Silnik 2.0 CRDI - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 138434

Silników używa:

CRDI
Silnik 2.0 CRDI

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w nowszych wersjach

Rozrząd: Pasek. Wymiana Hyundai 120.000 km lub 6 lat Kia 140.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w nowszych modelach

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji/ od 2010 r piezoelektryczne Bosch

Ilość oleju: 5.9-6.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: co 15.000 km lub 1 rok,nowsze modele co 30.000 km lub 2 lata.

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 2.0 CRDI o oznaczeniu (D4EA) montowane są w samochodach marki Hyundai oraz Kia od 2001r do 2010r. Posiadają moc 113KM,125KM,140KM.Części modeli z początku produkcji stosowano turbosprężarki o stałej geometrii łopatek(min.w silniku o mocy 110) ,nie posiadały filtra cząstek stałych .Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskami dostarczanymi prze firmę Bosch,plusem jest możliwość ich regeneracji oraz  turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek w nowszych jednostkach. . W trosce o ekologie i spełnianie norm emisji spalin wprowadzono filtr cząstek stałych DPF. Element często awaryjny, zwłaszcza jeśli pojazd użytkowany jest tylko w jeździe miejskiej. W jednostce zastosowano pasek rozrządu. Od 2011 roku wprowadzoną nową jednostkę 2.0 CRDI o mocach 136KM oraz 184KM z oznaczeniem D4HA z bardziej zaawansowaną technologią oraz nowszym osprzętem.Silnik wyposażono seryjnie w filtr cząstek stałych DPF w nowszej generacji układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami !!!Cechą charakterystyczną jest doskonała akustyka silnika oraz niskie spalanie.Podsumowując silnik 2.0 CRDI jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów potencjalnym użytkownikom. Ponadto  kultura pracy jest zadowalająca a  usterkowość  jednostki  jest na niskim poziomie.

Zalety:
bardzo trwała jednostka
wysoka kultura pracy
niskie poziomy spalania

Wady:
w nowszych modelach DPF
po 2011 droższy osprzęt

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 332

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 184
Średnia (głosów 12):
(8.44)
Trwałość
 8.17/10
Utrzymanie
 8.17/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

111

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Przemo 28.02.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"Auto rewelacyjne pod względem technicznym no ale żeby nie było kolorowo to coś tam do wymiany i czyszczenia było. Auto oprócz wymiany płynów śmiga bez problemowo jak na tej wielkości auto przyśpieszenie przy 140km ma zajebiste przy małym spalaniu 7l. Wymiana rozrządu przy 118tyś już się zaczął odzywać, zapchany zawór EGR od nagaru oraz sprężarka klimy którą trzeba było wymienić przy 120tyś ale nasze paliwa na niektórych stacjach zostawiają wiele do życzenia, a pierdoły eksploatacyjne jak świece, oleje, klocki, tarcze wymiana rok temu. I teraz coś przy zawieszeniu zaczęło się odzywać z przodu."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Kia Carens II /140km Rok / Przebieg: 2010/125tyś Śr. spalanie: 7.3
Hanna 05.02.2018
Średnia:
(5.67)
Nie
"ja niestety nie podzielam opinii, iż jest to mało usterkowy silnik. Mam Kia Sportage z silnikiem 2.0 z 2006 roku. kupiłam jako 3 - letnie autko i po roku użytkowania, przy 150.00 km, musiałam wymienić silnik i turbinę.Jeden cylinder rozpadł się na proszek w trakcie jazdy. Podobno jeżdżę dynamicznie, ale nie przesadzam z obrotami. Teraz, przy 250.000 km, znowu muszę wymienić silnik, ponoć aż zbielały panewki. Co roku wymieniam olej i filtry, na komputerze nic nie wykazywało a ty taka historia. I co tu robić ? A tani nie jest"
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: CRDI Rok / Przebieg: 2006/2500000 Śr. spalanie: 9.0
Lech 02.07.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"2,0 CRDi VGT 140 Km-genialny silnik, kupiłem 8-letniego Carensa w 2014 i zrobiłem juz 50 tys . niczego nie naprawiałem w aucie-nie mówiąc o silniku. tylko leje-zrobiłem sobie 173 KM /chip/ i smigam tak, ze kierowcy oczy przecieraja ze zdziwienia-ze jakis stary Koreańczyk tak moze smigać. wydałem całe 3400 E- rewelacyjna relacja jakosci do ceny i zero problemów. wczesniej miałem 11-razy drozszego Mitsu. outlandera 2,0DID- tragiczny silnik VW! Kupuję Carensa 3 z tym samym silnikiem za ... 3000 E i pojezdzi 10 lat spoko! W nosie mam hybrydy i totalnie drogie elektryki!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 2,0 CRDI-140 KM Rok / Przebieg: 2006/162 tys kilom. Śr. spalanie: 6.6
Piotrek 11.03.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"Od nowości u mnie przy 150000 wymiana dpf i śmiga dalej , na autostrady u sąsiadów super potrafi kierowców aut z ich znaczkami trochę zdziwić . do 200km/h bez problemów potem trochę buja (buda za wysoka) , ale czy trzeba szybciej, trochę słabe sprzęgło wym po 1100000 , świece żarowe po120000 , jak jedzie kobieta to mieści się w 6l/100km"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: carens 2.0crdi Rok / Przebieg: 2009/201000 Śr. spalanie: 8
Piotr 04.03.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"Kia Carens, Cerato tak mam obydwa z tym samym silnikiem 2.0crdi mają po 250kkm przebiegu, praktycznie zero problemów, bo regeneracja dwóch wtrysków i pomp wtryskowych w dwóch silnikach się nie liczą do poważnych awarii carens pali ok. 7L/100km cerato 6.2L/100km. Regularna wymiana oleju i silniki będą śmigać aż buda zgnije :D"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Carens/Cerato 113KM Rok / Przebieg: 2003/2004 po 250 000km Śr. spalanie: 7/6.2
<<<123>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.4 TDI CR 105KM (CUTA/CYZA)17.10.2018

Posiadam autko nowe od 2 tygodni, spalanie przy rannym ruchu płynnym wynosi maksymalnie 4 litry. Gdy chce się trochę powyprzedzać t

Polecam

10.00

Silnik 1.9 DI-D 8V17.10.2018

Wszystko chodzi cacy dopóki dopóty nie dotkną się do niego mechanicy

Polecam

8.75

Silnik 3.0 V6 TDI 218KM (CSWB/CRTE)17.10.2018

Przyjemny dźwięk, dynamika na wysokim poziomie, spalanie rzędu 7-8 litrów.

Polecam

9.33

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM DV6TED417.10.2018

Peugeot 407 Auto użytkowane rok, przebieg na blacie 280 tyś. Kupiony już po regeneracji wtrysków oraz turbiny, wyrzuceniem tego sit

Polecam

7.57

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.