Silnik 1.4 CRDI D4FC - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 53767

CRDI
Silnik 1.4 CRDI D4FC

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Delphi

Ilość oleju: 5.3 L, typ oleju: Lotos Quazar 5W30, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przy 90 tys konieczność sprawdzenia naciągu łańcucha !!!

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.4 CRDI produkowane są w wersji 75 oraz 90 konnej. Silnik 4 cylindrowy posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z układem wtryskowym Delphi. Największą wadą wtrysków Delphi jest słaba odporność na niskiej jakości paliwo. W trosce o środowisko i przestrzeganie restrykcyjnej normy Euro 5 zamontowano problematyczny filtr cząstek stałych. Jeśli pojazd głównie porusza się w cyklu miejskim mogą pojawić się problemy. Resztki niedopalonej sadzy stopniowo zatykają filtr co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika i dużych kosztów związanych z regeneracją bądź kupnem nowego. Silnik cieszy się dobrą opinią wśród kierowców,charakteryzuje się małą awaryjnością oraz niskim zużyciem paliwa.Ponadto dużym plusem jest zastosowanie łańcucha rozrządu. Również kultura pracy silnika stoi na przyzwoitym poziomie. Po stronie minusów należy zapisać przeciętną dynamikę osiągnięcie 1szej "setki" zajmuje około 14 sekund.

Zalety:
jednostka mało awaryjna
niskie zużycie paliwa
wysoka kultura pracy
łańcuch rozrządu

Wady:
awaryjne wrażliwe na złej jakości paliwo
uwaga na DPF
przeciętna dynamika

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 104

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 63
Średnia (głosów 9):
(8.33)
Trwałość
 9.11/10
Utrzymanie
 8.56/10
Dynamika
 7.33/10

Głosy według opinii:

90

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Konrad 22.04.2018
Średnia:
(7.33)
Tak
"Użytkowałem silnik 1.4 CRDi w Kia Cee'd 1.4 90KM Silnik cichy i bardzo jedwabnie pracujący , bardzo oszczędny w KORKACH w Warszawie 5,9. Trwały i bezawaryjny, tani i bezproblemowy. Co 40 tys padają świece żarowe, nie są drogie, ale to słabą strona tego silnika. Brak dwumasy, ale sprzęgło także szybko się kończy, niemniej jest tanie koszt ok 400zł. Wada to dynamika , on jedzie i można powiedzieć daje radę , ale nic więcej. Autostrada do 140 później trzeba rozwijać żagiel vmax 170. Silnik jest za słaby i w porównaniu z 90KM VW wypada blado jakby miał 60 koni, a nie 90 Generalnie, prosty i tani oraz oszczędny "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: Kia Cee'd 1.4 CRDI 90km Rok / Przebieg: 185000 Śr. spalanie: 5.8
Ja 06.03.2018
Średnia:
(7.67)
Tak
"Mam ten silnik w Kia ceed i przejechane ok 200tys. od nowości to jedyny problem to dpf w tym silniku. Przy 170tys.musialem usunąć filtr bo był już zapchany i cały czas przybywało oleju. Chciałem go oddać do czyszczenia czy do regeneracji ale co się dowiedziałem to się nie opłaca. Po usunięciu dpf jest już wszystko w porządku mniejsze spalanie. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Ceed 90 Rok / Przebieg: 200tys Śr. spalanie:
jACEK 11.01.2018
Średnia:
(6.67)
Tak
"1,4 CRDI, 90 KM. NIKT NIE PISZE O PROBLEMACH Z FILTREM DPF. W silniku po przez komputer, po przypchaniu filtra DPF (pojawia się różnica ciśnienia na początku i końcu filtra) włączane jest automatyczne wypalanie DPF. ten proces trwa do 20 min. Komputer podaje zwiększona dawkę paliwa. Jeżeli w tym czasie zgasi się silnik np. na parkingu lub przed domem to nadmiar paliwa, oleju napędowego ścieka do miski olejowej. w efekcie w tydzień po wymianie oleju silnikowego na bagnecie, wskaźniku oleju silnikowego stan osiąga poziom 1-1,5 cm po wyżej max. Zmieniam olej co 10 tys. km. Na stacjach KIA można za 150 zł wypalić DPF lub dodawać co 3 tys.km. środków do czyszczenia DPF-u ale też wtryskiwaczy."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: VNGA Rok / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 5.5
Lukasz 08.07.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
"Auto posiadam 3miesiące. Dynamika taka sobie szczegolne z niskich obrotow. Od 1700 juz ciagnie ladnie . Cichy i ekonomiczny mozna pomylic z benzynka. Spalanie na poczarku okolo 6litrow srednio. Po usunieciu filtra DPF spalanie spadlo rewelacyjnie min 1litr. Jazda glownie w miescie i krotkie trasy poza miasto."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Hyundai i30 90KM Rok / Przebieg: 2013/ 150000 Śr. spalanie: 5
Andrzej 02.03.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
"Kia Ceed 2012, przejechane 120000 km, przyśpieszenie może być (jak na 90 KM), przy tym przebiegu już "terkocze" na zimnym (wcześniej tego nie było), no i spalanie tak jak napisał Marcel niestety jak dla mnie niemiłe zaskoczenie. Pomijając autostrady to rewelacji nie ma. Podobne zużycie miałem z 2 litrowego silnika Diesla. Mimo wszystko mogę go polecić. Brak "dwumasy", i łańcuch rozrządu to największe plusy. Niestety "ścigacz" to nie jest, ale tak czy tak do codziennej jazdy jest OK. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Kia Ceed 2012 120000 km
<<<12>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 HDI 16V 136KM (DW10BTED4)15.12.2018

Nie wszystkie modele HDI są wyposażone w FAP. W Peugocie 2.0 HDI VIN o oznaczeniu ... RHRG.... oraz ... RHRE.... występuje fabryczni

Polecam

9.07

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)13.12.2018

Żadnego błędu w opisie nie ma. 205km ma jedną turbinę, 215km ma biturbo. Ja używałem XC60 od nowości 2010r. wersję 205km. Prze

Polecam

8.72

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.