Silnik 3.0 CDTiWyświetleń: 18806

Silników CDTi używa:

CDTi
Silnik 3.0 CDTi
Silnik 3.0 CDTI produkowany w latach 2002-2008 o mocy 177KM oraz 184KM miał zastosowanie w Oplu Signum oraz Vectra . Spotykamy jego odmiany również  modelach dCI Renault  a także w TiD Sabie . Jednostka 6 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail II generacji z układem wtrysków Denso. Ich największą wadą jest wysoka cena oraz bardzo skomplikowana regeneracja. Silnik wyprodukowany przez koncern Isuzu, niestety tym razem japońscy konstruktorzy zawiedli. Możemy   powiedzieć że są dwa rodzaje tego silnika ,pierwszy z lat produkcji 2003-2005 o oznaczeniu Y30DT który przysparzał największe problemy. Mianowicie  silnik miał tendencję do  przegrzania się czego skutkiem były opadające tuleje cylindrów co powodowało usterkę układu chłodniczego co często kończyło się zatarciem silnika.Naprawa pociągała koszty liczone w tysiącach złotych. Ponadto układ wtryskowy firmy  Denso nie należał do trwałych ale za to bardzo kosztownych .Dopiero w 2005 roku wraz z Liftingiem  Vectry wprowadzono silnik 3.0CDTI 184KM z oznaczeniem Z30DT który zdecydowanie była mniej awaryjna .Po za tym trzeba powiedzieć że silnik Isuzu miał dobrą kulturę pracy i był dynamiczny .

Zalety:
bardzo dobre osiągi
wysoka kultura pracy

Wady:
awarie układu chłodzenia
awarie tulejów cylindrów
wtryski firmy Denso- brak możliwości regeneracji
bardzo drogi koszt napraw
drogie części

Liczba cylindrów: 6

Liczba zaworów: 24

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po.120.000 /150.000 lub 6 Lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Denso

Info Serwis

3.0 CDTI 177KM lata 2003-2005  o oznaczeniu Y30DT - jednostka bardzo awaryjna !!!

3.0 CDTI 184KM lata 2005-2008 o oznaczeniu Z30DT - poprawiona awaryjność !!!


 Układ wtryskowy firmy Denso

-pompa wtryskowa około 10000zł

-wtryskiwacz  około 3000zł -brak możliwości regeneracji

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 77

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 18
Średnia (głosów 11):
(6.36)
Trwałość
 5.91/10
Utrzymanie
 4.91/10
Dynamika
 8.27/10

Głosy według opinii:

65

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Luki 29.11.2017
Średnia:
(7.67)
Tak
"Mam vectre kupiłem z silnikiem y 30 i po awarii mam z30. A raczej miałem bo żona mi ja zabrała i końcu nauczyła się wyprzedzać :) Auto trochę drogie w utrzymywaniu . Kupił bym co jeszcze raz Ale na oględziny z dobrym op komem. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Vectra 3.0 Rok / Przebieg: 2005 Śr. spalanie: 8
cinek 27.10.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Genialny motor. Dbasz i masz. Dobry olej pod korek i co rok wymiana. W pełni jestem zadowolony ."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 177 Rok / Przebieg: 2004/207 Śr. spalanie: 9
Maciej 13.04.2016
Średnia:
(7.33)
Tak
"czytam opinie i szok Y30dt 10/11 litrów? mam VC GTS od 2 lat początkowo spalanie 8 litrów oczywiście tuleje siadły trzeba było robić. Zabieg dotyczący tulei+planowanie głowic komplet uszczelek i całej reszty pierdół z robocizną 5 tyś z hakiem. Przy okazji remontu wymienione sprzęgło, i największe zło obsada wtryskiwacza ( wiecie ze tego dziadostwa nie da sie kupić nigdzie? 700zł z aso czas oczekiwania 2 miesiące polecam kupić używana głowice i za 150zł mamy 3 obsady i kilka zaworów na chodzie) ogólny koszt 7290zł o ile dobrze pamiętam. Póki co jakieś 40 tyś km po remoncie zrobiłem spalanie 7 litrów oprócz egr żadnych problemów. Jedynym problemem w sumie może byc radio bo nie chce plyt czytać i uszczelka szyberdachu dogorywa. Czy kupił bym 2 raz auto z tym silnikiem? Nie apetyt rośnie w miare jedzenia i szukał bym 3.2v6 lub jakiejś v8. Czy jestem z niego zadowolony? Tak i to bardzo! VC GTS 320tys nalatane, jestem 2 właścicielem. "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: VC GTS/ Y30DT Rok / Przebieg: 2004/320tyś Śr. spalanie: 7litrów
Roki 25.11.2015
Średnia:
(5.33)
Nie
"Przez dwa lata przez które byłem posiadaczem Vectry C 3.0 bardzo dobrze poznałem mechaników samochodowych. Auto już sprzedane ale było sprawne. Spalanie wysokie. Nie polecam. "
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 177 Rok / Przebieg: 2003 Śr. spalanie:
fred 27.07.2015
Średnia:
(0.00)
Nie
"Kolega z dołu to trochę popłynął-jaki dpf w y30dt??? "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 184 Rok / Przebieg: 2006 Śr. spalanie: duże
Opel 25.01.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Ja ogólnie jestem zadowolony.Wiedziałem co kupuje.3.0D 177ps i 370Nm w dość ciężkiej budzie pali mi po mieście 10L. Na trasie spala ok 6L. Leję tylko na Shelu i nie mam najmniejszych kłopotów z układem paliwowym. Przebieg 220tyś km.Delikatnie podszarpuje dwumas.Ten przebieg i taka awaria -cudo! We fordzie albo vw trzeba by było już wymieniać 2raz dwumas. Opadające tuleje podobno się zdarzają,to przez przegrzanie silnika. podstawy to wywalić osłonę pod silnikiem,wymieniać olej co 15tyś km kupić dobry płyn chłodniczy i ustawić na kompie temperaturę załączania wentylatorów na 80st. Zadbać o przewiew w komorze silnika.Jeżeli opadną tuleje to koszta nie są ogromne. Dobicie reszty tulei,planowanie bloku i założenie uszczelek kompozytowych z saaba 9-5. Ja mam wywalony filtr cząstek i skasowany w oprogramowaniu,autko przybrało na przyśpieszeniu.Fajny motor i nie żałuję zakupu.POLECAM tylko dla sprytniejszych ludzi."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Signum2005 y30dt
Leszek 17.05.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"silnik dynamiczny,mocny ale ma kilka wad spalanie jest wysokie oraz głośna praca.Auto potrafi spalić nawet 14 L w mieście !!! Trzeba uważać na układ wtryskowy jest delikatny i drogi w naprawie.Ja mam na razie szczęście przebieg 195 tyś bez kosztownych napraw.Na pewno będę maił do wymiany dwumasę bo już ją czuć i turbina też już przepuszcza."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Opel Vectra 3.0CDTI 177KM2005 r 195 tyś
Artek 14.01.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"Dla mnie silnik OK duży mocny bardzo dynamiczny , jak ktoś dba o jego użytkowanie to nie ma problemu.Ja osobiście uważam za bardzo udany silnik ,mam przejechane 189 tyś i żadnych kłopotów .Trzeba pamiętać o wymianie na czas olejów filtrów i tankować do pełna na dobrych stacjach .Spalanie no tu można się trochę przyczepić mogło by być ciut mniejsze ,ale nie przesadzajmy auto duże i silnik mocny ."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Opel Signum 3.0 CDTI 177KM 189 tyś
kliczko 25.10.2013
Średnia:
(5.67)
Nie
"Potwierdzam opinię Zibiego oraz Pawła ten silnik to zgon ponad to co wymienili zwracam uwage na osiadające tuleje cylindrów oraz wycieki płynów oraz oleju"
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: vectra
ZIBI 06.10.2013
Średnia:
(5.67)
Nie
"Omijajcie ten silnik szerokim łukiem znam 2 przypadki poważnych awarii w tym silniku. Wszelkie problemy są tutaj trudne do zdiagnozowania(silnik isuzu) i bardzoooo drogie w naprawie. Ze względu na upchanie wielu elementów i trudny do nich dostęp. Również spalanie jest spore -wiadomo 3.0L pojemności.Miasto to 10 - 11 litrów. Więc dziękuję uprzejmie NIE POLECAM!!!!"
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Opel Vectra
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 1.3 DDIS 70KM16.01.2018

Prosty fajny silnik.. jak na diesla. W wiekszosci bez kola dwumasowego. Poza nielicznymi modelami opla i suzuki. Oszczedny. Dynamiczny.

Polecam

5.86

Silnik 2.4 D516.01.2018

Polecam kazdemu, tylko dbać i jeżdzić. Osobiscie polecam raz na rok wyczyścić dolot powietrza do silnika z sadzy i oleju. Dobrze t

Polecam

8.18

Silnik 3.0 V616.01.2018

Auto użytkowane codziennie, w większości w miejskiej dżungli stolicy. Jazda raczej dynamiczna, pomimo tego maksymalne spalanie zim

Polecam

9.17

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.