Silnik 1.6 TDCi 16V 90KM

Silnik 1.6 TDCi 16V 90KMWyświetleń: 226095

Silników używa:

TDCI
Silnik 1.6 TDCi 16V 90KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 240.000km lub 10 lat

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego. Z kołem dwumasowym w zależności od wersji

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2010r

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: Formula Ford 5W30, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Silniki po 2008r mogą posiadać koło dwumasowe !!!

Silniki po 2010r mogą posiadać  DPF!!!

Uwaga na sitko w przewodzie smarowania turbiny!!!

Zalecane jest przy okazji wymiany oleju jego czyszczenie .Niektórzy mechanicy usuwają całkowicie,należy się jednak zastanowić bo konsekwencją mogą kosztowne  do turbiny mogą dostać się nieczystości.Nowy przewód bez problemu można zakupić w serwisie Forda za kwotę około 200zł .

 

 

Najważniejsze informacje o silniku
Silnik 1.6 TDCI/90KM występuje w pojazdach marki Ford ,Volvo, Peugeot ,Citroen (tutaj silnik posiada logotyp HDI). Jednostka została skonstruowana przez francuski koncern PSA przy udziale firmy Ford. Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka w większości nie współpracuje z problematycznym elementem jakim może okazać się dwumasowe koło zamachowe (w niektórych  modelach zwłaszcza po Liftingu 2008r możliwość występowania dwumasy). Silnik 1.6 TDCI 90KM oznaczony jako 9HX(DV6ATED4) występuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek . Takie rozwiązanie może nie przekłada się na generowanie wielkich osiągów jednak obsługa i naprawa w razie awarii należy do tanich i prostych. Z kolei turbosprężarkę o zmiennej geometrii można spotkać w innym 90 konnym silniku o logotypie (9hHV). Przed zakupem pojazdu warto sprawdzić czy posiada Filtr cząstek stałych DPF( w modelach po 2010r możliwość występowania DPF-u) Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głównie w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zapchania resztkami sadzy i w konsekwencji do spadku mocy silnika. Niestety koszt wymiany na nowy element to kwota około 3-4 tys. zł. Aby przedłużyć żywotność silnika wysokoprężnego należy stosować się do zaleceń producenta, dotyczących rodzaju oleju oraz częstotliwości jego wymiany. Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach. W opinii kierowców silnik o mocy 90Km  jest jednostką udaną. Dominują pozytywne komentarze na temat niskich kosztów związanych z eksploatacją oraz ewentualna naprawą. Chwalony jest również za niskie poziomy spalania. Po stronie minusów należy zapisać przeciętna dynamikę oraz kulturę pracy.

Zalety:
Niskie spalanie
trwała jednostka
możliwa regeneracja wtrysków
ceny oraz dostępność części

Wady:
awarie turbiny
lejące wtryski
przeciętna dynamika
zatykające się sitko przewodu smarowania turbiny

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 419

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 152
Średnia (głosów 38):
(8.72)
Trwałość
 9.26/10
Utrzymanie
 9.11/10
Dynamika
 7.79/10

Głosy według opinii:

371

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Tomek 10.03.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Posiadam 1.6 TDCi Duratorq z 2005r.Bardzo dobra jednostka, tani w utrzymaniu,oszczędny bez dwumasy i dpf."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 90KM Rok / Przebieg: 2005 Śr. spalanie: 5.8
krystian 24.09.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"silnik bdb dynamika ale jest błąd ma koło dwu masowe od 2006 roku i trochę kosztuje "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: FOCUS MK2 Rok / Przebieg: 197000 Śr. spalanie: 5
kryst 24.06.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"bdb samochodzik latam i latam 0 kłopotów małe awarie ale zawsze dał rade wrócić do domu bez lawety "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 90 Rok / Przebieg: 2007.192000 Śr. spalanie: 4.7
Wojtek 15.06.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Kupiłem focusa z tym silnikiem z 2005r. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Focus / 90KM Rok / Przebieg: 2005 / 192150 Śr. spalanie: 6
Bogusław 08.05.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Mam auto z tym silnikiem 2009 r ( w moich rękach od 2 lat ) bez dwu masy,bez filtra cząstek stałych, przebieg 181000 tys.tankuję na BP ON,co 3 tankowanie ON Ultimate.Co roku wymiana oleju i filtrów (czyszczenie sitka w filtrze turbiny !!! ). Spalanie miasto ok 6 l, trasa przy oszczędnej jeździe ok 4 l Silnik jak na tą moc jest w miarę żwawy ,choć przy wyprzedzaniu zawsze schodzę o w dół z 5 na 4 bo brakuje mocy. Polecam ,jak do tej pory nie zawiódł mnie,zero awarii."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: c-max/ 90 KM Rok / Przebieg: 2009/181000 Śr. spalanie: 5

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 DI21.08.2018

Jednostka wyliczona przez reno na maks 150tysiecy i na żyletki. Dwumas. Jego trwalosc i lagodzenie drgan skretnych jest tylko teoretyc

Odradzam

7.29

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)20.08.2018

Kupiłem auto z przebiegiem 49 tysięcy km sprzedałem z przebiegiem 201 tys. Choć było ciężko bo ludzie jak widzą 2 z przodu to k

Polecam

9.26

Silnik 2.0 HDI 16V 136KM DW10BTED420.08.2018

Rychu, jak kupiłeś padlinę to do kogo masz pretensje? Polecam jak najbardziej, pamiętać trzeba o serwisie odpowiednim oraz dobrej

Polecam

9.02

Silnik 1.5 TDCI 105KM Econetic20.08.2018

Jeździłem Foką z takim silnikiem w Belgii przez pół roku potwierdzam niebywale oszczędny na trasie do 80km/h spokojnie schodzimy

Polecam

10.00

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.