Silnik 1.3 TDCi 75KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 14849

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM (DV6TED4)05.12.2019

Peugeot 307 SW 1.6 HDi 109 KM z FAPem (9HZ) zrobione 75 000 km od 233 000 do 308 000 km. Silnik pracuje bez zastrzeżeń - głównie tr

Polecam

7.37

Silnik 1.9 TDI 8V PD 105KM (EA188)01.12.2019

Silnik miałem w VW Jetta w konfiguracji z DSG. Jedyna naprawa jaką wykonałem przez ponad 10 lat i 280 tyś przebiegu to koło dwumas

Polecam

7.88

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)29.11.2019

Silnik bardzo oszczędny choć troszkę brakuje muu koni

Polecam

7.35

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)29.11.2019

Moja meganka od nowości w rodzinie. Obecnie przebieg 101tyś. Awaryjność znikoma. Jedna świeca żarowa do wymiany. Silnik cichy i w

Polecam

7.35

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.3 TDCI o mocy 75 KM jest montowany w modelu 2giej generacji forda Ka i posiada 75KM. Konstrukcyjnie i technologicznie został opracowany przez koncern Fiat w przypadku Forda nosi nazwę Duratorq TDCI. Jednostka 4 cylindrowa posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich największą zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Silnik współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek. Na jej korzyść przemawia dosyć prosta konstrukcja łatwiejsza w ewentualnej naprawie. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu opart o łańcuch. Wśród kierowców ten mały silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy,elastyczność oraz niskie spalanie. Jednostka występowała z lub bez Filtra cząstek stałych. Przed zakupem auta dobrze sprawdzić czy interesujący nas model posiada ten problematyczny element. Innowacyjne rozwiązania technologiczne zastosowane w silniku zostały nagrodzone tytułem Engine of the year 2005.

Zalety:
niski poziom spalanie
wysoka kultura pracy
trwały układ wtryskowy
bezobsługowy rozrząd -łańcuch
brak koła dwumasowego

Wady:
niska trwałość sprzęgła
przeciętna dynamika
awarie zaworu EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 24

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 2):
(8.17)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 9.5/10
Dynamika
 6/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

opel corsa 15.11.2019
Średnia:
(7.33)
Tak

Opinia: uwaga na łańcuch rozrządu!!! trzeba też wymieniać, ja niestety sugerowałem się tym co serwis mówi "bezobsługowy" zerwał się przy 150tyś ( opel Corsa D 2009r). na szczeście poszły tylko dzwigienki zaworowe, został założony nowy łańcuch i silnik jak nowy działał.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (5/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: 75Rocznik: 2009Przebieg: 150000 Śr. spalanie: 4.5
Seba 28.12.2014
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: silnik sprawuje się bardzo dobrze żadnych problemów,auto użytkowane w mieście średni spala 6.L kupione w salonie w2009r do dziś tylko serwis co 20tys olej,filtry,klima przebieg 80tys .

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Ford Ka 2009r 80tys 1.3TDCI 75KM

Samochody z tym silnikiem

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów