Silnik 1.4 TDCI 68KM ('00-'08) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 79379

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d M4715.02.2019

Jak juz pisalem (R) przy M47 D20TU jest nadal super jednastka przebieg aktualny 284.000km, pierwszy akumulator i pierwszy DPF bez jakic

Polecam

8.53

Silnik 1.6 TDCi 16V 90KM15.02.2019

Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litr

Polecam

8.74

Silnik 2.0d M4713.02.2019

bmw to jednak bmw sama marka mowi za siebie drogie sa ale warte tych pieniedzy

Polecam

8.53

Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD)13.02.2019

"To i ja dodam coś od siebie. Silnik siedzi w Xsara Picasso. Problemów z nim nie ma. Suchy i oleju nie ubywa nic. Spalanie w normie.

Polecam

8.90

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.4 TDCI o mocy 68KM montowany od 2000r do 2008 roku w samochodach marki Ford Fiesta,Fusion oraz Mazda2. Jednostka została opracowana przez francuski koncern PSA przy współpracy inżynierów Forda. zależności o modelu posiadał moc 68KM oraz 70KM. Jednostka 4 cylindrowa posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek.  W roku 2008 wprowadzono szereg zmian mających na celu przestrzeganie norm środowiskowych oraz podniesienie dynamiki silnika. Zainstalowano  filtr cząstek stałych, a system wtrysku oparto o wtryskiwacze firmy Bosch. Niestety DPF (filtr cząstek stałych) należy do jednej z najbardziej awaryjnych części nowoczesnych silników wysokoprężnych. Jednostki te charakteryzują się sporą trwałością ze względu na stosunkowo prostą konstrukcję oraz brak koła dwumasowego. Użytkownicy mogą narzekać na przeciętną moc,dynamikę oraz niską kulturę pracy. Spalanie na przyzwoitym poziomie. Uwaga na tankowane paliwo należy pamiętać o jego dobrej jakości inaczej może dojść do  usterki układu wtryskowego, a konkretnie wtryskiwaczy.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
niskie spalanie
wtryski podlegają regeneracji
niskie ceny serwisu i części
łatwa dostępność części

Wady:
przeciętna kultura pracy
awarie turbosprężarki
lejące wtryski-wrażliwe na złej jakości paliwo


Dodatkowe informacje eksploatacyjne

W silnikach TDCI/HDI występowały dwa rodzaje zasilania Bosch i Siemens !!!

Przed zakupem warto się upewnić które wtryski posiada dany model auta

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 151

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 78
Średnia (głosów 14):
(7.64)
Trwałość
 9.36/10
Utrzymanie
 7.57/10
Dynamika
 6/10

Głosy według opinii:

140

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Ford Fusion 18.01.2019
Średnia:
(7.00)
Tak
"W małym i lekkim F.Fusion, jeżdżąc samemu na krótkich dystansach dynamika zadowalająca...ale nie polecam absolutnie dla jazdy rodzinnej, szczególnie w trasy. Wówczas żeby jako tako przyśpieszać trzeba się liczyć ze spalaniem ok.7,5 - 8 l/100 km. Spokojna jazda "wokół komina" to 5 l/ 100 km. U mnie auto zrobiło 55 tyś.km (kupione z prawdopodobnym przebiegiem 161 tyś). Do tej pory: wymiana zimnej części turbiny, awaria czujnika położenia wału, nieznaleziona awaria "trzęsącego się silnika" (robi to czasami) - wtryskiwacze ok, jeżdżę tak i nie zamierzam się tym denerwować. Silnik dość głośny, ale dla auta miejskiego dobry. Oczywiście paliwo Premium + olej 5W30 co 15 tyś.km. Zimą odpala bez zająknięcia."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: 1,4 TDCI / HDI Rocznik / Przebieg: 2004 Śr. spalanie: 5.5
Aleksander 01.09.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"Generalnie silnik bezawaryjny (raz padł czujnik położenia wału po 150 tysiącach i lawetka :) ). Spalanie - z uwagi na brakujące kilkadziesiąt Nm i tyle samo KM tzreba go na trasie kręcić do 3.5-4 tysiąca żeby w 3 osoby jechać na wakacje i nie byc zawalidroga a niemieckiej autostradzie. I wtedy pali nawet 6.5 litra ale znosi godnie to kilkunatsogodzinne żyłowanie. Poza tym zmniejszono interwał wymiany paska do 140 tysięcy z 240 tysiecy (tyle miałem w tym samym silniku w citroenie C2) - to informacja z serwisu i proszę to w opisie skorygować zwłaszcza dla tych, co jeżdzą po mieście głownie. Ma taką bolaczkę, że dopiero turbo sie zgłasza na dobre po 2 tysiącach i na klimie brakuje czasem poweru. No cóż idełem by było minimum te 85 koni i 180-200 Nm. Poza tym silnik nie do zajechania a konstrukcja 8V - genialna. Jadąc na trasie 120-130 KM/h i nie przekraczając 3-3.200 obrotów/mi można utrzymać spalanie na poziomie 4.8-5 l. Silnik cichy (nie jak ktoś pisał, że głosny) i nie raz pytano mnie czy to benzyniak - taka ciekawostka. Genialny bieg III. Dużo miejsca z przodu i z tyłu, bagażnik na walizkę rodzinną + ewentualnie WizzAir :) Pełno zamienników w częściach i pisanie przy fordach o drogim serwisie to częściowy brak znajomości tematu. Serwis ASO faktycznie ceny z księżyca. POLECAM do jazdy miejskiej/mieszanej i na wakacyjne wyjazdy"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 1.4 TDCi 68 KM Rocznik / Przebieg: 2010/167000 Śr. spalanie: 5.2
Łukasz 05.04.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"Jak najbardziej polecam, jeździłem kilka razy trasę Polska-Holandia, przy średniej prędkości 130 km/h czyli około 3500 obrotów i średnie spalanie wychodziło około 5 litrów koszt takiej trasy to 75 euro w jedną stronę (1200 kilometrów). Nigdy się nie zawiodłem zawsze odpalał, nawet w największe mrozy, a samochód stoi w blaszaku. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Fiesta Rocznik / Przebieg: 2006 / 242000 Śr. spalanie: 4.3
Juan Carlos 30.07.2017
Średnia:
(7.67)
Tak
"Z mocą szału nie ma, ale za to oszczędny i bezawaryjny. Idealny na dłuższe trasy po drogach przyspieszonych - lecisz sobie spokojnie 120, a spalanie 4 litry. Brak problemów z rozruchem w zimę - grzałka w filtrze paliwa. A z wad to fatalne umiejscowienie świec żarowych, wysoka cena filtra paliwa, przecierające się wężyki od paliwa pod filtrem powietrza, nieszczelne szybkozłączki na układzie paliwowym, wolne rozgrzewanie w zimę, utrudniona zmiana biegów - zacierający się trzpień na tulei, nieco utrudniona obsługa filtra oleju, dużo połączeń na torxy. Wrażliwy na jakość paliwa. Ale z tak niskim spalaniem można śmiało lać lepsze gatunki ropy, a i tak się wyjdzie na swoje. Polecam dla spokojnych kierowców, jeżdżących z małym obciążeniem, nie chcących się martwić o awarie. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Fiesta 68KM Rocznik / Przebieg: 2008. 135000 Śr. spalanie: 4/5.5
Dawid 06.10.2016
Średnia:
(6.33)
Tak
"Trochę głośny, ale do zniesienia. Do 2 tyś obr. jest bardzo oszczędny.(100 km/h przy 2000 tys. obr.na 5 biegu).Przy prędkości 140-160 km/h w trasie (400 km) spalił ok 7l/100km. Ale uwaga!!! Występują wersje z dwumasą...Moja padała przy 210000 km.Słabym punktem jest też regulator ładowania. "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: Fusion / 68 KM Rocznik / Przebieg: 232000 Śr. spalanie: 5
<<<123>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.