Silnik 2.2 TDCI 175KM ('06-'10) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 53114

TDCI
Silnik 2.2 TDCI 175KM ('06-'10)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 200.000 km lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 6.1 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Występowały dwa rodzaje silników 2.2 TDCI

Konstrukcja Forda -występował w modelu Ford Mondeo MK3 -moc155KM łańcuch rozrządu

Konstrukcja PSA- od 2008r występował w Ford Mondeo MK4,S-MAX - moc 175,200KM pasek rozrządu

Najważniejsze informacje o silniku
Silnik 2.2 TDCI  o oznaczeniu DW12 konstrukcji PSA  występuje w modelach marki Ford od roku 2008. W zależności od modelu posiada moc 175.Silnik powstał przy współpracy z koncernem PSA. Posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail III generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą zaletą jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika. Z jednostką współpracuje zaawansowana technologicznie turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowe. W trosce o ekologie i zminimalizowanie emisji spalin część silników współpracuje z filtrem cząstek stałych. Niestety element należy do awaryjnych zwłaszcza jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas może dojść zapchania DPF-u cząstkami sadzy co w konsekwencji prowadzi jego awarii i spadku mocy silnika. Ewentualna naprawa to koszt kilku tyś. złotych.

Zalety:
Bardzo dobra dynamika
świetne przyspieszenie
Bardzo wysoka kultura pracy
trwałość silnik
dobry poziom spalania

Wady:
drogi serwis oraz części
filtr cząstek stałych
awarie koła dwumsowego

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 136

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 58
Średnia (głosów 8):
(8.71)
Trwałość
 9.25/10
Utrzymanie
 7.38/10
Dynamika
 9.5/10

Głosy według opinii:

80

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Robert 18.11.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Jestem trzecim właścicielem, silnik pracuje ok i mimo upływu lat dalej jest dynamiczny. Spalanie jak na taką masę auta bardzo przyzwoite w trybie mieszanym 7,5l/100km . Jestem zadowolony"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mondeo IV / 175km Rok / Przebieg: 2009/ 208tys Śr. spalanie: 7.5l
Grzegorz 06.12.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Typowo autostradowa jednostka - mocna, cicha i aż prosi się o automat. Potężny moment obrotowy zapewnia porządne przyśpieszenie na 6-tym biegu (autostrada oczywiście). Auto ogromne, średnio pali ok 9 L. Używam głownie na trasy w 80% autostrada - brak problemów z dpf-em. Najlepszy wynik spalania to ok 7.2 L ale jazda spokojna 80 - 90 km/h. Miasto MINIMUM 9L, podobnie jak szybka jazda autostradą. Przejechałem 180 tyś i jedyna awaria to wymiana przewodu gumowego intercoolera (ok 600pln). "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Galaxy Rok / Przebieg: 2009/180000 Śr. spalanie: 9 L
Czarek 17.08.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik bezawaryjny i w miarę dynamiczny. Nie spala oleju i nie ma jak dotąd żadnych nieszczelności. Nawet przy jezdzie typowo miejskiej wystarczy raz na miesiąc przepalić DPF. Spalanie większe od nominalnego 10.0/9.2/7.5."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 175KM Rok / Przebieg: 2009/136000 Śr. spalanie: 8.5
Łukasz 01.05.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
"Bardzo fajna jednostka, wysoka kultura pracy i przystępne spalanie (oczywiście zależne od stylu jazdy). Po chipie 211KM i 518Nm :) Co do zbierania z każdego biegu to ok, ale nie z każdych obrotów. Z niskich obrotów czasami trzeba poczekać, ale po tym jest już bardzo fajnie. Bardzo denerwujące wypalanie DPF, wzrasta wówczas spalanie, silnik poszarpuje i traci kilka koni. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: mondeo Rok / Przebieg: 197000 Śr. spalanie: 7-8
Michał 03.04.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"jedyny mankament to ekologia :( niestety pomysły te nie są najlepsze i najzdrowsze dla żadnego silnika. Niemniej poza tym świetny silnik, tak jak pisał poprzednik auto zbiera się praktycznie z każdego biegu i z każdej prędkości :) na niemieckiej autostradzie auto rozpędza się równo praktycznie do 200 km/h. Spalanie średnio 7-7,5 litra przy normalnej jeździe to dobry wynik, najważniejsze, że silnik nie jest wysilony i dla dużego auta jakim jest mondeo to w sam raz."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mondeo 175KM Rok / Przebieg: 115000 Śr. spalanie: 7.5
<<<12>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 8V 72KM (2C-E)09.12.2018

Malam carine II z tym silnikiem, byl glosny, palil tak do 7 litrow (130km na autostradzie a poza nia but w podlodze) i byl glosny. Zale

Polecam

0.00

Silnik 2.0 CRDI 140KM ('06-'10)07.12.2018

Bardzo dobry silnik. Po chipie 175KM/385nm. Świetna dynamika, dobra kultura pracy, przyzwoite spalanie. Do tej pory bez żadnej poważ

Polecam

9.47

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów