Silnik 1.9 CDTiWyświetleń: 179314

Silników CDTi używa:

CDTi
Silnik 1.9 CDTi

Silnik 1.9 CDTI  występuje w marce Opel od 2002 roku , w całości został opracowany przez koncern Fiat. W zależności od modelu posiadał moc 100KM,120KM oraz 150KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowany za pomocą systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Większość jednostek współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii. Wersja 120 Konna posiada dwa zawory na cylinder natomiast 150 konna już 4 zawory na cylinder co przekłada się na nieco większe spalanie ,ale i znacznie lepsze parametry. Do najczęstszych awarii w silniku 1.9 CDTI należą usterki zaworu EGR, koła dwumasowego oraz filtra cząstek stałych. Najmocniejsza 150 konna montowana jest miedzy innymi w Oplu Astra 3. Jednostka osiąga pierwszą setkę po 8,8 sekundach spalając średnio 5,8l/100km. Prędkość maksymalna to 210km/h. Silnik bardzo elastyczny i dynamiczny o sportowym zacięciu.

Zalety:
trwały układ wtryskowy
stosunkowo tani serwis
dostępność zamienników
trwałe turbosprężarka
niskie spalanie

Wady:
awarie koła dwumasowego
awarie filtra cząstek stałych
awarie zaworu EGR

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 492

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 215
Średnia (głosów 23):
(7.14)
Trwałość
 7.3/10
Utrzymanie
 6.96/10
Dynamika
 7.17/10

Głosy według opinii:

221

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Piotr 28.04.2017
Średnia:
(0.00)
Tak
"Posiadam zafirę 1.9CDTI 150KM Z 2006r. Kupiłem z przebiegiem 235 000 w 2013r. od wujka który ją miał od przebiegu 160 000. Była sprowadzona z Niemiec w 2011r. Wujo nie robił nic przy zawieszeniu, robił dwumasa przy 200 000. Na mnie spadły większe nieszczęścia bo turbina przy 240 000 strzeliła całkiem (1000zł z robotą). Musiałem wywalić DPF bo z tym nie dało się jeździć i jeśli się robi niedługie trasy i nieduże przebiegi jak ja 10tyś-12tyś rocznie to nie ma sensu DPF chyba że ktoś chce zarżnąć silnik, mi osobiście zaczeło przybywać oleju w silniku czyli ropy, na wskutek częstego dopalania. Zaspawałem też klapy wirowe i wywaliłem je, bo listwa spadła i była nieszczelność. Po tych zabiegach auto jeździ bezawaryjnie, spalanie małe jak na 1600 kg i i silnik 150km bo srednio 6,5 w lecie na miejscu a w trasie nawet poniżej 5l, gdzie wcześniejsze polo 1.9d 64KM spalało 5,8-6,2l niezależnie od trasy. Auto funkcjonalne 7 osobowe dobra alternatywa dla fanów diesli, bo takich diesli już nie będzie. "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Zafira B Rok / Przebieg: 3000000 Śr. spalanie: 6
JUREK 07.09.2016
Średnia:
(0.00)
Tak
"Auto posiadam od 9-ciu miesięcy, przejechałem ponad 12 tys. km, wymieniłem olej i wszystkie filtry oraz klocki hamulcowe tył, (koszt 250 zł) większość jazdy to krótkie trasy, wypalanie DPF-u załączyło się około 6 razy (średnio co 2 tyś. km) , przestały działać czujniki parkowania przód i tył, poza tym żadnych awarii. VECTRA C KOMBI którą posiadam to wygodny, przestronny, dynamiczny i oszczędny samochód. POLECAM !!!"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: VECTRA C / 150 KM Rok / Przebieg: 2007/220000 Śr. spalanie: 6.5
Rafał 26.05.2016
Średnia:
(0.00)
Tak
"U mnie się wyłącza tempomat, najcześciej przy wiekszych predkościach. Mam 1.9 CDTI 150 KM z 2007 roku. Ostatnio też zegary nagle przestały działać, wszystko inne działało. Naprawiłem to tak że w czasie jazdy wcisnąłem pokrętło od resetownia licznika i wtedy wszystko ożyło :) samochód mam od mieciąca i jestem bardzo zadowolony, nie żałuję zakupu. Wcześniej miałem Vectre B z 1999 też w dieslu 2.0 DI 16V, rózne opinie o tym samochodzie czytałem ale również i z tego auta byłem zadowolony, miałem go przez 9 lat i zrobiłem nim 150 tys km, obecny przebieg to 297 tys, km i jeździ dalej bezproblemowo, jedyna poważna awaria to była turbina i alternator (2200 zł) i ta blacha rdzewieje, trzeba było robić (1000 zł). Obecną Vectrą C którą posiadam myslę ze zrobię wiele km i długo mi będzie słuzyła. Blacha juz w nich nie rdzewieje. Niektórzy narzekają ze dwumasa się psuje, ale trzeba umiejętnie jeżdzić wtedy nie bedzie sie psuła. Silnik 1.9 CDTI to sprawdzona i trwała fiatowska konstrukcja."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Vectra c 1.9 CDTI 150KM Rok / Przebieg: 2007/160000 Śr. spalanie: 6
wojtek 18.04.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"pojemne rodzinne autko ,do tej pory wymiana dwu mas.przy 160tyś.filtr dpf wycięty dla spokoju po za tym silnik sprawuje się dobrze"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: signum 120kM Rok / Przebieg: 2007 170tyś Śr. spalanie: 7 miasto
Piotr 23.02.2016
Średnia:
(6.33)
Tak
"Super autko zwłaszcza jeśli chodzi o zafirę . Rodzinne , przestronne o dynamicznym silniku auto. Jedyną wadą, która mi przeszkadza to nieszczęsny filtr cząsteczek , który co chwilę się wypala wpływając znacznie na spalanie. "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Zafira 1,9/150kM Rok / Przebieg: 220 tyś. Śr. spalanie: tyś.6.3
James 04.12.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Bardzo dobra jednostka żadnych problemów jeśli się tankuje normalne paliwo oraz systematycznie wymienia płyny ustrojowe. Śmiało polecam ten silnik w Oplu Signum "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: signum 150 Rok / Przebieg: 2004 Śr. spalanie:
Grzegorz 18.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Vectra C 2007 1.9 CDTI 120km DPF. Mam ja od nowości. Kupiona w polskim salonie w 2007 r. Obecnie ma nalatane 396 tyś. Poza normalnymi wymianami eksploatacyjnymi jak klocki tercze itp. Wymieniłem tylko EGR przy 220 tyś, Rozrusznik oraz regulator napięcia przy 250 tyś, i przy 274 tys dwumas. Ostatnio zamek tylnej klapy. Auto nie do zarżnięcia jak się dba i serwisuje na bieżąco. Podstawa to wymiana oleju co 15 tyś i nie katowanie silnika."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Vectra C
Radek 06.12.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Astra H 2006r. 100KM 275kkm przebiegu. Kupiłem przy przebiegu 216kkm. Przede mną wymieniono koło dwumasowe, 2 razy zawór EGR. Ja z poważnych napraw - tylko zawieszenie przód, poza tym tylko serwis typu hamulce, rozrząd, oleje. Auto znakomicie się spisuje, mimo niskiej mocy max. dobrze radzi sobie w trasie. Pali ok. 6,3/100km jeżdżę 30%miasto 70% trasy. Zdecydowanie polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Astra H CDTI 100KM 275kkm
Kriss 02.10.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Podpisuję się pod opinią "troopera".Silnik idealny do chiptuningu...ja mam program stage one na 180KM i 400Nm - jezdzi to rewelacyjnie! Spalanie tez ok. Najnizej na emeryta udało mi sie zejsc do 5,1 litra w trasie!!! ale jechałem autostradą za TIRem na 5 biegu, nie na szostym! i predkosc 95km/h....idealne auto w długie trasy. W cyklu mieszanym tak do 7 litrów ropy wypije :) Silnik po tuningu zbiera się perfekcyjnie. Jedyna wada tego silnika to te nieszczesne klapy wirowe w kolektorze dolotowym - ja zamieniłem na kolektor bez klap od Alfy Romeo. Polecam wszystkim - to idealne rozwiazanie - po takie modyfikacji ten silnik jest nie do zajechania. Jak ktos pisze ze padają dwumasy - to powiem, ze padaja tak sama jak w kazdym innym aucie! nie wazne czy to opel czy bmw czy audi. Wtryski w tym modelu sa na pewno o wiele lepsze niz wadliwe fordowskie TDCI. Kultura pracy silnika CDTI przewyzsza kazdego TDI na pompowtryskach z traktora volkswagena...zupełnie inna bajka. Teraz nawet VW przeszedł na system Common Rail....jest po prostu lepszy. I warto wybrac silnik o mocy 150KM zamiast 120KM ...palą tyle samo a frajda z jazdy o niebo lepsza....wystarczy zmodyfikowac tylko kolektor (wersja 120KM ma od razy kolektor bez klap wirowych)."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Vectra CDTI 150/180KM
Piotr . 04.09.2014
Średnia:
(6.00)
Nie
"Zawsze miałem Vectry , od najstarszych do tej C 2007 r Cdti i tak dała mi popalić że nigdy więcej Opla ! Przy przebiegu 170 tyś włozone 10 tyś pln , dwumasa , wtryski robione kilka razy , pompa wtryskowa , rozrusznik , czujnik położenia wału , wiele drobnych uciążliwych awarii typu co roku alternator i nadal jest kicha ! Dużo za duże wolne obroty , podobno wina alternatora , spadły trochę po regeneracji , za duże zużycie paliwa zawsze , w zimę po mieście jeżdżąc bardzo oszczędnie 13 litrów !Teraz w lato bardzo ciężko pali , obraca wałem kilkanaście razy i czasem na jeden cylinder stuknie ,robię przerwę i znów kręcę do upadłego , mechanicy rozkładają ręce , wszystko w normie a wstyd przy ludziach uruchamiać , wiele aut miałem a nigdy żaden nie był tak zawodny ! "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Vectra 1,9 cdti 120 ps 2007 r.
<<<123>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 1.8 TDCI 100 115KM23.08.2017

W miarę przyzwoita jednostka . Posiadam Focusa od dwóch lat. Wymieniłem dwumase, alternator i intercooler, przez ten czas. Przebieg

Polecam

8.62

Silnik 2.0 dCi22.08.2017

Śmiało mogę polecić ten silnik jak i samo auto... Jedyne awarie przez 120 tysięcy przebiegu jaki zrobiłem to przy 240 zawiesił s

Polecam

8.90

Silnik 2.0 CDTi Fiat17.08.2017

Zatarty przy 210000km. Na autostradzie, podczas upału. Bardzo mało słychać na temat zacierających się silników 2.0 cdti, a w w

Odradzam

6.45

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.