Silnik 1.6 CRDI D4FBWyświetleń: 142400

Silników używa:

CRDI
Silnik 1.6 CRDI D4FB

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w nowszych modelach

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 5.3 L, typ oleju: Lotos Quazar 5W30, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok/ lub co 30.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przeglądy przewidziane co 20tys/km po 2009 roku przedłużono do 30tys/km

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.6 Crdi występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia. W zależności od modelu posiadają moc 90KM,110KM,115KM,128KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej jaki stałej geometrii łopatek. Nowsze jednostki współpracują z kołem dwumasowym. Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha. Największą zaletą silnika jest jego cicha praca oraz niskie poziomy spalania. Również dynamika stoi na przyzwoitym poziomie.Silnik od 2009r współpracował z filtrem cząstek stałych DPF ale tu trzeba nadmienić że w porównaniu z konkurencja kompletnie nie sprawiał użytkownikom  problemów,w razie jego zapchania wystarczy jego wypalenie w serwisie.Najnowsza odmiana o mocy 136KM weszła do produkcji w 2015 roku i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro 6.W wersjach 115KM często zdarzały się usterki turbosprężarek i to nawet przy przebiegach 90tys ,warto zwrócić uwagę na stan turbiny.Problem ten dotyczył aut z lat 2006-2009 z racji tego Kia zmieniała oprogramowanie by zmniejszyć wysokie obroty  które powodowały awarie.Po za tym problemem silnik jest praktycznie bezawaryjny,ma trwały układ wtryskowy zadowalającą kulturę pracy oraz niskie spalanie.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
dobra kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu
trwałe wtryskiwacze

Wady:
w niektórych modelach występuje DPF
uwaga na możliwość rozciągnięcia się łańcucha rozrządu !!!
awarie turbin w wersjach 115KM

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 350

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 185
Średnia (głosów 23):
(8.77)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 8.78/10
Dynamika
 8.52/10

Głosy według opinii:

221

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

artur 23.07.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"świetny silnik, cicho pracuje, nie bierze oleju (nie dolewam nic od wymiany do wymiany- wymieniac co 15 tys km, nie jak twierdzi aso co 30), płynnie przyspiesza i odwdzięcza się niskim spalaniem. uważać trzeba na sprzęgło, kontrolować świece żarowe i egr (który można wyczyścić ew), poza tym tankujesz i jedziesz, sama przyjemność."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: ceed/90KM Rok / Przebieg: 2011/135 tys Śr. spalanie: 5.5
Marcin 18.01.2017
Średnia:
(6.67)
Tak
"Dlaczego nikt nie pisze o rdzewiejących ramkach okien tylnych drzwi i rdzewiejącej klapie bagażnika, silnik, wnętrze, zawieszenie jest OK. wersja 90kM polecam, bezproblemowa, jednak łańcuch rozrządu po przejechaniu 250 tys. może się rozciągnąć, nie jest bezobsługowy jak pisze wiele osób, do tego pompa płynu chłodniczego. auto poza tym super"
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 1 6 crdi Rok / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 5.5
Robert 25.07.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Kupiłem nowego Soula 2010r zrobiłem nim 300tys w 3,5 roku nawet grama oleju nie wziął skubany, a serwis to życzyłbym każdemu taki (Lubliniec AUTOMONIKA), na koniec EGR stracił szczelność i przy gwałtownym wklepaniu od dołu obrotów troche przeplatał, trudno było zlokalizować usterkę nawet w serwisie ale wymiana EGR to 150zł - jak finanse pozwolą to kupię nowa wersję (może trochę terenową ) zdecydowanie polecam!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 1.6 CRDI/128 Rok / Przebieg: 300000 Śr. spalanie: 6.2
Michał 15.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Kia Cee'd 1,6 CRDI 115 koni. Przejechane 192,000 km... Przy 113,000 przerobiona boxem w renomowanym krakowskim warsztacie na 144 KM. Przez 6 lat eksploatacji z silnikiem nic się nie dzieje. Śmiga jak nowy. Po chipie spalanie spadło o około litr w każdych warunkach. Przy prędkościach 50-80 km/h w trasie spala około 4,5 litra (Rekord: Krościenko n/d - Kraków = 3,6 litra). Przy agresywniejszej jeździe 110-130 km/h - 5 litrów. Przy prędkościach autostradowych na poziomie 160-180 km/h bierze 6,5 litra. (Auto jeździło na trasie Dania(Aarhus) - Kraków). Jedyna rzecz, to czujnik położenia sprzęgła wymieniony na gwarancji przy około 110,000 km. Najlepsze auto ever... No może poza tym, że korozja zaczyna mi zżerać tylną klapę... Poza tym naprawdę warto!!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 1,6 CRDI Rok / Przebieg: 2010/192000 Śr. spalanie: 5.0
Krzysztof 12.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"2010 rok 1.6 crdi 115 km.ponad 200000 km,przy 180000 wymieniona świeca żarowa,przy 170000 sprzegło, a tak to nic,silnik nie umyty przez 200000 km,bez wycieków i zapoceń."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: ceed 115 Rok / Przebieg: 2010 200000 Śr. spalanie: 5.5

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 DCi 106KM20.07.2018

"Pierwszy silnik ... na gwarancji strzelił rozrząd i przy ok 43tyś. do wymiany w ASO. Od tego czasu (bez kasowania licznika km) jest

Polecam

8.94

Silnik 2.0 MZR-CD 121KM ('02-'07)20.07.2018

Mazda 6 z 2005 z DPF(bez problemu), przebieg 211 tys. po 160 regeneracja turbiny spowodowana wyciekiem oleju, po 180 podkładki pod wtr

Polecam

9.33

Silnik 1.9 CDTI 150KM Z19DTH19.07.2018

Silnik bardzo fajny, dynamiczny z niewielkim spalaniem. Zaraz po zakupie usunalem klapy wirowe, zaslepilem EGR oraz wycialem DPF. Przy

Polecam

8.09

Silnik 2.0 TDI 170KM CR/DPF17.07.2018

Passat b6 2010 r 215 tyś oryginalny przebieg zero problemu z czym kolwiek oczywiscie olej maks co 15 tyś i paliwo non stop shell v po

Polecam

8.62

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.