Silnik 1.4 TDCI 68KM ('00-'08) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 75573

TDCI
Silnik 1.4 TDCI 68KM ('00-'08)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000-240.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

W silnikach TDCI/HDI występowały dwa rodzaje zasilania Bosch i Siemens !!!

Przed zakupem warto się upewnić które wtryski posiada dany model auta

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.4 TDCI o mocy 68KM montowany od 2000r do 2008 roku w samochodach marki Ford Fiesta,Fusion oraz Mazda2. Jednostka została opracowana przez francuski koncern PSA przy współpracy inżynierów Forda. zależności o modelu posiadał moc 68KM oraz 70KM. Jednostka 4 cylindrowa posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek.  W roku 2008 wprowadzono szereg zmian mających na celu przestrzeganie norm środowiskowych oraz podniesienie dynamiki silnika. Zainstalowano  filtr cząstek stałych, a system wtrysku oparto o wtryskiwacze firmy Bosch. Niestety DPF (filtr cząstek stałych) należy do jednej z najbardziej awaryjnych części nowoczesnych silników wysokoprężnych. Jednostki te charakteryzują się sporą trwałością ze względu na stosunkowo prostą konstrukcję oraz brak koła dwumasowego. Użytkownicy mogą narzekać na przeciętną moc,dynamikę oraz niską kulturę pracy. Spalanie na przyzwoitym poziomie. Uwaga na tankowane paliwo należy pamiętać o jego dobrej jakości inaczej może dojść do  usterki układu wtryskowego, a konkretnie wtryskiwaczy.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
niskie spalanie
wtryski podlegają regeneracji
niskie ceny serwisu i części
łatwa dostępność części

Wady:
przeciętna kultura pracy
awarie turbosprężarki
lejące wtryski-wrażliwe na złej jakości paliwo


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 145

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 76
Średnia (głosów 13):
(7.69)
Trwałość
 9.38/10
Utrzymanie
 7.62/10
Dynamika
 6.08/10

Głosy według opinii:

130

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Aleksander 01.09.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"Generalnie silnik bezawaryjny (raz padł czujnik położenia wału po 150 tysiącach i lawetka :) ). Spalanie - z uwagi na brakujące kilkadziesiąt Nm i tyle samo KM tzreba go na trasie kręcić do 3.5-4 tysiąca żeby w 3 osoby jechać na wakacje i nie byc zawalidroga a niemieckiej autostradzie. I wtedy pali nawet 6.5 litra ale znosi godnie to kilkunatsogodzinne żyłowanie. Poza tym zmniejszono interwał wymiany paska do 140 tysięcy z 240 tysiecy (tyle miałem w tym samym silniku w citroenie C2) - to informacja z serwisu i proszę to w opisie skorygować zwłaszcza dla tych, co jeżdzą po mieście głownie. Ma taką bolaczkę, że dopiero turbo sie zgłasza na dobre po 2 tysiącach i na klimie brakuje czasem poweru. No cóż idełem by było minimum te 85 koni i 180-200 Nm. Poza tym silnik nie do zajechania a konstrukcja 8V - genialna. Jadąc na trasie 120-130 KM/h i nie przekraczając 3-3.200 obrotów/mi można utrzymać spalanie na poziomie 4.8-5 l. Silnik cichy (nie jak ktoś pisał, że głosny) i nie raz pytano mnie czy to benzyniak - taka ciekawostka. Genialny bieg III. Dużo miejsca z przodu i z tyłu, bagażnik na walizkę rodzinną + ewentualnie WizzAir :) Pełno zamienników w częściach i pisanie przy fordach o drogim serwisie to częściowy brak znajomości tematu. Serwis ASO faktycznie ceny z księżyca. POLECAM do jazdy miejskiej/mieszanej i na wakacyjne wyjazdy"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 1.4 TDCi 68 KM Rok / Przebieg: 2010/167000 Śr. spalanie: 5.2
Łukasz 05.04.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"Jak najbardziej polecam, jeździłem kilka razy trasę Polska-Holandia, przy średniej prędkości 130 km/h czyli około 3500 obrotów i średnie spalanie wychodziło około 5 litrów koszt takiej trasy to 75 euro w jedną stronę (1200 kilometrów). Nigdy się nie zawiodłem zawsze odpalał, nawet w największe mrozy, a samochód stoi w blaszaku. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Fiesta Rok / Przebieg: 2006 / 242000 Śr. spalanie: 4.3
Juan Carlos 30.07.2017
Średnia:
(7.67)
Tak
"Z mocą szału nie ma, ale za to oszczędny i bezawaryjny. Idealny na dłuższe trasy po drogach przyspieszonych - lecisz sobie spokojnie 120, a spalanie 4 litry. Brak problemów z rozruchem w zimę - grzałka w filtrze paliwa. A z wad to fatalne umiejscowienie świec żarowych, wysoka cena filtra paliwa, przecierające się wężyki od paliwa pod filtrem powietrza, nieszczelne szybkozłączki na układzie paliwowym, wolne rozgrzewanie w zimę, utrudniona zmiana biegów - zacierający się trzpień na tulei, nieco utrudniona obsługa filtra oleju, dużo połączeń na torxy. Wrażliwy na jakość paliwa. Ale z tak niskim spalaniem można śmiało lać lepsze gatunki ropy, a i tak się wyjdzie na swoje. Polecam dla spokojnych kierowców, jeżdżących z małym obciążeniem, nie chcących się martwić o awarie. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Fiesta 68KM Rok / Przebieg: 2008. 135000 Śr. spalanie: 4/5.5
Dawid 06.10.2016
Średnia:
(6.33)
Tak
"Trochę głośny, ale do zniesienia. Do 2 tyś obr. jest bardzo oszczędny.(100 km/h przy 2000 tys. obr.na 5 biegu).Przy prędkości 140-160 km/h w trasie (400 km) spalił ok 7l/100km. Ale uwaga!!! Występują wersje z dwumasą...Moja padała przy 210000 km.Słabym punktem jest też regulator ładowania. "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Fusion / 68 KM Rok / Przebieg: 232000 Śr. spalanie: 5
Krzysztof 03.06.2015
Średnia:
(7.00)
Tak
"nie jest wrazliwy na gorszej jakosci paliwo mam przejechane tym silnikiem ponad 300 000 km na opale i nic sie nie dzieje z silnikem, ha ha ha ,"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: fiesta Rok / Przebieg: 2003 340 000 Śr. spalanie: 5l
<<<123>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM N16A120.11.2018

Przy 200 km/h spalanie 6L, uwielbiam to oraz dobrze oddana moc gdzie kazdy moze sie zdziwić, drogi w zakupie ale nie żałuję.

Polecam

9.17

Silnik 2.2 TDCI 175KM ('06-'10)18.11.2018

Jestem trzecim właścicielem, silnik pracuje ok i mimo upływu lat dalej jest dynamiczny. Spalanie jak na taką masę auta bardzo przy

Polecam

8.71

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.