Silnik 3.2 R6 CDI 32V OM648 ('02-'05)Wyświetleń: 18101

Silników używa:

CDI
Silnik 3.2 R6 CDI 32V OM648 ('02-'05)

Liczba cylindrów: 6

Liczba zaworów: 32

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 7.3 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po: co 15.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 320 CDI  o mocy 204KM miał zastosowanie w modelach Mercedes-Benz klasy E oraz S.Jest następcą odmiany OM613 w którym został zmodyfikowany nieznacznie osprzęt.Konstrukcja bloku wykonana z żeliwa,głowica cylindrów ze stopu wtrysk bezpośredni realizowanym przy pomocy systemu Common Rail o ciśnieniu 1600 Bar.Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii oraz kołem dwumasowym.Rozrząd oparty na łańcuchu-podwójne wałki rozrządu napędzane dwustronnie łańcuchem.Silnik charakteryzował się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością,samochody z tym silnikiem bezproblemowo pokonywały przebiegi ponad 500-tys/km !!!. Dużym atutem jednostki jest bardzo trwały układ wtryskowy oraz  turbosprężarka i sprzęgło z kołem dwumasowym.Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bardzo trwałą i mało awaryjną jednostkę a jego kultura pracy oraz dynamika jest na bardzo wysokim poziomie.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
przyzwoity poziom spalania
trwała jednostka napędowa
niska awaryjność

Wady:
wysokie koszty serwisu oraz części

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 61

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 20
Średnia (głosów 3):
(9.56)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 8.67/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

MM 26.10.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Wg. mnie najlepszy silnik,i to ten rzędowy.Bardzo ładna kultura pracy,osągi ,w stosunku do spalania rewelacja.Posiadam takiego mietka od 5 lat i nie zamierzam zmieniać na nic innego.Zero broblemów (silnik bez dpf),najsłabszym punktem tego auta jest sprzęgło hydrokinetyczne,co przy ciężkiej nodze daje trochę po kieszeni,ale można wytrzymać.Pozdrawiam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mercedes E211 320 CDI 204KM
Kuba 05.05.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik V6 bardzo dobra kultura pracy,cicho i równo.ładnie przyspiesza i przy tym słychać tylko pomruk CDI-ka.Jak dla mnie silnik bardzo dobry,żadnych awarii,spalanie na dobrym poziomie średnio 9Ldodam że jeżdżę spokojnie.Utrzymanie w normie,ale trzeba się liczyć z kosztami serwisów jeżeli wykonujemy w ASO ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mercedes CLS 320 CDI 224KM 2007r 190 TYŚ
tommy 09.06.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"dla mnie rewelacja - 260 tyś i nic - śmiga jak nówka (w 211)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: w211

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników OM654/656 (od 2016)
Rodzina silników OM607/626 (od 2012)
Rodzina silników OM651 (od 2014)
Rodzina silników OM651 (2008-2015)
Rodzina silników OM642 (od 2005)
Silniki 3.0 V6 d stosowane od roku 2012
Silniki 3.0 V6 BlueTec stosowane w latach 2009-2015
Silniki 3.0 V6 CDI stosowane w latach 2005-2011
Rodzina silników OM639/640 (2004-2012)
Rodzina silników OM646/647/648 (2002-2010)
Rodzina silników OM628/629 (1999-2010)
Rodzina silników OM660 (od 1998)
Rodzina silników OM611/612/613 (1997-2006)
Rodzina silników OM668 (1997-2005)
Rodzina silników OM606 (1993-2001)
Rodzina silników OM605 (1993-2001)
Rodzina silników OM604 (1993-1998)
Rodzina silników OM602 (1985-2000)

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D4D 90KM16.07.2018

Auto w moich rękach od 9 lat. Jedyna awaria to nieszczęsne zaworki SCV przy przebiegu około 200 tyś. Aktualny przebieg prawie 300 t

Polecam

8.72

Silnik 2.4 DI-D MIVEC 154/181KM16.07.2018

Nowoczesny silnik cichy i bardzo oszczędny jak na auto w którym się znajduje,długo szukałem tego typu auta z dobrym silnikiem.Ten

Polecam

10.00

Silnik 2.2 CRDI D4EB 150KM13.07.2018

Witam , samochód naprawdę godny uwagi , 2.2 CRDI 150KM 4X4 2008r bez DPF fabrycznie , jak na swoje gabaryty niewiele pali 7.5l , komf

Polecam

7.67

Silnik 1.9 TDI (91-98)12.07.2018

Silnik miałem w Skodzie Octavi I - nigdy nie zawiódł. Od przebiegu 191 kkm do 375 kkm zdarzały się jedynie awarie osprzętu - 2 ra

Polecam

7.37

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.