Silnik 1.9 CDTiWyświetleń: 194432

Silników CDTi używa:

CDTi
Silnik 1.9 CDTi

Silnik 1.9 CDTI  występuje w marce Opel od 2004 roku,w całości został opracowany przez koncern Fiat. W zależności od modelu posiadał moc 100KM,120KM oraz 150KM.W tej wersji zastosowano bardziej rozbudowany układ sterowania włącznie z systemem zawirowań w kolektorze dolotowym.Dodatkowo silnik wyposażony w wydajniejszy układ wtryskowy oraz wydajniejsza pompę wysokiego ciśnienia.Zwiększono ciśnienie doładowania oraz zastosowano większa turbosprężarkię o zmiennej geometrii łopatek,oraz zwiększono sprzęgło i wzmocniono dwumasę .Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowany za pomocą systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Do najczęstszych awarii w silniku 1.9 CDTI należą usterki zaworu EGR, koła dwumasowego oraz filtra cząstek stałych, oraz problem z urywającymi się klapami wirowymi w kolektorze ssącym !!!Jest to bardzo poważna awaria która doprowadzała do uszkodzenia  silnika.W 2007 roku konstrukcja została poprawiona jednak ta usterka lubiła się powtarzać.Kolejnym problemem był zbierający się nagar na kolektorze oraz klapach wirowych.Na plus trzeba zapisać bardzo trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarkę.Niestety użytkownicy w tej odmianie sa narażeni na wyższe koszty ewentualnych napraw w stosunku do wersji  120-konnej.Jednostka jest wyposażona w bardziej kosztowny osprzęt i jest zdecydowanie bardziej wysilona,co za tym idzie narażona na większą awaryjność.Wszystko jest uzależnione od użytkowania auta,warunków,serwisu i przebiegu.Niektóre modele odpowiednio serwisowane pokonują przebiegi ponad 200 tys km bez jakichkolwiek problemów.Osiągi jednostki oraz kultura pracy są na wysokim poziomie,użytkownicy będą usatysfakcjonowani.Najmocniejsza 150-konna która zasila Opla Astrę 3 pierwszą setkę osiąga po 8,8 sekundach spalając średnio 5,8l/100km a prędkość maksymalna to 210km/h. Silnik bardzo elastyczny i dynamiczny o sportowym zacięciu.W opinii użytkowników silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi,wysoką kulturę pracy niski poziom spalani.

Zalety:
trwały układ wtryskowy
stosunkowo tani serwis
dostępność zamienników
trwałe turbosprężarka
niskie spalanie

Wady:
awarie koła dwumasowego
awarie filtra cząstek stałych
awarie zaworu EGR
urywające się klapy wirowe w kolektorze ssącym
gromadzenie się nagaru w klapach
awarie zaworu VGT

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Ilość oleju: 4.3 L, typ oleju: 0W30 lub 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 518

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 234
Średnia (głosów 25):
(7.41)
Trwałość
 7.48/10
Utrzymanie
 7.04/10
Dynamika
 7.72/10

Głosy według opinii:

232

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Eko 11.01.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Posiadam astrę 3 kombi z 1.9 150 km przejechałem 60 tysięcy w 2 lata obecnie samochód ma 202000 jak na razie wymieniłem tarcze klocki olej komplet rozżądu i oczywiście łożyska w skrzyni autko polecam na trasie jadąc odpowiednio 160 kmh na tempomacie jeżdżę z Krakowa do koloni spalanie 6.3 mieżone silnik dynamiczny tylko oponki zdziera szybko "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Astra h kombi 1.9 150 km Rok / Przebieg: 2006 Śr. spalanie: 7
Marcin 05.12.2017
Średnia:
(4.67)
Nie
"Tragedia. Miałem kilka Opli w tym Astre III 1.7cdti i Vectre B 2.0,DTI ale takiej padaki nigdy i już z Opla jestem wyleczony. Dwa lata męczyłem się znadzieją autem licząc, że kolejna naprawa to będzie koniec. Na dzień dobry termostat, potem dwumasa i co najlepsze nowa też się rozleciała po ok 20tyś. Tyle się cieszyć że uwzględniono gwarancję ( część Sachsa), potem walka z wtryskami. Auto mimo tych wymian chodziło gorzej niż traktor. Metaliczny dźwięk w zimie jakby silnik miał się rozpaść. Regeneracje, podmiany cuda. Potem padł alternator. Później kłopoty z ładowaniem wymiany regulatorów napięcia, aż w końcu używany okazał się lepszy od nowych bodaj 2 szt. Dbam o auta grosza nie żałuje ale tak felernego auta nie miałem. Co najlepsze auto po sprawdzeniu w serwisie miało niewiele ponad 200tys. Gdzie ta trwałość tego silnika tak zachwalana? Ten model skutecznie zraził mnie do tej marki. Chodź nie paliłem się po tym do diesla zakupiłem Lagune III z dużymi obawami i nie wiem, że mam samochód."
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Vectra 1.9Cdti/150Km Rok / Przebieg: 2005/206000 Śr. spalanie: 6.8
Piotr 28.04.2017
Średnia:
(7.33)
Tak
"Posiadam zafirę 1.9CDTI 150KM Z 2006r. Kupiłem z przebiegiem 235 000 w 2013r. od wujka który ją miał od przebiegu 160 000. Była sprowadzona z Niemiec w 2011r. Wujo nie robił nic przy zawieszeniu, robił dwumasa przy 200 000. Na mnie spadły większe nieszczęścia bo turbina przy 240 000 strzeliła całkiem (1000zł z robotą). Musiałem wywalić DPF bo z tym nie dało się jeździć i jeśli się robi niedługie trasy i nieduże przebiegi jak ja 10tyś-12tyś rocznie to nie ma sensu DPF chyba że ktoś chce zarżnąć silnik, mi osobiście zaczeło przybywać oleju w silniku czyli ropy, na wskutek częstego dopalania. Zaspawałem też klapy wirowe i wywaliłem je, bo listwa spadła i była nieszczelność. Po tych zabiegach auto jeździ bezawaryjnie, spalanie małe jak na 1600 kg i i silnik 150km bo srednio 6,5 w lecie na miejscu a w trasie nawet poniżej 5l, gdzie wcześniejsze polo 1.9d 64KM spalało 5,8-6,2l niezależnie od trasy. Auto funkcjonalne 7 osobowe dobra alternatywa dla fanów diesli, bo takich diesli już nie będzie. "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Zafira B Rok / Przebieg: 3000000 Śr. spalanie: 6
JUREK 07.09.2016
Średnia:
(0.00)
Tak
"Auto posiadam od 9-ciu miesięcy, przejechałem ponad 12 tys. km, wymieniłem olej i wszystkie filtry oraz klocki hamulcowe tył, (koszt 250 zł) większość jazdy to krótkie trasy, wypalanie DPF-u załączyło się około 6 razy (średnio co 2 tyś. km) , przestały działać czujniki parkowania przód i tył, poza tym żadnych awarii. VECTRA C KOMBI którą posiadam to wygodny, przestronny, dynamiczny i oszczędny samochód. POLECAM !!!"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: VECTRA C / 150 KM Rok / Przebieg: 2007/220000 Śr. spalanie: 6.5
Rafał 26.05.2016
Średnia:
(0.00)
Tak
"U mnie się wyłącza tempomat, najcześciej przy wiekszych predkościach. Mam 1.9 CDTI 150 KM z 2007 roku. Ostatnio też zegary nagle przestały działać, wszystko inne działało. Naprawiłem to tak że w czasie jazdy wcisnąłem pokrętło od resetownia licznika i wtedy wszystko ożyło :) samochód mam od mieciąca i jestem bardzo zadowolony, nie żałuję zakupu. Wcześniej miałem Vectre B z 1999 też w dieslu 2.0 DI 16V, rózne opinie o tym samochodzie czytałem ale również i z tego auta byłem zadowolony, miałem go przez 9 lat i zrobiłem nim 150 tys km, obecny przebieg to 297 tys, km i jeździ dalej bezproblemowo, jedyna poważna awaria to była turbina i alternator (2200 zł) i ta blacha rdzewieje, trzeba było robić (1000 zł). Obecną Vectrą C którą posiadam myslę ze zrobię wiele km i długo mi będzie słuzyła. Blacha juz w nich nie rdzewieje. Niektórzy narzekają ze dwumasa się psuje, ale trzeba umiejętnie jeżdzić wtedy nie bedzie sie psuła. Silnik 1.9 CDTI to sprawdzona i trwała fiatowska konstrukcja."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Vectra c 1.9 CDTI 150KM Rok / Przebieg: 2007/160000 Śr. spalanie: 6
wojtek 18.04.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"pojemne rodzinne autko ,do tej pory wymiana dwu mas.przy 160tyś.filtr dpf wycięty dla spokoju po za tym silnik sprawuje się dobrze"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: signum 120kM Rok / Przebieg: 2007 170tyś Śr. spalanie: 7 miasto
Piotr 23.02.2016
Średnia:
(6.33)
Tak
"Super autko zwłaszcza jeśli chodzi o zafirę . Rodzinne , przestronne o dynamicznym silniku auto. Jedyną wadą, która mi przeszkadza to nieszczęsny filtr cząsteczek , który co chwilę się wypala wpływając znacznie na spalanie. "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Zafira 1,9/150kM Rok / Przebieg: 220 tyś. Śr. spalanie: tyś.6.3
James 04.12.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Bardzo dobra jednostka żadnych problemów jeśli się tankuje normalne paliwo oraz systematycznie wymienia płyny ustrojowe. Śmiało polecam ten silnik w Oplu Signum "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: signum 150 Rok / Przebieg: 2004 Śr. spalanie:
Grzegorz 18.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Vectra C 2007 1.9 CDTI 120km DPF. Mam ja od nowości. Kupiona w polskim salonie w 2007 r. Obecnie ma nalatane 396 tyś. Poza normalnymi wymianami eksploatacyjnymi jak klocki tercze itp. Wymieniłem tylko EGR przy 220 tyś, Rozrusznik oraz regulator napięcia przy 250 tyś, i przy 274 tys dwumas. Ostatnio zamek tylnej klapy. Auto nie do zarżnięcia jak się dba i serwisuje na bieżąco. Podstawa to wymiana oleju co 15 tyś i nie katowanie silnika."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Vectra C
Radek 06.12.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Astra H 2006r. 100KM 275kkm przebiegu. Kupiłem przy przebiegu 216kkm. Przede mną wymieniono koło dwumasowe, 2 razy zawór EGR. Ja z poważnych napraw - tylko zawieszenie przód, poza tym tylko serwis typu hamulce, rozrząd, oleje. Auto znakomicie się spisuje, mimo niskiej mocy max. dobrze radzi sobie w trasie. Pali ok. 6,3/100km jeżdżę 30%miasto 70% trasy. Zdecydowanie polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Astra H CDTI 100KM 275kkm
<<<123>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 1.3 DDIS 70KM16.01.2018

Prosty fajny silnik.. jak na diesla. W wiekszosci bez kola dwumasowego. Poza nielicznymi modelami opla i suzuki. Oszczedny. Dynamiczny.

Polecam

5.86

Silnik 2.4 D516.01.2018

Polecam kazdemu, tylko dbać i jeżdzić. Osobiscie polecam raz na rok wyczyścić dolot powietrza do silnika z sadzy i oleju. Dobrze t

Polecam

8.18

Silnik 3.0 V616.01.2018

Auto użytkowane codziennie, w większości w miejskiej dżungli stolicy. Jazda raczej dynamiczna, pomimo tego maksymalne spalanie zim

Polecam

9.17

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.