Silnik 2.0 CDTiWyświetleń: 81736

Silników CDTi używa:

CDTi
Silnik 2.0 CDTi
Silnik 2.0 CDTI o mocy 160KM  miał zastosowanie od  2008 roku w samochodach Opel Astra oraz Insygnia.Jest to konstrukcja Fiata która została została oparta na sprawdzonej konstrukcji 1.9 MultiJet w której wykorzystano najnowsze technologie.Jednostka przeszła szereg modyfikacji które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5.Silnik seryjnie współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR.Znajdziemy tu nowej generacji układ wtryskowy Common Rail o ciśnieniu 2000 bar ,dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika.W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zastosowano turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek z elektronicznym sterowaniem co przekłada się na wzrost mocy oraz wysoki moment obrotowy 350 Nm przy 1750 obr./min.Po za nowatorskimi rozwiązaniami konstruktorzy postawili na niezawodność i wyeliminowali najbardziej uciążliwe usterki trapiące wcześniejsze modele.Przez to silnik stał się jednym z najmniej awaryjnych jednostek na rynku.Jednak w niektórych odmianach silnik boryka się z problemami dużego ubytku oleju,oraz jak to ma miejsce przy nowoczesnych dieslach problem z osprzętem.Najbardziej uciążliwy jest filtrem cząstek stałych DPF zwłaszcza podczas jazdy miejskiej,problem też dotyczy zaworu EGR który jest elektroniczny i droższy w wymianie.Usterki najczęściej zdarzają się przy przebiegach powyżej 200. tys/km oraz podczas złej eksploatacji.Trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.
Opis ogólny
Silniki 2.0 CDTI występuje w samochodach marki Opel w modelach Astra, Insignia oraz Zafira .Jednostka całkowicie opracowana przez Fiata (2.0MJT) W zależności od modelu posiadał moc 110KM,120KM,130KM,160KM oraz 195KM Jednostka 4 cylindrowa posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Po stronie zalet należy zapisać dobry moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy nawet do 195KM. Jednak w przypadku ewentualnych napraw należy liczyć się ze sporymi kosztami obsługi. Silnik 2.0 CDTI występuje z filtrem cząstek stałych(DPF). Element awaryjny jeśli samochód użytkowany jest głównie w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zapchania cząsteczkami sadzy i spadku mocy silnika. Koszt nowego podzespołu oraz wymiany to kwota rzędu 4 tyś. złotych.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
trwały układ wtryskowy
dobra dynamika

Wady:
awarie EGR
seryjnie montowany DPF
uwaga na koło dwumasowe

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 150.000 km /lub 10 Lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 30.000 km lub 1 rok.

Info Serwis

Rozrząd !!!

Serwis zaleca wymianę przy 150.000km lub 10 lat , niestety jest to zbyt długi okres .Zdarzają się przypadki że pasek przy tym przebiegu jest bardzo zniszczony i popękany co może doprowadzić do jego zerwania a co za tym idzie do poważnej i kosztownej usterki .Lepiej zmniejszyć przebieg do MAX 120 tys co zminimalizuje  ryzyko kosztownej naprawy .

Koszt wymiany rozrządu w ASO około 900zł plus pompa wody


Silnik 2.0 CDTI 195KM BiTurbo -wyposażony seryjne w dwie Turbosprężarki


Oznaczenia silnika
A20DTC -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM - ASTRA, INSIGNIA

A20DTL -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM - ZAFIRA C
A20DTJ- 2.0 CDTI 16V 96kw/131KM - INSIGNIA
A20DT-2.0 CDTI 16V 96kw/131KM - ZAFIRA C
A20DTH -2.0 CDTI 16V 121kw/165KM -ZAFIRA C
A20DTR -2.0 CDTI 16V 195KM - INSIGNIA (biturbo).

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 144

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 61
Średnia (głosów 19):
(6.68)
Trwałość
 6.05/10
Utrzymanie
 6.42/10
Dynamika
 7.58/10

Głosy według opinii:

128

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jacon 04.12.2017
Średnia:
(7.67)
Nie
"UWAGA!! Silniki 2.0CDTI maja kilka wad! Pierwsza to starzenie uszczelki miedzy smokiem a pompą oleju (koszt uszczelki 50zł) nalezy ja wymieniac co 90tys lub 5lat. Dwa urywanie klapek w kolektorze ssacym, można je zaslepic i wyprogamowac z sterownika , trzy: zapchanie lub złe wypalanie filtra DPF które skutkuje rozrzedzeniem oleju i jego wiekszy stan. (poleca sie zamontowac diode która powie nam kiedy zaczeło sie i zakonczyło wypalanie DPF) Wszystkie te wady doprowadzaja do ZATARCIA silnika i sa dosc dobrze znane uzytkownikom tych silników! Po pozbyciu sie tych wad silnik robi po 600tys km..."
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Insignia 2.0 CDTI 160 Rok / Przebieg: 2010/ 204000 Śr. spalanie: 6.7
Radek 14.11.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"Jak dbasz tak masz wierzysz w longlife ? Rzaden samochód nie pojeździ. Ogolnie polecam 2.0 cdti ! Przyjemny samochód robie wszystko na bierząco i jeżdzę "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Opel insignia 160 KM Rok / Przebieg: 2009/200tys Śr. spalanie: 7.1
Robert 17.08.2017
Średnia:
(3.00)
Nie
" Zatarty przy 210000km. Na autostradzie, podczas upału. Bardzo mało słychać na temat zacierających się silników 2.0 cdti, a w warsztacie gdzie wymieniałem słupek na regenerowany, mówią że robią ich 300 szt rocznie. Choć podobno Alfach i Fiatach działają bez zarzutu. Opel chciał przyoszczędzić na podporze wału, która jest ze zbyt miękkiego materiału i niestety, efekt jest katastrofalny, koszty ok 7-8 tys. Inna wersja, np 130 lub 165KM nie pasuje. Podobno wersje 165KM są już poprawione. A miał być taki dobry, niezawodny silnik."
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Astra/160KM Rok / Przebieg: 2010/212000 Śr. spalanie: 6.3
Ryszard 01.09.2016
Średnia:
(5.33)
Nie
"Niestety, po 320 000 na autostradzie w Niemczech (pod Francuską granicą) rozleciał się silnik. W serwisie opla stwierdzili całkowite uszkodzenie słupka silnika. Samochód był serwisowany i właśnie po wymianie filtrów i oleju. Koszty jakie poniosłem w wyniku usterki, lecz bez naprawy samochodu (wraz ze sprowadzeniem auta do Polski, to ok. 15 000 PLN). Wymiana silnika na używany, to koszt ok. 7 000 PLN. Nie polecam. Nigdy więcej używanego Opla!"
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 130 Rok / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 6.5
Bogdan 10.07.2016
Średnia:
(2.67)
Nie
"witam moze ktos podpowie czy jest mozliwosc zamiany silnika 110KM na 160KM lub 130KM bo moj zatarl sie pojawilo sie zonie komunikat o niskim cisnieniu oleju i po silniku "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 110 Rok / Przebieg: 200000 Śr. spalanie: 6
Marcin 13.03.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Astra sport 2.0 CDTI flexride i afl, jazda to bajka, ale te silniki maja problem z uszczelki pompy oleju i trzeba ja wymienić przy 130tys razem z rozrzadem, klapki w kolektorze sie urywaja i warto je sprawdzać."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 160 Rok / Przebieg: 2010/100 tys Śr. spalanie: 6.5
sylwan 28.12.2015
Średnia:
(5.67)
Nie
"197 tys wał zatarty,panewy,pompa oleju,oring w pompie oleju rzesieje i zasysa powietrze zamiast oleju uszczelniacz powinno sie wymieniać uszczelniacz fakt autentyczny użytkownik. koszta 3.400zł uwaga podobno?? w 2011 poprawiono"
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: insignia 165 Rok / Przebieg: 197000 Śr. spalanie: 8.5
mAREK 18.02.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"silnik bardzo dobry ,mało pali nie zanotowałem żadnych usterek,dynamika na wystarczającym poziomie.mam go w Zafirze z 2012roku auto rodzinne,na wakacje przy pełnym bagazu 4osoby spalanie 5.8l do tego dynamiak na dobrym poziomie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Opel Zafira C2.0 CDTI 130KM 86TYS 2012R
Artur 29.01.2015
Średnia:
(3.00)
Nie
"Silnik tragedia 210 tys. Zatarty korowód panewki i cala reszta. Naprawa nieopłacalna"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: insignia 2011
wojciu 06.12.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"Iga, rocznik 2009, motor 2.0 (160 KM) od dwóch tygodni moc podniesiona do 195 KM i 440 Nm...teraz to prawie gti:) Spalanie przy V - 150-200 km/h to 8 l/100 km przy automacie więc jest w normie, w mieście potrafi dojść do 9 l/100 km ale przy tej wadze auta to zrozumiałe. W chwili obecnej mam przelatane 170 tyś od nowości jeden kierowca i był wymieniany: wąż do turbo (trochę się już poci ale to nie problem) i kanał dolotowy z tymi klapkami przy 96 tyś....części tanie, serwis nawet niezły...za tą kasę (nowe auto) to chyba jedna z lepszych propozycji. Zawieszenie trwałe, hamulce przy mojej nodze mają ciężko ale straty muszą być."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Insignia ST 2.0 cdti Vtech
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 2.0dCi 90/115KM19.02.2018

Super silnik polecam .Naprawdę warto .

Polecam

8.00

Silnik 2.0d B47 D20 150/190KM18.02.2018

Silnik posiadam w BMW Serii 1 moc 150KM auto zakupione w Niemczech,jestem bardzo zadowolony z ogółu.Co do samej jednostki jest w zupe

Polecam

9.33

Silnik 1.7 CRDI 136KM17.02.2018

Zdecydowanie polecam, małe spalanie, dobra dynamika ładnie zbiera się z niskich obrotów. Mam Carensa z 2014r. i silnik jest mało s

Polecam

8.53

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.