Silnik 1.8 TDCI 100/115KM ('01-'10)Wyświetleń: 118900

Silników używa:

TDCI
Silnik 1.8 TDCI 100/115KM ('01-'10)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 150.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Od 2001 do 2004 roku silnik współpracował z układem wtryskowym  DELPHI

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.8 TDCI  z systemem Common Raill pojawiły się w 2001 roku. W zależności od modelu posiadał moc 100KM,115KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail występowała w modelach Focus ,C-Max. Początkowo był on realizowany przy pomocy układu wtrysków Delphi. Były one stosunkowo trwałe, a naprawa nie pociągała wysokich kosztów. W roku 2004 wprowadzono tzw. piezo wtryskiwacze Siemens. Ich bezsprzeczną zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, oraz mała usterkowość. Po stronie minusów należy zapisać wysoki koszt nowego elementu oraz trudną regenerację. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Właściciele pojazdów z silnikiem 1.8TDCI chwalą sobie dynamikę jednostek oraz bardzo niskie poziomy spalania. Silnik nigdy nie kooperował z filtrem cząstek stałych. Do największych wad silnika należy szybko zużywające się koło dwumasowe przeciętnie wytrzymuje przebiegi 120 -140 tyś. Trzeba również  zwrócić uwagę na odpowiedni dobór paska rozrządu. W zależności od okresu produkcji ford stosował rożne koła zębate dlatego aby nie dopuścić do przedwczesnego zerwania paska rozrządu niezwykle istotnym jest odpowiedni jego dobór.Do 2007 roku występowały pasek + łańcuch ,po 2007r występowały dwa paski .

Zalety:
Bardzo trwała jednostka
niskie spalanie
brak DPF-u
przystępne ceny serwisu i części

Wady:
przestarzała konstrukcja silnika
bardzo niska kultura pracy-głośny
awarie koła dwumasowego

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 261

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 126
Średnia (głosów 24):
(8.46)
Trwałość
 8.88/10
Utrzymanie
 7.96/10
Dynamika
 8.54/10

Głosy według opinii:

241

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Tomasz 29.05.2018
Średnia:
(6.33)
Tak
"4 lata 46000 km focus MK1 115 KM 250 newtono metrów silnik rewelacja bezbłędne zawieszenie jedyny minus powyżej 140 głośno ale tak jeździć i tak nie wolno auto z 2002 luty mimo wieku polecam trasa poniżej 5 l/100km Tomasz"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: focus MK1 TDCi. 1753 /115 Rok / Przebieg: 2002 215000 Śr. spalanie: 6
Paweł 23.10.2017
Średnia:
(7.00)
Tak
"Silnik oldskulowy, ale właśnie dlatego go kupiłem, że nie ma filtra DPF. Niestety, nie doczytałem i nabyłem wersję z paskiem w napędzie pompy wtryskowej, co zwiększyło koszty serwisu pozakupowego (nie słyszałem, żeby ktoś łańcuch wymieniał). Silnik głośny w mieście, ale w trasie znacznie cichszy niż benzynowe 5-biegowe z tego okresu. Bardzo długo się nagrzewa w zimie, ale akurat mam auto z grzałką elektryczną, więc jest ciepło w kabinie wcześniej niż w benzynowym. Do 170 km/h jedzie sprawnie. Najgorsza jest jazda w mieście na drugim biegu - wymaga długiego przyzwyczajania się. Auto z tym silnikiem kupiłbym ponownie, ale nie w nadwoziu forda, bo ma zbyt wiele irytujących wad konstrukcyjnych."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: focus/115 Rok / Przebieg: 2008/210 000 Śr. spalanie: 6.5
Arek 23.08.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"W miarę przyzwoita jednostka . Posiadam Focusa od dwóch lat. Wymieniłem dwumase, alternator i intercooler, przez ten czas. Przebieg 265 tys. a silnik chodzi bez zarzutu. Dynamika też na poziomie. Na autostradzie przy prędkości 150 km/h wciąż jest duży zapas mocy. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 1.8 tdci /100KM Rok / Przebieg: 2003/265000 Śr. spalanie: 5.4
Jarosław 18.06.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
"1,9 TDI to to nie jest ale opiniami z niemieckich gazet typu AŚ można sobie d.... wytrzeć osobiście tym autem Focus MK 1 2003 przejechałem 203000 km i pyły tylko 2 awarię sprzęgło alternatora no i ostatnio 2-mas cena kompletnego wraz ze sprzęgłem 1490 zł . Jeździłem trochę autem z 19 Tdi i w porównaniu do niego jest nieco mniej elastyczny i minimalnie więcej pali. Ogólnie bym go nie zmieniał ale za fokę ząb czasu zaczyna się brać i trzeba sprzedać puki wyglądem nie straszy. Planuję kupić perłę ze stajni VW czyli Golfa zobaczymy co to cudo jest warte fakt że Focus wysoko podbił poprzeczkę pozwoli mi chłodno spojrzeć na ten bolid. W każdym razie Focus miło mnie zaskoczył to mój 1 ford "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 100 Rok / Przebieg: 303000 Śr. spalanie: 5.5
Andrzej 03.03.2017
Średnia:
(6.33)
Tak
"Moc dająca już dużą frajdę z jazdy, natomiast kultura pracy jest niska - szczególnie na niskich obrotach i małych prędkościach. Awaria wtryskiwacza Siemens po 220 tyś km (przebieg oryginalny). Koło dwumasowe pierwsze wytrzymało do 170 tyś ale te aktualne też już zaczyna o sobie dawać znać (hałaśliwa praca i drgania na wolnych obrotach, która ustaje po wciśnięciu sprzęgła) a mam przebieg 230 tyś. Spalanie dość niskie w trasie nawet 5,6 l/100 w cyklu miejskim 6,5 a w warunkach zimowych nawet do 7 l. po 220 tyś km pojawiła się awaria głównego sterownika silnika (umieszczonego za licznikami) jak się okazało "zimne luty", które w nieautoryzowanym serwisie specjalizującym się w fordach "poprawiają" i na razie bez zarzutów."
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 1.8 TDCi 115KM Rok / Przebieg: 2008 230.000 km Śr. spalanie: 6.3 l/100 km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 CRDI21.06.2018

Dynamika wyjątkowo dobra przy tej wadze auta. Główny plus - spalanie. Silnik napędza pojazd o wadze 1.8t. W trasie przy ekonomiczne

Polecam

7.47

Silnik 1.5 DCi 86KM20.06.2018

W moim egzemplarzu olej wymieniany co 15 tyś przy przebiegu 200tyś profilaktycznie sprawdziłem panewki praktycznie zero oznak zużyc

Polecam

7.97

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)19.06.2018

Trwały, ekonomiczny, w miare dynamiczny i bezproblemowy silnik. Bez filtra czastek stałych i skomplikowanej elektroniki.Polecam

Polecam

8.48

Silnik 1.5 DCi 65KM18.06.2018

Już 360.000km bez awarii! Tylko oryginalny olej (ELF 5w40), wymieniany co roku (maks. 15.000km) i wymiana filtra paliwa co drugą wymi

Polecam

9.08

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów