Silnik 1.7 16V CRDi (D4FD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 77872

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 16V CRDi 140KM (D4EA-F)25.03.2019

Silnik bezawaryjny, nie trapią go żadne dziwne przypadłości, regularny serwis olejowy i to tyle co wymaga. Dość duża moc przy um

Polecam

9.63

Silnik 1.9 TDI PD 105KM (BKC/BLS/BXE)25.03.2019

Silnik w VW Jetta BLS 105 km jest trochę ospały, ale skrzynia DSG poprawia dynamikę. Niskie spalanie, brak problemów z silnikiem. P

Polecam

7.27

Silnik 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BKP/BMP)25.03.2019

Jak na razie zero problemów z silnikiem. Bardzo dobra dynamika przy małym spalaniu. Dobry silnik w trasy. W opisie jest błąd - siln

Polecam

7.38

Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF (B16DTH)24.03.2019

Insignia limuzyna . Auto bardzo wygodne, również z tyłu wystarczająco miejsca. Spalanie na przejechane 760 km w tym 50 % autostrada

Polecam

8.22

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 CRDI występuje w modelach Kia oraz Hyundai i posiadał moc 115 KM i136KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Cechą charakterystyczną  jest świetna dynamika wysoka kultura pracy  oraz niskie spalanie. Dodatkowym atutem jest rozrząd oparty na łańcuchu Odmiana 115KM praktycznie niczym nie odbiega od  od silnika z wyższą mocą ,moment obrotowy 265NM osiągamy już przy 1250 obr/min co przekłada się na świetne przyspieszenie .Konstrukcja 1.7 CRDI został dopracowana pod każdym katem co sprawia że jazda autem z tym silnikiem przysparza bardzo dobrych wrażeń . Jednostka napewno bardzie się sprawdzi w samochodach klasy C a niżeli w klasie SUV np. Kia Sportage 1.7 CRDI w której odczujemy  słabą dynamikę i moc w stosunku do masy pojazdu. Kia sportage przyśpiesza do 100km/h w około 13 sekund. Podsumowując jest to dobra jednostka o bardzo dobrych parametrach ,wysokiej kulturze pracy dobrej dynamice i przyzwoitym poziomie spalania.

Zalety:
wysoka kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu

Wady:
przeciętna dynamika w wersji 115KM

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 177

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 219
Średnia (głosów 14):
(7.86)
Trwałość
 8.86/10
Utrzymanie
 8.14/10
Dynamika
 6.57/10

Głosy według opinii:

122

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Sportage lll 07.01.2019
Średnia:
(9.00)
Tak
"1.7 crdi w Sportage to za mało do tego auta, spalanie średnio to ok 6l, jazda mieszana 50/50, trzeszczące plastiki, mały bagażnik, dobry wygląd, bardzo krótki pierwszy bieg przeszkadza przy dynamicznym ruszaniu"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 113km Rocznik / Przebieg: 2015/100000 Śr. spalanie: 6
Marek 13.09.2018
Średnia:
(6.00)
Tak
"Dynamika w trasie słaba ale coś za coś. Spalanie niskie, miejsca dużo jedynie filtr DPF już powoli nadaje się do wymiany. Przy 241000 wymiana sprzęgła w niezależnym serwisie - koszt 850zł (materiał z robocizną) a nie jak w ASO zaśpiewali 1600zł. Po 200 tys. zrobiłem zawieszenie tył + przód koszt ok 3tys. Poza tym regularna zmiana oleju i filtrów, oczywiście we własnym zakresie i jest GIT. Polecam."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (3/10)
Odmiana silnika: Sportage 116KM Rocznik / Przebieg: 2010/ 242000 Śr. spalanie: 5.6
XXX 16.11.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"różnica dynamiki pomiędzy 116KM a 136KM jest prawie nie zauważalna a spalanie w cyklu miejskim 116KM pali dużo mniej z kolei w trasie 136KM jest nieco bardziej elastyczny ogólnie jeśi robusz krótkie trasy i dużo w mieście to wersja 116KM bedzie lepszym wyborem silnik jest ten sam tylko mapa jest inna"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 116 Rocznik / Przebieg: ? Śr. spalanie: ?
Jacek 21.04.2017
Średnia:
(7.33)
Tak
"Zaskakująco dobre auto. Byłem uprzedzony do marek koreańskich jednak moja I40 zmieniła ten pogląd. Samochód stylistycznie piękny, bardzo wygodny, ekonomiczny . Jak każdy ma swoje ułomności i trzeba go użytkować z głową ale to akurat dotyczy każdego auta nowszej generacji . "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 225 Rocznik / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 6.7
Arczi 13.03.2017
Średnia:
(4.33)
Nie
"Nieprawdą jest to, że Sportage III z tym silnikiem mało pali! W moim średnie spalanie utrzymuje się na poziomie 7,4-7,5 L/100km od nowości. Spalanie na autostradzie pomiędzy bramkami na A1, przy tempomacie zapiętym na 160 km/h, to 14,4 L/100km!!! (tyle pokazał komputer po resecie na pierwszych bramkach!!!) Kompletny brak dynamiki i elastyczności (13s do setki i problemy z wyprzedzaniem). Bardzo głośna praca i kiepska kultura w porównaniu np. z silnikiem 1,6 HDI. Bardzo mały zakres obrotów użytkowych silnika. Należy wcześniej planować i poważnie uważać przy wyprzedzaniu, ponieważ silnik niechętnie wkręca się na obroty!!! Nie kupiłbym tego auta ponownie z tym silnikiem, a ten zakup uważam za nieudany!!! Nie polecam tego silnika, no chyba, że ktoś chce machać wszystkim na pożegnanie przy starcie ze świateł (łącznie z Seicento i Tico). Wszystkie inne, sprzeczne opinie zamieszczone tutaj uważam za nieszczere i nierzetelne!!!"
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (1/10)
Odmiana silnika: 115 Rocznik / Przebieg: 2015/30000 Śr. spalanie: 7.4
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.