Silnik 2.0 Duratorq TDCIWyświetleń: 98734

Silników TDCI używa:

TDCI
Silnik 2.0 Duratorq TDCI

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w niektórch modelach

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Delphi

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Rodzaje wtrysków w zależności od normy Euro

2.0TDCI 115KM 130KM/ euro4 wtryski 504

2.0TDCI 115KM/euro3 wtryski 401  130KM/euro3 wtryski 501

Rodzaje turbosprężarki w silniku 2.0TDCI
115KM/euro3  stała geometria
115KM/euro4  zmienna geometria
130KM/euro3  stała geometria
130KM/euro4  zmienna geometria

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 TDCI występował w marce Ford. Zadebiutował wraz z premierą Forda Mondeo II generacji. Początkowo jednostka wysokoprężna oznaczona była logotypem TDDI. Posiadała system wtrysku bezpośredniego realizowany za pomocą pompy wtryskowej. Konstrukcyjnie silnik jest nieco przekombinowany co bezpośrednio przekłada się na dużą  awaryjność. Do najczęstszych grzechów należą awarie wspomnianej pompy wtryskowej lub turbosprężarki. Również koło dwumasowe nie wytrzymywało długich przebiegów. Po stronie plusów należy zapisać zadowalające poziomy spalania oraz stosunkowo niskie koszta obsługi serwisowej . W 2001 roku zadebiutowała pierwsza jednostka forda z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Silnik generował moc 90KM,115KM oraz 130KM Niestety jednostka 2.0 TDCI nie była dopracowana co skutkowało częstymi awariami  wtryskiwaczy. Winę za to ponosi ścierający się wałek pompy wysokiego ciśnienia. powstające drobne opiłki,  dostają się do wtryskiwaczy powodując poważne uszkodzenia. Ponadto dochodziło do awarii zaworu recyrkulacji spalin EGR-u oraz turbosprężarki. W 2004 roku w jednostce napędowej wprowadzono kilka istotnych zmian min. poprawiono układ wtryskowy oraz głowicę przez co w dużym stopniu wyeliminowano awarie trapiące silniki z początku produkcji.  . Bezspornie zaletą silnika 2.0 TDCI jest bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch, bardzo niskie poziomy spalania oraz zadowalająca kultura pracy.

Zalety:
dobra kultura pracy silnika
niski poziom spalania
bezobsługowy rozrząd -łańcuch

Wady:
awarie układu wtryskowego
wtryski,pompa wysokiego ciśnienia
awarie koła dwumasowgo
wysokie koszty naprawy

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 198

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 46
Średnia (głosów 33):
(7.13)
Trwałość
 7.15/10
Utrzymanie
 6.7/10
Dynamika
 7.55/10

Głosy według opinii:

267

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Janusz 23.11.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Majo auto ma 235000 uczciwego przebiegu. Na 175000 wymiana sprzęgła i dwumasy. Reszta kosztów tak jak w innym aucie : klocki, tarcze, końcówki drążków kierowniczych itp. Mam wrażenie, że ludzie którzy mówią że auto sypie się po 200000, tak naprawdę mają 350 lub więcej tysięcy przebiegu a owe 200 tyś to tylko stan licznika. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: MK3/115 km Rok / Przebieg: 2003 Śr. spalanie: 7
maro 02.08.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"mondeo 2,0 tdci, jak się dba o ten silnik to jeżdzi bez awaryjnie, 275000 km od 10 lat w rodzinie "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: mondeo /115 Rok / Przebieg: 2003 lift Śr. spalanie: 6.6
Roman 23.03.2017
Średnia:
(5.67)
Tak
"Wkradł się błąd. Rocznik 2007 oczywiście."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Mondeo/130 Rok / Przebieg: 2007/345000 Śr. spalanie: 6.3
Roman 23.03.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"W przeciwieństwie do opinii Paweell muszę wziąć w obronę zarówno silnik TDCI jak i samo auto. Problemy w opinii wyrażonej poniżej mogą być spowodowane zarówno faktem że auto było przejściowe ( trzech właścicieli ) jak też przebiegiem, który po każdym użytkowniku mógł być "kręcony". Nie liczę na uznanie mojej opinii za wiarygodną biorąc pod uwagę doświadczonych i niezadowolonych użytkowników, ale fakty są takie a nie inne. Do dzisiaj, a jeżdżę nim nadal nie regenerowałem wtrysków ani turbiny, dwumas wymieniłem przy przebiegu 316 000 ( po raz pierwszy !!! ). Czy można chcieć więcej. Serwis na bieżąco, ostatnie wymiany (również po raz pierwszy ) amortyzatory, alternator, łożyska tył, przekładnia kierownicza. Jestem zadowolony z osiągów trwałości wygody i komfortu. jednak czas na zmiany. W najbliższym czasie spróbuję się przesiąść na MK4 z silnikiem EcoBoost 1,6 / 160. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mondeo/130 Rok / Przebieg: 2017/345000 Śr. spalanie: 6.3
Paweell 05.03.2017
Średnia:
(2.33)
Nie
"Powiedzenie "Królowa lawet" w 100% pasuje do Forda Mondeo MK3 2.0 TDCI z radością pozbyłem się tego gówna nazywanego samochodem w dniu 25.02.2017r. Od momentu zakupu do sprzedania minęło jakieś 16 miesięcy to i tak za długo. Moje Mondeo pochodziło z polskiego salonu serwisowany w ASO do 2014r. przebieg w 100% wiarygodny. Przy jakiś 190tys. km w Aucie padły 3 wtryskiwacze spowodowane przez złuszczenie się pompy C.R. Po wymianie tych wtrysków padł EGR za nim Dwumas. Byłem 3 właścicielem. Szczerze odradzam to Auto z tym silnikiem. Silnik sam z siebie nie jest zły do bani jest osprzęt: Pompa wtryskowa, wtryskiwacze, dwumas, EGR. Jak nie masz na co kasy wydawać to polecam a jak nie lubisz garażować auta u mechanika to szczerze odradzam. Powiedzenie o Mondeo z silnikiem Diesla "ford gówno wort" to prawda! A najczęściej spotykany na lawecie przecież jest dużo bardziej laweciarski niż lagina 2 z przed liftu. "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Mondeo / 131km Rok / Przebieg: 2003 . 196 Śr. spalanie: 9

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 DTi20.04.2018

Ciekawe dlaczego nie piszą tu nic o urywających się wałach w silniku - a to podobno czesta przypadłośc tych silników z w okolica

Odradzam

7.29

Silnik 2.0 DTi20.04.2018

Konstrukcja całego układu napędowego jest dość wadliwa, począwszy od pompy wtryskowej, podatnością na zapowietrzanie (głownie

Odradzam

7.29

Silnik 1.4 TDCI 70KM DPF (od 2008)19.04.2018

Silniczek mam w Fieście z 2011 roku z DPF-em już,jak na razie nic mu nie dolega a tak się nasłuchałem że się zapcha że trzeba w

Polecam

9.33

Silnik 2.0 CDTi 195KM Twin Turbo18.04.2018

Świetny silnik wbrew obawom bezawaryjny,trzeba pamiętać że silnik o dużych mocach w autach wyższego segmentu są bardziej dopraco

Polecam

9.33

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.