Silnik 2.2 CRDIWyświetleń: 29193

Silników CRDI używa:

CRDI
Silnik 2.2 CRDI

Silniki 2.2 CRDI o mocach 150KM oraz 197KM zadebiutował  2006 roku w modelu Hyundai Santa Fe, a od 2009 roku montowany jest  w Kia Sorento. Jednostka 4cylindrowa, z turbosprężarką o zmiennej  zmiennej geometrii łopatek ,wyposażony w system common rail II generacji,współpracujący z 5-biegową skrzynia biegów lub automatem.Jak na tak nie wielką pojemność w stosunku do masy auta silnik sprawuję sie naprawdę przyzwoicie.Dynamika oraz kultura pracy stoi na wysokim poziomie,a wysoki moment obrotowy 435Nm w mocniejszej wersji przekłada się na dobra elastyczność . Silnik pracuje  cicho  i pali naprawdę niewiele w trasie 7.l/100km ,a w cyklu mieszanym zużycie wynosi 9 litrów przy dynamicznej jeździe.Silnik bardzo dobrze sprawdza się w modelach w segmentu SUV i Van ,wysoki moment obrotowy przekłada się na dobre parametry jednostki.Kierowcy chwalą sobie silnik z małą awaryjność oraz dosyć przyzwoity poziom spalania. W modelu Hyundai Santa Fe silnik został ułożony w taki sposób że przy ewentualnej wymianie części np.rozrządu trzeba wyjąć silnik!!!

Zalety:
bardzo dobra dynamika
brak uciążliwych usterek
dobra kultura pracy
niski poziom spalania

Wady:
drogi serwis
kłopotliwa wymiana rozrządu

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 93

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 30
Średnia (głosów 4):
(9.33)
Trwałość
 9.75/10
Utrzymanie
 8.5/10
Dynamika
 9.75/10

Głosy według opinii:

40

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Przemek 02.01.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Bardzo dobra relacja cena-jakość,spalanie W-wa : 9-9,5 autostrada przy prędkość 140-160 8,5 Przy tym przebiegu żadnych usterek,polecam w długie trasy,dobra dynamika ,szczególnie miło powyżej 100 km/h"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Santa Fe 2010 80 tyś. 197 KM
Mahaj 16.04.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Bardzo dobra dynamika i dobre spalanie na poziomie 7.5L przy dość dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym.Sam silnik ładnie się zbiera cicho pracuje i jest elastyczny .Na początku myślałem że takie duże auto może mieć problemy z przyspieszeniem ale kompletnie żadnych."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Kias Sorento 2.2 CRDI 197KM 2010 r 110tyś
Janusz 02.02.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Nowoczesny silnik ,cicha praca ,bardzo elastyczny ,moc 197 KM jest idealna .Świetne parametry ,auto przy tej mocy bardzo dynamiczne ,a jest naprawdę co ruszyć .Spalanie ,no powiedzmy do przeżycia .Przebieg 95 tyś ,bez żadnej usterki ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Kia Carnival 2.2 CRDI 197KM 2010 r 95 tyś
Sławek 24.05.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik ten montowany jest też w KIA Sorento. Mam taki (2.2 CRDI 197KM) od ponad dwóch lat (Sorento 2010 4x4 skrzynia manual) 50 tys km - bezawaryjny, bardzo dynamiczny, spalanie na poziomie 8,6 - 9,0 miasto, krótkie trasy. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: KIA SORENTO 2010

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 1.5 dCi30.04.2017

Mam już drugie auto z tym silnikiem. Pierwsze to Nissan Note 86 km, praktycznie tylko wymiana oleju wraz z filtrami, co 15000 km, abso

Polecam

7.98

Silnik 1.4 TDI DPF CR29.04.2017

wytłumaczćie mi proszę jak TDI 3 cylindrowe może mieć 16 zaworów

Polecam

7.67

Silnik 1.9 CDTi28.04.2017

Posiadam zafirę 1.9CDTI 150KM Z 2006r. Kupiłem z przebiegiem 235 000 w 2013r. od wujka który ją miał od przebiegu 160 000. Była s

Polecam

7.14

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.