Silnik 2.2 TDCI 175KM ('06-'10) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 55694

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d M4715.02.2019

Jak juz pisalem (R) przy M47 D20TU jest nadal super jednastka przebieg aktualny 284.000km, pierwszy akumulator i pierwszy DPF bez jakic

Polecam

8.53

Silnik 1.6 TDCi 16V 90KM15.02.2019

Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litr

Polecam

8.74

Silnik 2.0d M4713.02.2019

bmw to jednak bmw sama marka mowi za siebie drogie sa ale warte tych pieniedzy

Polecam

8.53

Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD)13.02.2019

"To i ja dodam coś od siebie. Silnik siedzi w Xsara Picasso. Problemów z nim nie ma. Suchy i oleju nie ubywa nic. Spalanie w normie.

Polecam

8.90

Najważniejsze informacje o silniku
Silnik 2.2 TDCI  o oznaczeniu DW12 konstrukcji PSA  występuje w modelach marki Ford od roku 2008. W zależności od modelu posiada moc 175.Silnik powstał przy współpracy z koncernem PSA. Posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail III generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą zaletą jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika. Z jednostką współpracuje zaawansowana technologicznie turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowe. W trosce o ekologie i zminimalizowanie emisji spalin część silników współpracuje z filtrem cząstek stałych. Niestety element należy do awaryjnych zwłaszcza jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas może dojść zapchania DPF-u cząstkami sadzy co w konsekwencji prowadzi jego awarii i spadku mocy silnika. Ewentualna naprawa to koszt kilku tyś. złotych.

Zalety:
Bardzo dobra dynamika
świetne przyspieszenie
Bardzo wysoka kultura pracy
trwałość silnik
dobry poziom spalania

Wady:
drogi serwis oraz części
filtr cząstek stałych
awarie koła dwumsowego

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Występowały dwa rodzaje silników 2.2 TDCI

Konstrukcja Forda -występował w modelu Ford Mondeo MK3 -moc155KM łańcuch rozrządu

Konstrukcja PSA- od 2008r występował w Ford Mondeo MK4,S-MAX - moc 175,200KM pasek rozrządu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 142

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 59
Średnia (głosów 9):
(8.63)
Trwałość
 9.11/10
Utrzymanie
 7.22/10
Dynamika
 9.56/10

Głosy według opinii:

90

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mondeo IV 12.02.2019
Średnia:
(8.00)
Tak
"W mieście samochód nieco się "męczy" za to idealny na trasy. Jak do tej pory 200tys. km bez poważnej usterki. Drogie w utrzymaniu zawieszenie IVDC ale warte swej ceny. Uwielbiam to auto mimo iż mam je od 9 lat. Padł DPF w wyniku pękniętego kolektora turbiny (nadmierne kopcenie, którego nie zauważyłem w porę). Po wypaleniu filtra i wymianie kolektora wszystko ok. Auto po tunningu ma w tej chwili 206KM i od 30tys km nic się nie dzieje."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 175 Rocznik / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 10
Robert 18.11.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Jestem trzecim właścicielem, silnik pracuje ok i mimo upływu lat dalej jest dynamiczny. Spalanie jak na taką masę auta bardzo przyzwoite w trybie mieszanym 7,5l/100km . Jestem zadowolony"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Mondeo IV / 175km Rocznik / Przebieg: 2009/ 208tys Śr. spalanie: 7.5l
Grzegorz 06.12.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Typowo autostradowa jednostka - mocna, cicha i aż prosi się o automat. Potężny moment obrotowy zapewnia porządne przyśpieszenie na 6-tym biegu (autostrada oczywiście). Auto ogromne, średnio pali ok 9 L. Używam głownie na trasy w 80% autostrada - brak problemów z dpf-em. Najlepszy wynik spalania to ok 7.2 L ale jazda spokojna 80 - 90 km/h. Miasto MINIMUM 9L, podobnie jak szybka jazda autostradą. Przejechałem 180 tyś i jedyna awaria to wymiana przewodu gumowego intercoolera (ok 600pln). "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Galaxy Rocznik / Przebieg: 2009/180000 Śr. spalanie: 9 L
Czarek 17.08.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik bezawaryjny i w miarę dynamiczny. Nie spala oleju i nie ma jak dotąd żadnych nieszczelności. Nawet przy jezdzie typowo miejskiej wystarczy raz na miesiąc przepalić DPF. Spalanie większe od nominalnego 10.0/9.2/7.5."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 175KM Rocznik / Przebieg: 2009/136000 Śr. spalanie: 8.5
Łukasz 01.05.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
"Bardzo fajna jednostka, wysoka kultura pracy i przystępne spalanie (oczywiście zależne od stylu jazdy). Po chipie 211KM i 518Nm :) Co do zbierania z każdego biegu to ok, ale nie z każdych obrotów. Z niskich obrotów czasami trzeba poczekać, ale po tym jest już bardzo fajnie. Bardzo denerwujące wypalanie DPF, wzrasta wówczas spalanie, silnik poszarpuje i traci kilka koni. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: mondeo Rocznik / Przebieg: 197000 Śr. spalanie: 7-8
<<<12>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.