Silnik 2.1 CDI 120/136KM (OM651 red.) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 17531

CDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 16V 136KM (D4 204T)01.07.2020

Bardzo dynamiczny silnik , Na polskie drogi wystarczający .

Polecam

9.43

Silnik 1.9 DDiS 129KM (Renault F9Q)01.07.2020

Ten silnik to jedno wielkie zło. Stosując się do podstawowych wytycznych przy eksploatacji samochodu z silnikiem diesla (wymiana ole

Odradzam

3.67

Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH)30.06.2020

Jest ok ale pod pewnymi warunkami, serwis zalecany lepiej skrócić o połowę np olej wymieniać co 15tys, rozrząd przy 75tys itd

Polecam

7.14

Silnik 1.2 TDI 12V CR 75KM (EA189)30.06.2020

moim zdanie bardzo przyzwoity silnik. zrobiłem z nim już 100tyś km i jedyny problem to EGR. skłaniam się do wymiany na nowy i to o

Polecam

8.20

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.1 CDI  o mocach 120/136KM był stosowany w większości modeli Mercedes .Jednostka posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch.Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek co przekłada się na lepsze osiągi.Te oraz wiele innych rozwiązań miało wpłynąć na osiągnięcie maksymalnie najlepszych parametrów oraz zredukowania emisji spalin Co2 do minimum.Jak przystało na nowoczesnego diesla silnik od 2008 roku współpracuje z Filtrem cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro5 a od 2010 roku Euro6.Kierowcy chwalą sobie jednostkę za dpobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz niski poziom spalania.Bezsprzecznie największym jednostki atutem jest niska awaryjność.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
niska awaryjność
niski poziom spalania
bardzo trwała jednostka

Wady:
koszty serwisu
awarie wtryskiwaczy
awarie filtra DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 26

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 2):
(8.67)
Trwałość
 7/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

11

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

mercedes c 180 cdi,auto stop, combi 07.01.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Nasze auto ma juz 7 lat.My uzywamy 3 lata.Co do awarii-tylko zepsuta wycieraczka tylna.Koszty obslugi oceniam jako srednie.Przekladajac koszty-to dodajac awarie do przegladow,to w porownaniu do fiata,mercedes c 180,2013 rocznik jest tanszy w utrzymaniu.Silnik bezawaryjny.Przejechane juz 300000. Oleju nie bierze.Przyspieszenie dobre.Manualna skrzynia,taka chcielismy.Ogolnie oceniamy ten model na 5 z plusem.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Bardzo pojemny,nawet dla wiekszych pasazerow.Jest dosc sztywny na trasie.Wysokosc zawieszenia regulowana automatycznie.BARDZO oszczedny!!Nie uzywamy systemu auto-stop,i auto nie pali srednio wiecej niz 4,9 l.Bezawaryjny.Normalny koszt obslugi.Dobre osiagi.

Wady:Jak na razie brak.

Odmiana silnika: Silnik 2.1 CDI 120Rocznik: 2013Przebieg: 300000 Śr. spalanie: 4.9 l na 100 km
krzysztof 21.10.2018
Średnia:
(7.33)
Nie

Opinia: awaria wtryskiwaczy , awaria pompy , oleju wyciek oleju od strony skrzyni

Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: w212 e220 170KMRocznik / Przebieg: 2014 277000 Śr. spalanie: 7.2

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników OM654/656 (od 2016)
Rodzina silników OM607/626 (od 2012)
Rodzina silników OM651 (od 2014)
Rodzina silników OM651 (2008-2015)
Rodzina silników OM642 (od 2005)
Silniki 3.0 V6 d stosowane od roku 2012
Silniki 3.0 V6 BlueTec stosowane w latach 2009-2015
Silniki 3.0 V6 CDI stosowane w latach 2005-2011
Rodzina silników OM639/640 (2004-2012)
Rodzina silników OM646/647/648 (2002-2010)
Rodzina silników OM628/629 (1999-2010)
Rodzina silników OM660 (od 1998)
Rodzina silników OM611/612/613 (1997-2006)
Rodzina silników OM668 (1997-2005)
Rodzina silników OM606 (1993-2001)
Rodzina silników OM605 (1993-2001)
Rodzina silników OM604 (1993-1998)
Rodzina silników OM602 (1985-2000)

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.