Silnik 1.5 CRDIWyświetleń: 49909

Silników CRDI używa:

CRDI
Silnik 1.5 CRDI

Silnik 1.5 CRDI był montowany w samochodach firmy Hyundai oraz Kia.Występowały dwie odmiany jednostki, 3 cylindrowa oraz 4 cylindrowa.Pierwsza 3 cylindrowa z lat 2002-2005 o mocach 82KM,88KM oraz druga odmiana 4-cylindrowa o mocy 110KM wprowadzona w 2005r.W młodszej konstrukcji zastosowano nowsze rozwiązania oraz droższy osprzęt. Zdecydowanie lepszym wyborem jest silnik  4-cylindrowy który jest mocniejszy o zdecydowanie lepszej kulturze pracy .Posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami Boscha.Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość regeneracji w razie awarii.Silnik o mocy 110KM współpracuje z turbiną o zmiennej geometrii łopatek. Jej plusem jest generowanie wyższych mocy oraz lepsza aktywność silnika na niskich obrotach. Minusem wyższe koszta obsługi oraz bardziej skomplikowana budowa.Dużym atutem jednostek 1.5 CRDI jest brak koła dwumasowego które w razie awarii jest drogie w naprawie.W celu przestrzegania restrykcyjnych norm emisji spalin tzw. Euro 5 w nowszej odmianie wprowadzono filtr cząstek stałych DPF.Niestety podczas jazdy w warunkach miejskich często dochodzi do jego zapchania co wiąże się dużymi problemami.Po za tym w opniach kierowców na temat silnika 1.5 CRDI dominują pozytywne komentarze. Odmiana 110KM chwalona jest za dobrą dynamikę oraz wysoką  kulturę pracy.Natomiast w wersja 3-cylindrowa może poszczycić się bardzo niskim spalaniem oraz dużą trwałością.

Pierwsza z

Zalety:
wysoka kultura pracy
mała awaryjność
niskie spalanie

Wady:
w części modeli filtr DPF
awarie czujnika ciśnienia

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią po 2005 roku

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 105.000 lub 7 lat

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w niektórych modelach

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 110

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 24
Średnia (głosów 17):
(9.31)
Trwałość
 9.12/10
Utrzymanie
 9.24/10
Dynamika
 9.59/10

Głosy według opinii:

161

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Kmgj 11.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Od 10 lat silnik w mojej Rio z 2007r. Ponad 300tys km, pierwszy właściciel od nowości, silnik jest auchy, zero wycieków. Zrywny, dynamiczny. Brakuje mu.jedynie 6stopniowej skrzyni biegów. Brak DPF oraz dwumasy. Jedynym minusem jakiego mogę się doszukać to wysokie spalanie, tzn nie da się przy tym silniku osiągać jakiś rewelacyjnych wyników spalania. Rekord 5l/100"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Kia Rio II/110km Rok / Przebieg: 2007/310000 Śr. spalanie: 6.3
Piotr 05.07.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"Jeżdżę ponad 2 lata z silnikiem 1.5 i co mogę powiedzieć jest bardzo dynamicznym autkiem koszty naprawy nie są wysokie faktem jest że aut miałem już z kolejnych rąk i tak jak w wadach pisało poszedł mi czujnik ciśnienia co okazało się sporym wydatkiem gdyż zdiagnozowali to dopiero w serwisie KIA gdyż mechannicy ciągle w zaparte wmawiali mi że to wina wtrysków. Auta nie mam zamiaru zmieniać i szczerze mówiąc nie dawno kupiłem kolejne auto z tym silnikiem"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Cerato/102 Rok / Przebieg: 2005/200tys Śr. spalanie: 6
Zenek 06.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mała zwinna zapierdalaczka pasuje do faceta z fantazją i kobiety z rodziną uniwersalny samochodzik polecam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Rio II/1.5CRDI Rok / Przebieg: 2011?50000 Śr. spalanie: 5.0
Kiła Ryło 12.11.2015
Średnia:
(7.00)
Tak
"Niedawno kupiłem to auto więc o trwałości nie mam opinii, jedyne co mogę powiedzieć to że przy 80tys przebiegu silnik się poci dość znacznie spod pokrywy zaworów, co nie świadczy za dobrze o trwałości. Jak na razie innych problemów nie mam. Spalanie myślałem że będzie niższe bo jeżdżę dość spokojnie i dynamika też nie powala jak na te 110km, choć nie jest źle (90 konne punto jtd znajomego jest żwawsze). "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 110 Rok / Przebieg: 81000 Śr. spalanie: 5.8
KazJerzy 30.07.2015
Średnia:
(4.67)
Nie
"Dno kompletne w Rio 2009 ( z salonu), jak do tej pory tylko 2 uszczelki pod głowicą, turbina do regeneracji. Spalanie przy dojazdach do pracy 52 km w jedną stronę 7l/100."
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Rio 1.5crdi Rok / Przebieg: 2009/79000 Śr. spalanie: 6.8
Arkadiusz 02.02.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"Wysoka kultura pracy, bezproblemowa eksploatacja. Stosunkowo niskie spalanie, a jednocześnie autko jest bardzo dynamiczne. Jedyne co się działo to sprzęgło padło po 120tys."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Kia Cerato EX 1.5CRDi (2006) / 140 000 km
Robert 28.01.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"Auto bardzo zrywne i bardzo mało pali, wnętrze bardzo ergonomiczne wszystko pod ręką jakość wykonania bardzo dobra wszystko trzyma się kupy. Silnik 3 cyl daje rade bez najmniejszych problemów brak tak zwanej dziury turbo auto przyśpiesza bez zająknięcia, skrzynia ok ale mogło by być lepiej tzn 1 bardzo krótka, jakość/cena 9,5 !"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Accent 1,5 CRDi 2004 lift
Marcin 06.01.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"silnik bezawaryjny kompletnie żadnych problemów auto ma przebieg 158 tys i nic mu nie dolega ,po za wymianami olejów i tankowanie żadnych kosztów.Silnik bardzo dynamiczny i do tego bardzo oszczędny spalanie na poziomie 6L ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: MatriX 1.5CDRI 110KM 2009r 158tys
Marian 08.10.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik o super osiagach 1,5 crdi.Żadnych problemów.Małe spalanie"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: GETZ 1,5 CRDI 88KM
WIENIO 20.09.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"śmigam kio rio już 2 lata i jest EKSTRA.Ten niedoceniony samochód bije na głowę takie szroty jak volkswagen czy forda .Silnik jest rewelacyjny wyprzedzam bez redukcji super przyspiesza nawet na 5 piegu o czym przekonał się już nie jeden parweniusz. Skrzynka biegów doskonale obliczona do momentu obrotowego . NIemcom daleko do tego" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: KIA RIO Rok / Przebieg: Śr. spalanie:
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 2.0dCi 90/115KM19.02.2018

Super silnik polecam .Naprawdę warto .

Polecam

8.00

Silnik 2.0d B47 D20 150/190KM18.02.2018

Silnik posiadam w BMW Serii 1 moc 150KM auto zakupione w Niemczech,jestem bardzo zadowolony z ogółu.Co do samej jednostki jest w zupe

Polecam

9.33

Silnik 1.7 CRDI 136KM17.02.2018

Zdecydowanie polecam, małe spalanie, dobra dynamika ładnie zbiera się z niskich obrotów. Mam Carensa z 2014r. i silnik jest mało s

Polecam

8.53

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.