Silnik 320 CDIWyświetleń: 11869

Silników CDI używa:

CDI
Silnik 320 CDI
Silnik 320 CDI występuje w marce Mercedes w zależności od modelu posiadał moc 197KM,204KM,224KM,225KM.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
przyzwoity poziom spalania
trwała jednostka napędowa
niska awaryjność

Wady:
wysokie koszty serwisu i części

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd:

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: .

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 52

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 15
Średnia (głosów 3):
(9.56)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 8.67/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

MM 26.10.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Wg. mnie najlepszy silnik,i to ten rzędowy.Bardzo ładna kultura pracy,osągi ,w stosunku do spalania rewelacja.Posiadam takiego mietka od 5 lat i nie zamierzam zmieniać na nic innego.Zero broblemów (silnik bez dpf),najsłabszym punktem tego auta jest sprzęgło hydrokinetyczne,co przy ciężkiej nodze daje trochę po kieszeni,ale można wytrzymać.Pozdrawiam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mercedes E211 320 CDI 204KM
Kuba 05.05.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik V6 bardzo dobra kultura pracy,cicho i równo.ładnie przyspiesza i przy tym słychać tylko pomruk CDI-ka.Jak dla mnie silnik bardzo dobry,żadnych awarii,spalanie na dobrym poziomie średnio 9Ldodam że jeżdżę spokojnie.Utrzymanie w normie,ale trzeba się liczyć z kosztami serwisów jeżeli wykonujemy w ASO ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mercedes CLS 320 CDI 224KM 2007r 190 TYŚ
tommy 09.06.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"dla mnie rewelacja - 260 tyś i nic - śmiga jak nówka (w 211)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: w211

Komentarze użytkowników

0 #1 Krystian 06.04.2017
W/g mnie rzedowka bije na głowę V6 pod względem kultury, a przede wszystkim spalania - spokojnie można zejść poniźej 7 litrów. Ach a gdyby miała tylko skrzynię 7g zamiast 5g to byłoby auto kompletne. Airmatic super sprawa podczas dynamicznego latania, ale drogi w naprawach. Mój 320cdi Avantgarde 204KM z 2004r.

Najnowsze komentarze

Krystian
06.04.2017
0
W/g mnie rzedowka bije na głowę V6 pod względem kultury, a przede wszystkim spalania - spokojnie można zejść poniźej 7 litrów. Ach a gdyby miała tylko skrzynię 7g zamiast 5g to byłoby auto kompletne. Airmatic super sprawa podczas dynamicznego latania, ale drogi w naprawach. Mój 320cdi Avantgarde 204KM z 2004r.

Najnowsze opinie

Silnik 1.5 dCi30.04.2017

Mam już drugie auto z tym silnikiem. Pierwsze to Nissan Note 86 km, praktycznie tylko wymiana oleju wraz z filtrami, co 15000 km, abso

Polecam

7.98

Silnik 1.4 TDI DPF CR29.04.2017

wytłumaczćie mi proszę jak TDI 3 cylindrowe może mieć 16 zaworów

Polecam

7.67

Silnik 1.9 CDTi28.04.2017

Posiadam zafirę 1.9CDTI 150KM Z 2006r. Kupiłem z przebiegiem 235 000 w 2013r. od wujka który ją miał od przebiegu 160 000. Była s

Polecam

7.14

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.