Silnik 1.4 CRDIWyświetleń: 39094

Silników CRDI używa:

CRDI
Silnik 1.4 CRDI

Silniki 1.4 CRDI produkowane są w wersji 75 oraz 90 konnej. Silnik 4 cylindrowy posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z układem wtryskowym Delphi. Największą wadą wtrysków Delphi jest słaba odporność na niskiej jakości paliwo. W trosce o środowisko i przestrzeganie restrykcyjnej normy Euro 5 zamontowano problematyczny filtr cząstek stałych. Jeśli pojazd głównie porusza się w cyklu miejskim mogą pojawić się problemy. Resztki niedopalonej sadzy stopniowo zatykają filtr co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika i dużych kosztów związanych z regeneracją bądź kupnem nowego. Silnik cieszy się dobrą opinią wśród kierowców,charakteryzuje się małą awaryjnością oraz niskim zużyciem paliwa.Ponadto dużym plusem jest zastosowanie łańcucha rozrządu. Również kultura pracy silnika stoi na przyzwoitym poziomie. Po stronie minusów należy zapisać przeciętną dynamikę osiągnięcie 1szej "setki" zajmuje około 14 sekund.

Zalety:
jednostka mało awaryjna
niskie zużycie paliwa
wysoka kultura pracy
łańcuch rozrządu

Wady:
awaryjne wrażliwe na złej jakości paliwo
uwaga na DPF
przeciętna dynamika

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią. Ze zmienną geometrią

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Delphi

Info Serwis

Przy 90 tys konieczność sprawdzenia naciągu łańcucha !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 90

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 56
Średnia (głosów 7):
(8.57)
Trwałość
 9.29/10
Utrzymanie
 8.57/10
Dynamika
 7.86/10

Głosy według opinii:

70

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

jACEK 11.01.2018
Średnia:
(6.67)
Tak
"1,4 CRDI, 90 KM. NIKT NIE PISZE O PROBLEMACH Z FILTREM DPF. W silniku po przez komputer, po przypchaniu filtra DPF (pojawia się różnica ciśnienia na początku i końcu filtra) włączane jest automatyczne wypalanie DPF. ten proces trwa do 20 min. Komputer podaje zwiększona dawkę paliwa. Jeżeli w tym czasie zgasi się silnik np. na parkingu lub przed domem to nadmiar paliwa, oleju napędowego ścieka do miski olejowej. w efekcie w tydzień po wymianie oleju silnikowego na bagnecie, wskaźniku oleju silnikowego stan osiąga poziom 1-1,5 cm po wyżej max. Zmieniam olej co 10 tys. km. Na stacjach KIA można za 150 zł wypalić DPF lub dodawać co 3 tys.km. środków do czyszczenia DPF-u ale też wtryskiwaczy."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: VNGA Rok / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 5.5
Lukasz 08.07.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
"Auto posiadam 3miesiące. Dynamika taka sobie szczegolne z niskich obrotow. Od 1700 juz ciagnie ladnie . Cichy i ekonomiczny mozna pomylic z benzynka. Spalanie na poczarku okolo 6litrow srednio. Po usunieciu filtra DPF spalanie spadlo rewelacyjnie min 1litr. Jazda glownie w miescie i krotkie trasy poza miasto."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Hyundai i30 90KM Rok / Przebieg: 2013/ 150000 Śr. spalanie: 5
Andrzej 02.03.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
"Kia Ceed 2012, przejechane 120000 km, przyśpieszenie może być (jak na 90 KM), przy tym przebiegu już "terkocze" na zimnym (wcześniej tego nie było), no i spalanie tak jak napisał Marcel niestety jak dla mnie niemiłe zaskoczenie. Pomijając autostrady to rewelacji nie ma. Podobne zużycie miałem z 2 litrowego silnika Diesla. Mimo wszystko mogę go polecić. Brak "dwumasy", i łańcuch rozrządu to największe plusy. Niestety "ścigacz" to nie jest, ale tak czy tak do codziennej jazdy jest OK. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Kia Ceed 2012 120000 km
Karol 26.05.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
" Hyundai i20 co do spalania tego silnika jest bardzo niskie ale to nic dziwnego auto małe silnik też.Problemów kompletnie żadnych,bardzo ładnie pracuje,cicho,równo.Co do jego przyspieszenia jest na dobrym poziomie.Idealny do miasta i na odcinki do 100KM."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Hyundai i20 1.4CRDI 75KM 2009r 125 tyś
Olek 08.04.2014
Średnia:
(9.67)
Tak
"Brak jakichkolwiek wad,90 koni idealne do wersji hatback dobrze się zbiera,ciągnie od samego dołu podczas przyspieszania .Niskie spalanie miasto 5.5 trasa 4.2l jestem zadowolony z zakupu auta z tym silnikiem ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Kia Ceed 1.4CRDI 90KM 48tys 2012 rok
Piotr 18.01.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Auto użytkuję w mieście do tego celu był kupowany ,jestem pod dużym wrażeniem.Silnik świetnie się spisuje ,spalanie bardzo niskie ,jest bardzo elastyczny .Obecny przebieg 89 tyś ,tylko wymiany olejów i przeglądy .Polecam dobry silnik niezawodny ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Hyundai i20 2009 r 89 tyś
Marcel 04.12.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
"Nie do końca jestem zadowolony auto mam już 3 lata przejechane 87 tys km .Spalanie w mieście dramat 8.5 L auto wcale nie jest takie duże i było kupowane z myślą o jeździe miejskiej .Na trasie też nie ma szału przy prędkości ponad 130 km niestety nie uzyskamy 5l na co każdy liczył spalanie wzrasta do ponad 6 l ze względu na to że samochód jest wysoki .Co do walorów jezdnych silnik dobrze się zbiera moc wystarczająca dość dynamiczny brak awarii ,żadnych wycieków .Ogólnie jestem zadowolony tylko to spalanie "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Kia Venga 2010 r 87 tyś

Komentarze użytkowników

0 #1 Xiomara 29.05.2017
Ι useɗ Google and checked οut the SOG website, and
I couldn't find country of origin info either. Also,
it is a good place to satisfy people that will help ʏou do things within your business that
you may donrrгt you have the timᥱ, the skills, or perhaps the money to ɗo yoսrself.
If you are a newbie in internet mаrketing, then yoᥙ are aЬle tо requirе tips from expегienced
аffiliates.

Аlsⲟ visit my weblog: dоѕti: http://www.bshome.net/forum/health/19508-beauty-lips-care.html

Najnowsze komentarze

Xiomara
29.05.2017
0
Ι useɗ Google and checked οut the SOG website, and
I couldn't find country of origin info either. Also,
it is a good place to satisfy people that will help ʏou do things within your business that
you may donrrгt you have the timᥱ, the skills, or perhaps the money to ɗo yoսrself.
If you are a newbie in internet mаrketing, then yoᥙ are aЬle tо requirе tips from expегienced
аffiliates.

Аlsⲟ visit my weblog: dоѕti: http://www.bshome.net/forum/health/19508-beauty-lips-care.html

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 TDI PD 136/140KM15.01.2018

Golf V 2.0 TDI 140 km (BKD). 230000 km. Autem zrobiłem 80000 km. Do tej pory przy silniku wymieniłem czujnik doładowania turbiny (30

Polecam

6.71

Silnik 1.3 DDIS13.01.2018

Witam moi drodzy przed mówcy jeżeli się wypowiadacie na temat silnika 1.3ddis w suzuki ignis to znaczy że coś na ten temat kumasz

Polecam

5.52

Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF12.01.2018

Silnik mam w Astrze jest bardzo dynamiczny mocy pod dostatkiem,elastyczność na wysokim poziomie.W porównaniu do modelu z silnikiem 1

Polecam

10.00

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.