Silnik 1.6 CRDIWyświetleń: 118565

Silników CRDI używa:

CRDI
Silnik 1.6 CRDI

Silniki 1.6 Crdi występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia. W zależności od modelu posiadają moc 90KM,110KM,115KM,128KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej jaki stałej geometrii łopatek. Nowsze jednostki współpracują z kołem dwumasowym. Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha. Największą zaletą silnika jest jego cicha praca oraz niskie poziomy spalania. Również dynamika stoi na przyzwoitym poziomie.Silnik od 2009r współpracował z filtrem cząstek stałych DPF ale tu trzeba nadmienić że w porównaniu z konkurencja kompletnie nie sprawiał użytkownikom  problemów,w razie jego zapchania wystarczy jego wypalenie w serwisie.W wersjach 115KM często zdarzały się usterki turbosprężarek i to nawet przy przebiegach 90tys ,warto zwrócić uwagę na stan turbiny.Problem ten dotyczył aut z lat 2006-2009 z racji tego Kia zmieniała oprogramowanie by zmniejszyć wysokie obroty  które powodowały awarie.Po za tym problemem silnik jest praktycznie bezawaryjny,ma trwały układ wtryskowy zadowalającą kulturę pracy oraz niskie spalanie.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
dobra kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu
trwałe wtryskiwacze

Wady:
w niektórych modelach występuje DPF
uwaga na możliwość rozciągnięcia się łańcucha rozrządu !!!
awarie turbin w wersjach 115KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w nowszych modelach

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Info Serwis

Przeglądy przewidziane co 20tys/km po 2009 roku przedłużono do 30tys/km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 311

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 165
Średnia (głosów 23):
(8.77)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 8.78/10
Dynamika
 8.52/10

Głosy według opinii:

221

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

artur 23.07.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"świetny silnik, cicho pracuje, nie bierze oleju (nie dolewam nic od wymiany do wymiany- wymieniac co 15 tys km, nie jak twierdzi aso co 30), płynnie przyspiesza i odwdzięcza się niskim spalaniem. uważać trzeba na sprzęgło, kontrolować świece żarowe i egr (który można wyczyścić ew), poza tym tankujesz i jedziesz, sama przyjemność."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: ceed/90KM Rok / Przebieg: 2011/135 tys Śr. spalanie: 5.5
Marcin 18.01.2017
Średnia:
(6.67)
Tak
"Dlaczego nikt nie pisze o rdzewiejących ramkach okien tylnych drzwi i rdzewiejącej klapie bagażnika, silnik, wnętrze, zawieszenie jest OK. wersja 90kM polecam, bezproblemowa, jednak łańcuch rozrządu po przejechaniu 250 tys. może się rozciągnąć, nie jest bezobsługowy jak pisze wiele osób, do tego pompa płynu chłodniczego. auto poza tym super"
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 1 6 crdi Rok / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 5.5
Robert 25.07.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Kupiłem nowego Soula 2010r zrobiłem nim 300tys w 3,5 roku nawet grama oleju nie wziął skubany, a serwis to życzyłbym każdemu taki (Lubliniec AUTOMONIKA), na koniec EGR stracił szczelność i przy gwałtownym wklepaniu od dołu obrotów troche przeplatał, trudno było zlokalizować usterkę nawet w serwisie ale wymiana EGR to 150zł - jak finanse pozwolą to kupię nowa wersję (może trochę terenową ) zdecydowanie polecam!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 1.6 CRDI/128 Rok / Przebieg: 300000 Śr. spalanie: 6.2
Michał 15.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Kia Cee'd 1,6 CRDI 115 koni. Przejechane 192,000 km... Przy 113,000 przerobiona boxem w renomowanym krakowskim warsztacie na 144 KM. Przez 6 lat eksploatacji z silnikiem nic się nie dzieje. Śmiga jak nowy. Po chipie spalanie spadło o około litr w każdych warunkach. Przy prędkościach 50-80 km/h w trasie spala około 4,5 litra (Rekord: Krościenko n/d - Kraków = 3,6 litra). Przy agresywniejszej jeździe 110-130 km/h - 5 litrów. Przy prędkościach autostradowych na poziomie 160-180 km/h bierze 6,5 litra. (Auto jeździło na trasie Dania(Aarhus) - Kraków). Jedyna rzecz, to czujnik położenia sprzęgła wymieniony na gwarancji przy około 110,000 km. Najlepsze auto ever... No może poza tym, że korozja zaczyna mi zżerać tylną klapę... Poza tym naprawdę warto!!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 1,6 CRDI Rok / Przebieg: 2010/192000 Śr. spalanie: 5.0
Krzysztof 12.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"2010 rok 1.6 crdi 115 km.ponad 200000 km,przy 180000 wymieniona świeca żarowa,przy 170000 sprzegło, a tak to nic,silnik nie umyty przez 200000 km,bez wycieków i zapoceń."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: ceed 115 Rok / Przebieg: 2010 200000 Śr. spalanie: 5.5
Jacek 10.04.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Posiadam Kia Ceed z 2009 roku po lifcie, aktulany przebieg 169tys km . Auto działa bez zarzutu, minimalne spalanie na trasie które udało mi się osiągnąć to 4,2 litra ( wynik powtarzany wieloktrotnie) - maksymalne 7litrów zimą na bardzo krótkich trasach."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Ceed /115 Rok / Przebieg: 169000 Śr. spalanie:
olsen 02.02.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Posiadam Hyundaia i30 cw 1,6 crdi 90 KM 2009 rok produkcji, bez koła dwumasowego zamachowego i bez filtra DPF.Przebieg 110 tys km.Samochód sprawuje się bez zarzutu.Spalanie trasa 4,9 L ON/100 km, miasto 6,2 l/100 km Z akcji nawrotowych wymienili mi po gwarancji na koszt fabryki czujnik światła stop,oraz linkę otwierania drzwi od strony kierowcy.Samochód przyspiesza na trasie bardzo dobrze pomimo ,że ma turbinę słabszą niż w 115 konnej wersji silnikowej.Polecam ten model "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 90 KM Rok / Przebieg: 2009/110 tys Śr. spalanie: 5.6
daniel brzezinski 06.01.2016
Średnia:
(6.67)
Tak
"mam hyundaia i30 crdi comfort rok marzec 2012 obecny przebieg 109 tyś myślę że jak na diesla wcale nie dużo,co o tym sądzicie?auto mam ok roku i jak na razie oki..."
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 1,6 crdi 115 koników Rok / Przebieg: 2012 109 tyś Śr. spalanie: 5.6
Tomek 17.02.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"silnik charakteryzuje sie bardzo dobrą dynamiką oraz niskim spalaniem,wersja 1.6.110KM w zupełności wystarcza do szybkiej jazdy,silnik ciągnie na każdym biegu,super przyspiesza.Awaryjność zerowa."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: i30 2012r 62tys 1.6 CRDI 110KM
ALAN 13.02.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"SUPER,SUPER,SUPER !!!! Super niskie SPALANIE ,jestem zachwycony tym silnikiem bardzo dobra dynamika,równa i cicha praca,żadnych problemów."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Kia ceed 1.6 CRDi110KM 2013r46KM
<<<123>>>

Komentarze użytkowników

0 #1 Wtryski 23.12.2016
""Wtryski: Piezoelektryczn e. Firma Bosch-nienapraw ialne" Bzdura - Wtryskiwacze elektromagnetyc zne.Turbiny dostępne też bez zmiennej geometrii,zależ nie od mocy. Szkoda że prowadzący/a tą stronę się nie przykłada. 1.6 crdi to bardzo udany silnik."

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze komentarze

Wtryski
23.12.2016
0
""Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch-nienaprawialne" Bzdura - Wtryskiwacze elektromagnetyczne.Turbiny dostępne też bez zmiennej geometrii,zależnie od mocy. Szkoda że prowadzący/a tą stronę się nie przykłada. 1.6 crdi to bardzo udany silnik."

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 TDCI 140KM DPF24.09.2017

"świetny silnik,bardzo dobra dynamika,spalanie na poziomie 6.5L ,bardzo elastyczny i cichy.Obecnie na rynku to chyba najbardziej popul

Polecam

10.00

Silnik 1.5 DCi 65KM24.09.2017

Miałem ten silnik w Renault Kangoo z roku 2003 od nowości w moich rękach,powiem tak życzę każdemu takiego silnika.Na początku pr

Polecam

9.00

Silnik 1.6 TDCI 90KM24.09.2017

silnik bdb dynamika ale jest błąd ma koło dwu masowe od 2006 roku i trochę kosztuje

Polecam

8.41

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.