Silnik 1.6 TDCi 16V 90KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 244034

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d M4715.02.2019

Jak juz pisalem (R) przy M47 D20TU jest nadal super jednastka przebieg aktualny 284.000km, pierwszy akumulator i pierwszy DPF bez jakic

Polecam

8.53

Silnik 1.6 TDCi 16V 90KM15.02.2019

Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litr

Polecam

8.74

Silnik 2.0d M4713.02.2019

bmw to jednak bmw sama marka mowi za siebie drogie sa ale warte tych pieniedzy

Polecam

8.53

Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD)13.02.2019

"To i ja dodam coś od siebie. Silnik siedzi w Xsara Picasso. Problemów z nim nie ma. Suchy i oleju nie ubywa nic. Spalanie w normie.

Polecam

8.90

Najważniejsze informacje o silniku
Silnik 1.6 TDCI/90KM występuje w pojazdach marki Ford ,Volvo, Peugeot ,Citroen (tutaj silnik posiada logotyp HDI). Jednostka została skonstruowana przez francuski koncern PSA przy udziale firmy Ford. Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka w większości nie współpracuje z problematycznym elementem jakim może okazać się dwumasowe koło zamachowe (w niektórych  modelach zwłaszcza po Liftingu 2008r możliwość występowania dwumasy). Silnik 1.6 TDCI 90KM oznaczony jako 9HX(DV6ATED4) występuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek . Takie rozwiązanie może nie przekłada się na generowanie wielkich osiągów jednak obsługa i naprawa w razie awarii należy do tanich i prostych. Z kolei turbosprężarkę o zmiennej geometrii można spotkać w innym 90 konnym silniku o logotypie (9hHV). Przed zakupem pojazdu warto sprawdzić czy posiada Filtr cząstek stałych DPF( w modelach po 2010r możliwość występowania DPF-u) Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głównie w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zapchania resztkami sadzy i w konsekwencji do spadku mocy silnika. Niestety koszt wymiany na nowy element to kwota około 3-4 tys. zł. Aby przedłużyć żywotność silnika wysokoprężnego należy stosować się do zaleceń producenta, dotyczących rodzaju oleju oraz częstotliwości jego wymiany. Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach. W opinii kierowców silnik o mocy 90Km  jest jednostką udaną. Dominują pozytywne komentarze na temat niskich kosztów związanych z eksploatacją oraz ewentualna naprawą. Chwalony jest również za niskie poziomy spalania. Po stronie minusów należy zapisać przeciętna dynamikę oraz kulturę pracy.

Zalety:
Niskie spalanie
trwała jednostka
możliwa regeneracja wtrysków
ceny oraz dostępność części

Wady:
awarie turbiny
lejące wtryski
przeciętna dynamika
zatykające się sitko przewodu smarowania turbiny

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Silniki po 2008r mogą posiadać koło dwumasowe !!!

Silniki po 2010r mogą posiadać  DPF!!!

Uwaga na sitko w przewodzie smarowania turbiny!!!

Zalecane jest przy okazji wymiany oleju jego czyszczenie .Niektórzy mechanicy usuwają całkowicie,należy się jednak zastanowić bo konsekwencją mogą kosztowne  do turbiny mogą dostać się nieczystości.Nowy przewód bez problemu można zakupić w serwisie Forda za kwotę około 200zł .

 

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 450

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 168
Średnia (głosów 41):
(8.74)
Trwałość
 9.27/10
Utrzymanie
 9.17/10
Dynamika
 7.78/10

Głosy według opinii:

401

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Ford c Max, po lifcie 15.02.2019
Średnia:
(8.00)
Tak
"Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litra w zimie pół litra więcej ( 50% miasto, 50% trasa) . Ogólnie auto mnie nie zawiodło, padł EGR, auto straciło moc ale jechało (zaślepienie + przeprogramowanie komputera w renomowanej firmie 400 zł). Do tego padło wspomaganie kierownicy. Okazało się że kabel gdzieś przy pompie się wypiął ( koszt naprawy 40 zł). Oprócz tego w okolicy jednegi wtrysku pojawiła się dziwna maź. Ponoć standard w tym silniku. Zleciłem wymianę uszczelniaczy pod wszystkimi wtryskami. Niestety problem nie zniknął. Ponoć trzeba wymienić szpilki przy wytryskach. Ja z tym nic już nie robiłem, po prostu raz na miesiąc maska do góry i wycieram chusteczką i patyczkami do uszu okolicę wtrysku."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 90 KM Rocznik / Przebieg: 2007/198 tyś Śr. spalanie: 5
C max po lifcie 03.02.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Posiadam od 10 lat Forda C Maxa z tym silnikiem i jestem z niego bardzo zadowolony. Pali średnio miasto i trasy 4,8 l. Przy szybkiej jeździe autostradowej dochodzi do 5,5 l. Zalety to cicha praca, dobra dynamika jak na tą pojemność 240 Niutków robi swoje. Benzyna może tylko pomarzyć o takim momencie. Serwis tani,a poza awarią EGR-a nigdy nie odmówił posłuszeństwa. Szczerze polecam ale o zadbany egzemplarz coraz trudniej. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 90 KM Rocznik / Przebieg: 2007/145000 Śr. spalanie: 4.8
Tom 03.10.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Silnik nie generuje może ogromnej mocy, ale na autostradzie w mare komfortowo 150km/h można jechać. Focus 1.6 benzyna 16V (100KM) niestety na dłuższych trasach wychodzi słabo. Tak że ogólnie auto jak i silnik polecam. U mnie w firmie auta te maja przejechane nawet 300 tys km. i jeżdżą :)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Focus II FL / 90KM Rocznik / Przebieg: 2009/203000 Śr. spalanie: 6.5
Tomek 10.03.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Posiadam 1.6 TDCi Duratorq z 2005r.Bardzo dobra jednostka, tani w utrzymaniu,oszczędny bez dwumasy i dpf."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 90KM Rocznik / Przebieg: 2005 Śr. spalanie: 5.8
krystian 24.09.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"silnik bdb dynamika ale jest błąd ma koło dwu masowe od 2006 roku i trochę kosztuje "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: FOCUS MK2 Rocznik / Przebieg: 197000 Śr. spalanie: 5

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.