Silnik 1.4 D4DWyświetleń: 99887

Silników D4D używa:

D4D
Silnik 1.4 D4D

Silnik 1.4 D4D montowane są w marce Toyota, posiadają moc 75KM 90KM. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern który miał debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris . Natomiast wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail .Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne,ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90konnej, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność,dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Również od 2008 roku seryjnie montowano  problematyczny filtr cząstek stałych Awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. Jednak Toyota zastosowała rozwiązanie 5-tego  wtrysku tgz Dotrysku który ma za zadanie dostarczenie  w odpowiednim momencie dawki paliwa na jego dopalenie . W razie uszkodzenia  element w naprawie jest bardzo kosztowny.Podsumowując Toyota skonstrułowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu,brak koła dwumasowgo oraz DPF który nie jest tak uciążliwy.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niskie poziomy spalania
dobra dynamika

Wady:
filtr cząstek stałych DPF

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2008 roku

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji / po 2008r Pizoelektryczne-nienaprawialne

Info Serwis

filtr cząstek stałych montowany od 2008 roku oraz wtryski pizoelektryczne

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 408

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 146
Średnia (głosów 52):
(7.65)
Trwałość
 8.31/10
Utrzymanie
 7.77/10
Dynamika
 6.87/10

Głosy według opinii:

448

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

mummy 09.01.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"Bardzo fajny silnik na małe trasy. Żona nim jeździ 35km w jedną stronę do pracy. Troszkę cieknie z pokrywy rozrządu. Czy ktoś wie coś o takim problemie? W ASO powiedzieli 1,5k za uszczelnienie."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 90 Rok / Przebieg: 104000 Śr. spalanie: 5.2
reee 25.12.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"do sweepera !!!!!!! naucz się jeździć dieslem a później sie bież do oceniania silników. Każde auto w firmie jest katowane przez takich jak ty bo nie płacicie za serwis. Silni 1,4 d4d to jedna z najbardziej udanych jednostek po 1,9 tdi VW tej w starej 90 konnej konstrukcji. Po spełnieniu wszystkich norm wymuszanych na koncernach przez ekologię Toyota biję VW o epokę przykładem jest wadliwy 2,0 tdi. Poza tym każdy silnik można zakatować jak się ma tylko pojęcie o dodawaniu i odejmowaniu gazu w aucie. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: auris/90 Rok / Przebieg: 2015/40000 Śr. spalanie: 5
Kuba 15.12.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Mały, wielki silnik."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Auris 90kM Rok / Przebieg: 2009/85000 Śr. spalanie: 6
Julian 14.12.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik nigdy nie sprawił problemu. Serwisowany w ramach floty w ASO, tankowany standardowym dieslem sieciowych stacji benzynowych. Dużo jeżdżę na krótkich odcinkach bez rozgrzewania, co jakiś czas przyśpieszając na drodze przyśpieszonej (dystans około 15 - 20 km). Nigdy od nowości nie zauważałem problemów z procedurą oczyszczania DPF. Co do jego słabości - na pewno przy starcie nie jest demonem ruszania spod świateł na tle ścigantów, ale w trasie jest cudowny. Mało pali, jest cichy (obecny 6 bieg w odróżnieniu od VW golfa 1,6tdi) i pozwala na dużą elastyczność przy wyprzedzaniu na 5 biegu w trasie. Może nie powinno się go porównywać do wielkich diesli o pojemności 2 litrów, ale do benzyniaków stosowanych w kompaktach. Przyśpieszanie w benzyniaku 1,6 toyoty jest nieporównywalne z tym najmniejszym dieslem. Ruszanie spod świateł to nie wszystko, choć wersji benzynowej wyraźnie brakuje tych niemal 50Nm. Jazda z dużą dynamiką benzyniakiem jest możliwe, ale okupuje się ją spalaniem na poziomie ponad 10 litrów. Miałem porównanie dwóch modeli corolli na benzynie i w opiniowanym dieslu. Zdecydowanie fajniej jeździ się dieslem."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 1,4 D4D Rok / Przebieg: 2013/50500 km Śr. spalanie: 6.4
Sebastian 23.09.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"obecnie auto ma 140 tys km i jestem 1 właścicielem od nowości. nic nie robione poza regeneracja łożyska 5 w skrzyni biegów. ogólnie polecam. jest cichy bezawaryjny i oszczędny ale bujnąc go do 100km/h to trwa dluuuuugo ok 13 sekund :):):) mały cichy silnik bezawaryjny i gwarantujący oszczędne przemieszczanie się z punktu A do punktu B"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: 90 Rok / Przebieg: 140000 Śr. spalanie: 6.5
sweeper 20.05.2016
Średnia:
(3.00)
Nie
"Ten silnik to jakiś dramat. W firmie 10 sztuk, 9 sztuk padło przy przebiegach 85-95 tys. km. Krętactwo serwisów.. Wymienimy olej - skoro przybywa, proszę przegonić go po autostradzie, żeby się filtr wyczyścił ( świeżo wróciłem z tresy 150 km)- odciągniemy oleju - zobaczymy czy przybędzie... Wymienimy czujnik - bo na pewno od tego przybywa oleju, przeprogramujemy silnik- wszystko pomagało na ok. 5 tyś km, albo mniej. Przy okazji spalanie wzrosło powyżej 6ltr/100km. W z samochodów identyczne objawy wystąpiły przy przebiegu 110 000 km ( czyli po gwarancji) - i tutaj zupełnie dziwnym trafem diagnoza od razu właściwa i skuteczna - wymienić filtr DPF - koszt ok. 5000 pln... Spalanie średnie bez szału - bo niewiele więcej palą mi auta typu octavia, czy grand picasso - które są jednak sporo większe i mocniejsze. Wada fabryczna - mniej więcej połowa egzemplarzy "trzęsie budą" na 6 biegu przy 1700-2000 obrotów - pojawia się jakiś rezonans. Filtr dpf - nie oczyszcza się prawidłowo - nawet nowy przedmuchuje się na autostradzie na dystansie ok. 20 km ( citroenowi starcza 4-5 km - nawet na zwykłej drodze podmiejskiej) Generalnie nie polecam - w tej cenie jest dużo innych ciekawszych, oszczędniejszych i kulturalniejszych silników."
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Yaris Rok / Przebieg: 90000 Śr. spalanie: 5.6-6
Jakub 19.05.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Jeżdżę około 5 lat bezproblemowo, zawsze odpala i nie miałem jeszcze awarii. Denerwuje mnie , że słabo się zbiera i ciężko nim uciec z pod świateł ale to tylko 1.4 i 1300 kg masy. Jest cichy, ekonomiczny i w miarę prosty. Starcza do normalnej jazdy. Polecam dla spokojnych ludzi. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: corolla 90 Rok / Przebieg: 2010 95000 Śr. spalanie: 5
Zbyszek 14.05.2016
Średnia:
(0.00)
Tak
"po 8 latach nic z nim nie robiłem"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 1.4 d4d Rok / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 4l.
Wieslaw 29.04.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik ogólnie oceniam jako dobry, gdyż jest ekonomiczny, bezproblemowy i jak na tak małą pojemność dość żwawy. Kiedy zakupiłem auto, ciężko było się przyzwyczaić do sporej turbodziury ale teraz już mi ona nie przeszkadza. Podoba mi się kultura pracy tego silnika, szczególnie na wysokich obrotach i mam wrażenie, że on bardzo je lubi. Leję sprawdzone paliwo, wymieniam w terminie oleje i filtry, dbam o turbinę. Póki co spokój. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: yaris 90km Rok / Przebieg: 2011/ 113000 Śr. spalanie: 5
Dariusz 02.04.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Dobry, trwały, bezawaryjny silnik oczywiście przy odpowiednim traktowaniu. Tylko dla ludzi spokojnych ze względu na umiarkowaną dynamikę. Osobiście jeżdżę już 4 lata i nie narzekam, bo mało pali i nie sprawia kłopotów. Polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Auris / 90 Rok / Przebieg: 2010 / 123000 Śr. spalanie: 5.5

Komentarze użytkowników

0 #1 mummy 09.01.2017
Bardzo fajny silnik na małe trasy. Żona nim jeździ 35km w jedną stronę do pracy.
Troszkę cieknie z pokrywy rozrządu. Czy ktoś wie coś o takim problemie?
W ASO powiedzieli 1,5k za uszczelnienie.

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze komentarze

mummy
09.01.2017
0
Bardzo fajny silnik na małe trasy. Żona nim jeździ 35km w jedną stronę do pracy.
Troszkę cieknie z pokrywy rozrządu. Czy ktoś wie coś o takim problemie?
W ASO powiedzieli 1,5k za uszczelnienie.

Najnowsze opinie

Silnik 3.0 dCi20.01.2017

wadą tego silnika jest umieszczenie czujników temperatury w króćcu z tworzywa jeśli mamy wyciek płynu chłodzącego nie jesteśmy

Polecam

6.08

Silnik 1.6 D220.01.2017

Mam przejechane 320000km zero awarii poza wymiana dwumasy przy 230000km silnik bardzo ekonomiczny i bezproblemowy polecam

Polecam

6.90

Silnik 3.0 TDI19.01.2017

Posiadam ten silnik w Audi A4 Allroad. Praktycznie, krótko po dotarciu została zmieniona mapa przez MTM Berlin. Uzyskaliśmy 300KM i

Polecam

9.00

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.