Silnik 3.0 CDTiWyświetleń: 21502

Silników używa:

CDTi
Silnik 3.0 CDTi

Liczba cylindrów: 6

Liczba zaworów: 24

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po.120.000 /150.000 lub 6 Lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Denso

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

3.0 CDTI 177KM lata 2003-2005  o oznaczeniu Y30DT - jednostka bardzo awaryjna !!!

3.0 CDTI 184KM lata 2005-2008 o oznaczeniu Z30DT - poprawiona awaryjność !!!


 Układ wtryskowy firmy Denso

-pompa wtryskowa około 10000zł

-wtryskiwacz  około 3000zł -brak możliwości regeneracji

Najważniejsze informacje o silniku
Silnik 3.0 CDTI produkowany w latach 2002-2008 o mocy 177KM oraz 184KM miał zastosowanie w Oplu Signum oraz Vectra . Spotykamy jego odmiany również  modelach dCI Renault  a także w TiD Sabie . Jednostka 6 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail II generacji z układem wtrysków Denso. Ich największą wadą jest wysoka cena oraz bardzo skomplikowana regeneracja. Silnik wyprodukowany przez koncern Isuzu, niestety tym razem japońscy konstruktorzy zawiedli. Możemy   powiedzieć że są dwa rodzaje tego silnika ,pierwszy z lat produkcji 2003-2005 o oznaczeniu Y30DT który przysparzał największe problemy. Mianowicie  silnik miał tendencję do  przegrzania się czego skutkiem były opadające tuleje cylindrów co powodowało usterkę układu chłodniczego co często kończyło się zatarciem silnika.Naprawa pociągała koszty liczone w tysiącach złotych. Ponadto układ wtryskowy firmy  Denso nie należał do trwałych ale za to bardzo kosztownych .Dopiero w 2005 roku wraz z Liftingiem  Vectry wprowadzono silnik 3.0CDTI 184KM z oznaczeniem Z30DT który zdecydowanie była mniej awaryjna .Po za tym trzeba powiedzieć że silnik Isuzu miał dobrą kulturę pracy i był dynamiczny .

Zalety:
bardzo dobre osiągi
wysoka kultura pracy

Wady:
awarie układu chłodzenia
awarie tulejów cylindrów
wtryski firmy Denso- brak możliwości regeneracji
bardzo drogi koszt napraw
drogie części

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 83

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 18
Średnia (głosów 11):
(6.67)
Trwałość
 6.09/10
Utrzymanie
 5.09/10
Dynamika
 8.82/10

Głosy według opinii:

65

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Luki 29.11.2017
Średnia:
(7.67)
Tak
"Mam vectre kupiłem z silnikiem y 30 i po awarii mam z30. A raczej miałem bo żona mi ja zabrała i końcu nauczyła się wyprzedzać :) Auto trochę drogie w utrzymywaniu . Kupił bym co jeszcze raz Ale na oględziny z dobrym op komem. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Vectra 3.0 Rok / Przebieg: 2005 Śr. spalanie: 8
cinek 27.10.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Genialny motor. Dbasz i masz. Dobry olej pod korek i co rok wymiana. W pełni jestem zadowolony ."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 177 Rok / Przebieg: 2004/207 Śr. spalanie: 9
Maciej 13.04.2016
Średnia:
(7.33)
Tak
"czytam opinie i szok Y30dt 10/11 litrów? mam VC GTS od 2 lat początkowo spalanie 8 litrów oczywiście tuleje siadły trzeba było robić. Zabieg dotyczący tulei+planowanie głowic komplet uszczelek i całej reszty pierdół z robocizną 5 tyś z hakiem. Przy okazji remontu wymienione sprzęgło, i największe zło obsada wtryskiwacza ( wiecie ze tego dziadostwa nie da sie kupić nigdzie? 700zł z aso czas oczekiwania 2 miesiące polecam kupić używana głowice i za 150zł mamy 3 obsady i kilka zaworów na chodzie) ogólny koszt 7290zł o ile dobrze pamiętam. Póki co jakieś 40 tyś km po remoncie zrobiłem spalanie 7 litrów oprócz egr żadnych problemów. Jedynym problemem w sumie może byc radio bo nie chce plyt czytać i uszczelka szyberdachu dogorywa. Czy kupił bym 2 raz auto z tym silnikiem? Nie apetyt rośnie w miare jedzenia i szukał bym 3.2v6 lub jakiejś v8. Czy jestem z niego zadowolony? Tak i to bardzo! VC GTS 320tys nalatane, jestem 2 właścicielem. "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: VC GTS/ Y30DT Rok / Przebieg: 2004/320tyś Śr. spalanie: 7litrów
Roki 25.11.2015
Średnia:
(5.33)
Nie
"Przez dwa lata przez które byłem posiadaczem Vectry C 3.0 bardzo dobrze poznałem mechaników samochodowych. Auto już sprzedane ale było sprawne. Spalanie wysokie. Nie polecam. "
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 177 Rok / Przebieg: 2003 Śr. spalanie:
fred 27.07.2015
Średnia:
(3.33)
Nie
"Kolega z dołu to trochę popłynął-jaki dpf w y30dt??? "
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 184 Rok / Przebieg: 2006 Śr. spalanie: duże
<<<123>>>

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 CRDI21.06.2018

Dynamika wyjątkowo dobra przy tej wadze auta. Główny plus - spalanie. Silnik napędza pojazd o wadze 1.8t. W trasie przy ekonomiczne

Polecam

7.47

Silnik 1.5 DCi 86KM20.06.2018

W moim egzemplarzu olej wymieniany co 15 tyś przy przebiegu 200tyś profilaktycznie sprawdziłem panewki praktycznie zero oznak zużyc

Polecam

7.97

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)19.06.2018

Trwały, ekonomiczny, w miare dynamiczny i bezproblemowy silnik. Bez filtra czastek stałych i skomplikowanej elektroniki.Polecam

Polecam

8.48

Silnik 1.5 DCi 65KM18.06.2018

Już 360.000km bez awarii! Tylko oryginalny olej (ELF 5w40), wymieniany co roku (maks. 15.000km) i wymiana filtra paliwa co drugą wymi

Polecam

9.08

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów