Silnik 2.0 CDI 16V 109/140KM (OM640) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 19396

CDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 EcoBlue 8V 95/100KM (Panther)05.08.2020

1,5 Ecoblue 95. 28Tkm Kultura pracy PSA/Renault jednak wyższa - zwłaszcza k9k blue dci. Własna konstrukcja Forda pracuje bardziej d

Polecam

10.00

Silnik 2.0 R4 d 16V 116KM (N47D20)05.08.2020

Klapy wirowe? Z tego co się orientuję w wersji 116 km nie występują...mam ponad 200 tysięcy nalotu i wymieniłem rozrząd za 2500

Polecam

8.00

Silnik 1.6 BlueHDI 8V 115/120KM (DV6FC)05.08.2020

Wszystkie silniki 1,6 BlueHDI 100KM i 120KM posiadają wadę fabryczna paska rozrządu. W książce serwisowej wymiana paska jest przew

Odradzam

7.17

Silnik 1.6 MZR-CD 115KM (Y65)05.08.2020

ważna korekta, wcześniej pisałem o spalaniu 7l/100km, teraz po regeneracji zacisków tylnych hamulców pali mniej bo tylko 6,4l/1000

Polecam

5.89

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 CDI o mocach 82KM 109KM oraz 140KM miał zastosowanie w samochodach mari Mercedes-Bez Klasy A oraz B w latach 2004-2012.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji.Silnik jest nietypowo montowany pod podłogą samochodu,a nie z przodu lub tyle jak to ma  miejsce w większości aut.Jednostka nachylona jest o 60 stopni do przodu i ustawiona poprzecznie.Zamysłem konstruktorów było wykorzystanie jak największej przestrzeni we wnętrzu samochodu.Ma to dużo zalet ale również wad, ponieważ przy jakiejkolwiek awarii niema prostego dostępu do silnika.Przykładem może być np.  awarii sprzęgła z dwumasą koszty wymiany są wiele wyższe a niż w przypadku klasycznych rozwiązań.Jednostka współpracuje z 5 biegową skrzynią w wersji 160CDI, z 6-biegową w wersji 180CDI/200CDI lub bezstopniową Autotronic.W opinii użytkowników silnik uchodzi za trwały jednak jego osprzęt przy wyższych przebiegach lubi być awaryjny co może pochłonąć wysokie koszty ich naprawy i wymiany.Trzeba pamiętać że nowsze modele aut z tą jednostką są serynie wyposażone w filtr cząstek stałych DPF !!! Jednostka charakteryzuje się niskim poziomem spalania i bardzo dobrą dynamiką w wersjach 109 a zwłaszcza najmocniejszej odmianie 140KM.Natomiast odmiana o mocy 82KM jest idealnym rozwiązaniem w jeździe miejskiej zwłaszcza że nie posiada uciążliwego DPF-u.

Zalety:
wysoka kultura pracy
dobra dynamika i elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
awarie wtryskiwaczy
awarie pompy wtryskowej

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 26

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 4):
(7.58)
Trwałość
 8.25/10
Utrzymanie
 6.75/10
Dynamika
 7.75/10

Głosy według opinii:

31

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mercedes B 13.02.2020
Średnia:
(4.67)
Nie

Opinia: Jazda z tym silnikiem to przyjemność, ale nie wiem jaką trzeba mieć wyobraźnię, żeby dostęp do skrzyni biegów i koła dwumasowego był dopiero po wyjęciu jednostki napędowej. Zastanawiam się, czy najsłabsza odmiana 82KM też ma dwumasowę - raczej wątpię.

Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Niskie spalanie

Wady:Czynności serwisowe to katorga

Odmiana silnika: 109Rocznik: 2011Przebieg: 110000 Śr. spalanie: 6
w169 08.12.2019
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: mam 2,0 cdo 140 km. Podkręciłem na prawie 170km. silnik super. Na autostradzie prędkości 160 /170 spalanie około 6 ltrów. Bajka!!!!!!!!!!!

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:małe spalanie , duża moc i nie jest to silnik od Renault!!! Nie porównujcie śmietnika 1,5 cdi z 2,0

Wady:brak

Odmiana silnika: 140Rocznik: 2009Przebieg: 135000 Śr. spalanie: 5.5
Grzegorz 02.04.2015
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Silniczek super małe spalanie, brak dwumasy, DPF i niekłopotliwy w eksploatacji. Nie jest to silnik od Renault ale 2.0 Mercedesa w różnych wersjach mocy zaczynając od 82km. Trochę za słaby ale do miasta jest super.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 82Rocznik / Przebieg: 2006 Śr. spalanie: 6.5
Adam 03.11.2013
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: Mercedes od kilku lat montuje silniki z oznaczeniem 160 CDI od Reno. Silnik 160 CDI o mocy 90 KM to francuski motor 1.5 dci. Nie wiem dla czego na tym portalu tego nie piszą.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Scenik 1.5 dci.

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników OM654/656 (od 2016)
Rodzina silników OM607/626 (od 2012)
Rodzina silników OM651 (od 2014)
Rodzina silników OM651 (2008-2015)
Rodzina silników OM642 (od 2005)
Silniki 3.0 V6 d stosowane od roku 2012
Silniki 3.0 V6 BlueTec stosowane w latach 2009-2015
Silniki 3.0 V6 CDI stosowane w latach 2005-2011
Rodzina silników OM639/640 (2004-2012)
Rodzina silników OM646/647/648 (2002-2010)
Rodzina silników OM628/629 (1999-2010)
Rodzina silników OM660 (od 1998)
Rodzina silników OM611/612/613 (1997-2006)
Rodzina silników OM668 (1997-2005)
Rodzina silników OM606 (1993-2001)
Rodzina silników OM605 (1993-2001)
Rodzina silników OM604 (1993-1998)
Rodzina silników OM602 (1985-2000)

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.