Silnik 1.9 CDTI (Z19DT) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 223102

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 SkyActiv-D 175KM21.03.2019

Witam Jestem posiadaczem Mazdy od 2015 po przejechaniu 70tk w 4 lata mam obecnie 90tk wyszło szydlo z worka tzn Mazda ukrywa wadę wa

Odradzam

6.47

Silnik 1.9 MultiJet20.03.2019

Miałem 1,9 JTD przejechałem nim 380 tys. km bez ingerencji w silnik i sprzęgło oraz dwumasę. Obecnie mam 1,9 M JET 1,9 przejechane

Polecam

8.60

Silnik 2.0 16V CRDi (D4EA/D4HA)20.03.2019

Bardzo dobry silnik, niezawodny, tani w obsłudze. Bardzo dobre osiągi.

Polecam

8.73

Silnik 1.5 dCi K9K19.03.2019

Nissan Note 1,5dci 2009 rok, układ paliwowy Delphi. Kupiony z przebiegiem 160 tys. Mam 2 lata, obecnie 180tys. Spalanie 4l, 5 w mieśc

Polecam

8.49

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 CDTI  występuje w marce Opel od 2004 roku,w całości został opracowany przez koncern Fiat. W zależności od modelu posiadał moc 100KM,120KM oraz 150KM.W tej wersji zastosowano bardziej rozbudowany układ sterowania włącznie z systemem zawirowań w kolektorze dolotowym.Dodatkowo silnik wyposażony w wydajniejszy układ wtryskowy oraz wydajniejsza pompę wysokiego ciśnienia.Zwiększono ciśnienie doładowania oraz zastosowano większa turbosprężarkię o zmiennej geometrii łopatek,oraz zwiększono sprzęgło i wzmocniono dwumasę .Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowany za pomocą systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Do najczęstszych awarii w silniku 1.9 CDTI należą usterki zaworu EGR, koła dwumasowego oraz filtra cząstek stałych, oraz problem z urywającymi się klapami wirowymi w kolektorze ssącym !!!Jest to bardzo poważna awaria która doprowadzała do uszkodzenia  silnika.W 2007 roku konstrukcja została poprawiona jednak ta usterka lubiła się powtarzać.Kolejnym problemem był zbierający się nagar na kolektorze oraz klapach wirowych.Na plus trzeba zapisać bardzo trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarkę.Niestety użytkownicy w tej odmianie sa narażeni na wyższe koszty ewentualnych napraw w stosunku do wersji  120-konnej.Jednostka jest wyposażona w bardziej kosztowny osprzęt i jest zdecydowanie bardziej wysilona,co za tym idzie narażona na większą awaryjność.Wszystko jest uzależnione od użytkowania auta,warunków,serwisu i przebiegu.Niektóre modele odpowiednio serwisowane pokonują przebiegi ponad 200 tys km bez jakichkolwiek problemów.Osiągi jednostki oraz kultura pracy są na wysokim poziomie,użytkownicy będą usatysfakcjonowani.Najmocniejsza 150-konna która zasila Opla Astrę 3 pierwszą setkę osiąga po 8,8 sekundach spalając średnio 5,8l/100km a prędkość maksymalna to 210km/h. Silnik bardzo elastyczny i dynamiczny o sportowym zacięciu.W opinii użytkowników silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi,wysoką kulturę pracy niski poziom spalani.

Zalety:
trwały układ wtryskowy
stosunkowo tani serwis
dostępność zamienników
trwałe turbosprężarka
niskie spalanie

Wady:
awarie koła dwumasowego
awarie filtra cząstek stałych
awarie zaworu EGR
urywające się klapy wirowe w kolektorze ssącym
gromadzenie się nagaru w klapach
awarie zaworu VGT

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 565

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 258
Średnia (głosów 25):
(8.47)
Trwałość
 8.48/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 8.92/10

Głosy według opinii:

232

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Filip 24.10.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
"Posiadam Astrę 1.9 cdti 120km. Silnik jak najbardziej godny polecenia. Obecnie 170 000km przebiegu (sprawdzony), sam przejechałem 40 000km, żadnej awarii związanej z jednostką napędową, mało tego, żadnej innej poważnej awarii. Wykazywało mi swego czasu błąd DPF jednak okazało się to tylko i wyłącznie błędem komputera. W rodzinie jest jeszcze vectra C z identycznym silnikiem, również żadnych problemów."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Opel Astra H
tomito 28.07.2013
Średnia:
(7.67)
Tak
"serwis opla nie jest aż tak drogi, ostatnio za diagnostykę świec, czyszczenie wtryskiwaczy, prac przy rozruszniku zapłaciłem 158 zł ( AUTKO UMYLI, WYMIENILI 2 ŻARÓWKI), wymiana (moje części) rozrządu, tarcz i klocków - przód kosztowała mnie 420 zł ( ich płyn do chłodnicy), w warsztacie "zaprzyjaźnionym" chcieli za sam rozrząd 350 zł, o 50 więcej, warto pytać ... Lubicz k.Torunia"
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: astra h 1.9cdti
Józek 02.07.2013
Średnia:
(7.00)
Tak
"W dostawczym Vivaro ten silnik to 1.9dCi. Jest to wersja 100KM. Zrobiłem na tym silniku 400tys km. Były problemy z elektronią. Ale poza tym ten silnik jest dość ekonomiczny."
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Opel Vivaro
Bogdan 07.06.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik 1.9 CDTI jest to silnik Fiata 1.9 JTD. Opel jedynie do tego silnika daje swój znaczek CDTI. Jeśli ktoś ma problem z tym silnikiem to lepiej podjechać do serwisu Fiata tam na pewno lepiej się znają na tych silnikach i części będą o wiele tańsze jak w serwisie Opla."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Fiat 1.9 JTD
Artur 03.06.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"silnik został dobrze opisany powyżej wiec ja sam skupię się tylko na podstawach. na ten moment mam 130 tys przejechane i ciągłe problemy z DPF-em. wystarczy ze bedę jezdził ekonomicznie przez tydzien robiąc dziennie 60-100 km i znowu się zapali kontrolka. oczywiscie całosć mozna łatwo i samemu wyczyścic przeganiając auto na wysokich obrotach. posiadam wersję 150 konna i nie mozna mu zarzucic słabych osiągów. Nie jest to oczywiscie jakiś silnik sportowy ale np w mojej astrze H twin-top ktora jest dużo bardziej aerodynamiczna niż zwykla astra, auto osiąga prędkość maksymalna rzedu 240 km/h przy 4700 rpm. niestety nie moge powiedzieć ze silnik jest elastyczny bo nie jest. moc jest osiagana w bardzo wąskim zakresie obrotów, całą gorycz osładza fakt ze te silniki spasowane są z 6 stopniową skrzynią biegów która troche ratuję sprawę. spalanie na dystansie 9000 km wyniosło 5,3 litra, lecz wystarczy musnac pedał gazu i spalanie drastycznie wzrasta dochodząc spokojnie do 8-11 litrów w miescie. z kołem dwumasowym nie miałem narazie żadnych problemów. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Astra H 150 koni

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.