Silnik 1.6 TDCI 90KMWyświetleń: 151885

Silników TDCI używa:

TDCI
Silnik 1.6 TDCI 90KM
Silnik 1.6 TDCI/90KM występuje w pojazdach marki Ford ,Volvo, Peugeot ,Citroen (tutaj silnik posiada logotyp HDI). Jednostka została skonstruowana przez francuski koncern PSA przy udziale firmy Ford. Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka w większości nie współpracuje z problematycznym elementem jakim może okazać się dwumasowe koło zamachowe (w niektórych  modelach zwłaszcza po Liftingu 2008r możliwość występowania dwumasy). Silnik 1.6 TDCI 90KM oznaczony jako 9HX(DV6ATED4) występuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek . Takie rozwiązanie może nie przekłada się na generowanie wielkich osiągów jednak obsługa i naprawa w razie awarii należy do tanich i prostych. Z kolei turbosprężarkę o zmiennej geometrii można spotkać w innym 90 konnym silniku o logotypie (9hHV). Przed zakupem pojazdu warto sprawdzić czy posiada Filtr cząstek stałych DPF( w modelach po 2010r możliwość występowania DPF-u) Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głównie w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zapchania resztkami sadzy i w konsekwencji do spadku mocy silnika. Niestety koszt wymiany na nowy element to kwota około 3-4 tys. zł. Aby przedłużyć żywotność silnika wysokoprężnego należy stosować się do zaleceń producenta, dotyczących rodzaju oleju oraz częstotliwości jego wymiany. Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach. W opinii kierowców silnik o mocy 90Km  jest jednostką udaną. Dominują pozytywne komentarze na temat niskich kosztów związanych z eksploatacją oraz ewentualna naprawą. Chwalony jest również za niskie poziomy spalania. Po stronie minusów należy zapisać przeciętna dynamikę oraz kulturę pracy.

Zalety:
Niskie spalanie
trwała jednostka
możliwa regeneracja wtrysków
ceny oraz dostępność części

Wady:
awarie turbiny
lejące wtryski
przeciętna dynamika
zatykające się sitko przewodu smarowania turbiny

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 240.000km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego. Z kołem dwumasowym po 2008r

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2010r

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Info Serwis

Silniki po 2008r mogą posiadać koło dwumasowe !!!

Silniki po 2010r mogą posiadać  DPF!!!

Uwaga na sitko w przewodzie smarowania turbiny!!!

Zalecane jest przy okazji wymiany oleju jego czyszczenie .Niektórzy mechanicy usuwają całkowicie,należy się jednak zastanowić bo konsekwencją mogą kosztowne  do turbiny mogą dostać się nieczystości.Nowy przewód bez problemu można zakupić w serwisie Forda za kwotę około 200zł .

 

 

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 334

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 100
Średnia (głosów 32):
(8.27)
Trwałość
 8.94/10
Utrzymanie
 8.63/10
Dynamika
 7.25/10

Głosy według opinii:

311

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Karol 14.11.2016
Średnia:
(6.00)
Nie
"Dla mnie silnik 1.6 TDCI 90KM to kicha. Posiadam go od nowości i po 130 000 km padły pierścienie. Co do dynamiki to by ruszyć trzeba było gazowa żeby nie zgasł i czekał aż się turbo włączy. Po remoncie to nie poznaje tego silnika mechanik mówił że pewnie to była wada fabryczna. To gdzie jest serwis?"
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Focus/ 90KM Rok / Przebieg: 2007/130000 Śr. spalanie: 5.8
Mateusz 11.10.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"Zrobiłem samochodem 60 tys km, aktualnie ma przejechane 110tys, większość w cyklu miejskim. Przez ostatnie 60 tys nie miałem żadnych problemów aż do dnia dzisiejszego , przy przyspieszaniu i wkręceniu sie silnika na turbinę wyskakuje komunikat "usterka silnika",silnik traci moc, po ponownym odpaleniu silnika wszystko działa, az do pojawienia sie kolejnego komunikatu. Nie mam pojęcia co to jest, bylem u dwóch mechaników żaden nie chce sie podjąć zlecenia. Z tego co mi powiedzieli to sa problemy z ciśnieniem.... Focus 2011 / 1.6 tdci "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 1.6 tdci 90km Rok / Przebieg: 110 Śr. spalanie: 5
Mat 06.01.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Wtryski niedługo do wymiany(regeneracji), EGR wywala czasami błąd więc raczej też do wymiany a poza tym silnik uważam za udaną konstrukcję. 100 tyś przejechane już po chiptuningu i jest ok. Turbina jak nowa, nic nie robiłem z sitkiem. Samochodem jeżdżę od nowości. Polecam te silniki."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 90 KM/ Chiptuning 123KM Rok / Przebieg: 2005/280000 Śr. spalanie: 5.5
Marcin 14.12.2015
Średnia:
(7.67)
Tak
"Kupiłem przy przebiegu 139,000 ,jeżdzę ok 2 lata mam teraz 219,000 i właśnie dowiedziałem się że rozrząd musiałem przy 200,000 wymienić ,Super silniczek 4,8 spalanie w lecie 5,5 w zimie cykl mieszany. Przy 150,000 przy wymianie oleju w serwisie mówili że dwumas hałasuje ale wszystko ok. Polecam ten silniczek,"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: focus Rok / Przebieg: 219000 Śr. spalanie: 5
Michał 26.10.2015
Średnia:
(7.67)
Tak
"Samochód kupiłem z przebiegiem 140000 , użytkuję już 3 lata . Jak dotąd zero problemu . Warto czasami go przegonić na trasie"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: focus c-max / 90 Rok / Przebieg: 2006 / 170000 Śr. spalanie: 6.2
Wojtek 30.09.2015
Średnia:
(0.00)
Tak
"Focus II 2006r. Silnik bezproblemowy pomimo częstego użytkowania w mieście. Żadnej awarii przez 5 lat. Zdecydowanie polecam!"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Focus/90 Rok / Przebieg: 2006/120k Śr. spalanie: 5.8
Bartek 12.07.2015
Średnia:
(7.33)
Tak
"W mojej Foczce (wersja kombii) spalanie na trasie wynosi 3,8, a w mieście ok 5 litrów. Przy mocnym ecodrivingu można spokojnie uzyskać na trasie 3,3 L/100km. Silnik mało awaryjny pod warunkiem, że wymienia się wszystko na czas, poza tym części są tanie i bardzo łatwo dostępne. Jak najbardziej polecam auta z tym silnikiem."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 90 Rok / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 4.5
Mikołaj 22.06.2015
Średnia:
(6.00)
Tak
"Auto po przebiegu 200 000tys KM miało wymienione sprzęgło z dwumasą oraz podkładki wtryskiwaczy. Auto bez CHIPa jest troszkę zamulone, srednie spalanie 6l ON. Nie wiem jak trzeba jeździć aby spadlo do 4l jak niektorzy piszą ale chętnie poznam te porady. Na trasie udało się zejsć do 5.2l przy predkosci 90-100km/h. Wymiana oleju co 10tys km plus czyszczenie sitka turbiny."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: FOCUS/90 Rok / Przebieg: 2009/200000 Śr. spalanie: 6
Rafał 17.05.2015
Średnia:
(8.33)
Tak
"Super silnik 240 000 km i znikome problemy. Wyrzuciło uszczelkę miedzianą na jednym wtrysku (koszt 2 zł no i jakieś 6 godzin mojej roboty). Awaria przepływomierza koszt używanego 45 zł razem z wysyłką. Koło pasowe walu korbowego 186 zł No i najdroższa część Przewód do kolektora ssącego - 3M5Q-9351-ED nowy oryginał kosztował 180 zł. Oraz oleje, filtry, oleje, filtry ... POLECAM"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Focus MK2/ 90KM Rok / Przebieg: 2005/240000 Śr. spalanie: 6.3
30.03.2015
Średnia:
(8.33)
Tak
"Od stycznia 2012 posiadam forda focusa z tym silnikiem(2007r). Do tej pory jedyna awaria silnika jaką miałem to rozszczelniona rura z intercoolera, koszt naprawy w serwisie bosch'a 87zł. Idealny silnik dla ludzi mieszkających na wsiach/obrzeżach miast."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Focus 2007 90km Rok / Przebieg: ~170 000 Śr. spalanie: 6.5/4.8
<<<1234>>>

Komentarze użytkowników

+1 #1 foka 08.12.2015
silnik idealny do miasta bez DPF można spokojnie poruszać sie w żłówim tempie bez strachu zapchania filtra .Spalanie niskie,brak awarii polecam

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze komentarze

foka
08.12.2015
+1
silnik idealny do miasta bez DPF można spokojnie poruszać sie w żłówim tempie bez strachu zapchania filtra .Spalanie niskie,brak awarii polecam

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 TDCI/Ford21.01.2017

moje mondeo mk3 ma 340000 dolewam olej 2t do paliwa i nic nie robnie .jedynie zamontowałem sprzegiełko na alternatorze i kłopot z ko

Polecam

6.79

Silnik 3.0 dCi20.01.2017

wadą tego silnika jest umieszczenie czujników temperatury w króćcu z tworzywa jeśli mamy wyciek płynu chłodzącego nie jesteśmy

Polecam

6.08

Silnik 1.6 D220.01.2017

Mam przejechane 320000km zero awarii poza wymiana dwumasy przy 230000km silnik bardzo ekonomiczny i bezproblemowy polecam

Polecam

6.90

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.