Silnik 2.2 TDCI 175KM ('06-'10) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 59261

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDI CR 150KM EA28819.05.2019

Jestem bardzo zadowolony,dynamika conajmniej wystarczająca,340 Nm robi swoje, V max ( wg. GPS ok. 205km/h mało istotne, i tak nie ma

Polecam

5.00

Silnik 2.2 HDI 204KM (DW12CTED4)18.05.2019

Błąd w opisie silnika - silnik posiada pasek rozrządu, natomiast to wałki rozrządu są spięte łańcuchem. Właśnie ze względu

Polecam

4.67

Silnik 1.8 TDCI 125KM ('06-'11)18.05.2019

Mialem Mondeo mk4 1.8TDCI nie miałem żadnej poważnej awarii średnie spalanie wynosiło 5-6l/100km miałem go przez około 3 lata po

Polecam

8.46

Silnik 2.2 D-CAT 177KM (2AD-FHV)17.05.2019

Szczerze moge polecic. Mam to auto prawie cztery lata i jak narazie wymienilem tylko hamulce komplet przod i tyl + oczewiscie oleje i f

Polecam

7.73

Najważniejsze informacje o silniku
Silnik 2.2 TDCI  o oznaczeniu DW12 konstrukcji PSA  występuje w modelach marki Ford od roku 2008. W zależności od modelu posiada moc 175.Silnik powstał przy współpracy z koncernem PSA. Posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail III generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą zaletą jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika. Z jednostką współpracuje zaawansowana technologicznie turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowe. W trosce o ekologie i zminimalizowanie emisji spalin część silników współpracuje z filtrem cząstek stałych. Niestety element należy do awaryjnych zwłaszcza jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas może dojść zapchania DPF-u cząstkami sadzy co w konsekwencji prowadzi jego awarii i spadku mocy silnika. Ewentualna naprawa to koszt kilku tyś. złotych.

Zalety:
Bardzo dobra dynamika
świetne przyspieszenie
Bardzo wysoka kultura pracy
trwałość silnik
dobry poziom spalania

Wady:
drogi serwis oraz części
filtr cząstek stałych
awarie koła dwumsowego

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Występowały dwa rodzaje silników 2.2 TDCI

Konstrukcja Forda -występował w modelu Ford Mondeo MK3 -moc155KM łańcuch rozrządu

Konstrukcja PSA- od 2008r występował w Ford Mondeo MK4,S-MAX - moc 175,200KM pasek rozrządu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 154

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 66
Średnia (głosów 9):
(8.63)
Trwałość
 9.11/10
Utrzymanie
 7.22/10
Dynamika
 9.56/10

Głosy według opinii:

90

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mondeo IV 12.02.2019
Średnia:
(8.00)
Tak
"W mieście samochód nieco się "męczy" za to idealny na trasy. Jak do tej pory 200tys. km bez poważnej usterki. Drogie w utrzymaniu zawieszenie IVDC ale warte swej ceny. Uwielbiam to auto mimo iż mam je od 9 lat. Padł DPF w wyniku pękniętego kolektora turbiny (nadmierne kopcenie, którego nie zauważyłem w porę). Po wypaleniu filtra i wymianie kolektora wszystko ok. Auto po tunningu ma w tej chwili 206KM i od 30tys km nic się nie dzieje."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 175 Rocznik / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 10
Robert 18.11.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Jestem trzecim właścicielem, silnik pracuje ok i mimo upływu lat dalej jest dynamiczny. Spalanie jak na taką masę auta bardzo przyzwoite w trybie mieszanym 7,5l/100km . Jestem zadowolony"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Mondeo IV / 175km Rocznik / Przebieg: 2009/ 208tys Śr. spalanie: 7.5l
Grzegorz 06.12.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Typowo autostradowa jednostka - mocna, cicha i aż prosi się o automat. Potężny moment obrotowy zapewnia porządne przyśpieszenie na 6-tym biegu (autostrada oczywiście). Auto ogromne, średnio pali ok 9 L. Używam głownie na trasy w 80% autostrada - brak problemów z dpf-em. Najlepszy wynik spalania to ok 7.2 L ale jazda spokojna 80 - 90 km/h. Miasto MINIMUM 9L, podobnie jak szybka jazda autostradą. Przejechałem 180 tyś i jedyna awaria to wymiana przewodu gumowego intercoolera (ok 600pln). "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Galaxy Rocznik / Przebieg: 2009/180000 Śr. spalanie: 9 L
Czarek 17.08.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik bezawaryjny i w miarę dynamiczny. Nie spala oleju i nie ma jak dotąd żadnych nieszczelności. Nawet przy jezdzie typowo miejskiej wystarczy raz na miesiąc przepalić DPF. Spalanie większe od nominalnego 10.0/9.2/7.5."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 175KM Rocznik / Przebieg: 2009/136000 Śr. spalanie: 8.5
Łukasz 01.05.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
"Bardzo fajna jednostka, wysoka kultura pracy i przystępne spalanie (oczywiście zależne od stylu jazdy). Po chipie 211KM i 518Nm :) Co do zbierania z każdego biegu to ok, ale nie z każdych obrotów. Z niskich obrotów czasami trzeba poczekać, ale po tym jest już bardzo fajnie. Bardzo denerwujące wypalanie DPF, wzrasta wówczas spalanie, silnik poszarpuje i traci kilka koni. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: mondeo Rocznik / Przebieg: 197000 Śr. spalanie: 7-8
<<<12>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów