Silnik 1.5 CRDIWyświetleń: 41165

Silników CRDI używa:

CRDI
Silnik 1.5 CRDI

Silnik 1.5 CRDI montowany był między innymi w Hyundai-u Getz. W tym modelu posiadał 82KM, 88KM oraz 110 KM. Występowały dwa typy tej jednostki 3 cylindrowa  z pierwszych lat produkcji a od 2005r wprowadzono 16V 4 cylindrowa w najmocniejszej wersji. Zdecydowanie lepszym wyborem jest silnik  4-cylindrowy .Posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail. Silnik współpracuje z turbiną o zmiennej geometrii łopatek. Jej plusem jest generowanie wyższych mocy oraz lepsza aktywność silnika na niskich obrotach. Minusem wyższe koszta obsługi oraz bardziej skomplikowana budowa. Z silnikiem 1.5 CRDI nie występuje koło dwumasowe. Element nader często awaryjny. W celu przestrzegania restrykcyjnych norm emisji spalin tzw. Euro 5 w młodszych jednostkach wprowadzono filtr cząstek stałych DPF. Wsłuchując się w opnie kierowców na temat silnika 1.5 CRDi dominują pozytywne komentarze. Chwalony jest za niskie spalanie i bardzo kulturalna cichą prace. Jednostka mało awaryjna.

Zalety:
wysoka kultura pracy
mała awaryjność
niskie spalanie

Wady:
w części modeli filtr DPF
awarie czujnika ciśnienia

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią po 2005 roku

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 105.000 lub 7 lat

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w niektórych modelach

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 101

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 23
Średnia (głosów 13):
(9.13)
Trwałość
 8.85/10
Utrzymanie
 9.08/10
Dynamika
 9.46/10

Głosy według opinii:

121

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Zenek 06.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mała zwinna zapierdalaczka pasuje do faceta z fantazją i kobiety z rodziną uniwersalny samochodzik polecam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Rio II/1.5CRDI Rok / Przebieg: 2011?50000 Śr. spalanie: 5.0
Kiła Ryło 12.11.2015
Średnia:
(7.00)
Tak
"Niedawno kupiłem to auto więc o trwałości nie mam opinii, jedyne co mogę powiedzieć to że przy 80tys przebiegu silnik się poci dość znacznie spod pokrywy zaworów, co nie świadczy za dobrze o trwałości. Jak na razie innych problemów nie mam. Spalanie myślałem że będzie niższe bo jeżdżę dość spokojnie i dynamika też nie powala jak na te 110km, choć nie jest źle (90 konne punto jtd znajomego jest żwawsze). "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 110 Rok / Przebieg: 81000 Śr. spalanie: 5.8
KazJerzy 30.07.2015
Średnia:
(4.67)
Nie
"Dno kompletne w Rio 2009 ( z salonu), jak do tej pory tylko 2 uszczelki pod głowicą, turbina do regeneracji. Spalanie przy dojazdach do pracy 52 km w jedną stronę 7l/100."
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Rio 1.5crdi Rok / Przebieg: 2009/79000 Śr. spalanie: 6.8
Arkadiusz 02.02.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"Wysoka kultura pracy, bezproblemowa eksploatacja. Stosunkowo niskie spalanie, a jednocześnie autko jest bardzo dynamiczne. Jedyne co się działo to sprzęgło padło po 120tys."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Kia Cerato EX 1.5CRDi (2006) / 140 000 km
Robert 28.01.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"Auto bardzo zrywne i bardzo mało pali, wnętrze bardzo ergonomiczne wszystko pod ręką jakość wykonania bardzo dobra wszystko trzyma się kupy. Silnik 3 cyl daje rade bez najmniejszych problemów brak tak zwanej dziury turbo auto przyśpiesza bez zająknięcia, skrzynia ok ale mogło by być lepiej tzn 1 bardzo krótka, jakość/cena 9,5 !"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Accent 1,5 CRDi 2004 lift
Marcin 06.01.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"silnik bezawaryjny kompletnie żadnych problemów auto ma przebieg 158 tys i nic mu nie dolega ,po za wymianami olejów i tankowanie żadnych kosztów.Silnik bardzo dynamiczny i do tego bardzo oszczędny spalanie na poziomie 6L ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: MatriX 1.5CDRI 110KM 2009r 158tys
Marian 08.10.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik o super osiagach 1,5 crdi.Żadnych problemów.Małe spalanie"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: GETZ 1,5 CRDI 88KM
Elżbieta 06.08.2014
Średnia:
(9.67)
Tak
"Getz z 2008 roku- super silnik, bezawaryjny, a robię ok 60 tyś /rok.Jak na diesla,to ma bardzo dobre przyśpieszenie.Spalanie też w normie.Ja jeżdżę bardzo dynamicznie, więc i spalanie trochę większe (ok 6 l/100)."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Hyundai Getz
Arek 13.06.2014
Średnia:
(9.67)
Tak
"silnik bezawaryjny o niskim spalaniu,mam go w Getzu rok 2004r 160tys żadnych problemów zima lato.Jak wcześniej pisałem auto pali mało,ale latem z klimą pali o 1.5L więcej niż jesień,zima.Silnik pracuje bardzo ładnie równo,jest dosyć cichy i dobrze się zbiera moc idealna."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Getz 1.5CRDI 82KM 2004r 160tys
Rambo 20.11.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Świetny silnik, który dobrze radzi sobie z Getzem,bardzo małe spalanie i niska awaryjność. POLECAM"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Getz 145 tyś
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 D325.06.2017

Ciąg dalszy opinii z 01.04.216: Wymieniłem tarczę sprzęgła i docisk(50000km!). Sprzęgło ślizgało się z powodu wydostającego

Odradzam

7.10

Silnik 1.6 TDCI 90KM24.06.2017

bdb samochodzik latam i latam 0 kłopotów małe awarie ale zawsze dał rade wrócić do domu bez lawety

Polecam

8.10

Silnik 1.4 D4D21.06.2017

Czytając opinie użytkowników aut z tym silnikiem utwierdzam się w swoim wyborze. Moje auto to Auris I z 2009r, którym jeżdżę

Polecam

7.78

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.