Silnik 2.1 CDI OM651 170/204KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 31950

Silników używa:

CDI
Silnik 2.1 CDI OM651 170/204KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 6.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: co 25.000 km lu 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.1 CDI spotykamy w Mercedesach klasy C oraz E jak również w samochodach Infinity . W zależności od modelu posiada moc 170KM i 204KM. Najmocniejsza wersja 170 konna rozpędza C klasę do setki w 8,5 sekund.Prędkość maksymalna to 230k/h. Bardzo dobre osiągi jeśli chodzi o spalanie 10l w jeździe miejskiej , w trasie około 6l.Właśnie ta odmiana o mocy 170KM z oznaczeniem OM651 weszła do produkcji w 2008 roku miała zastosowanie w Infinity.Jednostka posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch.Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek co przekłada się na lepsze osiągi.Te oraz wiele innych rozwiązań miało wpłynąć na osiągnięcie maksymalnie najlepszych parametrów oraz zredukowania emisji spalin Co2 do minimum.Jak przystało na nowoczesnego diesla silnik od 2008 roku współpracuje z Filtrem cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro5 a od 2010 roku Euro6.Kierowcy chwalą sobie jednostkę za dpobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz niski poziom spalania.Bezsprzecznie największym jednostki atutem jest niska awaryjność.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
niska awaryjność
niski poziom spalania
bardzo trwała jednostka

Wady:
koszty serwisu
awarie DPF w wersjach po 2008r

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 98

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 36
Średnia (głosów 9):
(9.59)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9.33/10
Dynamika
 9.44/10

Głosy według opinii:

90

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marcin 15.10.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"W212 po lifcie ( ostatni model W212), data produkcji 2014.01. , silnik om 651.924 , skrzynia aut. 7G Tronic plus Przebieg 310 000,0 km bez żadnej awarii. Do dziś świetna dynamika, spalanie średnie 8,0 l/100. Eksploatacja głownie autostradowa Warszawa Paryż Frankfurt n M. Nie zauważyłem spadku mocy i jakichś niepożądanych elementów. Szczerze polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: W212 Rok / Przebieg: 2013/310000 Śr. spalanie: 8
maciej 05.09.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"mam 220 cdi 170km w glk. Silnik dynamiczny 400nm i bardzo oszczędny. Skrzynia manualna, felgi 19 a spalanie z 5tys.km to 5,7. Jak na mase i aerodynamike bylem w szoku. 290tys.km i zero poboru oleju. Bezobsługowy silnik"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: glk 220cdi Rok / Przebieg: 2010/290000 Śr. spalanie: 5.7
pawel 23.06.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"motor ma biturbo i rewelacyjnie sprawuje sie w klasie e mercedesa z 2011 roku.przy 199 tys przytkał się dpf.koszt czyszczenia,wyminy czujnika i diagnozy 1 tyś zl.średnie spalanie 6.1 l/100 ,w górach 8,w mieście 9-10.z wiekim robi sie troche glosny i słabszy,ale na brak mocy trudno narzekać.skrzynia 7 g tronic,biturbo-silnik rzadko dobija do 2000 obrotów.mam jeszcze oryginalny akumulator."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 22cdi ;e klasa,170 kM,400Nm Rok / Przebieg: 2011/205000 Śr. spalanie: 6.1
Seba 05.04.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
""Posiadam Infiniti q50 z tym silnikiem, jednakże trochę przekonstruowanym przez Infiniti. Jest świetny 400Nm robi swoje. Zarówno przy małych i dużych prędkościach spalanie optymalne i dynamika samochodu bardzo dobra. Jedna uwaga to trochę głośny. Póki co jest nowy 25tyś km i zero problemów.""
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Infiniti q50 2.2d 170KM Rok / Przebieg: 25500 Śr. spalanie: 7.1
Seba 05.04.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Posiadam Infiniti q50 z tym silnikiem, jednakże trochę przekonstruowanym przez Infiniti. Jest świetny 400Nm robi swoje. Zarówno przy małych i dużych prędkościach spalanie optymalne i dynamika samochodu bardzo dobra. Jedna uwaga to trochę głośny. Póki co jest nowy 25tyś km i zero problemów."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Infiniti q50 2.2d 170KM Rok / Przebieg: 25500 Śr. spalanie: 7.1
<<<12>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników OM654/656 (od 2016)
Rodzina silników OM607/626 (od 2012)
Rodzina silników OM651 (od 2014)
Rodzina silników OM651 (2008-2015)
Rodzina silników OM642 (od 2005)
Silniki 3.0 V6 d stosowane od roku 2012
Silniki 3.0 V6 BlueTec stosowane w latach 2009-2015
Silniki 3.0 V6 CDI stosowane w latach 2005-2011
Rodzina silników OM639/640 (2004-2012)
Rodzina silników OM646/647/648 (2002-2010)
Rodzina silników OM628/629 (1999-2010)
Rodzina silników OM660 (od 1998)
Rodzina silników OM611/612/613 (1997-2006)
Rodzina silników OM668 (1997-2005)
Rodzina silników OM606 (1993-2001)
Rodzina silników OM605 (1993-2001)
Rodzina silników OM604 (1993-1998)
Rodzina silników OM602 (1985-2000)

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDCI 136/140KM (PSA)20.10.2018

Posiadam dwa s-maxy. W jednym po 230 tyś a drugim po 210 tyś urwał się zawór, powodem było wyrobienie się dzwigienki zaworowej.

Odradzam

8.46

Silnik 2.0 TDCI 140KM DPF (PSA)20.10.2018

Posiadam 2 s-maxy z silnikiem 2.0 140 km qxwb. W jednym po 230 tyś km A w drugim po 215 tyś km urwał się zawór. Przyczyną było

Odradzam

7.73

Silnik 1.5 dCi 110KM K9K FAP20.10.2018

Nigdy więcej diesla ! Drogie części i serwis, spalanie 6 owszem jak się bardzo ostrożnie po emerycku jedzie, bo na autostradzie pr

Odradzam

8.58

Silnik 1.3 Multijet 75KM19.10.2018

Bardzo dobry silnik, punto zakupione z przebiegiem 200tys, teraz ma 300 tys, jedyna usterka to lekkie zapocenie obudowy filtra paliwa k

Polecam

9.05

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.