Silnik 2.0 16V CRDi (D4EA/D4HA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 154993

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDI CR EA18923.05.2019

90 tys, padła dwumasa,od 100tys problemy z filtrem dpf

Odradzam

8.15

Silnik 1.6 BlueHDI 115/120KM (DV6FC)22.05.2019

Nie polecam. Peugeot 308SW - 1.6 BlueHDI. Serwisowany od początku do końca swojego życia w ASO, od nowości jeden właściciel. Po 9

Odradzam

8.19

Silnik 2.0 TDI CR 150KM EA28819.05.2019

Jestem bardzo zadowolony,dynamika conajmniej wystarczająca,340 Nm robi swoje, V max ( wg. GPS ok. 205km/h mało istotne, i tak nie ma

Polecam

5.00

Silnik 2.2 HDI 204KM (DW12CTED4)18.05.2019

Błąd w opisie silnika - silnik posiada pasek rozrządu, natomiast to wałki rozrządu są spięte łańcuchem. Właśnie ze względu

Polecam

4.67

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 2.0 CRDI o oznaczeniu (D4EA) montowane są w samochodach marki Hyundai oraz Kia od 2001r do 2010r. Posiadają moc 113KM,125KM,140KM.Części modeli z początku produkcji stosowano turbosprężarki o stałej geometrii łopatek(min.w silniku o mocy 110) ,nie posiadały filtra cząstek stałych .Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskami dostarczanymi prze firmę Bosch,plusem jest możliwość ich regeneracji oraz  turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek w nowszych jednostkach. . W trosce o ekologie i spełnianie norm emisji spalin wprowadzono filtr cząstek stałych DPF. Element często awaryjny, zwłaszcza jeśli pojazd użytkowany jest tylko w jeździe miejskiej. W jednostce zastosowano pasek rozrządu. Od 2011 roku wprowadzoną nową jednostkę 2.0 CRDI o mocach 136KM oraz 184KM z oznaczeniem D4HA z bardziej zaawansowaną technologią oraz nowszym osprzętem.Silnik wyposażono seryjnie w filtr cząstek stałych DPF w nowszej generacji układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami !!!Cechą charakterystyczną jest doskonała akustyka silnika oraz niskie spalanie.Podsumowując silnik 2.0 CRDI jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów potencjalnym użytkownikom. Ponadto  kultura pracy jest zadowalająca a  usterkowość  jednostki  jest na niskim poziomie.

Zalety:
bardzo trwała jednostka
wysoka kultura pracy
niskie poziomy spalania

Wady:
w nowszych modelach DPF
po 2011 droższy osprzęt

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 353

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 191
Średnia (głosów 15):
(8.73)
Trwałość
 8.47/10
Utrzymanie
 8.53/10
Dynamika
 9.2/10

Głosy według opinii:

141

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

KIA Ceed 20.03.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobry silnik, niezawodny, tani w obsłudze. Bardzo dobre osiągi."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 140 KM D4EA-F Rocznik / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 7
Jan 17.12.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto bardzo solidne, tanie w utrzymaniu. Silnik 2.0 crdi, bardzo elastyczny, bezawaryjny, przyzwoite spalanie jak na masę (kombii) i moc auta."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Ceed/140KM Rocznik / Przebieg: 2010/15800 Śr. spalanie: 7.0
Diffo 30.10.2018
Średnia:
(9.67)
Tak
"Polecam zmieniłem mape i wkręca się na 170 konia.. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Karens Rocznik / Przebieg: 131000 Śr. spalanie: 7
Przemo 28.02.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"Auto rewelacyjne pod względem technicznym no ale żeby nie było kolorowo to coś tam do wymiany i czyszczenia było. Auto oprócz wymiany płynów śmiga bez problemowo jak na tej wielkości auto przyśpieszenie przy 140km ma zajebiste przy małym spalaniu 7l. Wymiana rozrządu przy 118tyś już się zaczął odzywać, zapchany zawór EGR od nagaru oraz sprężarka klimy którą trzeba było wymienić przy 120tyś ale nasze paliwa na niektórych stacjach zostawiają wiele do życzenia, a pierdoły eksploatacyjne jak świece, oleje, klocki, tarcze wymiana rok temu. I teraz coś przy zawieszeniu zaczęło się odzywać z przodu."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Kia Carens II /140km Rocznik / Przebieg: 2010/125tyś Śr. spalanie: 7.3
Hanna 05.02.2018
Średnia:
(5.67)
Nie
"ja niestety nie podzielam opinii, iż jest to mało usterkowy silnik. Mam Kia Sportage z silnikiem 2.0 z 2006 roku. kupiłam jako 3 - letnie autko i po roku użytkowania, przy 150.00 km, musiałam wymienić silnik i turbinę.Jeden cylinder rozpadł się na proszek w trakcie jazdy. Podobno jeżdżę dynamicznie, ale nie przesadzam z obrotami. Teraz, przy 250.000 km, znowu muszę wymienić silnik, ponoć aż zbielały panewki. Co roku wymieniam olej i filtry, na komputerze nic nie wykazywało a ty taka historia. I co tu robić ? A tani nie jest"
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: CRDI Rocznik / Przebieg: 2006/2500000 Śr. spalanie: 9.0
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.