Silnik 1.7 16V CRDi (D4FD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 84024

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)21.07.2019

Kupilem Honde crv w 2017 roku z salonu nowa w tej chwile ma przejechane 55 tys bez awarii autem jeździ po niemieckich autostradach.PRZ

Polecam

9.13

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM12.07.2019

Pozytywne wrażenia z jazdy jeśli chodzi o dynamikę, kultura pracy pozostawia trochę do życzenia, spalanie w cyklu mieszanym ze wsk

Polecam

9.73

Silnik 1.6 16V CRDI (D4FB)12.07.2019

Bardzo dobry silnik, cichy jak prawie benzynowy, oleju wogóle nie dolewam, dynamiczny i niskie spalanie. Silnik znacznie lepszy niż 2

Polecam

8.43

Silnik 2.4 D5 20V 163KM (D5 244T)11.07.2019

502 tyś km i dalej jedzie,oleju łyka 0,6l na 10tyś.

Polecam

8.87

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 CRDI występuje w modelach Kia oraz Hyundai i posiadał moc 115 KM i136KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Cechą charakterystyczną  jest świetna dynamika wysoka kultura pracy  oraz niskie spalanie. Dodatkowym atutem jest rozrząd oparty na łańcuchu Odmiana 115KM praktycznie niczym nie odbiega od  od silnika z wyższą mocą ,moment obrotowy 265NM osiągamy już przy 1250 obr/min co przekłada się na świetne przyspieszenie .Konstrukcja 1.7 CRDI został dopracowana pod każdym katem co sprawia że jazda autem z tym silnikiem przysparza bardzo dobrych wrażeń . Jednostka napewno bardzie się sprawdzi w samochodach klasy C a niżeli w klasie SUV np. Kia Sportage 1.7 CRDI w której odczujemy  słabą dynamikę i moc w stosunku do masy pojazdu. Kia sportage przyśpiesza do 100km/h w około 13 sekund. Podsumowując jest to dobra jednostka o bardzo dobrych parametrach ,wysokiej kulturze pracy dobrej dynamice i przyzwoitym poziomie spalania.

Zalety:
wysoka kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu

Wady:
przeciętna dynamika w wersji 115KM

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 178

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 231
Średnia (głosów 14):
(7.86)
Trwałość
 8.86/10
Utrzymanie
 8.14/10
Dynamika
 6.57/10

Głosy według opinii:

122

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Sportage lll 07.01.2019
Średnia:
(9.00)
Tak
"1.7 crdi w Sportage to za mało do tego auta, spalanie średnio to ok 6l, jazda mieszana 50/50, trzeszczące plastiki, mały bagażnik, dobry wygląd, bardzo krótki pierwszy bieg przeszkadza przy dynamicznym ruszaniu"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 113km Rocznik / Przebieg: 2015/100000 Śr. spalanie: 6
Marek 13.09.2018
Średnia:
(6.00)
Tak
"Dynamika w trasie słaba ale coś za coś. Spalanie niskie, miejsca dużo jedynie filtr DPF już powoli nadaje się do wymiany. Przy 241000 wymiana sprzęgła w niezależnym serwisie - koszt 850zł (materiał z robocizną) a nie jak w ASO zaśpiewali 1600zł. Po 200 tys. zrobiłem zawieszenie tył + przód koszt ok 3tys. Poza tym regularna zmiana oleju i filtrów, oczywiście we własnym zakresie i jest GIT. Polecam."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (3/10)
Odmiana silnika: Sportage 116KM Rocznik / Przebieg: 2010/ 242000 Śr. spalanie: 5.6
XXX 16.11.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"różnica dynamiki pomiędzy 116KM a 136KM jest prawie nie zauważalna a spalanie w cyklu miejskim 116KM pali dużo mniej z kolei w trasie 136KM jest nieco bardziej elastyczny ogólnie jeśi robusz krótkie trasy i dużo w mieście to wersja 116KM bedzie lepszym wyborem silnik jest ten sam tylko mapa jest inna"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 116 Rocznik / Przebieg: ? Śr. spalanie: ?
Jacek 21.04.2017
Średnia:
(7.33)
Tak
"Zaskakująco dobre auto. Byłem uprzedzony do marek koreańskich jednak moja I40 zmieniła ten pogląd. Samochód stylistycznie piękny, bardzo wygodny, ekonomiczny . Jak każdy ma swoje ułomności i trzeba go użytkować z głową ale to akurat dotyczy każdego auta nowszej generacji . "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 225 Rocznik / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 6.7
Arczi 13.03.2017
Średnia:
(4.33)
Nie
"Nieprawdą jest to, że Sportage III z tym silnikiem mało pali! W moim średnie spalanie utrzymuje się na poziomie 7,4-7,5 L/100km od nowości. Spalanie na autostradzie pomiędzy bramkami na A1, przy tempomacie zapiętym na 160 km/h, to 14,4 L/100km!!! (tyle pokazał komputer po resecie na pierwszych bramkach!!!) Kompletny brak dynamiki i elastyczności (13s do setki i problemy z wyprzedzaniem). Bardzo głośna praca i kiepska kultura w porównaniu np. z silnikiem 1,6 HDI. Bardzo mały zakres obrotów użytkowych silnika. Należy wcześniej planować i poważnie uważać przy wyprzedzaniu, ponieważ silnik niechętnie wkręca się na obroty!!! Nie kupiłbym tego auta ponownie z tym silnikiem, a ten zakup uważam za nieudany!!! Nie polecam tego silnika, no chyba, że ktoś chce machać wszystkim na pożegnanie przy starcie ze świateł (łącznie z Seicento i Tico). Wszystkie inne, sprzeczne opinie zamieszczone tutaj uważam za nieszczere i nierzetelne!!!"
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (1/10)
Odmiana silnika: 115 Rocznik / Przebieg: 2015/30000 Śr. spalanie: 7.4
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów