Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w nowszych wersjach
Rozrząd: Pasek. Wymiana Hyundai 120.000 km lub 6 lat Kia 140.000 km
Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.
Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w nowszych modelach
Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji/ od 2010 r piezoelektryczne Bosch
Ilość oleju: 5.9-6.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: co 15.000 km lub 1 rok,nowsze modele co 30.000 km lub 2 lata.
Jak juz pisalem (R) przy M47 D20TU jest nadal super jednastka przebieg aktualny 284.000km, pierwszy akumulator i pierwszy DPF bez jakic
8.53
Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litr
8.74
bmw to jednak bmw sama marka mowi za siebie drogie sa ale warte tych pieniedzy
8.53
"To i ja dodam coś od siebie. Silnik siedzi w Xsara Picasso. Problemów z nim nie ma. Suchy i oleju nie ubywa nic. Spalanie w normie.
8.90
Silniki 2.0 CRDI o oznaczeniu (D4EA) montowane są w samochodach marki Hyundai oraz Kia od 2001r do 2010r. Posiadają moc 113KM,125KM,140KM.Części modeli z początku produkcji stosowano turbosprężarki o stałej geometrii łopatek(min.w silniku o mocy 110) ,nie posiadały filtra cząstek stałych .Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskami dostarczanymi prze firmę Bosch,plusem jest możliwość ich regeneracji oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek w nowszych jednostkach. . W trosce o ekologie i spełnianie norm emisji spalin wprowadzono filtr cząstek stałych DPF. Element często awaryjny, zwłaszcza jeśli pojazd użytkowany jest tylko w jeździe miejskiej. W jednostce zastosowano pasek rozrządu. Od 2011 roku wprowadzoną nową jednostkę 2.0 CRDI o mocach 136KM oraz 184KM z oznaczeniem D4HA z bardziej zaawansowaną technologią oraz nowszym osprzętem.Silnik wyposażono seryjnie w filtr cząstek stałych DPF w nowszej generacji układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami !!!Cechą charakterystyczną jest doskonała akustyka silnika oraz niskie spalanie.Podsumowując silnik 2.0 CRDI jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów potencjalnym użytkownikom. Ponadto kultura pracy jest zadowalająca a usterkowość jednostki jest na niskim poziomie.
Zalety:
bardzo trwała jednostka
wysoka kultura pracy
niskie poziomy spalania
Wady:
w nowszych modelach DPF
po 2011 droższy osprzęt
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Odmiana silnika: Ceed/140KM | Rocznik / Przebieg: 2010/15800 | Śr. spalanie: 7.0 |
Odmiana silnika: Karens | Rocznik / Przebieg: 131000 | Śr. spalanie: 7 |
Odmiana silnika: Kia Carens II /140km | Rocznik / Przebieg: 2010/125tyś | Śr. spalanie: 7.3 |
Odmiana silnika: CRDI | Rocznik / Przebieg: 2006/2500000 | Śr. spalanie: 9.0 |
Odmiana silnika: 2,0 CRDI-140 KM | Rocznik / Przebieg: 2006/162 tys kilom. | Śr. spalanie: 6.6 |
Hyundai ix35 2.0 CRDi 136KM (D4HA)
Hyundai Tucson I 2.0 CRDi 113KM (D4EA)
Hyundai Tucson I 2.0 CRDi 140KM (D4EA-F)
Hyundai Santa Fe I 2.0 CRDi 113KM (D4EA)
Hyundai Trajet 2.0 CRDi 113KM (D4EA)
Kia ceed I 2.0 CRDi 140KM (D4EA-F)
Kia Cerato 2.0 CRDi 112KM (D4EA)
Kia Sportage II 2.0 CRDi 112KM (D4EA)
Kia Sportage III 2.0 CRDi 136KM (D4HA)
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.
Odwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.
Współcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.