Silnik 2.0 CDTi FiatWyświetleń: 74814

Silników CDTi używa:

CDTi
Silnik 2.0 CDTi Fiat
Silniki 2.0 CDTI występuje w samochodach marki Opel w modelach Astra, Insignia oraz Zafira .Jednostka całkowicie opracowana przez Fiata (2.0MJT) W zależności od modelu posiadał moc 110KM,120KM,130KM,160KM oraz 195KM Jednostka 4 cylindrowa posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Po stronie zalet należy zapisać dobry moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy nawet do 195KM. Jednak w przypadku ewentualnych napraw należy liczyć się ze sporymi kosztami obsługi. Silnik 2.0 CDTI występuje z filtrem cząstek stałych(DPF). Element awaryjny jeśli samochód użytkowany jest głównie w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zapchania cząsteczkami sadzy i spadku mocy silnika. Koszt nowego podzespołu oraz wymiany to kwota rzędu 4 tyś. złotych.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
trwały układ wtryskowy
dobra dynamika

Wady:
awarie EGR
seryjnie montowany DPF
uwaga na koło dwumasowe

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 150.000 km /lub 10 Lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Info Serwis

Rozrząd !!!

Serwis zaleca wymianę przy 150.000km lub 10 lat , niestety jest to zbyt długi okres .Zdarzają się przypadki że pasek przy tym przebiegu jest bardzo zniszczony i popękany co może doprowadzić do jego zerwania a co za tym idzie do poważnej i kosztownej usterki .Lepiej zmniejszyć przebieg do MAX 120 tys co zminimalizuje  ryzyko kosztownej naprawy .

Koszt wymiany rozrządu w ASO około 900zł plus pompa wody


Silnik 2.0 CDTI 195KM BiTurbo -wyposażony seryjne w dwie Turbosprężarki


Oznaczenia silnika
A20DTC -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM - ASTRA, INSIGNIA

A20DTL -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM - ZAFIRA C
A20DTJ- 2.0 CDTI 16V 96kw/131KM - INSIGNIA
A20DT-2.0 CDTI 16V 96kw/131KM - ZAFIRA C
A20DTH -2.0 CDTI 16V 121kw/165KM -ZAFIRA C
A20DTR -2.0 CDTI 16V 195KM - INSIGNIA (biturbo).

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 131

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 60
Średnia (głosów 17):
(6.45)
Trwałość
 5.82/10
Utrzymanie
 6.12/10
Dynamika
 7.41/10

Głosy według opinii:

117

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Robert 17.08.2017
Średnia:
(3.00)
Nie
" Zatarty przy 210000km. Na autostradzie, podczas upału. Bardzo mało słychać na temat zacierających się silników 2.0 cdti, a w warsztacie gdzie wymieniałem słupek na regenerowany, mówią że robią ich 300 szt rocznie. Choć podobno Alfach i Fiatach działają bez zarzutu. Opel chciał przyoszczędzić na podporze wału, która jest ze zbyt miękkiego materiału i niestety, efekt jest katastrofalny, koszty ok 7-8 tys. Inna wersja, np 130 lub 165KM nie pasuje. Podobno wersje 165KM są już poprawione. A miał być taki dobry, niezawodny silnik."
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Astra/160KM Rok / Przebieg: 2010/212000 Śr. spalanie: 6.3
Ryszard 01.09.2016
Średnia:
(5.33)
Nie
"Niestety, po 320 000 na autostradzie w Niemczech (pod Francuską granicą) rozleciał się silnik. W serwisie opla stwierdzili całkowite uszkodzenie słupka silnika. Samochód był serwisowany i właśnie po wymianie filtrów i oleju. Koszty jakie poniosłem w wyniku usterki, lecz bez naprawy samochodu (wraz ze sprowadzeniem auta do Polski, to ok. 15 000 PLN). Wymiana silnika na używany, to koszt ok. 7 000 PLN. Nie polecam. Nigdy więcej używanego Opla!"
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 130 Rok / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 6.5
Bogdan 10.07.2016
Średnia:
(2.67)
Nie
"witam moze ktos podpowie czy jest mozliwosc zamiany silnika 110KM na 160KM lub 130KM bo moj zatarl sie pojawilo sie zonie komunikat o niskim cisnieniu oleju i po silniku "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 110 Rok / Przebieg: 200000 Śr. spalanie: 6
Marcin 13.03.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Astra sport 2.0 CDTI flexride i afl, jazda to bajka, ale te silniki maja problem z uszczelki pompy oleju i trzeba ja wymienić przy 130tys razem z rozrzadem, klapki w kolektorze sie urywaja i warto je sprawdzać."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 160 Rok / Przebieg: 2010/100 tys Śr. spalanie: 6.5
sylwan 28.12.2015
Średnia:
(5.67)
Nie
"197 tys wał zatarty,panewy,pompa oleju,oring w pompie oleju rzesieje i zasysa powietrze zamiast oleju uszczelniacz powinno sie wymieniać uszczelniacz fakt autentyczny użytkownik. koszta 3.400zł uwaga podobno?? w 2011 poprawiono"
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: insignia 165 Rok / Przebieg: 197000 Śr. spalanie: 8.5
mAREK 18.02.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"silnik bardzo dobry ,mało pali nie zanotowałem żadnych usterek,dynamika na wystarczającym poziomie.mam go w Zafirze z 2012roku auto rodzinne,na wakacje przy pełnym bagazu 4osoby spalanie 5.8l do tego dynamiak na dobrym poziomie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Opel Zafira C2.0 CDTI 130KM 86TYS 2012R
Artur 29.01.2015
Średnia:
(3.00)
Nie
"Silnik tragedia 210 tys. Zatarty korowód panewki i cala reszta. Naprawa nieopłacalna"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: insignia 2011
wojciu 06.12.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"Iga, rocznik 2009, motor 2.0 (160 KM) od dwóch tygodni moc podniesiona do 195 KM i 440 Nm...teraz to prawie gti:) Spalanie przy V - 150-200 km/h to 8 l/100 km przy automacie więc jest w normie, w mieście potrafi dojść do 9 l/100 km ale przy tej wadze auta to zrozumiałe. W chwili obecnej mam przelatane 170 tyś od nowości jeden kierowca i był wymieniany: wąż do turbo (trochę się już poci ale to nie problem) i kanał dolotowy z tymi klapkami przy 96 tyś....części tanie, serwis nawet niezły...za tą kasę (nowe auto) to chyba jedna z lepszych propozycji. Zawieszenie trwałe, hamulce przy mojej nodze mają ciężko ale straty muszą być."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Insignia ST 2.0 cdti Vtech
Piotr 19.11.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Insignia 2012, 160 km, Automatik, przebieg 110.000 km, kombi Jeżdzę od nowości, poza "denerwującym" czasem automatem nic sie nie zepsuło. Problem (zmiana oprogramowania skrzyni) serwis robi w miarę tanio. Spalanie: trasa 5,5 (bez problemu przy 100 km/h)- 8,5 (ciągła jazda 180 km/h, tempomat); Miasto 7-8 litrów przy normalnej jeździe. Naprawdę wygodne i oszczędne auto. Zero problemów. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Insignia 2,0 160 km
bibi m5 07.10.2014
Średnia:
(4.00)
Nie
"super auto do teraz. 230 tyś przebiegu auto nigdy nie uderzone mam od nowego 160 km wymieniłem koło dwumasowe w serwisie 20 tyś kilometrów i koło do wymiany . poza tym jakieś opiłki w silniku coś się urwało masakra fakt mam ciężką noge ale co to ma do rzeczy . spalanie miasto 8,5 trasa nie wiem nie liczyłem insygnia sport tourer w pelnej opcji "
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: insygnia sport tourer
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 TDCI 140KM DPF24.09.2017

"świetny silnik,bardzo dobra dynamika,spalanie na poziomie 6.5L ,bardzo elastyczny i cichy.Obecnie na rynku to chyba najbardziej popul

Polecam

10.00

Silnik 1.5 DCi 65KM24.09.2017

Miałem ten silnik w Renault Kangoo z roku 2003 od nowości w moich rękach,powiem tak życzę każdemu takiego silnika.Na początku pr

Polecam

9.00

Silnik 1.6 TDCI 90KM24.09.2017

silnik bdb dynamika ale jest błąd ma koło dwu masowe od 2006 roku i trochę kosztuje

Polecam

8.41

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.