Silnik 1.8 TDCI 100/115KM ('01-'10) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 123236

Silników używa:

TDCI
Silnik 1.8 TDCI 100/115KM ('01-'10)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 150.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Ilość oleju: 5.6 L, typ oleju: Formula Ford 5W30, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Od 2001 do 2004 roku silnik współpracował z układem wtryskowym  DELPHI

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.8 TDCI  z systemem Common Raill pojawiły się w 2001 roku. W zależności od modelu posiadał moc 100KM,115KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail występowała w modelach Focus ,C-Max. Początkowo był on realizowany przy pomocy układu wtrysków Delphi. Były one stosunkowo trwałe, a naprawa nie pociągała wysokich kosztów. W roku 2004 wprowadzono tzw. piezo wtryskiwacze Siemens. Ich bezsprzeczną zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, oraz mała usterkowość. Po stronie minusów należy zapisać wysoki koszt nowego elementu oraz trudną regenerację. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Właściciele pojazdów z silnikiem 1.8TDCI chwalą sobie dynamikę jednostek oraz bardzo niskie poziomy spalania. Silnik nigdy nie kooperował z filtrem cząstek stałych. Do największych wad silnika należy szybko zużywające się koło dwumasowe przeciętnie wytrzymuje przebiegi 120 -140 tyś. Trzeba również  zwrócić uwagę na odpowiedni dobór paska rozrządu. W zależności od okresu produkcji ford stosował rożne koła zębate dlatego aby nie dopuścić do przedwczesnego zerwania paska rozrządu niezwykle istotnym jest odpowiedni jego dobór.Do 2007 roku występowały pasek + łańcuch ,po 2007r występowały dwa paski .

Zalety:
Bardzo trwała jednostka
niskie spalanie
brak DPF-u
przystępne ceny serwisu i części

Wady:
przestarzała konstrukcja silnika
bardzo niska kultura pracy-głośny
awarie koła dwumasowego

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 266

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 128
Średnia (głosów 25):
(8.47)
Trwałość
 8.84/10
Utrzymanie
 7.96/10
Dynamika
 8.6/10

Głosy według opinii:

251

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Robert 14.08.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Focus MK2 FL, 2008 rocznik, przejechałem w ciągu roku użytkowania 18 tysięcy kilometrów, silnik bardzo elastyczny i dynamiczny, wymieniałem koło dwumasowe w tym miesiącu, kosz z robocizną 1500 zł (SACHS) czyli całkiem nieźle, niestety po tygodniu nawalił alternator i kolejne 400 zł, wcześniej tylko uszczelka pod wtryskiem nie trzymała ale koszt 150 zł nie uderzył mocno w kieszeń. Na chwilę obecną jestem zadowolony ale więcej będę mógł powiedzieć gdy zrobię samochodem ok 50000 km. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 1.8TDCi/115KM Rok / Przebieg: 2008/ 211680 Śr. spalanie: 5.8
Tomasz 29.05.2018
Średnia:
(6.33)
Tak
"4 lata 46000 km focus MK1 115 KM 250 newtono metrów silnik rewelacja bezbłędne zawieszenie jedyny minus powyżej 140 głośno ale tak jeździć i tak nie wolno auto z 2002 luty mimo wieku polecam trasa poniżej 5 l/100km Tomasz"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: focus MK1 TDCi. 1753 /115 Rok / Przebieg: 2002 215000 Śr. spalanie: 6
Paweł 23.10.2017
Średnia:
(7.00)
Tak
"Silnik oldskulowy, ale właśnie dlatego go kupiłem, że nie ma filtra DPF. Niestety, nie doczytałem i nabyłem wersję z paskiem w napędzie pompy wtryskowej, co zwiększyło koszty serwisu pozakupowego (nie słyszałem, żeby ktoś łańcuch wymieniał). Silnik głośny w mieście, ale w trasie znacznie cichszy niż benzynowe 5-biegowe z tego okresu. Bardzo długo się nagrzewa w zimie, ale akurat mam auto z grzałką elektryczną, więc jest ciepło w kabinie wcześniej niż w benzynowym. Do 170 km/h jedzie sprawnie. Najgorsza jest jazda w mieście na drugim biegu - wymaga długiego przyzwyczajania się. Auto z tym silnikiem kupiłbym ponownie, ale nie w nadwoziu forda, bo ma zbyt wiele irytujących wad konstrukcyjnych."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: focus/115 Rok / Przebieg: 2008/210 000 Śr. spalanie: 6.5
Arek 23.08.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"W miarę przyzwoita jednostka . Posiadam Focusa od dwóch lat. Wymieniłem dwumase, alternator i intercooler, przez ten czas. Przebieg 265 tys. a silnik chodzi bez zarzutu. Dynamika też na poziomie. Na autostradzie przy prędkości 150 km/h wciąż jest duży zapas mocy. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 1.8 tdci /100KM Rok / Przebieg: 2003/265000 Śr. spalanie: 5.4
Jarosław 18.06.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
"1,9 TDI to to nie jest ale opiniami z niemieckich gazet typu AŚ można sobie d.... wytrzeć osobiście tym autem Focus MK 1 2003 przejechałem 203000 km i pyły tylko 2 awarię sprzęgło alternatora no i ostatnio 2-mas cena kompletnego wraz ze sprzęgłem 1490 zł . Jeździłem trochę autem z 19 Tdi i w porównaniu do niego jest nieco mniej elastyczny i minimalnie więcej pali. Ogólnie bym go nie zmieniał ale za fokę ząb czasu zaczyna się brać i trzeba sprzedać puki wyglądem nie straszy. Planuję kupić perłę ze stajni VW czyli Golfa zobaczymy co to cudo jest warte fakt że Focus wysoko podbił poprzeczkę pozwoli mi chłodno spojrzeć na ten bolid. W każdym razie Focus miło mnie zaskoczył to mój 1 ford "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 100 Rok / Przebieg: 303000 Śr. spalanie: 5.5

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.4 TDI CR 105KM (CUTA/CYZA)17.10.2018

Posiadam autko nowe od 2 tygodni, spalanie przy rannym ruchu płynnym wynosi maksymalnie 4 litry. Gdy chce się trochę powyprzedzać t

Polecam

10.00

Silnik 1.9 DI-D 8V17.10.2018

Wszystko chodzi cacy dopóki dopóty nie dotkną się do niego mechanicy

Polecam

8.75

Silnik 3.0 V6 TDI 218KM (CSWB/CRTE)17.10.2018

Przyjemny dźwięk, dynamika na wysokim poziomie, spalanie rzędu 7-8 litrów.

Polecam

9.33

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM DV6TED417.10.2018

Peugeot 407 Auto użytkowane rok, przebieg na blacie 280 tyś. Kupiony już po regeneracji wtrysków oraz turbiny, wyrzuceniem tego sit

Polecam

7.57

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.