Silnik 1.8 TDCI 100/115KM ('01-'10) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 133043

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 CDTI 120KM (Z19DT)17.06.2019

Zdaję sobie sprawę, że dodając taką opinię jestem w mniejszości. Nie wiem skąd tyle pozytywów, ale ja szukając informacji o s

Odradzam

8.19

Silnik 2.0d N47 D20 116/143KM16.06.2019

Bardzo dobry samochodzik

Polecam

7.33

Silnik 1.6 i-DTEC 160KM (N16A4)15.06.2019

Jak dla mnie to rewelka

Polecam

8.50

Silnik 2.0 dCi 173/178KM (M9R)14.06.2019

Ja posiadam Lagune kombi 173KM po programie 202KM 410NM w automacie auto chodzi pięknie model po LCI 2012 zmiana oleju co 10 tyś km p

Polecam

8.33

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.8 TDCI  z systemem Common Raill pojawiły się w 2001 roku. W zależności od modelu posiadał moc 100KM,115KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail występowała w modelach Focus ,C-Max. Początkowo był on realizowany przy pomocy układu wtrysków Delphi. Były one stosunkowo trwałe, a naprawa nie pociągała wysokich kosztów. W roku 2004 wprowadzono tzw. piezo wtryskiwacze Siemens. Ich bezsprzeczną zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, oraz mała usterkowość. Po stronie minusów należy zapisać wysoki koszt nowego elementu oraz trudną regenerację. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Właściciele pojazdów z silnikiem 1.8TDCI chwalą sobie dynamikę jednostek oraz bardzo niskie poziomy spalania. Silnik nigdy nie kooperował z filtrem cząstek stałych. Do największych wad silnika należy szybko zużywające się koło dwumasowe przeciętnie wytrzymuje przebiegi 120 -140 tyś. Trzeba również  zwrócić uwagę na odpowiedni dobór paska rozrządu. W zależności od okresu produkcji ford stosował rożne koła zębate dlatego aby nie dopuścić do przedwczesnego zerwania paska rozrządu niezwykle istotnym jest odpowiedni jego dobór.Do 2007 roku występowały pasek + łańcuch ,po 2007r występowały dwa paski .

Zalety:
Bardzo trwała jednostka
niskie spalanie
brak DPF-u
przystępne ceny serwisu i części

Wady:
przestarzała konstrukcja silnika
bardzo niska kultura pracy-głośny
awarie koła dwumasowego

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Od 2001 do 2004 roku silnik współpracował z układem wtryskowym  DELPHI

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 271

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 132
Średnia (głosów 26):
(8.45)
Trwałość
 8.77/10
Utrzymanie
 7.96/10
Dynamika
 8.62/10

Głosy według opinii:

261

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

MK2 25.02.2019
Średnia:
(8.00)
Tak
"Auto użytkuję od 13 miesięcy, w tym okresie pokonałem ponad 38 tys. kilometrów. Forda Focusa MK2 1,8 TDCI zakupiłem, wiedząc, że do wymiany mam dwumasę, sprzęgło, wysprzęglik i jednen wtrysk. Za wszysttko z robocizną (SACHS) + regeneracja wtrysku SIEMENS zapłaciłem 3950PLN. Po tym zabiegu Ford odwdzięcza się spalanie w mieście na poziomie 6,2l, drogi krajowe 4,7l, autostrady 5,2l. Delikatny wieciek z obudowy od termostatu został usunięty za 2zł za pomocą kropli sylikonu. "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 1,8 TDCI Rocznik / Przebieg: 2008/280000 Śr. spalanie: 5.2
Robert 14.08.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Focus MK2 FL, 2008 rocznik, przejechałem w ciągu roku użytkowania 18 tysięcy kilometrów, silnik bardzo elastyczny i dynamiczny, wymieniałem koło dwumasowe w tym miesiącu, kosz z robocizną 1500 zł (SACHS) czyli całkiem nieźle, niestety po tygodniu nawalił alternator i kolejne 400 zł, wcześniej tylko uszczelka pod wtryskiem nie trzymała ale koszt 150 zł nie uderzył mocno w kieszeń. Na chwilę obecną jestem zadowolony ale więcej będę mógł powiedzieć gdy zrobię samochodem ok 50000 km. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.8TDCi/115KM Rocznik / Przebieg: 2008/ 211680 Śr. spalanie: 5.8
Tomasz 29.05.2018
Średnia:
(6.33)
Tak
"4 lata 46000 km focus MK1 115 KM 250 newtono metrów silnik rewelacja bezbłędne zawieszenie jedyny minus powyżej 140 głośno ale tak jeździć i tak nie wolno auto z 2002 luty mimo wieku polecam trasa poniżej 5 l/100km Tomasz"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: focus MK1 TDCi. 1753 /115 Rocznik / Przebieg: 2002 215000 Śr. spalanie: 6
Paweł 23.10.2017
Średnia:
(7.00)
Tak
"Silnik oldskulowy, ale właśnie dlatego go kupiłem, że nie ma filtra DPF. Niestety, nie doczytałem i nabyłem wersję z paskiem w napędzie pompy wtryskowej, co zwiększyło koszty serwisu pozakupowego (nie słyszałem, żeby ktoś łańcuch wymieniał). Silnik głośny w mieście, ale w trasie znacznie cichszy niż benzynowe 5-biegowe z tego okresu. Bardzo długo się nagrzewa w zimie, ale akurat mam auto z grzałką elektryczną, więc jest ciepło w kabinie wcześniej niż w benzynowym. Do 170 km/h jedzie sprawnie. Najgorsza jest jazda w mieście na drugim biegu - wymaga długiego przyzwyczajania się. Auto z tym silnikiem kupiłbym ponownie, ale nie w nadwoziu forda, bo ma zbyt wiele irytujących wad konstrukcyjnych."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: focus/115 Rocznik / Przebieg: 2008/210 000 Śr. spalanie: 6.5
Arek 23.08.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"W miarę przyzwoita jednostka . Posiadam Focusa od dwóch lat. Wymieniłem dwumase, alternator i intercooler, przez ten czas. Przebieg 265 tys. a silnik chodzi bez zarzutu. Dynamika też na poziomie. Na autostradzie przy prędkości 150 km/h wciąż jest duży zapas mocy. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1.8 tdci /100KM Rocznik / Przebieg: 2003/265000 Śr. spalanie: 5.4

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.