą tego silnika jest umieszczenie czujników temperatury w króćcu z tworzywa jeśli mamy wyciek płynu chłodzącego nie jesteśmy

Polecam

6.08

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.