Silnik 1.3 TDCi 16V 75KM (MultiJet) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 17101

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 16V 136KM (D4 204T)01.07.2020

Bardzo dynamiczny silnik , Na polskie drogi wystarczający .

Polecam

9.43

Silnik 1.9 DDiS 129KM (Renault F9Q)01.07.2020

Ten silnik to jedno wielkie zło. Stosując się do podstawowych wytycznych przy eksploatacji samochodu z silnikiem diesla (wymiana ole

Odradzam

3.67

Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH)30.06.2020

Jest ok ale pod pewnymi warunkami, serwis zalecany lepiej skrócić o połowę np olej wymieniać co 15tys, rozrząd przy 75tys itd

Polecam

7.14

Silnik 1.2 TDI 12V CR 75KM (EA189)30.06.2020

moim zdanie bardzo przyzwoity silnik. zrobiłem z nim już 100tyś km i jedyny problem to EGR. skłaniam się do wymiany na nowy i to o

Polecam

8.20

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.3 TDCI o mocy 75 KM jest montowany w modelu 2giej generacji forda Ka i posiada 75KM. Konstrukcyjnie i technologicznie został opracowany przez koncern Fiat w przypadku Forda nosi nazwę Duratorq TDCI. Jednostka 4 cylindrowa posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich największą zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Silnik współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek. Na jej korzyść przemawia dosyć prosta konstrukcja łatwiejsza w ewentualnej naprawie. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu opart o łańcuch. Wśród kierowców ten mały silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy,elastyczność oraz niskie spalanie. Jednostka występowała z lub bez Filtra cząstek stałych. Przed zakupem auta dobrze sprawdzić czy interesujący nas model posiada ten problematyczny element. Innowacyjne rozwiązania technologiczne zastosowane w silniku zostały nagrodzone tytułem Engine of the year 2005.

Zalety:
niski poziom spalanie
wysoka kultura pracy
trwały układ wtryskowy
bezobsługowy rozrząd -łańcuch
brak koła dwumasowego

Wady:
niska trwałość sprzęgła
przeciętna dynamika
awarie zaworu EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 24

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 2):
(8.17)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 9.5/10
Dynamika
 6/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

opel corsa 15.11.2019
Średnia:
(7.33)
Tak

Opinia: uwaga na łańcuch rozrządu!!! trzeba też wymieniać, ja niestety sugerowałem się tym co serwis mówi "bezobsługowy" zerwał się przy 150tyś ( opel Corsa D 2009r). na szczeście poszły tylko dzwigienki zaworowe, został założony nowy łańcuch i silnik jak nowy działał.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (5/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: 75Rocznik: 2009Przebieg: 150000 Śr. spalanie: 4.5
Seba 28.12.2014
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: silnik sprawuje się bardzo dobrze żadnych problemów,auto użytkowane w mieście średni spala 6.L kupione w salonie w2009r do dziś tylko serwis co 20tys olej,filtry,klima przebieg 80tys .

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Ford Ka 2009r 80tys 1.3TDCI 75KM

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.