Silnik 2.0 TDCI/FordWyświetleń: 90929

Silników TDCI używa:

TDCI
Silnik 2.0 TDCI/Ford

 


Silnik 2.0 TDCI występował w marce Ford. Zadebiutował wraz z premierą Forda Mondeo II generacji. Początkowo jednostka wysokoprężna oznaczona była logotypem TDDI. Posiadała system wtrysku bezpośredniego realizowany za pomocą pompy wtryskowej. Konstrukcyjnie silnik jest nieco przekombinowany co bezpośrednio przekłada się na dużą  awaryjność. Do najczęstszych grzechów należą awarie wspomnianej pompy wtryskowej lub turbosprężarki. Również koło dwumasowe nie wytrzymywało długich przebiegów. Po stronie plusów należy zapisać zadowalające poziomy spalania oraz stosunkowo niskie koszta obsługi serwisowej . W 2001 roku zadebiutowała pierwsza jednostka forda z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Silnik generował moc 90KM,115KM oraz 130KM Niestety jednostka 2.0 TDCI nie była dopracowana co skutkowało częstymi awariami  wtryskiwaczy. Winę za to ponosi ścierający się wałek pompy wysokiego ciśnienia. powstające drobne opiłki,  dostają się do wtryskiwaczy powodując poważne uszkodzenia. Ponadto dochodziło do awarii zaworu recyrkulacji spalin EGR-u oraz turbosprężarki. W 2004 roku w jednostce napędowej wprowadzono kilka istotnych zmian min. poprawiono układ wtryskowy oraz głowicę przez co w dużym stopniu wyeliminowano awarie trapiące silniki z początku produkcji.  . Bezspornie zaletą silnika 2.0 TDCI jest bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch, bardzo niskie poziomy spalania oraz zadowalająca kultura pracy.

Zalety:
dobra kultura pracy silnika
niski poziom spalania
bezobsługowy rozrząd -łańcuch

Wady:
awarie układu wtryskowego
wtryski,pompa wysokiego ciśnienia
awarie koła dwumasowgo
wysokie koszty naprawy

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. w niektórch modelach

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Delphi

Info Serwis

Rodzaje wtrysków w zależności od normy Euro

2.0TDCI 115KM 130KM/ euro4 wtryski 504

2.0TDCI 115KM/euro3 wtryski 401  130KM/euro3 wtryski 501

Rodzaje turbosprężarki w silniku 2.0TDCI
115KM/euro3  stała geometria
115KM/euro4  zmienna geometria
130KM/euro3  stała geometria
130KM/euro4  zmienna geometria

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 193

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 44
Średnia (głosów 32):
(6.44)
Trwałość
 6.63/10
Utrzymanie
 6.13/10
Dynamika
 6.56/10

Głosy według opinii:

257

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

maro 02.08.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"mondeo 2,0 tdci, jak się dba o ten silnik to jeżdzi bez awaryjnie, 275000 km od 10 lat w rodzinie "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: mondeo /115 Rok / Przebieg: 2003 lift Śr. spalanie: 6.6
Roman 23.03.2017
Średnia:
(5.67)
Tak
"Wkradł się błąd. Rocznik 2007 oczywiście."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Mondeo/130 Rok / Przebieg: 2007/345000 Śr. spalanie: 6.3
Roman 23.03.2017
Średnia:
(0.00)
Tak
"W przeciwieństwie do opinii Paweell muszę wziąć w obronę zarówno silnik TDCI jak i samo auto. Problemy w opinii wyrażonej poniżej mogą być spowodowane zarówno faktem że auto było przejściowe ( trzech właścicieli ) jak też przebiegiem, który po każdym użytkowniku mógł być "kręcony". Nie liczę na uznanie mojej opinii za wiarygodną biorąc pod uwagę doświadczonych i niezadowolonych użytkowników, ale fakty są takie a nie inne. Do dzisiaj, a jeżdżę nim nadal nie regenerowałem wtrysków ani turbiny, dwumas wymieniłem przy przebiegu 316 000 ( po raz pierwszy !!! ). Czy można chcieć więcej. Serwis na bieżąco, ostatnie wymiany (również po raz pierwszy ) amortyzatory, alternator, łożyska tył, przekładnia kierownicza. Jestem zadowolony z osiągów trwałości wygody i komfortu. jednak czas na zmiany. W najbliższym czasie spróbuję się przesiąść na MK4 z silnikiem EcoBoost 1,6 / 160. "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Mondeo/130 Rok / Przebieg: 2017/345000 Śr. spalanie: 6.3
Paweell 05.03.2017
Średnia:
(2.33)
Nie
"Powiedzenie "Królowa lawet" w 100% pasuje do Forda Mondeo MK3 2.0 TDCI z radością pozbyłem się tego gówna nazywanego samochodem w dniu 25.02.2017r. Od momentu zakupu do sprzedania minęło jakieś 16 miesięcy to i tak za długo. Moje Mondeo pochodziło z polskiego salonu serwisowany w ASO do 2014r. przebieg w 100% wiarygodny. Przy jakiś 190tys. km w Aucie padły 3 wtryskiwacze spowodowane przez złuszczenie się pompy C.R. Po wymianie tych wtrysków padł EGR za nim Dwumas. Byłem 3 właścicielem. Szczerze odradzam to Auto z tym silnikiem. Silnik sam z siebie nie jest zły do bani jest osprzęt: Pompa wtryskowa, wtryskiwacze, dwumas, EGR. Jak nie masz na co kasy wydawać to polecam a jak nie lubisz garażować auta u mechanika to szczerze odradzam. Powiedzenie o Mondeo z silnikiem Diesla "ford gówno wort" to prawda! A najczęściej spotykany na lawecie przecież jest dużo bardziej laweciarski niż lagina 2 z przed liftu. "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Mondeo / 131km Rok / Przebieg: 2003 . 196 Śr. spalanie: 9
krystian 21.01.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"moje mondeo mk3 ma 340000 dolewam olej 2t do paliwa i nic nie robnie .jedynie zamontowałem sprzegiełko na alternatorze i kłopot z kołem pasowym znikł polecam ale w dobrym stanie "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 115 Rok / Przebieg: 2003 Śr. spalanie: 6.5
Pawlo 30.07.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Moje Mondeo też miało ten problem z pompą C.R. , ale jest mało znany sposób na to. A dokładniej olej do 2t wystarczy co jakiś czas zrobić mieszankę Ropy z olejem do 2T w proporcji 250mn oleju 2T do 50L Ropy. Efekt jest dość szybko zauważalny po prostu pompa ma lepsze smarowanie z olejem 2T gdyż Ropa jest po prostu za sucha. Co do oleju ja zastosowałem olej Orlen Mixol S do 2T najważniejsze by miał w specyfikacji TC. Polecam ten sposub naprawy ponieważ jest stosunkowo tani i trwały!!! . "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Mondeo / 130 Rok / Przebieg: 2004 / 280 Śr. spalanie: 5.5
dr 14.06.2016
Średnia:
(0.00)
Nie
"Do 200.000 km super autko: malo palilo, fajne w prowadzeniu, dobre i trwale zawieszenie... Jednak po 202.000 sie zaczelo: zacisk hamulca, turbo, sprzeglo... okolo 215.000 km zaczely sie problemy z wtryskami - wymienilem 1 wtrysk i sprzedalem szybko - zaeby nie inwestowac wiecej w tego grata... Do 200.000 km fajne auto - potem szrot. Zeby nie bylo niejasnosci - bezwypadkowy serwisowany byl regularnie i pelna historia serwisowa potwierdzona w ASO gdzie byl serwisowany. Nie polecam z przebiegiem ponad 200.000 km - bo sie nie oplaca."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 130 Rok / Przebieg: 2002/215.000 Śr. spalanie: 7
arek 15.02.2016
Średnia:
(4.00)
Tak
"panowie,jeśli komuś po 2 tys km padają wtryski ,to znaczy że kupił zajeżdzonego szrota za grosze a teraz wylewa swoje żale"
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (2/10)
Model / Moc: 130 Rok / Przebieg: 22000 Śr. spalanie: 7
czesio 09.02.2016
Średnia:
(0.00)
Nie
"silnik 2.0 tdci to jedno wielkie gówno a zwłaszcza jego osprzęt. Mam taki sam problem jak użytkownik Maciej opiłki w układzie paliwa. Wtryski wymieniłem niedawno ale już czuje że zaraz będzie powturka. Nie polecam tego silnika!!!"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Mondeo 115 Rok / Przebieg: 2001/255 Śr. spalanie: 6.5
Maciej 09.02.2016
Średnia:
(1.67)
Nie
"ten silnik to kompletna ruina , pompa C.R. wydala opiłki a po tem te opiłki zapychają wtryskiwacze. Lepszym wyborem są jednostki JTD taką miałem w poprzednim aucie zrobiłem nim jakieś 30-40tys. km i nigdy mnie nie zawiódł a tym złomem Fordowskim zrobiłem niecałe 2 tys. km i efekt auto stoi wiecznie u mechanika i ciągle coś. Auto to jest ód duże komfortowe i w miarę fajne ale po co komuś auto by wiecznie stało? Chyba nie po to jest samochód. Moje poprzednie autko to była Alfa 156 z motorem 2.4 JTD i to jest auto a nie złom jak Ford z 2.0 TDCI. Powiem szczerze wracam do silnika JTD i do włoskiej marki bo A.R. nigdy mnie nie zawiodła a to hujostwo z logo Ford to już nie wiem ile razy mnie zawiodło na pewno więcej przez te 2 tys. km niż wspaniała A.R. przez 30-40tys. km Obecnie Ford stoi u mechanika jakieś 2 tygodnie. To jak ktoś nie ma co robić z kasą niech se kupi Mondeo w 2.0 TDCI mechanik z chęcią z tobą się zaprzyjaźni i z twoim Mondeo :) "
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (2/10)
Model / Moc: Mondeo 130 Rok / Przebieg: 2003/198 Śr. spalanie: 6
<<<1234>>>

Komentarze użytkowników

0 #1 mondis 15.02.2016
Potwierdzam wtryski padają jak muchy na deszczu,niestet y system Delphi idealnie dopracowny ale bardzo wrażliwy nie na nasze paliwo.Moje mondeo padło przy 198 tys

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze komentarze

mondis
15.02.2016
0
Potwierdzam wtryski padają jak muchy na deszczu,niestety system Delphi idealnie dopracowny ale bardzo wrażliwy nie na nasze paliwo.Moje mondeo padło przy 198 tys

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 TDCI 140KM DPF24.09.2017

"świetny silnik,bardzo dobra dynamika,spalanie na poziomie 6.5L ,bardzo elastyczny i cichy.Obecnie na rynku to chyba najbardziej popul

Polecam

10.00

Silnik 1.5 DCi 65KM24.09.2017

Miałem ten silnik w Renault Kangoo z roku 2003 od nowości w moich rękach,powiem tak życzę każdemu takiego silnika.Na początku pr

Polecam

9.00

Silnik 1.6 TDCI 90KM24.09.2017

silnik bdb dynamika ale jest błąd ma koło dwu masowe od 2006 roku i trochę kosztuje

Polecam

8.41

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.